Jarosław K. senior copywriter
Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)
Zgadzam się, że:1) dobry copywriter (a także art / account / piłkarz / ekonomista / sprzedawca - niepotrz. skreślić) to zjawisko dość rzadkie. W życiu rządzi rozkład normalny, a to znaczy, że w każdym zawodzie tych bardzo dobrych jest naprawdę niewielu.
2) co więcej - i tu już wracamy do branży - rzadkim zjawiskiem jest także osoba, która będzie potrafiła to ocenić! Bo jednak piłkarz, jeśli np. strzela bramki, to wszyscy widzą, że jest dobry. U nas to sprawa bardziej skomplikowana - nie widać tego od razu.
3) moim skromnym zdaniem prawdziwy copy (w przeciwieństwie do tzw. kontentowca, któremu rzeczywiście można liczyć stawkę od liczby słów) to zawód wymierający. W dzisiejszej reklamie coraz bardziej rządzi obrazek - grafika, animacja, techniczne bajery. Kultura słowa zanika - np. kampanie oparte na grze słów stają się coraz mniej skuteczne. Ludzie coraz więcej czasu spędzają przed telewizorem/laptopem niż na czytaniu, a jeśli już czytają to raczej coś pisane prostym językiem. Myślę, że w ciągu najbliższej dekady nawet sieciówki zrezygnują ze złotych proporcji Bernbacha 1:1 w teamie kreatywnym (co już się stało w mniejszych agencjach).