konto usunięte

Witam, pierwsza wypowiedź, można powiedzieć dziewicza. Rynkiem reklam przez bluetooth interesuję się od ok. roku, mimo iż na początku nie wiedziałem że się to nawet tak nazywa to do dnia dzisiejszego jestem już chyba w temacie dość głęboko. Wiele osób podkreśla problem braku popularności bluetooth marketingu, szukałem powodu i chyba znalazłem, to cena! Głównie eksponowanym tekstem przez firmy dostarczające usług BM jest "darmowa" i fakt, w wielu miejscach komputer pracuje cały czas gdy sklep jest otwarty więc koszt poboru prądu jest pomijalny. Najważniejszy jest jednak serwer/dongle bluetooth dzięki któremu informacje mogą być rozsyłane. Ceny zwykłych dongli (do 7 użytkowników jednocześnie) z oprogramowaniem zaczynają się od ok. 500zł i tu tkwi największy problem, małym firmom najzwyczajniej szkoda inwestować 500zł w coś co nie jest ani popularne, ani sprawdzone przez nikogo ze znajomych.

I teraz w zasadzie najważniejsze, czyli moje pytanie. Co myślicie o mojej idei stworzenia zestawu będącego w stanie wysyłać jednocześnie informację do 7 klientów o zasięgu skutecznym 20-30m od punktu dostępowego. Dla sklepu w galerii czy znajdującego się w pewnym ciągu to myślę wystarczająca odległość. Czy uważacie że taki zestaw z oprogramowaniem za 99zł miałby rację bytu? Soft jest już w fazie testów, jeśli nie wypali to pozostanie przynajmniej satysfakcja, prosiłbym o konstruktywną krytykę.
Janusz U.

Janusz U.
elektronik/informaty
k,
fizyk/optoelektronik

Witaj.

Nie mam nic przeciwko Twojemu pomysłowi, ale wbrew pozorom nieprzemyślana ekspansja Bluetooth Marketingu zrobi tylko więcej szkody niż pożytku.
Powód: nastawienie większości ludzi na zysk bezpośredni bez przemyśleń - mało kto pomyśli o odbiorcy. Odbiorca treści MUSI być także zadowolony z otrzymanej treści. W przeciwnym wypadku cały wysiłek zostanie potraktowany jako forma SPAMu za zgodą użytkownika... Stąd początkowo Bluetooth Marketing był adresowany do "większych", który postrzegali marketing nie jako jedną konferencję, ale długoterminowe działanie przynoszące korzyść zarówno wysyłającemu, jak i odbiorcy (choćby zadowolenie).
http://mmaglobal.com/search/node/bluetooth+marketing | Guideline

konto usunięte

Każda forma komunikacji, reklamy może być wykorzystywana zarówno w sposób nieprzeszkadzający odbiorcy jak i szkodliwy, na to właściwie dystrybutor urządzeń i softu wpływu nie ma. Plusem ekspansji może być to że coraz więcej firm zacznie zarabiać na tworzeniu dystrybuowanych treści, czy to będą MIDlety czy Barcode'y w formie obrazków czy cokolwiek innego. Klient chcący się promować tą drogą najprawdopodobniej nie będzie sam tworzył rozsyłanej reklamy, tylko ją zleci i tu już rola twórców aby zrobić ją sensowną.
Janusz U.

Janusz U.
elektronik/informaty
k,
fizyk/optoelektronik

Oczywiście co do twórców tzw. "kontentu" ma Pan rację. Niemniej nie wiem jak Pan, ale ja nie sprzedałbym komuś broni, kto mi mówi czy też wręcz widzę, że chce popełnić samobójstwo. Może zbyt mocne porównanie, ale w tym przypadku możemy nawet mówić o wprowadzaniu przez kogoś ryzyka na zachwianie się całej branży BM na rynku...
Ceny, choć nie zawsze, wynikają z jakości urządzeń (pisałem już o tym na GL), m.in. kwestia efektywności i bezawaryjności.
Dystrybucja dziś to nie tylko sprzedaż, ale również pełne wsparcie techniczne klienta. Ekstremalnym przykładem mogą być darmowe dystrybucje Linuksa, gdzie wydawca uzyskuje zysk z supportu.
Jeśli chodzi o oprogramowanie typu open source to je jak najbardziej popieram(y). Przykładowo rzucę czymś świeżym: http://netdiscover.svn.sourceforge.net/viewvc/netdisco...
W przypadku Bluetooth Marketingu również istnieją alternatywne rozwiązania typu open source... Zdaje się także na GL pisałem dlaczego nieliczną jego zaletą jest cena.
Mamy piękne idee, ale życie szybko je weryfikuje - niestety. Musimy lepiej rozumieć potrzeby innych. Pozdrawiam w tym duchu.Janusz Użycki edytował(a) ten post dnia 30.09.09 o godzinie 20:27

konto usunięte

Cena taniego urządzenia opiera się głównie na założeniu zarobku dzięki tworzeniu i uaktualnianiu kontentu. Niska cena nie musi świadczyć o jakości na poziomie softu open source. Bynajmniej w moim przypadku celuję w "commercial quality" i właśnie największa część zysku z wdrożenia ma pochodzić z tworzenia kontentu dla konkretnych klientów.

Z tym samobójstwem to też nie tak do końca, bo to twórcy treści mają za zadanie doradztwo i stworzenie takiej formy reklamy, która będzie akceptowana przez klienta i nie obniży wizerunku reklamodawcy w oczach klienta. Sprzedawca ulotek w drukarni spełnia identyczną rolę w procesie tworzenia tej formy reklamy.
Janusz U.

Janusz U.
elektronik/informaty
k,
fizyk/optoelektronik

OK, "commercial quality". A czy mogę zapytać na jakim stosie Bluetooth?
Od razu podpowiem, że to będzie "jakoś" działało owszem. Żeby działało naprawdę efektywnie należy być developerem stosu Bluetooth, ale to nie wszystko. Finalne urządzenie, aby mogło posiadać znak Bluetooth, musi być certyfikowane poprzez Bluetooth SIG. Co to oznacza? Koszta, i to duuuuuże...
Wszystkie znane mi stosy mają m.in. tę wadę, że podczas rozpoznawania otoczenia (inquiry) następuje rozłączenie istniejących połączeń oraz blokada na ten czas nowych. Co to oznacza pisałem już także na GL. Ale to tylko jeden z przykładów "dlaczego".
Niemniej Pana projekt jest interesujący - jak najbardziej i proszę mi wierzyć, że nie konkurencyjny, lecz uzupełniający. Każdy może znaleźć coś dla siebie.
Dodatkowo zasugeruję, że skoro robić takie rozwiązania, to może warto pomyśleć o uniwersalnym systemie zarządzania kampaniami na urządzeniach różnych dostawców? Każdy oferuje bowiem rozwiązanie tylko pod swoje urządzenia, a taki system miałby nawet chyba większą wartość niż kolejny nadajnik, który musi przekonać innych nie tylko ceną. W razie zainteresowania proszę o kontakt. Dla produktów Bluegiga istnieje kilka różnych platform zarządzających dużymi kampaniami (BSM firmy Bluegiga, ROK Promoter firmy Geniem, czy BlueGate firmy MobileFX). Uniwersalny system oparty o np. "pluginy pod danego producenta" na pewno byłby mile widziany w społeczności Bluetooth Marketingu.
Ponadto każdy klient usługi ma inne wymogi co do raportów, a więc jest to kolejne pole działania na uniwersalność a jednocześnie personalizację wyglądu, statystyk itd.Janusz Użycki edytował(a) ten post dnia 04.10.09 o godzinie 00:16

konto usunięte

W obecnej fazie skupiam się na stronie aplikacji zarządzającej, ale tymczasowo stosowane są BlueCove oraz Avetana, oba opierają się na JSR-82 i prawdę mówiąc nie zauważyłem tych cech które zostały podane, tj. przerywanie połączenia w fazie wyszukiwania nowych, oczywiście ze względu na synchronizację transfer zwalnia na moment ale nie zatrzymuje się a tym bardziej połączenie nie jest tracone. Może Pan napisać w jakich stosach zauważalny jest taki proces? Szczerze mówiąc gratuluję pomysłu nr 2, naprawdę ciekawa nisz, której zdecydowanie warto się przyjrzeć, chociażby dla przygotowania ewentualnego gruntu na przyszłość.
Janusz U.

Janusz U.
elektronik/informaty
k,
fizyk/optoelektronik

Stosy, które mają wspomnianą przypadłość:
- BlueZ, na pewno w wersjach poprzednich, choć nie sądzę by się to zmieniło w obecnej
- BlueSoleil np. w wersji 5
- co do natywnego MS Windows XP SP2 nie testowałem tego
- Widcomm - używałem w ograniczonym stopniu, więc tej sytuacji nie wywałałem

Stos WRAP w mini-serwerach Bluegiga używa swoich modułów w trybie RAW. To pozwala na przesyłanie warstwą HCI dodatkowych pakietów, co w praktyce oznacza pełną kontrolę nad częścią radiową (baseband) oraz pozostałymi niższymi warstwami. Bluegiga jest producentem modułów Bluetooth oraz m.in. ich stosu Bluetooth. Doświadczenie to przekłada się wprost na optymalny stos Bluetooth na potrzeby m.in. Bluetooth Marketingu, który został specjalnie dla Access Serverów oraz Access Pointów Bluegiga.
Może się mylę, ale JSR82 nie daje np. możliwości użycia profilu Device Identification do wykrywania nowszych modeli telefonów. Trzeba korzystać z mniej precyzyjnych metod.
Ogromną zaletą JSR82, może być natomiast to, iż może Pan wypełnić kolejną niszę - Bluetooth Marketing mobilny np. dla hostess. Nasze urządzenia na upartego można tak wykorzystywać, ale zwykle odsyłam klientów do drzwi obok, wskazując znane mi alternatywy.

konto usunięte

BlueZ to dystrybucja dla Linuxa, nie miałem styczności więc możliwość faktycznie taka jest. BlueSoleil faktycznie też jestem w stanie potwierdzić. Natomiast w przypadku WIDCOMM (Broadcom) oraz Microsoft Bluetooth Stack problem nie występuje, co sam sprawdziłem. Oczywiście JSR-82 ma ograniczenia, ale wszystko ma jakieś "ale" W zastosowaniu mniejszych firm, nie do końca ważne jest czy metody są w stanie w 100% określić konkretne urządzenie, najważniejsze dla usługobiorcy jest dostarczenie interesującej treści do odbiorcy. Natomiast konkretny spis urzadzeń obsługiwanych na obecną chwilę przez JSR-82 na stosie BlueCove znajduje się pod: http://code.google.com/p/bluecove/wiki/phones myślę że pokrywa to ponad 95% używanych na dzień dzisiejszy telefonów co jest wystarczające do typowych zastosowań.

Następna dyskusja:

Miejsce bluetooth marketing...


Wyślij zaproszenie do