Temat: Styl zarządzania - który najlepszy?
Wydaje mi się, że brakuje tutaj paru zmiennych. Razem z czasem zmienia się otoczenie, a nie tylko psychologia , doświadczenie i wiek ludzi. Firma się też rozwija, zmienia się konkurencja i wszystko. Wydaje mi się, że trzeba rozważania robić od otoczenia biznesowego, które wymaga aby w firmie działały odpowiednie procesy oraz była odpowiednia zdolność do działań w ramach projektów. Czyli firma może przez parę lat sprocesować swoje działania i może tam zatrudniać ludzi głupich tanio. Niestety w obszarze projektowym / zarządczym sprawy wymagają twórczości i doświadczenia. Zawsze może firma zmieniać startegię na rozwój lub na pozostanie w danej niszy, jaką sobie zrobiła.
Zupełnie zmienia się także sposób działania - w zależności od branży - np w telekomunikacji najpierw buduje się, a potem okazuje się, że to trzeba utrzymać i eksploatować - no i w większości przypadków okazuje się, że zostało to nie przemyślane i poprzez brak standardu firmy muszą się albo sprzedawać albo ponosić olbrzymie koszty działania. Standaryzacja wymaga zupełnie innych umiejętności, których dana kadra może nigdy nie osiągnąć nawet za 10 lat.
Wg mnie należy przyjąć na pewnym etapie odpowiedni dla jednostki system jakości (zasad, architekturę) i w oparciu o niego mierzyć umiejętności pod kątem zdolności do jego :
1) utrzymania - przestrzegania
2) rozbudowy
a pozostałą część kadry wykonawczej można sobie traktować tak czy inaczej, ale raczej się bym na tym nie skupiał, bo od pewnego poziomu uważam, że należy tak mieć zorganizowane stanowiska i procedury, aby dało się tam nie tylko szybko rekrutować, ale przede wszystkim outsourceować.
Ten post został edytowany przez Autora dnia 17.11.13 o godzinie 21:54