Paweł Lewiński

Paweł Lewiński Managing Director,
Mobi-Net

Temat: Nowa kampania KB

Witam
Coś mi nie gra w nowej reklamie KB z Manem i Materną. Czy to tylko mi się słabo składa przekaz reklamowy? Co sądzicie?
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Nowa kampania KB

a juz myslalem ze tylko ja nie kumam :)
cos faktycznie tam nie do konca gra... po prostu nie rozumiem tej historii.
nie trzyma sie kupy od samego gory, do detali (np Materna jest na poczatku 'antagonista' a na koncu 'protagonista')

Dziwna reklama...
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Nowa kampania KB

Mi znowu jakoś dobór postaci nie pasuje...

Nawet jeśli M&M byli ikonami humoru wczesnych lat 90', kiedy tworzyli świetny "Za chwilę dalszy ciąg programu", to tutaj ten humor jest naprawdę bardzo ciężkostrawny.

O ile minimalistyczna kampania Liptona z Mannem była super, tak tutaj po prostu coś nie gra, jak zauważyli przedmówcy.

Poza tym - czy marketing banków musi dzisiaj być równoznaczny z celebrytami w reklamie?
Magdalena B.

Magdalena B. z-ca dyr ds
sprzedaży ; Media
Kielce

Temat: Nowa kampania KB

właśnie po raz pierwszy widziałam w tv i zauważyłam, że ostatnio banki zaczynają rywalizować : kto ma większą gwiazdę w reklamie...
a jeśli chodzi o przekaz to parafrazując : co ma bocian do wiatraka ???
Paweł Lewiński

Paweł Lewiński Managing Director,
Mobi-Net

Temat: Nowa kampania KB

Ciekawe kto stworzył ten przekaz. Oprócz M&M, których bardzo lubię to widzę jakiś podejrzany bank z odpadającą tablicą, który po porównaniu do bociana???? okazuje się KB. Kiepsko a pewnie miało być śmiesznie.
A co do celebrytów w reklamach banków - jest to jakaś metoda, chociaż kiedy wszyscy reklamują się w ten sam sposób to robi się jednakowo = nudno.
Maria Reuter

Maria Reuter specjalista ds.
marketingu,
reklama.pl

Temat: Nowa kampania KB

Paweł Lewiński:
Ciekawe kto stworzył ten przekaz.


Tu jest troszkę napisane o twórcach i o samej kampanii: http://www.reklama.pl/news/mann-i-materna-ida-do-banku...
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Nowa kampania KB

Krótko: Jest problem :)
Marcel Błaszczyk

Marcel Błaszczyk Founder & Creative
Director, Guarada

Temat: Nowa kampania KB

Chyba wiem co mi tu nie gra.

M&M to specjaliści od takiego leniwego, pełnego pauz i momentów ciszy, humoru. Od absurdu również, ale innego rodzaju. Tymczasem w tym spocie KB jest takie rach-bach-ciach, 30 sekund mija jak z bata strzelił i niestety nie jestem w stanie zapamiętać nic oprócz nazwy banku oraz Manna i Materny.

Na ten przykład - Mumio w Plusie i Mumio na scenie to dwa różne byty, pomiędzy którymi istnieje jednak mocny, wspólny mianownik. M&M jako telewizyjni showmeni i M&M w KB to zupełnie inne bajki IMO.

Pytanie - skąd ich obecność w komunikacji? Trend "Back to the 90's" czy target 30+? Bo M&M, z całym dla nich szacunkiem, są dziś mocno pokryci kurzem.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Nowa kampania KB

Wynika to z obecności.

Mann jest obecny w reklamach [Lipton, Nomi, radiowe socialki]. Teraźniejszościowo.

Materna pracuje w reklamie [ma "firmę eventową"], więc z natury rzeczy może pasować.

Ponieważ byli parą (Materna jest przecież laską Manna), funkcjonują lepiej razem niż osobno.

Niestety humor jest tak abstrakcyjny jak prawdziwa twarz kosmity. Patrzysz i nie wiesz, co widzisz.

A w agencji, która wypuściła owo wieko-pomne dzieło, pracuje za dużo starych ludzi. Sentymenty. Niczy męty w oku.
Marcel Błaszczyk

Marcel Błaszczyk Founder & Creative
Director, Guarada

Temat: Nowa kampania KB

No ale to jest mistrzostwem, evergreenem, kultem i czym tam jeszcze, szczególnie dla Ludzi Wesołego Świata Reklamy:
http://www.youtube.com/watch?v=7Zkskqjqeds

Temat: Nowa kampania KB


Obrazek
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Nowa kampania KB

Paweł Lewiński:
Ciekawe kto stworzył ten przekaz. Oprócz M&M, których bardzo lubię to widzę jakiś podejrzany bank z odpadającą tablicą, który po porównaniu do bociana???? okazuje się KB. Kiepsko a pewnie miało być śmiesznie.
A co do celebrytów w reklamach banków - jest to jakaś metoda, chociaż kiedy wszyscy reklamują się w ten sam sposób to robi się jednakowo = nudno.


Najpierw Mann i Materna w KB, a teraz Wasowski i Szczęśniak w BOŚ Bank - faktycznie wieje nudą i brakiem pomysłu... Może następny bank zatrudni Strasburgera?:)
Andrzej Banachowicz

Andrzej Banachowicz Earth without art is
just Eh

Temat: Nowa kampania KB


Obrazek
Paweł Lewiński

Paweł Lewiński Managing Director,
Mobi-Net

Temat: Nowa kampania KB

hehe, czyżby ruszyła kampania w internecie - pisanie super opinii :)
A całość najlepiej opisuje kawałek wstawiony przez Marcela - chyba kreacja tej reklamy właśnie tak wyglądała.
Czekam na ciąg dalszy...
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Nowa kampania KB

Daniel G.:

Obrazek

Piękne :)
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Nowa kampania KB

Bartłomiej Pronin:
Najpierw Mann i Materna w KB, a teraz Wasowski i Szczęśniak w BOŚ Bank - faktycznie wieje nudą i brakiem pomysłu... Może następny bank zatrudni Strasburgera?:)

Ja myślałem kiedyś, że można wprowadzić w jakieś hamburgerowni nową kanapkę rodzinną. Strasburger :)

A Karol ze swoimi dowcipami mógłby reklamować suchary staropolskie co najwyżej. Chociaż jako w pewnych kręgach popularna osoba mógłby się nadać do reklamy.
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Nowa kampania KB

Dominik Szewior:
Bartłomiej Pronin:
Najpierw Mann i Materna w KB, a teraz Wasowski i Szczęśniak w BOŚ Bank - faktycznie wieje nudą i brakiem pomysłu... Może następny bank zatrudni Strasburgera?:)

Ja myślałem kiedyś, że można wprowadzić w jakieś hamburgerowni nową kanapkę rodzinną. Strasburger :)


a do kanapki dodawaliby anegdotkę:)
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Nowa kampania KB

A na bilbordzie dwa emememsy, walą po oczach w pobliżu krocza :)

I teraz niech mi ktoś wyperswaduje, że tam nie ma dowcipu. Na billboardzie pan gruby eMemems i pan chudy eMemems robią TU 154M. Z tym, że Materna chyli się ku katastrofie. Ale dowcip wkręcili chłopaki, no :)
Robert Kępczyński

Robert Kępczyński Sky is the limit.

Temat: Nowa kampania KB

Dominik Szewior:

Ja myślałem kiedyś, że można wprowadzić w jakieś hamburgerowni nową kanapkę rodzinną. Strasburger :)

A Karol ze swoimi dowcipami mógłby reklamować suchary staropolskie co najwyżej. Chociaż jako w pewnych kręgach popularna osoba mógłby się nadać do reklamy.

Genialne. :-)

___

A wracając do meritum.

Reklama w ogóle do mnie nie trafia. Mam wrażenie, że intencją było skopiowanie idei Simplusa i kabaretu Mumio.

Chociaż i tak jest o niebo lepiej niż w przypadku Szymona Majewskiego. Tamtych reklam nie jestem w stanie przetrawić nawet po spożyciu małej dawki alkoholu. Myślałem, że może na to mieć wpływ moja lewicowa tożsamość i świadomość, że pobiera gigantyczną pensje (w dodatku, kiedy ludziom w PKO BP nie przyznano obiecanych podwyżek), ale po głębszej (sic!) analizie uznałem, że reklamy z Szymonem Majewskim są po prostu idiotyczne.
Marcel Błaszczyk

Marcel Błaszczyk Founder & Creative
Director, Guarada

Temat: Nowa kampania KB

Jest i nowy spot.

I to jest...

to jest...

podcinanie skrzydeł kuponów?

czerstwy suchar ze starego, dobrego pieca?

Nie wiem zupełnie, ale komentarz na YT o "zniszczeniu swojego pomnika" jest dosyć adekwatny (odsyłam do oryginału w moim poprzednim poście). Kreacja w poprzednim wypadku sięgnęła dna, ale teraz, cytując klasyka, przebiła się przez warstwę mułu i leci dalej w niemym zachwycie. Nalezą się klapsy w irańskim stylu. See 4 Yourself:
http://www.youtube.com/watch?v=lMsrScZ4F5c

Następna dyskusja:

Nowa kampania Prudencial - ...




Wyślij zaproszenie do