Ewa Skrzypek (Lotko)

Ewa Skrzypek (Lotko) SEM * AdWords *
linki sponsorowane *
Strategia SEM,
Strat...

Hej,

Trochę już poczytałam, ale nadal za mało wiem, żeby podjąć chociażby decyzję, czy warto się tym dłużej interesować :))
Więc podstawowe pytania:
- jaki jest zasięg takich urządzeń (chodzi mi tutaj o outdoor) - czy warto w takim wypadku reklamować się gdzieś blisko sklepu, czy będzie to na tyle blisko, że sklep będzie już widoczny? :)
Jak to jest z ustawieniem takich "maszynek" w miejscach publicznych, na przykład warszawskie metro? :)
- czy są już jakieś badania w temacie kto najczęściej "prosi się" o bluetooth'owe reklamy? No bo czy zbieracze tych reklam to Ci sami ludzie, co target sklepu? :)
Bartłomiej Bock

Bartłomiej Bock International Sales
Manager

Ewo,

co do zasięgu to tutaj znajdziesz moją wypowiedź http://www.goldenline.pl/forum/bluetooth-marketing/122...
Maksymalny dopuszczalny w PL to 100m, są jednak dostępne wzmacniacze dające zasięg do 10 km.

Musisz mieć zgodę właściciela, ewentualnie można wypuścić hostessy z urządzeniami mobilnymi (wiadomość Bluetooth zamiast ulotki)

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji (lub ofertę konkretnych rozwiązań) zapraszam na priv
Ewa Skrzypek (Lotko)

Ewa Skrzypek (Lotko) SEM * AdWords *
linki sponsorowane *
Strategia SEM,
Strat...

Dzięki,
już się zorientowałam i wiem, że za wcześnie, by o tym myśleć :)
nowoczesnie.com/?p=6#more-6 Wprowadzenie do BM cz.1
Jurek B.

Jurek B. bibliasmakow.pl

czy jest możliwość, żeby użytkownik miał wybór jaki plik chce pobrać np: a.pdf czy b.pdf?
Bartłomiej Bock

Bartłomiej Bock International Sales
Manager

Jurek B.:
czy jest możliwość, żeby użytkownik miał wybór jaki plik chce pobrać np: a.pdf czy b.pdf?

Jeszcze się z takim rozwiązaniem nie spotkałem, na chwilę obecną użytkownik otrzymuje plik a albo b dopasowany do jego telefonu, ewentualnie może otrzymać oba pliki
Jurek B.

Jurek B. bibliasmakow.pl

Bartłomiej Bock:
Jurek B.:
czy jest możliwość, żeby użytkownik miał wybór jaki plik chce pobrać np: a.pdf czy b.pdf?

Jeszcze się z takim rozwiązaniem nie spotkałem, na chwilę obecną użytkownik otrzymuje plik a albo b dopasowany do jego telefonu, ewentualnie może otrzymać oba pliki

szkoda, ale dzięki za informacje.
Konrad Mroczek

Konrad Mroczek Founder & Digital
marketer

mozesz miec menu z wyborem roznych elementow w wiadomosci, to moze byc aplikacja dzialajaca na twoim telefonie
Jurek B.:
Bartłomiej Bock:
Jurek B.:
czy jest możliwość, żeby użytkownik miał wybór jaki plik chce pobrać np: a.pdf czy b.pdf?

Jeszcze się z takim rozwiązaniem nie spotkałem, na chwilę obecną użytkownik otrzymuje plik a albo b dopasowany do jego telefonu, ewentualnie może otrzymać oba pliki

szkoda, ale dzięki za informacje.
Artur Brzyski

Artur Brzyski Consulting
Strategiczny |
Projektowanie usług
| Doradztwo...

chcę się upewnić. jedno urządzenie może wysyłać jedną wiadomość? nie możliwe jest, żeby prowadziło np. 2 kampanie dla dwóch firm i wysyłało 2 wiadomości?
Janusz U.

Janusz U.
elektronik/informaty
k,
fizyk/optoelektronik

Skoro dla jednej kampanii mozna wysylac odbiorcy kilka roznych plikow, to nie ma powodu, zeby nie prowadzic kilku roznych kampanii w tym samym miejscu. Kwestia konfiguracji i mozliwosci systemu do prowadzenia kampanii - mozna tez uzyc dwoch nadajnikow, o czym dalej.
Co do plikow a.pdf i b.pdf, to da sie prosto obejsc. Stawiamy 2 nadajniki o roznych nazwach - jesli np. odrzucimy a, to zapyta b i na odwrot.
Ponadto wystarczy, aby odbiorca mial aplikacje (np. pobrana przez i
Internet, przy wejsciu mozna umiescic barcode i/lub link do pobrania aplikacji), ktora bedzie traktowala "nadajnik" Bluetooth jako serwer danych/plikow (o ile ten wspiera taka funkcjonalnosc) i pobierala z niego dokladnie to, co chcemy... Daje to wieksza elastycznosc, balansuje koszty (jednorazowe pobranie aplikacji - tylko za to placi klient), a jednoczesnie rosnie bezpieczenstwo. Te sama technike zastosowano (korzystajac z dystrybuowanych przez nas urzadzen) do gier sieciowych Bluetooth.Janusz Użycki edytował(a) ten post dnia 25.06.09 o godzinie 20:59
Paweł Popradzki

Paweł Popradzki Sales Manager

Witam,
badań oficjalnych z tego co wiem jeszcze nie ma, są tylko dane producentów i/lub dystrybutorów centralek bluetooth. Radziłbym tylko uważać przy ich interpretacji (a właściwie informacji dodatkowych, takich jak: "czy był używany POS", "ile urządzeń zostało wykrytych i w jakim czasie(!)", "gdzie była prowadzona akcja reklamowa (targi hi-tech czy targi miłośników ciasta...)" itp itd. Właściwie dla każdego zastosowania należałoby się zastanowić na ile taka inwestycja się zwróci, ewentualnie wynająć urządzenie np. na miesiąc i dopiero podejmować decyzje o zakupie.

Co do zasięgu to zgadzam się ze zdaniem, że 10km to taka marketingowa wartość, podobnie zresztą jak 100m. Co z tego, że nadawca będzie miał "silny" sygnał (i wykryje telefon) skoro telefon nie będzie w stanie odebrac wiadomosci? Niestety, zasięg efektywny, jeśli urządzenia są dobrej jakości to około 30m, istnieje możliwosc zwiekszenia zasiegu (do 50m efektywnego zasięgu) ale to już know-how:)

Jest możliwość wyboru, który plik użytkownik chce sciagnać, należy przy tym zaznaczyć, że nie we wszystkich telefonach da się to zastosować (np. stare SE)

Pozdrawiam,
Paweł Popradzki,
http://bluetoothmedia.pl
Janusz U.

Janusz U.
elektronik/informaty
k,
fizyk/optoelektronik

O zasięgu już pisaliśmy na łamach tego forum w wątku: http://www.goldenline.pl/forum/bluetooth-marketing/122759

Następna dyskusja:

Technologie mobilne dla prz...


Wyślij zaproszenie do