Przegląd mediów – kwiecień #5

Przed długim weekendem nie zapomnijcie zajrzeć do najnowszego przeglądu branżowych nowinek. Dziś o najbardziej pożądanych pracodawcach w 2015, marketingu rekrutacyjnym skierowanym do mam, mierzeniu działań HR, insighcie w EB, wpływie marki pracodawcy na motywację menedżerów i ciekawej akcji pracowników firmy NEUCA.

Najbardziej Pożądani Pracodawcy w opinii Specjalistów i Menedżerów. Raport Antal

W okresie listopad-grudzień 2015 Antal przeprowadził badanie na 3427 specjalistach i menedżerach aby sprawdzić, które firmy w ich opinii są najbardziej pożądanymi pracodawcami. Z raportu wynika, że największe znaczenie mają takie wskaźniki jak: wielkości i prestiż firmy (42%), styl zarządzania i kultura organizacyjna (38%), innowacyjność (31%) i stabilność zatrudnienia (30%). Wysokość wynagrodzenia znalazła się dopiero na piątym miejscu (27%). Z tego wynika, że pracownicy większą wagę przywiązują do skutecznej komunikacji, nowoczesnych rozwiązań biznesowych, efektywnych menedżerów oraz wartości firmy zgodnych z wyznawanymi przez zatrudnionych. Specjaliści i menedżerowie mogli również wskazać dowolną firmę jako preferowane miejsce pracy, co oznacza, że w zestawieniu pojawili się pracodawcy, których działania employer brandingowe są wiarygodne i skuteczne. Listę laureatów oraz pełen raport możesz pobrać tutaj.

Marketing rekrutacyjny skierowany do Mam – przykład działań PZU Contact Center

W jaki sposób w miłej i nieformalnej atmosferze Mama może poznać potencjalnego pracodawcę? Odpowiedź na to pytanie znalazło PZU Contact Center, organizując w swoim biurze Dni Otwarte dla Mam. Uczestniczki mogły zabrać na spotkanie własne dzieci, zaś obecni pracownicy firmy przyprowadzić swoje pociechy. W ramach eventu odbyły się warsztaty, była możliwość zadawania pytań o warunki pracy, zwiedzanie biura, poznanie zespołu, rozmowy z rekruterami, a wszystko to w luźnej atmosferze przy kawie i ciastkach. Mamy kolejny przykład na to, jak skutecznie wdrażać działania  w obszarze marketingu rekrutacyjnego, aby realnie odpowiadać na potrzeby grupy docelowej.

Rekruterze – korzystaj z danych,wyciągaj wnioski, planuj skuteczne działania

25 kwietnia w Campus Warsaw odbyło się spotkanie „Jak mierzyć niemierzalne w HR”. Uczestnicy eventu mogli dowiedzieć się, jak efektywnie planować działania HR-owe w oparciu o dane. Nie bez powodu coraz większą rolę w podejmowaniu decyzji odgrywa analiza informacji i wskaźników – to one pomagają nam dobierać i selekcjonować działania, które pomogą pozyskiwać i zatrzymywać talenty, zwiększać zaangażowanie pracowników i odpowiadać na ich potrzeby. Big Data w służbie HR to trend, który z przyjemnością śledzę i obserwuję (jego kierunek i rozwój). Jeśli nie mogliście uczestniczyć w spotkaniu, zapraszamy do zapoznania się z prezentacją Marty Pawlak – Dobrzańskiej.

Rodzice dzieciom, czyli przedstawienie pracowników Grupy NEUCA

Pracownicy Grupy NEUCA wystąpili w teatrze dla swoich dzieci, aby w niestandardowy sposób pokazać ich codzienną pracę w firmie. Spektakl został zatytułowany jako „NEUCA i Atak Wielkiej Kichawki” i opierał się na zobrazowaniu głównej działalności firmy – dystrybucji leków do aptek. Rodzice zostali profesjonalnie przygotowani przez zawodowych aktorów, a mistrzowski charakter wydarzenia dopełniły stroje i miejsce (centrum kulturalno-kongresowe w Toruniu). Obejrzyj relację z wydarzenia.

Przeczytaj również:

And for those who want to know more:

Dodaj komentarz