Przegląd mediów – kwiecień #4

Zapraszamy do nowego przeglądu mediów, w którym przeczytacie o najświeższym numerze Magazynu Employer Branding, propozycji przygotowywania uczniów w szkołach do pracy w call center i obawach pracodawców przed wzrostem kosztów zatrudnienia, a także zobaczycie relację z EBMasters.

Nowy numer Magazynu Employer Branding

Za każdym razem z wielką niecierpliwością wyczekuję nowego numeru Magazynu Employer Branding. Jeżeli Wy też to mam dobrą wiadomość – jest już online! Co w nim znajdziecie? Wywiad z Katarzyną Zadrożną, która opowiada o działaniach związanych z budowaniem kultury w branży gastronomicznej, historię powstania firmowego komiksu w Ceneo, ciekawe i nowe rozwiązania technologiczne dla HRu, poradnik o wykorzystaniu real-time marketingu w świecie employer brandingu i wiele wiele innych ciekawych smaczków. Koniecznie zajrzyjcie!

Znaczna poprawa nastrojów pracowników. Monitor Rynku Pracy 2016 od Randstad

Najnowsza edycja badania „Monitor Rynku Pracy” realizowanego przez Randstad pokazuje, że bardzo znacząco obniżył się lęk zatrudnionych przed utratą pracy, na wysokim poziomie stabilizuje się przekonanie o szansie znalezienia nowego zatrudnienia (69% jest przekonana o możliwości znalezienia podobnej do wykonywanej pracy w ciągu półrocza , a jakiejkolwiek innej pracy – 75%), poziom rotacji na rynku pracy (25%) stawia Polskę na pierwszym miejscu pośród krajów europejskich. Maleje liczba tych, którzy pracę stracili, a rośnie odsetek badanych, którzy sami odeszli i znaleźli miejsce pracy.

Zatrzymać i zatrudnić pracownika to główne wyzwania pracodawców w Polsce

Co trzecia firma w Polsce miała w ostatnich miesiącach problem ze znalezieniem pracowników, a 3 na 4 pracodawców obawia się, że nie będzie w stanie utrzymać obecnej kadry – wynika z badania Work Service S.A. Aż 68% firm czuje presję płacową ze strony pracowników, co trzeciego przedsiębiorcę niepokoi wzrost kosztów zatrudnienia a 72,5% badanych stwierdza, że będzie miało problem z utrzymaniem wykwalifikowanych pracowników. Takie wyniki (zestawione dodatkowo z badaniem „Monitor Rynku Pracy”, o których wspominałam wyżej) wskazują, że rynek pracownika w Polsce staje się rzeczywistością.

EBMASTERS Kraków #10 (podsumowanie)

W poprzednim tygodniu odbyło się w Krakowie kolejne spotkanie EBMasters – pasjonatów employer brandingu. Jeżeli, tak jak ja, nie mieliście okazji na nim być zapraszam Was na małe podsumowanie spotkania. Znajdziecie tam kilka nowinek i bardzo merytoryczną prezentację Jacka Krajewskiego o silnej marce rekrutera.

Klasa o profilu „pracownik call center”… Jeśli ministerstwa się zgodzą, szkoły zaczną uczyć telemarketingu

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB ma plan rewolucji w nauczaniu. Chce, by zawód „pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta”, czyli popularnego call center, został wpisany na listę zawodów szkolnictwa zawodowego. Wniosek już trafił do Ministerstwa Nauki. Pomysł jest już szeroko komentowany i budzi skrajne emocje. Co sądzicie o tym pomyśle?

Ciekawe informacje, znajdziesz również tutaj:

And for those who want to know more:

Dodaj komentarz