Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Lidl - nowa kampania

Jak Wam się podoba?

Jak dla mnie Lidl w nowej osłonie = to co robi Skoda w działce samochodowej ("smart choice") i zrobili to całkiem całkiem jak na sieć dyskontów - wizerunkowo do góry na pewno (i to była rola TV)

Do tego uzupełniająca kampania w radio tym razem już wyłącznie o niskiej cenie. Sprytnie bo po tygodniu bombardowania ceną (powtarzaną w jednej radiówce chyba co drugie słowo) sami w kolejnych odsłonach przyznali się, że "można mieć dosyć takiej formy" i kolejne radiówki są już mniej natarczywe... o ile na początku miałem mocno dosyć Lidlo-radia to teraz się nawet trochę uśmiecham jak słyszę, kolejne "odsłony"
Marcin Zbrzyzny

Marcin Zbrzyzny PR i marketing

Temat: Lidl - nowa kampania

cytując klasyka można by rzec: "idzcie tą drogą Lidlu" :)

a tak serio to rzeczywiście dyskont jakoś się poukładał ze swoim wizerunkiem, znalazł na siebie sposób i w nowych kampaniach całkiem skutecznie grzebie stary, przegdadny i moralizatorski wizerunek i buduje opinię o nowym Lidlu.

"Lidl jest tani" się nie sprawdził (Polacy są już na to zbyt konsumencko wyedukowani), jego następca "Lidl ceni jakość" tez nie (wszyscy mieli w głowie "taniość" i "przeciętność", a te dwie cechy nijak się mają do "jakości". "Lidl mądry wybór" ma szansę na powodzenie.

Wg mnie w chwili obecnej Lidl to dyskont, który na Polskim rynku najlepiej zarządza swoim wizerunkiem.

konto usunięte

Temat: Lidl - nowa kampania

W mojej ocenie kampania kształtuje wizerunek sklepu z "wyższej półki" niż inne dyskonty.

Lidl rozpycha łokcie w inny segment rynku, coś jak Polomarket (między dyskontem a delikatesami).

Kampania ma moim zdaniem na celu pozyskanie nowego - sceptycznego do tej pory do Lidla sektora klienta. Ma za zadanie też uświadomienie stałym klientom Lidla, że dobrze wybrali (stąd "mądry wybór").

pozdrawiam
jz

konto usunięte

Temat: Lidl - nowa kampania

Marcin Zbrzyzny:
Wg mnie w chwili obecnej Lidl to dyskont, który na Polskim rynku najlepiej zarządza swoim wizerunkiem.

Wg mnie Biedronka robi z wizerunkiem równie dużo.

Reklamy produktowe z mówiącymi ogórkami czy jajkami, przeplatają się z promocją polskich produktów, sprawdzonej żywności, jakości.

jz
Marcin Zbrzyzny

Marcin Zbrzyzny PR i marketing

Temat: Lidl - nowa kampania

Wg mnie Biedronka robi z wizerunkiem równie dużo.

Reklamy produktowe z mówiącymi ogórkami czy jajkami, przeplatają się z promocją polskich produktów, sprawdzonej żywności, jakości.

jz

początek kampanii z ogórkami i jajkami przypada na rok 2007 i był próbą odwrócenia uwagi konsumentów od problemów dyskontu z łamaniem praw pracowniczych. rzeczywiscie, kreacja była bardzo udana i jako tako odsunęła opinię społeczną od problemu, jaki miała Biedronka.

obecne ruchy ze zmianą wizerunku rzeczywiście przynoszą jej dużo dobrego. kontynuacja kampanii to dobry kierunek, dodatkowo położenie w komunikacji nacisku na polskość i wysoką jakość żywności to niezła odpowiedź na oczekiwania konsumentów. każdy chce wejść w odpowiedzialny, świadomy i bezpieczny dla środowiska biznes. Ci co zrobią to jako pierwsi (albo jako pierwsi to pokażą) będą na wygranej pozycji. Zarówno Lidl jak i Biedronka właśnie to czynią.
Tobiasz J.

Tobiasz J. Specjalista ds.
Komunikacji
Marketingowej,
Browar Namysłó...

Temat: Lidl - nowa kampania

Kampania sieci LIDL zupełnie do mnie nie przemawia. Kreatywnie jest oschła i nudna. Zresztą jest to chyba adaptacja czesko-słowackiej kampanii. Patrząc od strony warsztatowej (a chyba mogę) mam wrażenie, jakby każda scena była kręcona inną kamerą. Ostatnie ujęcie jest strasznie kiepskie - ten dyskont z klientami na niebieskim tle. Wydaje się, jakby klienci wisieli w powietrzu.

Ewolucja samego selling line-u marki LIDL podąża w dobrym kierunku, zresztą za Biedronką i innymi sieciami. Choć wolałbym "Lidl dobry wybór" niż mądry wybór, ale to pewnie kwestia gustu.

TJ

konto usunięte

Temat: Lidl - nowa kampania

Tobiasz Jaskuła:
Choć wolałbym "Lidl dobry wybór" niż mądry wybór, ale to pewnie kwestia gustu.

Dobry wybór znaczy dobry, lecz kupiony (towar, sklep, marka) czasem bez namysłu (jak dobra czekolada, wybrana z 6 rodzajów dobrych czekolad).

Mądry, znaczy dobry, lecz nabyty (towar, sklep, marka) z przemyślanej decyzji.

W mojej ocenie zatem stwierdzenie "mądry" w kampanii ma służyć jako komplement świadomego intelektu klienta Lidla.

jz
Katarzyna M.

Katarzyna M. MayLily.pl

Temat: Lidl - nowa kampania

"Mądry wybór" jest wg mnie bardzo trafiony - krzywdę wyrządził slogan "Lidl jest tani". Można kupić tam dobre produkty, które bronią się same.

Co do spotu tv - rzeczywiście mógłby być lepiej zrealizowany, ale może metodą małych kroków realizują długofalową strategię zmiany wizerunku.
Ewa Juszczak

Ewa Juszczak Marketing Manager
FMCG

Temat: Lidl - nowa kampania

w temacie spotu - absolutnie sie zgadzam, przecietny i niewyrozniajacy sie- po usunieciu z ostanich stop klatek logo Lidla mysle ze spot ten moglby byc rownie dobrze przypisany do jakiejs firmy z segmentu telecom:), a wiec bez rewelacji.
jedyne na co mozna zwrocic uywage to mega duza intensywnosc w kazdym kanale komunikacyjnym - dzieki tej intensywnosci- sa zauwazalni. Co daje do myslenia ze czasami z kiepskeij jakosciowo reklamy puszczanej z duza czestotliwoscia w tv mozna wiele zdizalac. czyli kreacja nie ma znaczenia, wazne aby bylo jej duzo wszedzie. co do samego Lidla to sie nie wypowiadam bo nie jestem Klientem tego sklepu i poprzez jego czeste zmiany claimu od niskiej ceny- po madry wybor, nie jestem w stanie sie do nich przekonac- dla mnie malo wiarygodni. na in plus oceniam tylko fakt ze sa teraz mocno zauwazalni
Ewa Juszczak

Ewa Juszczak Marketing Manager
FMCG

Temat: Lidl - nowa kampania

Pytanie czy taka zmaina jest wiarygodna? to tak jakby z produktu z polki ekonomicznej nagle zrobic produkt premium? czy Klient to kupi?

Katarzyna M.:
"Mądry wybór" jest wg mnie bardzo trafiony - krzywdę wyrządził slogan "Lidl jest tani". Można kupić tam dobre produkty, które bronią się same.

Co do spotu tv - rzeczywiście mógłby być lepiej zrealizowany, ale może metodą małych kroków realizują długofalową strategię zmiany wizerunku.

konto usunięte

Temat: Lidl - nowa kampania

EWA JUSZCZAK:
czy Klient to kupi?

Cytując klasyka: Ciemny lud wszystko kupi.
Ewa Juszczak

Ewa Juszczak Marketing Manager
FMCG

Temat: Lidl - nowa kampania

hehhe no tak klasyka zawsze gora:)

ale w koncu w Polsce z roku na rok przybywa nam ludzi z "wyzszym" wyksztalceniem, bardziej wyedukowanych i swiadomych w dokonywaniu swoich wyborow - wiec moze ten ciemny lud przejdzie na jasna strone:)
Krzysztof B.:
EWA JUSZCZAK:
czy Klient to kupi?

Cytując klasyka: Ciemny lud wszystko kupi.
Ewa Juszczak

Ewa Juszczak Marketing Manager
FMCG

Temat: Lidl - nowa kampania

Janusz Z.:
W mojej ocenie kampania kształtuje wizerunek sklepu z "wyższej półki" niż inne dyskonty.

Lidl rozpycha łokcie w inny segment rynku, coś jak Polomarket (między dyskontem a delikatesami).

Kampania ma moim zdaniem na celu pozyskanie nowego - sceptycznego do tej pory do Lidla sektora klienta. Ma za zadanie też uświadomienie stałym klientom Lidla, że dobrze wybrali (stąd "mądry wybór").

pozdrawiam


czyli wedlug Twojej teorii z marki ekonomicznej moze wyrosnac mraka premium, wystarczy tylko zmienic opakowanie, haslo i atakowac ludzi z kazdej strony?

konto usunięte

Temat: Lidl - nowa kampania

EWA JUSZCZAK:
Janusz Z.:
W mojej ocenie kampania kształtuje wizerunek sklepu z "wyższej półki" niż inne dyskonty.

Lidl rozpycha łokcie w inny segment rynku, coś jak Polomarket (między dyskontem a delikatesami).

Kampania ma moim zdaniem na celu pozyskanie nowego - sceptycznego do tej pory do Lidla sektora klienta. Ma za zadanie też uświadomienie stałym klientom Lidla, że dobrze wybrali (stąd "mądry wybór").
czyli wedlug Twojej teorii z marki ekonomicznej moze wyrosnac mraka premium, wystarczy tylko zmienic opakowanie, haslo i atakowac ludzi z kazdej strony?


W którym miejscu tak napisałem?

jz
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Lidl - nowa kampania

a Lidl właśnie mocno chwali się tytułem Laur konsumenta ...

Ile głosów klientów musi zdobyć produkt, aby wygrać "największy projekt konsumencki w kraju"? 20 tys.? 10 tys.? Tysiąc? Wystarczy 179.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8556476,Jak_spocza...

ludzie to kupują?
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Lidl - nowa kampania

EWA JUSZCZAK:
Pytanie czy taka zmaina jest wiarygodna? to tak jakby z produktu z polki ekonomicznej nagle zrobic produkt premium? czy Klient to kupi?
nie ma wyboru, to dzieje się od zawsze i bez przerwy.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Lidl - nowa kampania

EWA JUSZCZAK:
czyli wedlug Twojej teorii z marki ekonomicznej moze wyrosnac mraka premium, wystarczy tylko zmienic opakowanie, haslo i atakowac ludzi z kazdej strony?
czy ja wiem? A3 (technicznie) to golf w innym opakowaniu, a jednak premium:)
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Lidl - nowa kampania

Arkadiusz Piotr Z.:
EWA JUSZCZAK:
czyli wedlug Twojej teorii z marki ekonomicznej moze wyrosnac mraka premium, wystarczy tylko zmienic opakowanie, haslo i atakowac ludzi z kazdej strony?
czy ja wiem? A3 (technicznie) to golf w innym opakowaniu, a jednak premium:)

No z tym "premium" to nie przesadzajmy... komunikacja marek premium w tej kategorii to inna bajka - np: Alma. Poza tym im bardziej premium jest marka tym bardziej gra się na emocjach a tu mamy konkretne namacalne korzyści komunikowane.

ciągnąc analogię ze Skodą - popatrzcie ile czasu zajęło tej marce przejście z segmentu "wspomnienia minionej epoki" do jako takiej pozycji. Skoda zaczyna konkurować z VW i przestaje być obciachem ... ale to wciąż "auta dla ludu" (pomijając superb-a).

ps: byłem w Lidlu i zadziwiła mnie wielka ściana z ich markami własnymi - wygląda to naprawdę nieźle = czujesz się jak w markowym sklepie (mniejsza o to, że tych marek nie kojarzysz ale są, mają nienajgorsze logo, "coś tam" obiecują ... i to się sprzedaje)
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Lidl - nowa kampania

Tak, marki własne cieszą się Laurem konsumenta, a PIH ma sporo wątpliwości do jakości tego typu produktów. Nie wiem jak jest konkretnie w przypadku Lidla, ale zgłoszono sporo zastrzeżeń wobec "marek supermarketowych".
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Lidl - nowa kampania

Łukasz Mielnik:
No z tym "premium" to nie przesadzajmy... komunikacja marek premium w tej kategorii to inna bajka - np: Alma. Poza tym im bardziej premium jest marka tym bardziej gra się na emocjach a tu mamy konkretne namacalne korzyści komunikowane.

dlatego dodałem znaczek ":)"

ciągnąc analogię ze Skodą - popatrzcie ile czasu zajęło tej marce przejście z segmentu "wspomnienia minionej epoki" do jako takiej pozycji. Skoda zaczyna konkurować z VW i przestaje być obciachem ... ale to wciąż "auta dla ludu" (pomijając superb-a).
a tu nym polemizował. dla ludu jest Dacia. skoda jest już na półce forda, VW czy seata, wyżej niż fiat.

ps: byłem w Lidlu i zadziwiła mnie wielka ściana z ich markami własnymi - wygląda to naprawdę nieźle = czujesz się jak w markowym sklepie (mniejsza o to, że tych marek nie kojarzysz ale są, mają nienajgorsze logo, "coś tam" obiecują ... i to się sprzedaje)
mają sporo zajefajnych produktów: waniliowy kefir (nie do dostania gdzie indziej), niezłe wina (najlepsza Kadarka Vranac macedońska, o ile ktoś lubi ten szczep), bardzo dobra polędwica dojrzewająca. private label to przecież nic innego jak markowe produkty pod inną nazwą.
no i w przeciwieństwie do Biedronki można płacić kartą, co prawda od 20 zł, ale można.

Następna dyskusja:

nowa kampania - wojsko pols...




Wyślij zaproszenie do