Zapraszamy do nowego przeglądu mediów, w którym przeczytacie o najświeższym numerze Magazynu Employer Branding, propozycji przygotowywania uczniów w szkołach do pracy w call center i obawach pracodawców przed wzrostem kosztów zatrudnienia, a także zobaczycie relację z EBMasters.
Nowy numer Magazynu Employer Branding
Za każdym razem z wielką niecierpliwością wyczekuję nowego numeru Magazynu Employer Branding. Jeżeli Wy też to mam dobrą wiadomość – jest już online! Co w nim znajdziecie? Wywiad z Katarzyną Zadrożną, która opowiada o działaniach związanych z budowaniem kultury w branży gastronomicznej, historię powstania firmowego komiksu w Ceneo, ciekawe i nowe rozwiązania technologiczne dla HRu, poradnik o wykorzystaniu real-time marketingu w świecie employer brandingu i wiele wiele innych ciekawych smaczków. Koniecznie zajrzyjcie!
Znaczna poprawa nastrojów pracowników. Monitor Rynku Pracy 2016 od Randstad
Najnowsza edycja badania „Monitor Rynku Pracy” realizowanego przez Randstad pokazuje, że bardzo znacząco obniżył się lęk zatrudnionych przed utratą pracy, na wysokim poziomie stabilizuje się przekonanie o szansie znalezienia nowego zatrudnienia (69% jest przekonana o możliwości znalezienia podobnej do wykonywanej pracy w ciągu półrocza , a jakiejkolwiek innej pracy – 75%), poziom rotacji na rynku pracy (25%) stawia Polskę na pierwszym miejscu pośród krajów europejskich. Maleje liczba tych, którzy pracę stracili, a rośnie odsetek badanych, którzy sami odeszli i znaleźli miejsce pracy.
Zatrzymać i zatrudnić pracownika to główne wyzwania pracodawców w Polsce
Co trzecia firma w Polsce miała w ostatnich miesiącach problem ze znalezieniem pracowników, a 3 na 4 pracodawców obawia się, że nie będzie w stanie utrzymać obecnej kadry – wynika z badania Work Service S.A. Aż 68% firm czuje presję płacową ze strony pracowników, co trzeciego przedsiębiorcę niepokoi wzrost kosztów zatrudnienia a 72,5% badanych stwierdza, że będzie miało problem z utrzymaniem wykwalifikowanych pracowników. Takie wyniki (zestawione dodatkowo z badaniem „Monitor Rynku Pracy”, o których wspominałam wyżej) wskazują, że rynek pracownika w Polsce staje się rzeczywistością.
EBMASTERS Kraków #10 (podsumowanie)
W poprzednim tygodniu odbyło się w Krakowie kolejne spotkanie EBMasters – pasjonatów employer brandingu. Jeżeli, tak jak ja, nie mieliście okazji na nim być zapraszam Was na małe podsumowanie spotkania. Znajdziecie tam kilka nowinek i bardzo merytoryczną prezentację Jacka Krajewskiego o silnej marce rekrutera.
Klasa o profilu „pracownik call center”… Jeśli ministerstwa się zgodzą, szkoły zaczną uczyć telemarketingu
Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB ma plan rewolucji w nauczaniu. Chce, by zawód „pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta”, czyli popularnego call center, został wpisany na listę zawodów szkolnictwa zawodowego. Wniosek już trafił do Ministerstwa Nauki. Pomysł jest już szeroko komentowany i budzi skrajne emocje. Co sądzicie o tym pomyśle?
Ciekawe informacje, znajdziesz również tutaj:
- Motywacje menedżerów 2016 (infografika)
- Innowatorzy HR, czyli kogo naprawdę warto obserwować i czytać.
- Pokaż mi JAK zatrudniasz, a powiem Ci jaką masz markę. O kryzysie z udziałem reklamy Żytniej
- Kompromitujące treści w social media. O skutkach przewidywalnych, jak i zaskakujących
- Zadbaj o wizerunek HR-u w firmie
- Czego pragną polscy pracownicy?
- EB & marketing rekrutacyjny (prezentacja)
- Narzędzia w służbie HR-u
- Korpo-świat nie istnieje
- Wewnętrzny employer branding
- Drogowskaz motywacyjny 2016
- Komunikacja wewnętrzna w budowaniu pozytywnego wizerunku Marki Pracodawcy
- Rynek agencji zatrudnienia w 2015 roku
- Techniki i tematy szkoleniowe w polskich firmach 2016 rok
- Konkursowe case study: Jak dzielne wombaty wsparły rekrutację na praktyki?
And for those who want to know more:
- Twitter for Recruitment (Every Recruiter’s Secret Weapon)
- Technology at work: How the digital revolution is reshaping the global workforce
- Will a robot take your job?
- Three-day working week ‚optimal for over-40s’