Temat: Sprawdzone metody kontroli handlowców, ustalania listy...
Łukasz K.:
Witam,
W firmie zastanawiamy się nad polepszeniem raportowania handlowców, ustalania listy zadań, organizowanie pracy, zarządzania klientem, itp.
Jakich sposobów, metod, działań albo może oprogramowań korzystacie w swoich przypadkach?
Myślę że warto byłoby zacząć od ustalenia co chcecie osiągnąć, jaki cel, bo "poprawa raportowania" to coś dość enigmatycznego.
Tak ad choc rzucę, że taką poprawe mozna osiagnąć niekoniecznie przez wdrożenie jakiegoś software ale poprzez porozmawianie z handlowcami, ustalenie formy przekazywania Panu raportów (z doświadczenia podpowiem - niech to będzie jak najprostsze, handlowcy zazwyczaj nienawidzą tego obowiązku) a potem przez systematyczne kontakty z nimi, obdzwanianie rejonów lub przedstawicieli, tak, żeby wiedzieli, że Pan czuwa. resztę powinno podpowiedzcie doświadczenie wyciągnięte z pracy.
W sprawie raportowania można tez zajśc syt z innej strony - brac np raporty z magazynu a z handlowcami umowic sie na kontakty tylko gdy cos im sie posypie, czyli zarzadzac wyjatkami z nimi a z magazynem - całym procesem.
W sprawie poprawy "zarzadzania klientem" warto porozmawiac z klientami, pofatygowac sie przynajmniej do największych, poznać z pierwszej ręki co moglibyscie zrobic lepiej.
W sprawie lepszej organizacji warto zapytac wszystkich zainteresowaniach co można ulepszyć i w jaki sposób - tak aby lepiej realizowac cele jakie macie. Oczywiście najpierw dobrze znac te cele, miec je przemyślane czyli miec jakąś wizje celów i może strategii.