Łukasz J.

Łukasz J. Agencja PR Pan Pikto

Szanowni Państwo,
Przygotowuję ofertę dla sponsorów jednego z polskich festiwali muzycznych typu open-air. Impreza trwa trzy dni i odbywa się na obszarze kilku hektarów.

Chciałbym w kilku miejscach ustawić nadajniki BT, ewentualnie wesprzeć się mobilnymi nadajnikami.

Moje pytanie brzmi: jaka według Was jest optymalny content dla przeciętniej polskiej komórki (plik graficzny, tekstowy, a może film lub dźwięk; dodam, że jest dużo filmów do wykorzystania) jak zaplanować "rozsyłkę" komunikatów przy założeniu, że większość ludzi będzie kilka godzin w obszarze nadawania.

Jestem otwarty na propozycje, oferty etc. Proszę o kontakt via mail: lukasz@panpikto.pl
Proszę się zastanowić nad objętością filmów. Im 'cięższa' treść wagowo tym 'ciężej' ją dostarczyć. Chyba że się coś zmieniło, poprawcie jak się mylę.
MW.
Janusz U.

Janusz U.
elektronik/informaty
k,
fizyk/optoelektronik

Narazie, optymistycznie patrzac, mozemy zalozyc, ze najnowsze telefony wspieraja Bluetooth 2.0 + EDR (do 3 Mbit/s, zas BT2.0 do 1 Mbits/s). Jednak za ok. rok czasu sytuacja sie zmieni i pojawia sie implementacje Bluetooth 3.0 (do 24 Mbis/s). Stad odradzalbym w tym zastosowaniu produkty, ktore nie wspieraja EDR.

Latwo policzyc, ze plik o rozmiarze 2 MB bedzie transmitowany w czasie
- minimum:
BT2.0: 2 * 1024 kB / 723 kbit/s (rzeczywista szybkosc transmisji samych danych bez naglowkow itp.) = ok. 2.8 s (przeklada sie to tez na fakt, ze telefon musi byc w zasiegu nadajnika przez ok. 5 s, z powodu czasu polaczenia, a ponadto trzeba do tego dodac czas reakcji uzytkownika na potwierdzenie checi otrzymania tresci)
BT2.0+EDR (3x szybciej): ok. 0.94 s
- maksimum 7x dluzej (gdy do 7 telefonow JEDNOCZESNIE)Janusz Użycki edytował(a) ten post dnia 20.06.09 o godzinie 03:04
Paweł Popradzki

Paweł Popradzki Sales Manager

Należy tylko zadać pytanie - czy film jest konieczny do przesłania treści reklamowej? Nie każdy telefon to obsługuje...
A właściwie tylko NIEKTORE telefony obsługują formaty video.Paweł Popradzki edytował(a) ten post dnia 01.07.09 o godzinie 20:19
Janusz U.

Janusz U.
elektronik/informaty
k,
fizyk/optoelektronik

Nawet niektóre telefony sprzed 5-ciu lat już to potrafiły. Chyba że o czymś nie wiem i w Polsce czas stoi w miejscu :)

Nawiązując do tematu, to bardziej jest istotny format pliku (3gp, avi, animowany gif itp.), więc warto chociaż minimalnie rozpoznawać model telefonu, na który chcemy przekazać treść (niekoniecznie reklamową).Janusz Użycki edytował(a) ten post dnia 02.07.09 o godzinie 14:34
Paweł Popradzki

Paweł Popradzki Sales Manager

Janusz Użycki:
Nawet niektóre telefony sprzed 5-ciu lat już to potrafiły. Chyba że o czymś nie wiem i w Polsce czas stoi w miejscu :)

Niektóre.
Oczywiście, ważnym elementem jest dostosowanie formatu do telefonu, jednak nie przeceniałbym tego elementu. Jeśli można przesłać animowany GIF (który prawdopodobnie będzie równiez najmniejszy objętościowo) to po co się bawić w rozpoznawanie urządzenia, budowaniu bazy urządzeń obsługujących dany format, wydawanie pieniędzy na ten sam kontent w trzech formatach.
Wszystko jest kwestią priorytetów - można z super filmem dotrzeć do 50 osób albo z prostą treścią reklamową ("Piwo gratis?") dotrzeć do 400 osób.
Niemniej jednak da radę.
Janusz U.

Janusz U.
elektronik/informaty
k,
fizyk/optoelektronik

Wszystko zależy od docelowej grupy odbiorców... Co do PIWA to się
zgadzam, ale w przypadku "spotu" samochodu z wyższej półki to już niekoniecznie...
Wracając do wątku, to grupa jest pewnie bliższa temu pierwszemu :)Janusz Użycki edytował(a) ten post dnia 04.07.09 o godzinie 11:07

Następna dyskusja:

Nowa kampania MobilityGO! B...


Wyślij zaproszenie do