Katarzyna Wilczyńska PROFESJONALNY HR
Temat: Brak realizacji zadań po rozmowach rozwojowych.. i co dalej
Witajcie.Naświetlę Wam pewien problem.
Jesteśmy niedużą firma produkującą oprogramowanie ERP. Ten z Was, kto pracował w IT wie, że pracownicy IT są osobami "specjalnej troski" tj. rynek pracy ich rozpieszcza. W IT pracę można znaleźć w ciągu miesiąca max. Nasze płace są równe średniej w naszym regionie lub ciut niższe, dlatego zawsze nadrabialismy to, czego naprawde nie jestesmy zaoferować tj. wyższego wynagrodzenia dobrym klimatem pracy, osobistymi relacjami, sympatycznymi przełozonymi itp.
Rok temu moja firma wprowadziła rozmowy rozwojowe. Prowadzi je dyrektor działu- ma pod sobą ok 25 osób.
Rozmowa taka jest podsumowaniem ostatniego półrocza, okazja do rozmowy i przekazania sobie wzajemnych oczekiwań. Nie am formy twardej oceny, nikt nie zbiera punktów, nie otrzymuje po niej podwyżki itp.
W czasie takiej rozmowy wspólnie określane są pewne zadania oraz pewne cele
np. dla lidera zespołu - podniesienie wydajnosci zespołu z 45 do 50%
dla kogo innego: przeprowadzenie wewnętrznego szkolenia
dla jeszcze innej osoby: wykonanie jakiejs funkcji w programie
Po spotkaniu kazda z osób otrzymala na maila ustalenia z rozmowy.
Mija pol roku, czas na kolejne rozmowy.
Przeglądałam z dyrektorem ustalenia i okazało sie, że 3/4 zadań nie zrealizowano.
Co zrobic? Jak postąpić? To nie sa jednostkowe przypadki... Nikt u nas w firmie tez nie pracuje w nadgodzinach..po prostu mam wrazenie, że olano temat.
Obniżyc płace? No nie moge. Premie są naliczane od wydajności kwartalnej, wiec brakiem premii tez im nie zagroze. Moge co najwyzej poblokowac podwyzki.
Ale przykro tak, że sie nie staraja.
Liczę na Wasze doświadczenie. Co zrobić z tymi, który sie nie przyłozyli i jak poprowadzic rozmowę podczas następnego cyklu rozmów rozwojowych...?