Wypowiedzi
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Psychologia Sprzedaży
-
"Testy czy kwestionariusze różnego rodzaju często wykorzystywane są w procesie podejmowania decyzji kadrowych. Stosuje je się np. w badaniach selekcyjnych kandydatów do pracy czy też przy planowaniu ścieżek kariery. W wielu przypadkach pojawia się jednak problem na ile wyniki uzyskane w taki sposób są wiarygodne.
Głównie problemem jest fakt, czy osoby wypełniające kwestionariusze nie manipulują swoimi odpowiedziami w taki sposób, aby zrobić jak najlepsze wrażenie. Dotyczy to szczególnie kandydatów do pracy, którzy w ten sposób mogą starać się uzyskać wymarzoną pracę. Natomiast pracownicy, którzy są badani przy użyciu kwestionariuszy w innym celu niż selekcja mają mniejszą motywację do udzielania odpowiedzi niezgodnych z rzeczywistością.
Motywacja do zniekształcania wyników badań kwestionariuszowych zależy od sytuacji (selekcja lub rozwój) stał się podstawą analizy danych przeprowadzonej przez badaczy z Ohio State University i University of Minnesota (Ellington, Sackett i. Connelly, 2007). Wykorzystali oni dane..."
więcej na: http://www.iakg.pl/blog/169-oszustwa-w-kwestionariusza... -
Oszukiwanie w testach i kwestionariuszach zawodowych - http://www.iakg.pl/blog/169-oszustwa-w-kwestionariusza...
- 17.02.2014, 08:50
-
Jedynie chodziło mi o to, że Zety, są dokładniejsze a PTP z automatu do każdego testu daje steny.
pozdrawiam -
Rozwój Przez Wyzwania w wersji anglojęzycznej - czyli Challenge Based Development już do pobrania: http://www.iakg.pl/images/challenge%20based%20devolopm...
- 11.02.2014, 14:24
-
Rozwój Przez Wyzwania - podsumowanie wystąpienia + artykuł + prezentacja: http://www.iakg.pl/blog/299-wyzwanie-na-sniadanie
- 5.02.2014, 10:25
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Psychologia Sprzedaży
-
Evidence Based Practice a zwiększanie efektywności sprzedaży: http://www.iakg.pl/blog/227-evidence-based-practice-pr...
- 4.02.2014, 09:31
-
Zapraszam do nowej grupy: http://www.goldenline.pl/forum/hr-badania/
- 3.02.2014, 15:19
-
"Lepiej poprawić testy niż zwolnić trenerów
Jak wdrożyć metodologię do zarządzania wiedzą wdziale handlowym? Jak udrożnić przepływ wiedzy, zmienić postawy handlowców isposób badania wiedzy pracowników? Praktyczne zastosowanie nowoczesnych i efektywnych kosztowo metod usprawniania funkcjonowania firmy opisujemy na przykładzie wdrożenia w wydawnictwie Wolters Kluwer Polska... "
cały artykuł:
http://www.iakg.pl/images/stories/trenerzy-testy.pdf -
O palaczach w pracy: http://www.pulshr.pl/prawo-pracy/koniec-z-wakacjami-na...
- 30.01.2014, 16:19
-
Czego biznes wymaga od HR? http://www.iakg.pl/blog/116-strategiczna-rola-dziau-hr...
- 20.01.2014, 10:35
-
… od momentu pierwszej publikacji na temat 4 stopniowej metody mierzenia efektywności szkoleń Kirckpatricka (poziom reakcji, poziom nauczania, poziom zachowania i poziom rezultatów). Poziom reakcji, czyli faktyczne umiejętności wykreowania subiektywnego wrażenia przez prowadzących; poziom nauczania, czyli rzeczywisty przyrost konkretnej wiedzy; poziom zachowania, często rozumiany, jako zmiana postaw pracowników wobec pracy, zadań ect; poziom rezultatów, czyli wpływ na konkretne wskaźniki biznesowe np. ilość błędów; czas rozmowy, spotkania itp.
Całkiem niedawno intensywnie była promowana w Polsce metoda ROI (Return on Investment), której istotą jest wskazanie wyizolowanych efektów szkolenia w postaci wskaźnika finansowego (proporcja kosztów do zysków). Ocena wpływu szkolenia jest zdeterminowana konkretnym wskaźnikiem z góry założonym.
Kolejna metoda aktualnie promowana na zachodzie to ROE (Return on Expectations), której istotą jest proaktywne podejście biznesowe, gdzie partnerzy biznesowi formułują swoje oczekiwania.
Na podstawie powyższych oczekiwań formułuje się...
więcej na:
http://www.iakg.pl/blog/134-50-lat-minelo-czyli-co-sly... -
Od dzisiaj oficjalna premiera książki "Oszustwa i nieuczciwość w organizacjach - problem anomii pracowniczej, diagnoza, kontrola i przeciwdziałanie" w formie e-booka: http://www.profinfo.pl/p,oszustwa-i-nieuczciwosc-w-org...
- 9.01.2014, 14:05
-
"Wielu menedżerów działów HR chciałoby umieć oszacować zyski, jakie przynoszą stosowane przez nich procedury selekcji. Jedną z umożliwiających to metod jest analiza użyteczności. Podstawy teoretyczne tego rodzaju analizy zostały już dość dawno opracowane w USA, jednak w Polsce bardzo rzadko wykorzystuje się ją w praktyce zarządzania.
Analiza użyteczności składa się dwóch etapów. W pierwszym etapie konieczne jest ustalenie trafności danej procedury selekcyjnej. Chodzi o to, żeby sprawdzić czy rozpatrywana procedura rzeczywiście powiązana jest z przyszłą efektywnością pracy. W tym celu "
więcej na: http://www.iakg.pl/blog/133-czy-mozliwe-jest-oszacowan... -
Prawdziwe koszty rotacji: http://www.iakg.pl/blog/156-rotacja-pracownikow-czyli-...
- 3.01.2014, 09:07
-
"Badania nad skutecznością rozwoju menedżerów potwierdzają, że
szkolenia mają jedynie 10 proc. wpływu na ich rozwój. 70 proc.
wpływu mają odpowiednio dobrane zadania w miejscu pracy. Co
robić, żeby skutecznie rozwijać kadrę menedżerską?"
więcej w obecnym Vademecum Pracodawcy 2014:
link do artykułu:
http://www.iakg.pl/images/stories/iakg_badania_rozwoj_...
Pozdrawiam -
o anomii pracowniczej, trochę obrazkowo: http://www.biztok.pl/galeria/dlaczego-pracownicy-kradn...
- 18.12.2013, 14:10
-
TOP 100 w kategorii doradztwo/konsulting i TOP 100 w kategorii Badania i Rozwój i TOP 500 w kategorii HR. Miło. Pozdrawiam innych TOPowców.
- 6.12.2013, 16:20