Piotr Rzebko

Piotr Rzebko Testuje, kombinuje i
bawię się
marketingiem

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

Witam,

Przygotowuję artykuł na temat kreatywnych pomysłów zdobycia pracy oraz niecodziennych form aplikacji. Na przestrzeni 14 dni zaprezentuję i opiszę klika przykładów, do których komentowania zapraszam (na podstawie komentarzy powstanie podsumowanie czy warto "wychodzić poza schemat" i na co powinno się zwrócić największą uwagę).

case1: kreatywny outdoor i trochę szumu
Naprzeciwko głównego wejścia do siedziby Ogilvy w Cordobie (Argentyna) Laura Holzmann, przygotowała niespodziankę; zamówiła u lokalnego artysty grafitti na ścianie, przedstawiające jej autoportret usiłujący wejść przez drzwi do agencji. Obok widniał napis „chcę wejść” oraz adres www.

Przykład z naszego podwórka
Łukasz Jakubiak, zawiesił CV i list motywacyjny w rozmiarze XXL przy wejściu do siedziby wymarzonego pracodawcy. Zainteresowanie mediów nietypową formą aplikacji było na tyle duże, że poruszono ten temat m.in. w „Dzień dobry TVN”, a artykuł został opublikowany m.in. przez Wirtualną Polskę.

Przykłady zostały szerzej opisane w notatkach na facebooku

Co uważacie o niestandardowych formach poszukiwania pracy?, jakie są tego plusy i minusy? Czy spotkaliście się z przypadkami naprawdę niestandardowego podejścia kandydata do procesu rekrutacji?Piotr Rzebko edytował(a) ten post dnia 13.07.10 o godzinie 19:48
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

Może nie mniej ważna będzie odpowiedź na pytanie, jak do tej kreatywności podchodzą osoby rekrutujące kandydatów do pracy?

'Janusz K. edytował(a) ten post dnia 13.07.10 o godzinie 15:45

konto usunięte

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

Moje pytanie brzmi - czy "bohaterowie" dostali "wymarzoną pracę" ??

konto usunięte

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

Nadmierny upór w uzyskaniu pracy i autopromocja są... podejrzane :).

konto usunięte

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

Ostatnio widziałam bilbord w mieście...absolwent szkoły.......chce dołączyć do zespołu K.G.H.M i podany numer tel.

konto usunięte

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

a ja Wam powiem, że czasami też myślę o jakimś nieszablonowym podejściu do
aplikowania na jakieś stanowisko bo to co się dzieje na rynku pracy to
LEKKA PRZESADA, a właściwie TOTALNE NIEPOROZUMIENIE !!!!Agnieszka W. edytował(a) ten post dnia 13.07.10 o godzinie 21:58
Maciej Hedrych-Ozimina

Maciej Hedrych-Ozimina IT - problem ? jaki
problem ? nowe
wyzwanie
+48_503_970_286

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

Agnieszka W.:
a ja Wam powiem, że czasami też myślę o jakimś nieszablonowym podejściu do
aplikowania na jakieś stanowisko bo to co się dzieje na rynku pracy to
LEKKA PRZESADA, a właściwie TOTALNE NIEPOROZUMIENIE !!!!Agnieszka W. edytował(a) ten post dnia 13.07.10 o godzinie 21:58

co masz na mysli poprzez przesade / nieporozumienie ?

konto usunięte

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

Janusz K.:
Może nie mniej ważna będzie odpowiedź na pytanie, jak do tej kreatywności podchodzą osoby rekrutujące kandydatów do pracy?

'Janusz K. edytował(a) ten post dnia 13.07.10 o godzinie 15:45
Mówiąc bardzo ogólnie: wszystko zależy od stanowiska, na jakie się aplikuje(specyfiki wymagań wobec kandydata...ale też specyfiki samej firmy, która poszukuje).

konto usunięte

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

mnóstwo nadmuchanych proforma ogłoszeń, nieprofesjonalizm rekruterów z agencyjek rekrutacyjnych, mało ciekawych, stanowiących wyzwania stanowisk, szkalny sufit uff i mogę tak długo.
Maciej Hedrych-Ozimina:
Agnieszka W.:
a ja Wam powiem, że czasami też myślę o jakimś nieszablonowym podejściu do
aplikowania na jakieś stanowisko bo to co się dzieje na rynku pracy to
LEKKA PRZESADA, a właściwie TOTALNE NIEPOROZUMIENIE !!!!Agnieszka W. edytował(a) ten post dnia 13.07.10 o godzinie 21:58

co masz na mysli poprzez przesade / nieporozumienie ?

konto usunięte

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

Agnieszka W.:
a ja Wam powiem, że czasami też myślę o jakimś nieszablonowym podejściu do
aplikowania na jakieś stanowisko bo to co się dzieje na rynku pracy to
LEKKA PRZESADA, a właściwie TOTALNE NIEPOROZUMIENIE !!!!
Właśnie...dobry temat poruszyłaś Agnieszko...poszukiwanie pracy nigdy nie może się odbywać bez wiedzy na temat rynku pracy. Wszyscy jesteśmy uczestnikami rynku pracy (osoby poszukujące i pracujące). Nie chodzi tu tylko o wiedzę kończącą się na stwierdzeniu "jest źle", ale dotyczącą tego w jakim kierunku zmierza, jakie zawody są poszukiwane, czego pracodawcy wymagają, jakich kompletencji poszukują, na co zwracają uwagę itd. Posiadając tą wiedzę łatwiej jest się dostosować do wymagań.Anita K. edytował(a) ten post dnia 13.07.10 o godzinie 22:50
Maciej Hedrych-Ozimina

Maciej Hedrych-Ozimina IT - problem ? jaki
problem ? nowe
wyzwanie
+48_503_970_286

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

Agnieszka W.:
mnóstwo nadmuchanych proforma ogłoszeń, nieprofesjonalizm rekruterów z agencyjek rekrutacyjnych, mało ciekawych, stanowiących wyzwania stanowisk, szkalny sufit uff i mogę tak długo.
Maciej Hedrych-Ozimina:
Agnieszka W.:
a ja Wam powiem, że czasami też myślę o jakimś nieszablonowym podejściu do
aplikowania na jakieś stanowisko bo to co się dzieje na rynku pracy to
LEKKA PRZESADA, a właściwie TOTALNE NIEPOROZUMIENIE !!!!Agnieszka W. edytował(a) ten post dnia 13.07.10 o godzinie 21:58

co masz na mysli poprzez przesade / nieporozumienie ?

mnie ostatnio spotkalo zaskoczenie ze firmy nie wiedza ile kosztuje specjaliści (jakich by chceli zatrudnic i takie maja wymagania w swoich ogloszeniach o prace) a pensje oferuje jak dla absolwentów z lepsza praktyka...

przykład mialem dziś, wysłałem aplikacje na oferte [stan kierownicze w IT, do tego zespoł pracowników, firma wielooddziałowa, duże oczekiwania odn. kreatywno sci i rozwoju działu], telefon jeden wstepny, drugi to godzinna rozmowa etc, dochodzimy do oczekiwan i tu dzonk - po prostu jak szmata w pysk...grzecznie podziekowalem oraz wyrazilem swoje zaskocznie ze specjaliści są w cenie...

konto usunięte

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

ehhhh... nie ceni się człowiek to później pracuje na kogoś za bezcen.
Maciej Hedrych-Ozimina:
Agnieszka W.:
mnóstwo nadmuchanych proforma ogłoszeń, nieprofesjonalizm rekruterów z agencyjek rekrutacyjnych, mało ciekawych, stanowiących wyzwania stanowisk, szkalny sufit uff i mogę tak długo.
Maciej Hedrych-Ozimina:
Agnieszka W.:
a ja Wam powiem, że czasami też myślę o jakimś nieszablonowym podejściu do
aplikowania na jakieś stanowisko bo to co się dzieje na rynku pracy to
LEKKA PRZESADA, a właściwie TOTALNE NIEPOROZUMIENIE !!!!Agnieszka W. edytował(a) ten post dnia 13.07.10 o godzinie 21:58

co masz na mysli poprzez przesade / nieporozumienie ?

mnie ostatnio spotkalo zaskoczenie ze firmy nie wiedza ile kosztuje specjaliści (jakich by chceli zatrudnic i takie maja wymagania w swoich ogloszeniach o prace) a pensje oferuje jak dla absolwentów z lepsza praktyka...

przykład mialem dziś, wysłałem aplikacje na oferte [stan kierownicze w IT, do tego zespoł pracowników, firma wielooddziałowa, duże oczekiwania odn. kreatywno sci i rozwoju działu], telefon jeden wstepny, drugi to godzinna rozmowa etc, dochodzimy do oczekiwan i tu dzonk - po prostu jak szmata w pysk...grzecznie podziekowalem oraz wyrazilem swoje zaskocznie ze specjaliści są w cenie...

konto usunięte

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

Z całą pewnością zgodzę się z Panią Agnieszką - właśnie jestem taką ofiarą tego zatrważającego systemu..Zastanawiam się, czy nie wydać książki pt. "Jak to się w Polsce szuka pracy i szuka", czy coś w ten deseń. Taki mini-poradnik. Może by się sprzedawał?

Agnieszka W.:
mnóstwo nadmuchanych proforma ogłoszeń, nieprofesjonalizm rekruterów z agencyjek rekrutacyjnych, mało ciekawych, stanowiących wyzwania stanowisk, szkalny sufit uff i mogę tak długo.
Maciej Hedrych-Ozimina:
Agnieszka W.:
a ja Wam powiem, że czasami też myślę o jakimś nieszablonowym podejściu do
aplikowania na jakieś stanowisko bo to co się dzieje na rynku pracy to
LEKKA PRZESADA, a właściwie TOTALNE NIEPOROZUMIENIE !!!!

co masz na mysli poprzez przesade / nieporozumienie ?Krzysztof Cieślak edytował(a) ten post dnia 13.07.10 o godzinie 23:20

konto usunięte

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

zapomniałam jeszcze o chyba największej udręce;-)
źle opisanych stanowiskach w ogłoszeniach, nie wspominając w ogóle
o tzw. rekomendacjach, ładnym słowie zastępującym "pracę po znajomościach";-)
powodzenia wszystkim szukającym pracy !
jak dobrze, że nie jestem w tej sytuacji, uff uff....;-)
Maciej Hedrych-Ozimina

Maciej Hedrych-Ozimina IT - problem ? jaki
problem ? nowe
wyzwanie
+48_503_970_286

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

nie ceni sie,to potem ma duze doswiadczenie i spory poziom frustracji ze pracuje i nic nie ma, nie awansuje i tylko zmienia prace na tym samym poziomie..a potem wypada z rynku, bo zastepuje sie go mlodszym
Maciej Żmijewski

Maciej Żmijewski Człowiek, który nie
potrafi usiedzieć w
miejscu !

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

Wydaje mi się, że rozmowa troszkę rozminęła się z tematem. Wrócę więc do tematu rozmowy o kreatywnych sposobach poszukiwania pracy. Moim zdaniem stworzenie kreatywnego CV pomaga w znalezieniu. Ale stwierdzenie kreatywne, w moim rozumieniu znaczy czyste, przejrzyste i nie przepełnione informacjami. Oglądałem niedawno program właśnie o takich poszukiwaniach pracy, gdzie ludzie aplikują za pomocą "laurek", pudełek ze "skarbami" związanymi z poszukiwaną pracą i swoim doświadczeniem .... Co kto lubi, ale moim zdaniem jest to troszkę przesada. Dzięki takiemu postępowaniu pracodawca może tak, a nie inaczej podchodzić do pracownika.

Pozdrawiam
Piotr Rzebko

Piotr Rzebko Testuje, kombinuje i
bawię się
marketingiem

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

Dziękuję za powrót do tematu.
W pełni zgadzam się z Maciejem. Przede wszystkim pomysłowość powinna pokazywać kompetencje. Aplikacja, której celem jest po prostu "wyróżnienie się" może być nieczytelna dla rekrutera - należy pokazać swoje umiejętności, ale w taki sposób, aby nie dopuścić do przewagi formy nad treścią.

Co uważacie o aplikowaniu "przez okno”, gdy wiemy, iż w danym momencie upatrzona przez nas firma nie prowadzi rekrutacji? Są szanse, aby dostać wymarzoną pracę dzięki połączeniu kreatywności i kompetencji nawet, gdy "drzwi i okna" wydają się zamknięte?

Ciekawym przykładem może być "google job experiment"
Założenie, że każdy ma w sobie trochę narcyzmu i "googluje siebie" okazało się trafne. wykupienie linków sponsorowanych na hasła nazwisk dyrektorów kreatywnych największych agencji reklamowych to strzał za 100 punktów, który doprowadził pomysłodawcę do świetnej pracy.

szerzej na ten temat w [url=http://: http://www.facebook.com/note.php?created&&suggest¬e...]notatkach na facebooku[/url]

Dalej zachęcam do podawania "case study" kreatywnych aplikacji, które zostaną wykorzystane w podsumowującym artykule
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

Ja protestuję przeciwko używaniu słowa "kreatywne" przy opisywaniu podobnych działań.
One są po prostu widowiskowe, wyróżniające się. To nie są synonimy kreatywności.
Opisane zachowania są kreatywne jedynie w odniesieniu do poszukiwania pracy u takich pracodawców, którzy poszukują ludzi umiejących wywołać zainteresowanie innych ludzi.
Ludzie lubią się gapić na niecodzienne zjawiska - ale czy ich stwarzanie jest za każdym razem kreatywne?
Maciej Hedrych-Ozimina

Maciej Hedrych-Ozimina IT - problem ? jaki
problem ? nowe
wyzwanie
+48_503_970_286

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

Janusz K.:
Ja protestuję przeciwko używaniu słowa "kreatywne" przy opisywaniu podobnych działań.
One są po prostu widowiskowe, wyróżniające się. To nie są synonimy kreatywności.
Opisane zachowania są kreatywne jedynie w odniesieniu do poszukiwania pracy u takich pracodawców, którzy poszukują ludzi umiejących wywołać zainteresowanie innych ludzi.
Ludzie lubią się gapić na niecodzienne zjawiska - ale czy ich stwarzanie jest za każdym razem kreatywne?

osoba naprawde kreatywna - czyli to o czym wspomina przedmówca - w duzej mierze nie szuka pracy a pracuje na "swoim"Maciej Hedrych-Ozimina edytował(a) ten post dnia 15.07.10 o godzinie 02:20
Piotr Rzebko

Piotr Rzebko Testuje, kombinuje i
bawię się
marketingiem

Temat: Kreatywne metody szukania pracy i niestandardowe aplikacje

Za Wikipedią: „Myślenie kreatywne, to myślenie prowadzące do uzyskania oryginalnych i stosownych rozwiązań. Alternatywna, bardziej codzienna definicja kreatywności mówi, że jest to po prostu zdolność tworzenia czegoś nowego (...)W literaturze psychologicznej można znaleźć ponad 60 różnych definicji kreatywności."

podany wcześniej przykład google job experiment
Nie miał na celu i nie robił wow. Był to ciekawy, nowatorski pomysł, którego zrealizowanie okazało się bardzo dobrym rozwiązaniem konkretnego problemu.

W tym wypadku uważam, że jest to kreatywne podejście, natomiast samo robienie "szumu" niekoniecznie - ponieważ to już nic nowego...

Odnośnie pracy na "swoim" - bycie kreatywnym jest trochę jak znajomość języka obcego "potrafisz się wypowiedzieć, ale czy masz, o czym mówić?"

Następna dyskusja:

Sprawdzone metody kontroli ...




Wyślij zaproszenie do