Sebastian Mucha

Sebastian Mucha Communication
Planner, Starcom
Mediavest Group

Temat: Account Manager

Witam,

Jestem od niedawna zainteresowany pracą w agencji reklamowej, jestem na pierwszym roku studiów Psychologii w zarządzaniu w Akademii Leona Koźmińskiego i w przyszłym roku chciałbym zrobić kurs w Szkole Mistrzów Reklamy. Moje pytanie jest takie: co dokładnie należy do obowiązków account managera? Zastanawiam się między dwiema ścieżkami: copywriting oraz account manager. Jakieś sugestie, doświadczenia?

konto usunięte

Temat: Account Manager

Między copywriterem a accountem jest Rów Mariański. Ale account jest z reguły po obu stronach tego rowu:) Nikt nie wie, dlaczego:) Przepraszam, że niemerytorycznie;) Życzę powodzenia, niezależnie od drogi, która będzie Panu się wydawała 'prostsza';)
Magdalena B.

Magdalena B. z-ca dyr ds
sprzedaży ; Media
Kielce

Temat: Account Manager

Sebastian
w szkole mistrzów wykładają praktycy a nie teoretycy, myślę że na poczet przyszłego czesnego ( nie małego zreszta) spokojnie znajdziesz osoby, które zechcą Ci odpowiedzieć na pytania, opisać specyfikę każdą z tych dróg, nad którymi się zastanawiasz. A być może po rozmowie z Tobą - i poznaniu jaki jesteś, jakie masz predyspozycje, umiejętności, pasje - zaproponują Ci coś zgoła innego.
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Account Manager

jeżeli jeszcze się nie zdecydowałeś to pomyśl nad strategią;)

konto usunięte

Temat: Account Manager

Najprostsze rozwiązanie znajdziesz w Google :) Tu masz informacje z Wikipedii:

Account manager – pracownik agencji reklamowej odpowiedzialny za kontakt z klientem i przekazywanie uwag zleceniodawcy do odpowiednich działów agencji.

Określenie to rozprzestrzeniło się także na pracowników banków oraz innych, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem.

Copywriter (ang.) – autor tekstów i sloganów reklamowych. Copywriter nazywany też bywa po francusku concepteur-redacteur (pomysłodawca - redaktor).

Copywriter pisze teksty wykorzystywane w reklamach prasowych, radiowych, telewizyjnych i wszelkich innych materiałach promocyjnych, takich jak ulotki, broszury, katalogi, strony internetowe, itp. W praktyce copywriter uczestniczy w całym procesie kreacji, zaczynając od ustalenia treści graficznego motywu ogłoszenia czy ulotki, poprzez tworzenie tekstów, pisanie scenariuszy filmów reklamowych, spotów radiowych, wyszukiwanie muzyki do reklam, itp. Od momentu przekazania działowi kreacji briefu do momentu wyjścia materiałów do klienta współtworzy reklamę razem z dyrektorem artystycznym odpowiedzialnym za stronę wizualną przedsięwzięcia oraz przełożonym - dyrektorem kreatywnym, który nadzoruje całokształt projektu. Copywriter jest zatrudniony w agencji reklamowej lub wydawnictwie, czasami pracuje jako tzw. wolny strzelec (ang. freelancer).

Copywriter powinien znać zasady komunikacji masowej, mieć wiedzę o zachowaniu konsumenta, o perswazji i zmianie postaw.

Co do tych dwóch stanowisk mogę z Tobą porozmawiać ponieważ sam w tym siedzę :)

Pzdr,
M.

konto usunięte

Temat: Account Manager

Magdalena B.:
Sebastian
w szkole mistrzów wykładają praktycy a nie teoretycy, myślę że na poczet przyszłego czesnego ( nie małego zreszta) spokojnie znajdziesz osoby, które zechcą Ci odpowiedzieć na pytania, opisać specyfikę każdą z tych dróg, nad którymi się zastanawiasz. A być może po rozmowie z Tobą - i poznaniu jaki jesteś, jakie masz predyspozycje, umiejętności, pasje - zaproponują Ci coś zgoła innego.

jeżeli to jest teoretyk:
http://www.goldenline.pl/monika-pazik
to ja jestem Osama ben Laden
Maciej K.

Maciej K. Partner
Zarządzający;
Sprzedaż

Temat: Account Manager

Zgadzam się z Piotrkiem, chyba nie za bardzo wiesz co chcesz robić. Pomyśl jak chciałbyś zarabiać i wtedy sobie dopasuj nazewnictwo :)
Co do charakterystyki obu stanowisk - podpowiedź jest banalna: użyj sieci (tak jak Michał)
Pozdrowienia.
Magdalena B.

Magdalena B. z-ca dyr ds
sprzedaży ; Media
Kielce

Temat: Account Manager

Malina Wąsowska:
Magdalena B.:
Sebastian
w szkole mistrzów wykładają praktycy a nie teoretycy, myślę że na poczet przyszłego czesnego ( nie małego zreszta) spokojnie znajdziesz osoby, które zechcą Ci odpowiedzieć na pytania, opisać specyfikę każdą z tych dróg, nad którymi się zastanawiasz. A być może po rozmowie z Tobą - i poznaniu jaki jesteś, jakie masz predyspozycje, umiejętności, pasje - zaproponują Ci coś zgoła innego.

jeżeli to jest teoretyk:
http://www.goldenline.pl/monika-pazik
to ja jestem Osama ben Laden

wysłać sms-em aby zostało przeczytane ze zrozumieniem, to co napisałam? :)
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Account Manager

Piotr F.:
Między copywriterem a accountem jest Rów Mariański. Ale account jest z reguły po obu stronach tego rowu:) Nikt nie wie, dlaczego:) Przepraszam, że niemerytorycznie;) Życzę powodzenia, niezależnie od drogi, która będzie Panu się wydawała 'prostsza';)

W sensie stoi też za plecami copywritera :)
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Account Manager

Sebastianie, jeśli wybierasz między tymi zawodami, to chyba kompletnie nie wiesz, co chcesz robić, oprócz tego, że chcesz "pracować w agencji".

Najprościej mówiąc: AM (ogólnie: Client Service) zajmuje się organizacją i koordynacją, a copywriter (ogólnie: kreacja) - wymyślaniem. Generalnie są to dwa zupełnie inne zawody dla ludzi o zupełnie innych cechach i talentach. Trochę jak elfy i krasnoludy...
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Account Manager

Jarosław Koć:
(...) Generalnie są to dwa zupełnie inne zawody dla ludzi o zupełnie innych cechach i talentach. Trochę jak elfy i krasnoludy...

A to Ci ładna metafora!
Lubię to :)

Następna dyskusja:

Account Manager poszukiwany :)




Wyślij zaproszenie do