Kierunek: Innowacje czyli relacja z Kongresu Kadry

XIX edycja Kongresu Kadry, która odbyła się kilka dni temu w hotelu Intercontinental w Warszawie już na wejściu ujęła mnie możliwością skorzystania z profesjonalnie przygotowanej kawy, której trudno szukać na innych tego typu imprezach.

Program Kongresu był dla mnie szczególnie atrakcyjny, przede wszystkim ze względu na hasło przewodnie „Kierunek: Innowacje” oraz ze względu na ekspansywne pojawienie się głównego sponsora LinkedIn. Nowość o tyle istotna i zauważalna, że zwykle głównym wodzirejem tej imprezy był serwis Pracuj.pl. Nie uszło to uwadze, reszty gości, co było słychać w kuluarach. Czuć było panującego ducha nowych trendów związanych z rekrutacjami przez profesjonalne media społecznościowe. Spośród wielu ciekawie zapowiadających się wystąpień, wybrałam temat „Talenty 2020” widziane oczami LinkedIn oraz ścieżkę „Nowoczesna Rekrutacja”.

Wyraźny sygnał, który płynął z wybranych przeze mnie wystąpień, to promocja proaktywnej postawy rekruterów. Era selekcji CV przechodzi do lamusa, ustępując miejsca relacjom, umiejętnościom marketingowym i sprzedażowym, które efektywnie będą kooperować z kandydatem i biznesem, jednocześnie. Bazując na swoim doświadczeniu mogę jednoznacznie się pod tym podpisać. Zespoły HR, które wdrażają takie postawy osiągają najlepsze wyniki, nie tylko w bezpośrednich rekrutacjach, ale też w promocji wizerunku. Na „zachodzie”, to pewien standard, który daje konkretne rezultaty. Cieszy mnie, że Wielki Brat zza oceanu podkreślił ten istotny aspekt efektywnych działań w HR.

Na osobny akapit zasługuje wystąpienie „Czy employer branding naprawdę ma znaczenie” Martina Grau, HR Managera z Banku Ceska sporitelna. Krótko o samym prowadzącym: Przedstawiciel pokolenia Y, ale z domieszką bardzo profesjonalnego wizerunku. Zaczął swoją karierę z bankiem od stanowiska handlowego, co po przejściu w struktury działu HR, w naturalny sposób pomogło spojrzeć na EB jak na usługę, która musi mieć wymierne i prawdziwe korzyści dla kandydatów. Udało mu się na tym wystąpieniu pokazać jaką drogę przeszedł, począwszy od zmian wewnątrz instytucji do tego jak przyciągnąć kandydata. Była to zmiana o 180% dla tej instytucji. Ile odwagi i determinacji było potrzeba, aby osiągnąć bardzo ciekawy i oczywisty rezultat zanim sam HR Manager się zestarzeje? Nie wiem. Wiem, że w ciągu ostatniego roku nie wydali ani „złotówki” na ADP, co wcześniej było głównym źródłem pozyskania kandydatów i coraz większych problemów z pozyskiwaniem talentów. Warto dodać, że Bank Ceska sporitelna jest jednym z większych na czeskim rynku, a jego tradycje sięgają 1825 roku. Chciałoby się rzec: „zastał bank drewniany, a zostawia murowany”. To wystąpienie jest urzeczywistnieniem mojej wiary w jednostki, które czynią całą firmę np. innowacyjną.

Kolejne wystąpienia wpisywały się w spójny przekaz związany z nowoczesnymi rekrutacjami. Media społecznościowe są nieodzownym narzędziem dla takich firm jak Nokia, która mimo międzynarodowych standardów, bardzo uważnie śledzą i dopasowują się do lokalnych uwarunkowań, realizując dzięki temu wybitne cele np. rekrutację 350 programistów „nie z tego świata” w rok.

Przekaz z całego Kongresu do Pracodawców jest jednoznaczny: wygrają Ci, którzy w swojej strategii umiejętnie pokażą swoje mocne strony, wykorzystując kanał komunikacji, w którym jest najbardziej pożądana grupa docelowa, czyli kandydaci pasywni.

Dziegciem w pełnym sielanki obrazie, pozostaje oficjalna informacja LI o 1,5 mln zarejestrowanych użytkowników w Polsce. Przydałby się niezależny pomiar ilości użytkowników w obu bazach. Póki co wg niezależnych raportów Gemiusa to GL wiedzie prym w ilości użytkowników, będę więc z niecierpliwością wyglądać nowych, niezależnych raportów.

Na koniec, dwa słowa o bankiecie. Było przesympatycznie! :) Mam nadzieję, że na kolejnym Was nie zabraknie!

kongres