Łukasz Kaczmarek

Łukasz Kaczmarek Team Manager,
Verizon Connect
Poland Sp. z o.o.

Temat: Sprawdzone metody kontroli handlowców, ustalania listy...

Witam,

W firmie zastanawiamy się nad polepszeniem raportowania handlowców, ustalania listy zadań, organizowanie pracy, zarządzania klientem, itp.
Jakich sposobów, metod, działań albo może oprogramowań korzystacie w swoich przypadkach?
Darek S.

Darek S. Raz się żyje potem
się tylko straszy!

Temat: Sprawdzone metody kontroli handlowców, ustalania listy...

Łukasz K.:
Witam,

W firmie zastanawiamy się nad polepszeniem raportowania handlowców, ustalania listy zadań, organizowanie pracy, zarządzania klientem, itp.
Jakich sposobów, metod, działań albo może oprogramowań korzystacie w swoich przypadkach?

Myślę że warto byłoby zacząć od ustalenia co chcecie osiągnąć, jaki cel, bo "poprawa raportowania" to coś dość enigmatycznego.

Tak ad choc rzucę, że taką poprawe mozna osiagnąć niekoniecznie przez wdrożenie jakiegoś software ale poprzez porozmawianie z handlowcami, ustalenie formy przekazywania Panu raportów (z doświadczenia podpowiem - niech to będzie jak najprostsze, handlowcy zazwyczaj nienawidzą tego obowiązku) a potem przez systematyczne kontakty z nimi, obdzwanianie rejonów lub przedstawicieli, tak, żeby wiedzieli, że Pan czuwa. resztę powinno podpowiedzcie doświadczenie wyciągnięte z pracy.

W sprawie raportowania można tez zajśc syt z innej strony - brac np raporty z magazynu a z handlowcami umowic sie na kontakty tylko gdy cos im sie posypie, czyli zarzadzac wyjatkami z nimi a z magazynem - całym procesem.

W sprawie poprawy "zarzadzania klientem" warto porozmawiac z klientami, pofatygowac sie przynajmniej do największych, poznać z pierwszej ręki co moglibyscie zrobic lepiej.

W sprawie lepszej organizacji warto zapytac wszystkich zainteresowaniach co można ulepszyć i w jaki sposób - tak aby lepiej realizowac cele jakie macie. Oczywiście najpierw dobrze znac te cele, miec je przemyślane czyli miec jakąś wizje celów i może strategii.

konto usunięte

Temat: Sprawdzone metody kontroli handlowców, ustalania listy...

A co do tej pory raportowali i czego wam brakuje? Pomijając fakt, że to handlowcy ciągną firmę, bo przynoszą klientów, więc czy na pewno chcecie ich odciążyć czy dociążyć?
Łukasz Kaczmarek

Łukasz Kaczmarek Team Manager,
Verizon Connect
Poland Sp. z o.o.

Temat: Sprawdzone metody kontroli handlowców, ustalania listy...

Sytuacja wygląda obecnie tak, że pod koniec dnia obdzwaniamy handlowców lub z nimi omawiamy dzień osobiście, jeżeli zjeżdżają do firmy, żeby mieć jasny obraz sytuacji z dnia i wyników.
Z samym raportowaniem nie ma problemu, gdyż handlowcy też sami czują taką potrzebę (duży plus). Głównym źródłem problemu jest czas, jaki musimy poświęcić na zebranie informacji oraz brak możliwości reakcji gdy jakaś sytuacja miała miejsce przed południem, a dowiadujemy się o tym dopiero na koniec dnia.
W kwestii zarządzania klientem chodzi bardziej o brak utraty istotnych informacji o kliencie, tzn. każdy handlowiec oczywiście sporządza sobie raporty i informacje o klientach, aby się później nie pogubił co było robione, czy też zamawiane przez klienta. Natomiast w żaden sposób sam nie ma pełnej kontroli bez każdorazowego sprawdzenia wszystkich swoich informacji i danych statystycznych ile np. klient bierze średnio w zamówieniach lub w jakich okresach bierze mniej lub więcej, kiedy jest największe zainteresowanie konkretnej grupy klientów na konkretne towary, nie mówiąc już o centrali firmy. Co gorsza w sytuacji, kiedy pracownik odchodzi od firmy, wtedy tracimy masę informacji o klientach, po za tymi które sami gdzieś mamy zapisane.
Łukasz Kaczmarek

Łukasz Kaczmarek Team Manager,
Verizon Connect
Poland Sp. z o.o.

Temat: Sprawdzone metody kontroli handlowców, ustalania listy...

Raczej chcemy ich też odciążyć, aby po skończonym dniu nie musieli jeszcze 10-30 minut wisieć na telefonie lub siedzieć w firmie oraz dać im możliwość lepszego wyciągnięcia zamówień z terenu bez wiecznego sprawdzania swoich notatek, raportów, czy zastanawiania się kto by mógł jeszcze coś wziąć.
Andrzej M.:
A co do tej pory raportowali i czego wam brakuje? Pomijając fakt, że to handlowcy ciągną firmę, bo przynoszą klientów, więc czy na pewno chcecie ich odciążyć czy dociążyć?Ten post został edytowany przez Autora dnia 09.03.16 o godzinie 09:04

konto usunięte

Temat: Sprawdzone metody kontroli handlowców, ustalania listy...

Pracują na jakimś szablonie, formularzu? Mogą to wysyłać mailem?
Łukasz Kaczmarek

Łukasz Kaczmarek Team Manager,
Verizon Connect
Poland Sp. z o.o.

Temat: Sprawdzone metody kontroli handlowców, ustalania listy...

Tak, pracują na Excelu. Wysyłać mogą i częściowo to robią, ale to wszystko wydaje się strasznie archaiczne i czasochłonne.
Zastanawiam się czy nie lepiej by było, dać im jakieś narzędzie, które zarówno będzie służyć do raportowania, bez wiecznego zapisywania, wchodzenia na e-maila, pobierania plików, itp. oraz do tworzenia bazy danych, która pozwoli na zaawansowane filtrowanie klientów, wyskakiwanie leadów, aby nie tracić też możliwych zamówień z racji zapomnienia o kimś.
Andrzej M.:
Pracują na jakimś szablonie, formularzu? Mogą to wysyłać mailem?
Darek S.

Darek S. Raz się żyje potem
się tylko straszy!

Temat: Sprawdzone metody kontroli handlowców, ustalania listy...

Łukasz K.:
Tak, pracują na Excelu. Wysyłać mogą i częściowo to robią, ale to wszystko wydaje się strasznie archaiczne i czasochłonne.
Zastanawiam się czy nie lepiej by było, dać im jakieś narzędzie, które zarówno będzie służyć do raportowania, bez wiecznego zapisywania, wchodzenia na e-maila, pobierania plików, itp. oraz do tworzenia bazy danych, która pozwoli na zaawansowane filtrowanie klientów, wyskakiwanie leadów, aby nie tracić też możliwych zamówień z racji zapomnienia o kimś.
Andrzej M.:
Pracują na jakimś szablonie, formularzu? Mogą to wysyłać mailem?

Wygląda, że potrzebujecie jakiegoś systemu ERP pozwalającego śledzić zamówienia i ich realizację w czasie rzeczywistym. Niestety moja wiedza na temat tych systemów pochodzi sprzed lat więc na pewno już jest mało aktualna. System oceni co można zaproponować jeszcze klientowi, jak się aktualne wyniki mają do poprzednich itp itd, jest wsparciem w pracy zarówno dla handlowca jak i szefostwa.

Plusem obecnego rozwiązania jest codzienny, bezpośredni kontakt z pracownikiem, co podtrzymuje motywację, po zainstalowaniu systemów "wspomagania" motywacja nieco siada ale coś za coś. Zawsze tez można utrzymywac kontakt proaktywnie ze strony szefostwa sprzedaży.

A z kluczowymi klientami kwestia odchodzących handlowców to szefostwo sprzedaży lub firmy) powinno otrzymywać osobiste relacje, to pozwala utrzymac klienta nawet gdy handlowiec odchodzi. Ten post został edytowany przez Autora dnia 09.03.16 o godzinie 11:53
Michał J.

Michał J. Menadżer

Temat: Sprawdzone metody kontroli handlowców, ustalania listy...

Powiedziałbym, że raczej tutaj potrzebny jest jakiś (pewnie nawet dosc standardowy) CRM (Customer Relationship Management), czyli własnie system do ewidencjonowania historii kontaktów z klientami.

Dostawców tego typu systemów jest dość sporo, trzeba umówić się z 3-4 firmami na prezentacje i ocenić żądana funkcjonalność i ceny

konto usunięte

Temat: Sprawdzone metody kontroli handlowców, ustalania listy...

Określcie, jakie potrzeby ma dla was spełniać system, oszacujcie potrzeby handlowców, zróbcie rozpoznanie rynkowych propozycji. Następnie porozmawiajcie o tym z handlowcami (to w końcu im ma przynieść pożytek) i dopiero wtedy decydujcie. Na Excelu i innych kalendarzach można nadal jechać (informatyk może wam zrobić sczytywanie danych do bazy danych na Excelu. Bardziej poszedłbym w kalendarze w „chmurze” wygodniejsze a dane są dostępne w firmie nawet jak handlowiec odejdzie.
Łukasz Kaczmarek

Łukasz Kaczmarek Team Manager,
Verizon Connect
Poland Sp. z o.o.

Temat: Sprawdzone metody kontroli handlowców, ustalania listy...

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi, faktycznie porozmawiamy z handlowcami i chyba pójdziemy w stronę jakiegoś systemu ERP. Ma ktoś może już doświadczenie z takimi programami, na co zwracać uwagę, czego unikać?
Sylwia W.

Sylwia W. mimikra endemiczna

Temat: Sprawdzone metody kontroli handlowców, ustalania listy...

Jako praktyk użytkownik CRM wiem, że może mieć całe mnóstwo nikomu niepotrzebnych funkcjonalności, które najczęściej nie są intuicyjne a zatem czasem niewykorzystywane, ale mają wpływ na szybkość działania sytemu przy procesowaniu danych.
Dla handlowca ważne jest : co, z kim, kiedy, gdzie i po co oraz prezentacja wyników za dowolny wycinek czasu .Może też przydać się takie narzędzie jak Tableau Reader ( dla handlowca, ale też dla zarządu ).
pozdrawiam
Sylwia
Bartosz Targosz

Bartosz Targosz optymalizacja i
redukcja kosztów
pakowania

Temat: Sprawdzone metody kontroli handlowców, ustalania listy...

Rzeczywiście najlepsze wydaje sie tutaj ERP lub CRM.
Dobre rozwiązanie na pewno kosztuje,
jednak można je po odpowiedniej analizie tego co Państwu potrzeba i jakie funkcje są dla Państwa najbardziej potrzebne odpowiednio dostosować tak,
żeby zawierał tylko to co jest potrzebne i istotne.

Jeśli Państwa firma się rozwija, kwestią czasu i tak jest pojawienie się konieczności wprowadzenia mądrego rozwiązania w tym temacie.
Przed i w trakcie tworzenia takie rozwiązania należy bardzo dokładnie przenalizować to, jakie funkcję ma one spełniać i być w stałym kontakcie z "wykonawcą", który o ile będzie profesjonalistą, pomoże stworzyć bardzo ciekawe, przystępne i funkcjonalne narzędzie, które odpowiednio wykorzystane przyniesie wiele korzyści Państwa firmie.



Wyślij zaproszenie do