Temat: szukam CRMa
Wojciech K.:
Ciekawa dyskusja. Mnie w tej chwili przychodzi tylko jedno na myśl - koncepcja CRM vs TPSA - błękitna linia 9330:)
>
"- Przygotowanie założeń biznesowych dla strategii w obszarze sprzedaży i obsługi posprzedażnej klienta
- Zarządzanie strategią rozwoju systemów informatycznych wspierających obsługę klienta dla Dywizji Obsługa i Sprzedaż
- Weryfikacja i akceptacja strategii technologicznych w domenach IT"
To Pańskie doświadczenia w TPSA Panie Remigiuszu, czyż nie?!
Zatem efekty kreowania nadmienionej strategii CRM mówią same za siebie i są znane nam wszystkim.
A teraz coś z mojego podwórka:
Bo czyż zgodnym z ideą CRM, jest gdy klient składa zamówienie na podłączenie DSLa w Warszawie, a po 3 interwencjach, 2 reklamacjach i 1 skardze TPSA mówi, że się nie da podłączyć DSLa w tej lokalizcji (czas dojścia do tej decyzji to ok. 3 miesiące). No cóż, nie da się to się nie da ale dlaczego TPSA zaczyna przysyłać faktury za DSLa, którego się nie dało podłączyć i podłączony nie został!?
Cała reszta to chyba same idee!
Nieskłonny jestem do udzielania rad ale w tym wypadku to silniejsze ode mnie.
BACK TO REALITY Panie Remigiuszu!
Pozdrawiam
WKWojciech Kroczak edytował(a) ten post dnia 18.09.07 o godzinie 21:22
CRM w TP bedzie wdrozony moze za 2-3 lata jak dobrze pojdzie a to ze tak byl reklamowany i niestety jest potrzegany miedzy innymi przez Was. Ja sie z tym niezgadzam i dzieki temu mam prace w tej firmie bo jest jeszcze bardzo wiele do zrobienia.
To co bylo do tej pory w TP zrobione to:
a) wdrozenie nowego kanalu obslugi
b) automatyzacja procesow
I to nie jest jeszcze CRM takim jak ja uwazam i nie mam absolutnie problemow aby o tym powiedziec. W tej chwili dopiero zaczniemy projekty ktore tak naprawde zwiazane sa z CRM'em takim jakim ja go potrzegam.
Nie mam tez problemu zeby powiedziec ze TP w tej chwili dziala zle, ze nie jest dopasowana do potrzeb klienta. Moge tylko powiedziec ze staramy sie aby caly czas to poprawiac. Niestety w tak duzej firmie jak TP wymaga to bardzo duzo czasu i dzieki temu mam jeszcze w tej firmie duzo do zrobienia.
Nie wiem skad wniosek i gdzie napisalem w jakiejkolwiek dyskusji ze TP jest wzorem CRM???? To ze pracuje w tej firmie nie musi sie od razu z tym wiazac i wyciaganie takich wnioskow jest dla mnie bardzo bardzo pochopne. Prosze Cie podaj konkretny przyklad gdzie na podstawie TP napisalem ze mamy wdrozony CRM?????
Jakby CRM byl wdrozony w tej firmie to osobiscie nie mialbym co w niej robic ... i mnie ta REALITY jak najbardziej sie podoba bo wiem jak DUZO jest jeszcze do zrobienia (biorąc chocby przyklady ktore opisujesz).
Jedyna roznica o ktorej mowisz to fakt ze TP jest firma w ktorej pracuje 30 000 ludzi z ktorych wiekszosc pamieta jeszcze czasy z lat 90. Cechuje ja bardzo duza inercyjnosc i przeksztalcanie jej w organizacje nastawiona na klienta bedzie jeszcze bardzo duza trwalo. Tym niemniej uwazam ze idzie coraz i coraz wieksze jest zrozumienie potrzeb. Problemy ktore mamy wynikaja z faktu ze glownym ostatnio zadaniem jest realizawnie tego co mowi UKE (w zakresie projektow IT) natomiast brakuje zasobow i mozliwosci technicznych aby zaczac robic projekty ktore rzeczywiscie pozwola tej firmie przestawic sie na klienta zamiast na sprzedaz produktow.
Reasumujac ... dla mnie cytowanie "koncepcja CRM vs blekitna linia" i drwienie z tego co zostalo zrobienie oznacza tylko brak zrozumienia rzeczywistego celu po co byla zrobiona blekitna linia. A skoro jestes S&M Managerem to powinienes to wiedziec zamiast sugerowac sie marketingowymi haslami (ktore niestety czesc osob nawet w TP stosuje o wdrozeniu CRM). Ja uwazam ze w TP nie ma jeszcze wdrozonego CRM. Mamy system do obslugi Call Center plus zautomatyzane czesc procesow. A to bardzo duza roznica.
To co ja z kolei robie obejmuje okres od 2008-2011 ... jak w 2010 nie ruszymy sie do przodu pracujac tak jak jedni z najlpeszych operatorow na swiecie to mozemy wrocic do tej dyskusji ...
I ta rzeczywistosc o ktorej piszesz to wbrew pozorom znam bardzo dobrze. I dzieki temu wiem ile jeszcze trzeba zrobic i szczerze postaram sie bardzo aby to osiagnac abys w przyszlosci mogl byc traktowany zgodnie z tym ile jestes warty i czego potrzebujesz.
Pozdrawiam
Remi