Temat: Cennik za teksty.
A co myślicie o takim przykładowym cenniku?
1. Ogólny regulamin na forum dyskusyjne i polityka prywatności, w wersji polskiej – od 100 do 350 zł (podobne ceny w przypadku napisania regulaminów na fora warezowe, tematyczne, czy regulamin sklepu internetowego). Cena zależy od podesłanego materiału źródłowego i ustalana jest indywidualnie po zapoznaniu się ze szczegółami zlecenia.
2. Slogan-hasło reklamowe – od 100 do 200 zł/sztuka (3 propozycje do wyboru).
3. Nazwa nowej marki produktu – 350 zł (3 propozycje do wyboru).
4. Teksty reklamowe – od 60 do 150 zł/SM - strona (1800 znaków ze spacjami).
Czasem korzystam z poniższego cennika (cena za ilość słów, a nie stron):, w przypadku, gdy będzie większa liczba zleceń, ponad 30, ceny są proporcjonalnie niższe, w związku z ilością zamawianego materiału:
do 100 słów - 30 zł, 101-200 słów - 40 zł, 200-350 słów - 65 zł, 351-500 słów - 75 zł, 501-700 słów - 85 zł, powyżej 700 słów cena do uzgodnienia
5. Napisanie tekstów na stronę internetową: cena zależy od objętości zamawianego materiału i specjalizacji materiału od 50 do 100 zł/SM.
6. Cena za napisanie krótkich tekstów branżowych: design, marketing, systems, hosting – od 50 do 100 zł/SM.
Przykładowe ceny nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu przepisów KC.
Moim zdaniem można opracować orientacyjny cennik niektórych (lub wielu usług), wszystko zależy od wymagań klienta i dokładności w sprecyzowaniu, czego od nas oczekuje. Dodam, że cennik opracowałam właśnie dla takiego klienta - "świadomego" swych potrzeb.
Mam wrażenie, że osoby, które pracują "czynnie" jako copywriterzy, też dokładnie wiedzą, ile chcą za swoją pracę i w jaki sposób ją wyceniać - podobnie jest z doświadczonymi redaktorami, dziennikarzami, pisarzami, grafikami i ilustratorami. Moja znajoma ilustratorka umiejętność wyceniania swojej pracy skwitowała wywodem, w którym udowodniła mi, że ci którzy nie wiedzą za ile pracują, lub mają horrendalne stawki - nie umieją wycenić czasu swojej pracy - to albo nieprofesjonaliści, którym miesiąc zajmuje wykonanie ilustracji jeża w śmigłowcu albo artysty, które w ogóle nie mogą znaleźć zleceń, i zarabianiem na sztuce nie powinny się zajmować. Bo jak się coś umie, to się to robi (szybko) i za to dostaje pieniądze (nie małe) - a do tego to już trza doświadczenia zawodowo-życiowego, a nie tylko "ciekawej" kreski.
Cenniki są zawsze orientacyjne i zawsze potrzebne, każdy z nas robi wyceny dla klientów - im więcej, tym lepiej - wyceniać się trzeba z głową na karku, dumą i godnością, ale też rozumnie i rozsądnie.
ps cennik zamieszczam jako wskazówka, dla tych którzy nie wiedzą, ile chcą zarabiać, oczywiście zawsze można chcieć więcej - ja zapodałam - moim zdaniem - wersję optymalną i rozsądną - rzecz jasna tylko orientacyjną - i tylko dla konkretnego klienta
Dorota S. edytował(a) ten post dnia 14.10.11 o godzinie 13:28