Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

Jeśli więc ktoś mnie potrzebuje, to znajdzie mnie tutaj:
http://www.scriptoris.pl/pisarz_na_sprzedaz.html
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

Ja zaś jestem tutaj:

patryk.rykala@gmail.com

Profesjonalizm, wyjątkowość i jakość.
Rafał Kucharski

Rafał Kucharski COPYWRITER SZUKA
ZLECEŃ

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

Spróbujcie ze mną, a klienci będą krzyczeć w szale zakupów:)
Piotr Kulka

Piotr Kulka Marketing Manager

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

A po czym poznać naprawdę dobrego copywritera? :)

konto usunięte

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

Piotr K.:
A po czym poznać naprawdę dobrego copywritera? :)
Po ilości zapisów w kalendarzu. :o)
Michał Wynarski

Michał Wynarski Soluma Content,
www.content.soluma.p
l

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

Łukasz K.:
Piotr K.:
A po czym poznać naprawdę dobrego copywritera? :)
Po ilości zapisów w kalendarzu. :o)

Dodałbym, że po "liczbie" zapisów :)
Piotr Kulka

Piotr Kulka Marketing Manager

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

A zlecenia na precle się liczą? :)

Ja bym powiedział, że po efekcie, jaki wywołuje tekst (tak, nie zapominając o tym, że nie tylko jakość tekstu jest siłą, ale i jego promocja, która leży już w rękach zamawiającego).
Andrzej P.

Andrzej P. Consulting dla
biznesu

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

Zwykle ten, który pracuje w sieciowej agencji. Pomijając wszelkiego rodzaju znajomości, tam jednak nie przyjmują przez przypadek.
Piotr Kulka

Piotr Kulka Marketing Manager

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

Nie uważasz,Andrzeju, że sieciowa Agencja też musi spotkać na drodze Copywritera swoich marzeń? Musi mieć szczęście, że znajdzie się taki w tym samym mieście i w momencie przeprowadzania rekrutacji akurat będzie szukał pracy.. Skoro jest dobry, to ciężko o bezrobocie, chyba że w grę wchodzi headhunting.

Widzę w sieci wielu, którzy z sieciowych agencji wynieśli jedynie logo dużych klientów i nic poza tym ;)

konto usunięte

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

Moi mili. Macie, delikatnie mówiąc, mgliste pojęcie o realiach tej branży w Polszy i tego, z braku lepszego słowa, "zawodu" :DTen post został edytowany przez Autora dnia 15.10.13 o godzinie 00:50
Andrzej P.

Andrzej P. Consulting dla
biznesu

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

Piotr K.:
Nie uważasz,Andrzeju, że sieciowa Agencja też musi spotkać na drodze Copywritera swoich marzeń? Musi mieć szczęście, że znajdzie się taki w tym samym mieście i w momencie przeprowadzania rekrutacji akurat będzie szukał pracy.. Skoro jest dobry, to ciężko o bezrobocie, chyba że w grę wchodzi headhunting.

Znam niejednego dobrego copy i wiem, że na freelansie nie jest łatwo- szczególnie w dzisiejszych czasach. Większość robi dobrą minę do złej gry i oficjalnie "zarabia kokosy", a w rzeczywistości zaklina rzeczywistość i pożycza stówkę do pierwszego. Pojedyncze przypadki zarabiają całkiem nieźle (czyli od 5 koła netto w górę/mies.), ale 90% klepie biedę. Lans jednak musi być. Dla pocieszenia- graficy mają całkiem podobnie. W zasadzie cała kreacja jest skazana na wymarcie z powodu upowszechniania się darmowych rozwiązań (np. kreatory stron www) oraz dziesiątek tysięcy rozmaitych wannabies, którzy chcą być grafikami/copywriterami. Obniżają oni stawki do niemożliwości, a przy takiej podaży twórców przeciętny klient nie jest w stanie wyłuskać prawdziwych zawodowców.

Widzę w sieci wielu, którzy z sieciowych agencji wynieśli jedynie logo dużych klientów i nic poza tym ;)

Bywa i tak.
Michał Wynarski

Michał Wynarski Soluma Content,
www.content.soluma.p
l

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

Moim skromnym zdaniem, w żadnej branży nie jest teraz łatwo. Takie czasy, dla wielu firm, potencjalnych klientów, zadaniem karkołomnym jest oddzielenie ziaren od plew. Co niestety widać w wielu copywriterskich portfoliach.

Stawki? Pełna zgoda. 30 artykułów, o objętości 2000 tysięcy znaków każdy, za 200 złotych? Proszę bardzo - ja za niewolnika robić nie lubię. I pewnie dlatego nieprędko wyrobię sobie markę "naprawdę dobrego copywritera". A może miało być "naprawdę TANIEGO"? :)
Andrzej P.

Andrzej P. Consulting dla
biznesu

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

Problem dumpingowych cen jest chyba najpoważniejszym (obok wyłudzania koncepcji) problemem całej branży kreatywnej. Gro klientów po prostu uważa, że za taką "nibypracę" nie należy się dobre wynagrodzenie. Jak przyjdzie im do domu hydraulik, porobi parę godzin i skasuje kilka stów, to płacą bez mrugnięcia okiem. Ale niech tylko copywriter/grafik/fotograf zażąda stówki za godzinę, to od razu płaczą, że drogo, że w ogóle za co tyle sobie liczy itp. po czym dają ogłoszenie na Oferii czy ZPN i już mogą przebierać w "profesjonalistach", którzy będą męczyć projekt przez 2 dni i w zamian skasują 100 PLN. Taki lajf. Praca w kreacji jest fajna, póki człowiek ma 20-kilka lat, żyje sobie w stanie kawalerskim na wynajętej kawalerce i cieszy się, że może realizować swoje pasje. Ale przychodzi czas, że chce się założyć rodzinę, kupić mieszkanie/wybudować dom i podliczenie związanych z tym wydatków momentalnie sprowadza na ziemię. Szkoda, że realia rynkowe marnują kreatywny potencjał tak wielu zdolnych osób, ale jeszcze długo się to nie zmieni (o ile w ogóle).

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

Dears,

im dłużej czytam to, co się tutaj dzieje, tym bardziej się zastanawiam, nad sensem tej dyskusji. No hej! Jakie artykuły na 2000 znaków? Fajnie jest poświecić klientowi "jestem copywriterem, napiszę wszystko i będzie sprzedawać najlepiej na świecie". Fajnie, fajnie. Ale na moje copywriter to ma przede wszystkim myśleć, a pisanie jest... no dodatkiem jest.
Redaktor brzmi passe czy gorzej się sprzedaje?
Michał Wynarski

Michał Wynarski Soluma Content,
www.content.soluma.p
l

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

Masz rację. Pewnie chodzi o to, że dzisiaj "panem redaktorem" jest każdy, kto wrzuci fotkę na Fejsa z opisem zdarzenia, albo jeszcze lepiej, na "Kontakt 24".

Pocieszeniem jest to, że im mniejszym szacunkiem ludzie okraszają zawody "pisarskie", tym mniej osób w ogóle potrafi cokolwiek napisać. Już nie mówię, że z sensem, ale chociaż po polsku :/
Andrzej P.

Andrzej P. Consulting dla
biznesu

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

Nie jestem copywriterem, ale wtrącę co nieco od strony klienta/koordynatora projektu. Otóż miło jest, kiedy jeden copywriter poradzi sobie z kilkoma rzeczami jednocześnie, tzn. stworzy dobrą koncepcję kreatywną, tekst na stronę www, skonstruuje ofertę czy też napisze artykuł dla prasy (to ostatnie sądząc po jakości contentu mediowego nie jest zadaniem trudnym). Ścisła specjalizacja- ok, ale w realiach MSP raczej ceni się wielozadaniowość. Przynajmniej ja sobie nie wyobrażam, aby do podanego powyżej zakresu zadań wynajmować kolejno copywritera kreatywnego, od www, speca od ofert i jeszcze redaktora. Sam koszt koordynacji takiego teamu (a wiadomo, że jeden po drugim by zaraz chciał poprawiać) byłby zazwyczaj nie do zaakceptowania. Komuś, kto w dużej agencji odpowiada za ściśle określoną działkę może być trudno to ogarnąć, ale w realiach MSP tak to właśnie wygląda. I nie ma znaczenia, czy mi się to podoba, czy też nie- niskie budżety wymuszają wiele ograniczeń.

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

Wątek najwyraźniej po to, by zaistnieć na forum. "A nuż złapię klienta?" Krótko: SEO-copywriting, artykuły na ileś tam znaków, to nie jest działanie kreatywne. Copy ma myśleć, bo o oczywistej znajomości języka, połączonej z ponadprzeciętną inwencją twórczą, wspominać nie trzeba. I jeszcze - emotikony dyskwalifikują poważnych zawodników. Premiowane są nudne przymioty: rzetelność, terminowość, myślenie. Jak wszędzie indziej.Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.10.13 o godzinie 13:47

konto usunięte

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

Arkadiusz S.:
I jeszcze - emotikony dyskwalifikują poważnych zawodników.

Bo...? Masz jakąś teorię na ten temat, czy po prostu "widzimisie"...? ;)

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

Maciej B.:
Bo...? Masz jakąś teorię na ten temat, czy po prostu "widzimisie"...? ;)

Zwróć uwagę na słowo "poważnych".

konto usunięte

Temat: Naprawdę dobry copywriter... to zjawisko dość rzadkie :)

Arkadiusz S.:
Zwróć uwagę na słowo "poważnych".

Pytanie, czy "poważny" w sensie poważny, czy "poważny" w sensie profesjonalny.

Następna dyskusja:

Anglojezyczny copywriter - ...




Wyślij zaproszenie do