Katarzyna Wiechno

Katarzyna Wiechno Sales Manager, GRT
Studio s.c.

Temat: Cennik za teksty.

Witam,
zastanawiam się jakie są mniej więcej odpowiednie ceny za oryginalny, dobrej jakości tekst? Zauważyłam, że w internecie są niesamowite rozbieżności w tej kwestii, ponieważ ogłaszają się zarówno profesjonalne firmy, jak i osoby piszące na "własną rękę".

Chciałabym się dowiedzieć jaka Waszym zdaniem jest idealna cena za takie usługi? Czy warto rozdzielić teksty na reklamowe i biznesowe? Ustalić płatność za liczbę znaków? Czy zaznaczać zmianę kosztów, gdy treść wymaga więcej pracy, czy lepiej ustalić jedną cenę?
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Cennik za teksty.

Konkret niezbędny - jaki tekst, zakładana objętość, jak głęboki research poprzedza taki tekst, cele operacyjne, kanał w którym zafunkcjonuje tekst (BTL, folder, katalog, artykuł np. poradnikowy na stronę www, artykuł w blogosferze, tekst wizerunkowy - strona www, advertorial lub np. fake-wywiad - prasa, list biznesowy - mailing itd.)?

Idealna cena to 500 netto wzwyż za profesjonalny, krótki, dobry tekst (poza tekstami wizerunkowymi i rozbudowanymi grupami artykułów).

konto usunięte

Temat: Cennik za teksty.

A ile wart jest samochód?
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Cennik za teksty.

Asia W.:
A ile wart jest samochód?
Taki co mi się podoba to dużo kosztuje... ;-)radosław zieliński edytował(a) ten post dnia 01.07.11 o godzinie 22:32
Agnieszka M.

Agnieszka M. homo faber

Temat: Cennik za teksty.

1. Zrób research cen konkurencji. W sieci znajdziesz cenniki na stronach copywriterów, w dyskusjach na GL etc. Popytaj znajomych.

2. Określ swoje kompetencje. Czy masz takie doświadczenie jak copy, który bierze 250 zł netto za stronę 1800 znaków czy może bliżej Ci do dziennikarki, która dorabia na copywritingu i liczy sobie za to samo 50 zeta. Porównaj Wasze portfolio. Sprawdź dla jakich marek pracowała osoba, która jest Twoim punktem odniesienia, jaki był zakres jej obowiązków (1-2 hasła/cała kampania), jakie stanowiska i gdzie obejmowała/obejmuje obecnie?

3. Wyciągnij wnioski. Nikt tej roboty nie wykona za Ciebie. Musisz wiedzieć:
A. jaką pozycję zajmujesz w branży
B. jaka cena w odniesieniu do jakości Twoich usług jest atrakcyjna dla klienta

4. Zweryfikuj swoje spostrzeżenia z rynkiem. Sprzedajesz czy nie sprzedajesz? Jest popyt na Twoje usługi czy po wysłanej ofercie nie ma żadnego odzewu? Weryfikuj i optymalizuj swoją ofertę. W kółko.

5. Unikaj robienia standardowych cenników. Zawsze podchodź indywidualnie do każdego zlecenia. Jeśli komuś podajesz przykładowe ceny, zastrzeż, że nie stanowią one oferty handlowej w rozumieniu przepisów KC. Bo wszystko zależy od takich czynników jak m.in.:

• Ilość zleconego materiału (im więcej – tym niższa cena)
• Charakter przekazu (np. informacyjny czy perswazyjny)
• Stopień specjalizacji treści
• Termin realizacji (tryb standardowy/tryb ekspresowy/tryb weekendowy itp.)
• Współpraca stała czy jednorazowe zlecenie

6. Bądź elastyczna. Zejdź czasem z ceny jeśli zależy Ci na zdobyciu doświadczenia w danej branży, a nie masz jeszcze o niej zielonego pojęcia. Dzięki temu zbudujesz sobie portfolio.

Powodzenia! :)Agnieszka M. edytował(a) ten post dnia 06.07.11 o godzinie 21:35
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Cennik za teksty.

Agnieszka M.:
>
Dodałbym tylko, że na cenę składa się także koszt - ZUS, podatek, koszty operacyjne (net, telefon, biuro... etc.).
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Cennik za teksty.

Ja tak nieśmiało może wprowadzę korektę - bo chyba autorka postu pyta z pozycji zlecającego, nie potencjalnego copywritera. Ja tak zrozumiałem.
Katarzyna Wiechno

Katarzyna Wiechno Sales Manager, GRT
Studio s.c.

Temat: Cennik za teksty.

Autorka tekstu pisała z pozycji copywritera ;) Chcę stworzyć optymalną i czytelną ofertę. Porównywałam cenniki znalezione na internecie, jednak są one bardzo różnie formułowane.

Dziękuję bardzo za odpowiedzi, bo rozjaśniły mi sytuację i mam w końcu jakiś punkt zaczepienia.
Agnieszka M.

Agnieszka M. homo faber

Temat: Cennik za teksty.

"wartość produktu lub usługi dla konsumenta to delikatny balans pomiędzy korzyściami marki a ceną".

czytam "zakamarki marki" i muszę przyznać, że kilka kwestii ujął Tkaczyk trafnie i zgrabnie. a to jedna z nich - w powyższym kontekście.

konto usunięte

Temat: Cennik za teksty.

Dziwnie jest tworzyć cennik tekstów. Wszystko zależy ile pracy w to włożysz i jakiej wartości merytorycznej będzie tekst..Choć ktoś kiedyś powiedział, że przeczytać da się wszystko o ile masz okulary lub dobry wzrok. Lać wodę potrafi każdy.
Dorota S.

Dorota S. małpa
człekokształtna

Temat: Cennik za teksty.

A co myślicie o takim przykładowym cenniku?

1. Ogólny regulamin na forum dyskusyjne i polityka prywatności, w wersji polskiej – od 100 do 350 zł (podobne ceny w przypadku napisania regulaminów na fora warezowe, tematyczne, czy regulamin sklepu internetowego). Cena zależy od podesłanego materiału źródłowego i ustalana jest indywidualnie po zapoznaniu się ze szczegółami zlecenia.

2. Slogan-hasło reklamowe – od 100 do 200 zł/sztuka (3 propozycje do wyboru).

3. Nazwa nowej marki produktu – 350 zł (3 propozycje do wyboru).

4. Teksty reklamowe – od 60 do 150 zł/SM - strona (1800 znaków ze spacjami).
Czasem korzystam z poniższego cennika (cena za ilość słów, a nie stron):, w przypadku, gdy będzie większa liczba zleceń, ponad 30, ceny są proporcjonalnie niższe, w związku z ilością zamawianego materiału:

do 100 słów - 30 zł, 101-200 słów - 40 zł, 200-350 słów - 65 zł, 351-500 słów - 75 zł, 501-700 słów - 85 zł, powyżej 700 słów cena do uzgodnienia

5. Napisanie tekstów na stronę internetową: cena zależy od objętości zamawianego materiału i specjalizacji materiału od 50 do 100 zł/SM.

6. Cena za napisanie krótkich tekstów branżowych: design, marketing, systems, hosting – od 50 do 100 zł/SM.

Przykładowe ceny nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu przepisów KC.

Moim zdaniem można opracować orientacyjny cennik niektórych (lub wielu usług), wszystko zależy od wymagań klienta i dokładności w sprecyzowaniu, czego od nas oczekuje. Dodam, że cennik opracowałam właśnie dla takiego klienta - "świadomego" swych potrzeb.

Mam wrażenie, że osoby, które pracują "czynnie" jako copywriterzy, też dokładnie wiedzą, ile chcą za swoją pracę i w jaki sposób ją wyceniać - podobnie jest z doświadczonymi redaktorami, dziennikarzami, pisarzami, grafikami i ilustratorami. Moja znajoma ilustratorka umiejętność wyceniania swojej pracy skwitowała wywodem, w którym udowodniła mi, że ci którzy nie wiedzą za ile pracują, lub mają horrendalne stawki - nie umieją wycenić czasu swojej pracy - to albo nieprofesjonaliści, którym miesiąc zajmuje wykonanie ilustracji jeża w śmigłowcu albo artysty, które w ogóle nie mogą znaleźć zleceń, i zarabianiem na sztuce nie powinny się zajmować. Bo jak się coś umie, to się to robi (szybko) i za to dostaje pieniądze (nie małe) - a do tego to już trza doświadczenia zawodowo-życiowego, a nie tylko "ciekawej" kreski.

Cenniki są zawsze orientacyjne i zawsze potrzebne, każdy z nas robi wyceny dla klientów - im więcej, tym lepiej - wyceniać się trzeba z głową na karku, dumą i godnością, ale też rozumnie i rozsądnie.

ps cennik zamieszczam jako wskazówka, dla tych którzy nie wiedzą, ile chcą zarabiać, oczywiście zawsze można chcieć więcej - ja zapodałam - moim zdaniem - wersję optymalną i rozsądną - rzecz jasna tylko orientacyjną - i tylko dla konkretnego klientaDorota S. edytował(a) ten post dnia 14.10.11 o godzinie 13:28

konto usunięte

Temat: Cennik za teksty.

Ten wygląda nawet ciekawie:) Choć ja każde zlecenie sobie sama wyceniam:P A dziś widziałam precle za 50 gr! To ci stawka:)
Dorota S.

Dorota S. małpa
człekokształtna

Temat: Cennik za teksty.

JOANNA ŁYSIKOWSKA:
Ten wygląda nawet ciekawie:) Choć ja każde zlecenie sobie sama wyceniam:P A dziś widziałam precle za 50 gr! To ci stawka:)

No i dobrze, tylko warto znać widełki, właśnie po to, żeby się potem nie zastanawiać czy aby na pewno nie za dużo sobie "wymyśliłam", lub za mało.

Precle za 50 groszy? Porażka, albo żart.

konto usunięte

Temat: Cennik za teksty.

Jak dla nie jest akurat. Zawsze możesz napisać, ceny do negocjacji;)

50gr- to nie żart i co najlepsze , ludzie na oferia.pl za taką stawkę piszą...

Temat: Cennik za teksty.

JOANNA ŁYSIKOWSKA:
Ten wygląda nawet ciekawie:) Choć ja każde zlecenie sobie sama wyceniam:P A dziś widziałam precle za 50 gr! To ci stawka:)
może ktoś ma jakiś generator precli :D wrzuca temat, słowa kluczowe,długość tekstu i voila :D

konto usunięte

Temat: Cennik za teksty.

OOOO! Trzeba tu jakiegoś programistę aby opracował takie cudo.. taki auto-klepacz. Wtedy bym mogła się bawić za 1zł.
Basza A.

Basza A. Magia rytualna.
Magia miłosna.
spętanie miłosne,
uroki mi...

Temat: Cennik za teksty.

Jasne że są automaty, klepiące papkę z frazami: wrzucam trzy frazy i mam 1000 PP po 600 znaków za 30 - 40zł. Tylko pytanie: jak Google to widzi?

konto usunięte

Temat: Cennik za teksty.

zbigniew L.:
Jasne że są automaty, klepiące papkę z frazami: wrzucam trzy frazy i mam 1000 PP po 600 znaków za 30 - 40zł. Tylko pytanie: jak Google to widzi?
Google docenia wartościową treść, ignorując papkę.
Radosław Kowalski

Radosław Kowalski CEO w Agencji
Novaline

Temat: Cennik za teksty.

A z ciekawości, dajcie namiar na takiego automata :)
Radosław Kowalski

Radosław Kowalski CEO w Agencji
Novaline

Temat: Cennik za teksty.

1. Ogólny regulamin na forum dyskusyjne i polityka prywatności, w wersji polskiej – od 100 do 350 zł (podobne ceny w przypadku napisania regulaminów na fora warezowe, tematyczne, czy regulamin sklepu internetowego). Cena zależy od podesłanego materiału źródłowego i ustalana jest indywidualnie po zapoznaniu się ze szczegółami zlecenia.

mało

2. Slogan-hasło reklamowe – od 100 do 200 zł/sztuka (3 propozycje do wyboru).

mega mało

3. Nazwa nowej marki produktu – 350 zł (3 propozycje do wyboru).

4. Teksty reklamowe – od 60 do 150 zł/SM - strona (1800 znaków ze spacjami).
Czasem korzystam z poniższego cennika (cena za ilość słów, a nie stron):, w przypadku, gdy będzie większa liczba zleceń, ponad 30, ceny są proporcjonalnie niższe, w związku z ilością zamawianego materiału:

do 100 słów - 30 zł, 101-200 słów - 40 zł, 200-350 słów - 65 zł, 351-500 słów - 75 zł, 501-700 słów - 85 zł, powyżej 700 słów cena do uzgodnienia

zatrważająco mało

5. Napisanie tekstów na stronę internetową: cena zależy od objętości zamawianego materiału i specjalizacji materiału od 50 do 100 zł/SM.

tak sobie ale bez rewelacji. 100 za PODSTRONĘ czy za CAŁY SERWIS?

6. Cena za napisanie krótkich tekstów branżowych: design, marketing, systems, hosting – od 50 do 100 zł/SM.

okrutnie mało

Dziewczyno, jak jesteś dobra, to się szanuj i przemnóż te stawki. Jak jesteś dobra/masz dobre pf i klientów, którzy nie dadzą więcej niż 350 za nazwę nowej marki, to szukaj innych klientów. A oni niech szukają na allegro.

To moje zdanie ale nie musicie się z nim zgadzać :)

btw precle za 50gr - bez komentarza.Radosław האפי Kowalski edytował(a) ten post dnia 16.10.11 o godzinie 13:15



Wyślij zaproszenie do