Wojciech Kroczak

Wojciech Kroczak DYSANT Software Sp.
z o.o.

Temat: szukam CRMa

Ciekawa dyskusja. Mnie w tej chwili przychodzi tylko jedno na myśl - koncepcja CRM vs TPSA - błękitna linia 9330:)

"- Przygotowanie założeń biznesowych dla strategii w obszarze sprzedaży i obsługi posprzedażnej klienta
- Zarządzanie strategią rozwoju systemów informatycznych wspierających obsługę klienta dla Dywizji Obsługa i Sprzedaż
- Weryfikacja i akceptacja strategii technologicznych w domenach IT"
To Pańskie doświadczenia w TPSA Panie Remigiuszu, czyż nie?!

Zatem efekty kreowania nadmienionej strategii CRM mówią same za siebie i są znane nam wszystkim.

A teraz coś z mojego podwórka:
Bo czyż zgodnym z ideą CRM, jest gdy klient składa zamówienie na podłączenie DSLa w Warszawie, a po 3 interwencjach, 2 reklamacjach i 1 skardze TPSA mówi, że się nie da podłączyć DSLa w tej lokalizcji (czas dojścia do tej decyzji to ok. 3 miesiące). No cóż, nie da się to się nie da ale dlaczego TPSA zaczyna przysyłać faktury za DSLa, którego się nie dało podłączyć i podłączony nie został!?

Cała reszta to chyba same idee!

Nieskłonny jestem do udzielania rad ale w tym wypadku to silniejsze ode mnie.
BACK TO REALITY Panie Remigiuszu!

Pozdrawiam
WKWojciech Kroczak edytował(a) ten post dnia 18.09.07 o godzinie 21:22
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: szukam CRMa

Wojciech K.:
Ciekawa dyskusja. Mnie w tej chwili przychodzi tylko jedno na myśl - koncepcja CRM vs TPSA - błękitna linia 9330:)
>
"- Przygotowanie założeń biznesowych dla strategii w obszarze sprzedaży i obsługi posprzedażnej klienta
- Zarządzanie strategią rozwoju systemów informatycznych wspierających obsługę klienta dla Dywizji Obsługa i Sprzedaż
- Weryfikacja i akceptacja strategii technologicznych w domenach IT"
To Pańskie doświadczenia w TPSA Panie Remigiuszu, czyż nie?!

Zatem efekty kreowania nadmienionej strategii CRM mówią same za siebie i są znane nam wszystkim.

A teraz coś z mojego podwórka:
Bo czyż zgodnym z ideą CRM, jest gdy klient składa zamówienie na podłączenie DSLa w Warszawie, a po 3 interwencjach, 2 reklamacjach i 1 skardze TPSA mówi, że się nie da podłączyć DSLa w tej lokalizcji (czas dojścia do tej decyzji to ok. 3 miesiące). No cóż, nie da się to się nie da ale dlaczego TPSA zaczyna przysyłać faktury za DSLa, którego się nie dało podłączyć i podłączony nie został!?

Cała reszta to chyba same idee!

Nieskłonny jestem do udzielania rad ale w tym wypadku to silniejsze ode mnie.
BACK TO REALITY Panie Remigiuszu!

Pozdrawiam
WKWojciech Kroczak edytował(a) ten post dnia 18.09.07 o godzinie 21:22

CRM w TP bedzie wdrozony moze za 2-3 lata jak dobrze pojdzie a to ze tak byl reklamowany i niestety jest potrzegany miedzy innymi przez Was. Ja sie z tym niezgadzam i dzieki temu mam prace w tej firmie bo jest jeszcze bardzo wiele do zrobienia.

To co bylo do tej pory w TP zrobione to:
a) wdrozenie nowego kanalu obslugi
b) automatyzacja procesow

I to nie jest jeszcze CRM takim jak ja uwazam i nie mam absolutnie problemow aby o tym powiedziec. W tej chwili dopiero zaczniemy projekty ktore tak naprawde zwiazane sa z CRM'em takim jakim ja go potrzegam.

Nie mam tez problemu zeby powiedziec ze TP w tej chwili dziala zle, ze nie jest dopasowana do potrzeb klienta. Moge tylko powiedziec ze staramy sie aby caly czas to poprawiac. Niestety w tak duzej firmie jak TP wymaga to bardzo duzo czasu i dzieki temu mam jeszcze w tej firmie duzo do zrobienia.

Nie wiem skad wniosek i gdzie napisalem w jakiejkolwiek dyskusji ze TP jest wzorem CRM???? To ze pracuje w tej firmie nie musi sie od razu z tym wiazac i wyciaganie takich wnioskow jest dla mnie bardzo bardzo pochopne. Prosze Cie podaj konkretny przyklad gdzie na podstawie TP napisalem ze mamy wdrozony CRM?????

Jakby CRM byl wdrozony w tej firmie to osobiscie nie mialbym co w niej robic ... i mnie ta REALITY jak najbardziej sie podoba bo wiem jak DUZO jest jeszcze do zrobienia (biorąc chocby przyklady ktore opisujesz).

Jedyna roznica o ktorej mowisz to fakt ze TP jest firma w ktorej pracuje 30 000 ludzi z ktorych wiekszosc pamieta jeszcze czasy z lat 90. Cechuje ja bardzo duza inercyjnosc i przeksztalcanie jej w organizacje nastawiona na klienta bedzie jeszcze bardzo duza trwalo. Tym niemniej uwazam ze idzie coraz i coraz wieksze jest zrozumienie potrzeb. Problemy ktore mamy wynikaja z faktu ze glownym ostatnio zadaniem jest realizawnie tego co mowi UKE (w zakresie projektow IT) natomiast brakuje zasobow i mozliwosci technicznych aby zaczac robic projekty ktore rzeczywiscie pozwola tej firmie przestawic sie na klienta zamiast na sprzedaz produktow.

Reasumujac ... dla mnie cytowanie "koncepcja CRM vs blekitna linia" i drwienie z tego co zostalo zrobienie oznacza tylko brak zrozumienia rzeczywistego celu po co byla zrobiona blekitna linia. A skoro jestes S&M Managerem to powinienes to wiedziec zamiast sugerowac sie marketingowymi haslami (ktore niestety czesc osob nawet w TP stosuje o wdrozeniu CRM). Ja uwazam ze w TP nie ma jeszcze wdrozonego CRM. Mamy system do obslugi Call Center plus zautomatyzane czesc procesow. A to bardzo duza roznica.

To co ja z kolei robie obejmuje okres od 2008-2011 ... jak w 2010 nie ruszymy sie do przodu pracujac tak jak jedni z najlpeszych operatorow na swiecie to mozemy wrocic do tej dyskusji ...

I ta rzeczywistosc o ktorej piszesz to wbrew pozorom znam bardzo dobrze. I dzieki temu wiem ile jeszcze trzeba zrobic i szczerze postaram sie bardzo aby to osiagnac abys w przyszlosci mogl byc traktowany zgodnie z tym ile jestes warty i czego potrzebujesz.

Pozdrawiam
Remi
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: szukam CRMa

Wojciech Z.:

CRM ma wiele twarzy - handlowa, serwisowa, posprzedażna obsługa klienta czy też analityczna. Monika mówiła o najczęstszym skojarzeniu i niejako wykorzystaniu CRMa - czyli do wspierania procesów sprzedaży.

A ja tylko napisalem ze te skojarzenia sa zle i jest to duzy blad ktory popelnia wiekszosc menedzerow ... crm nie dzieli sie na sprzedaz, serwis etc ... CRM oznacza zarzadzanie relacjami pomiedzy firma a klientem tak aby zwiekszosc jego wartosc dla firmy i zaspokojenie jego potrzeb ... CRM to nie jest system informatyczny i jesli ktos ma takie podejscie to dla mnie dalsza rozmowa jest bez sensu ... systemy it typu Siebel, Peoplesoft, etc sluza TYLKO i WYLACZENIE do wspierania wczesniej przygotowanej strategii, procesow zorientowanych na klienta zroznicowanych wedlug jego potrzeb i wartosci.

Jesli ktos pisze "Generalnie system CRM (Customer Relationship Manager)jest stworzony do zarządzania kontrahentami i skupia się przeważnie
na narzędziach dot.tematu sprzedaży. " to dla mnie jest brak zrozumienia tematu i to ze niestety jest tak kojarzony to nie znaczy ze to jest dobre. Przy takim podejsciu jeszcze dlugo w tym kraju bedziemy miec problemy z osiaganieciem takich efektow jak na zachodzie. Nawet na wlasnym podworku mam dokladnie takie same problemy gdzie czesc menedżerów uważa że mamy CRM wdrożony ponieważ mamy Peoplesofta. To że ma się to ni jak do tego czym powinien być CRM co widać na wielu przykładach z życia (choćby o tym którym wspomniał Wojtek Kroczak) to juz jest inna kwestia :(. Pozostaje dla mnie tylko liczyc ze w koncu w mojej firmie ludzie zaczna troche inaczej na to patrzec.
Pracujesz w firmie, w której CRM (lepiej lub gorzej - nie będę się wypowiadał, aby nie rozpętać burzy) został wdrożony w dużo większym zakresie. Jednak w MSP jak na razie CRM jest głównie wykorzystywany (i postrzegany) właśnie na poziomie handlowym i analitycznym.

Jesli chodzi o CRM w TP to napisalem juz w innej wypowiedzi. Jesli chodzi o MSP to wynika to po czesci z braku wiedzy wiekszosci menedżerów, kreowania wizerunku oprogramowania CRM'owego etc.

Poza tym - jeśli byś dokładniej przeczytał wypowiedź, a nie rzucał się po przeczytaniu pierwszego zdania zobaczyłbyś, iż Monika właśnie stara sie obalić ten wizerunek - tym bardziej że COBA własnie nie skupia sie jedynie na CRMie handlowym. W pewnym stopniu parafrazując Ciebie - szkoda, że nie zajrzałeś do zakresu funkcjonalnego COBA przed pouczaniem innych i sugerowałbym zrobienie tego przed wystawianiem osądów w zakresie funkcjonalności.

Wojtku, nie odnioslem sie wogole to oprogramowania (czy COBA czy czegokolwiek innego) tylko do podejscia. Moim zdaniem mowienie o oprogramowaniu bez jasnego zdefiniowania problemow szczegolnie w przypadku wdrozenia CRM (ktore postrzegam nie jako system ale sposob dzialania firmy) jest bez sesnu. CRM mozna miec w firmie bez zadnego software'u i tylko o to mi chodzi.
Tego rodzaju fora służą równiez reklamie. A moze niekoniecznie reklamie, co przekazaniu informacji w zakresie tego, z czego osoba starająca się zasięgnąć informacji może skorzystać.
Bajanie na temat idei nie wiem, czy w dużym stopniu pomoże. Przez forum nie zrobisz analizy potrzeb klienta - ale możesz powiedzieć "zwróć się do mnie, postaram Ci sie pomóc". A że jest to postrzegane jako reklama... W pewnym stopniu jest to reklama - ale skierowana bezpośrednio do osoby która wydaje mi się, że jest zainteresowana taka reklamą.

To jest moje zdanie i tyle ... jak ktos mowi ze chce auto osobowe a wszyscy zaczynaja proponowac swoje marki bez zapytania sie do czego bedzie auto i dlaczego ktos je kupuje jest bez sensu. Okreslmy wstepnie dlaczego ktos czegos potrzebuje (i czasami nie jest to az tak skomplikowane jak mowisz) a pozniej wszyscy moga sie reklamowac co ich software potrafi.

Pozdrawiam
RemiRemigiusz Franek edytował(a) ten post dnia 19.09.07 o godzinie 10:16
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: szukam CRMa

Wojciech Z.:
Pracujesz w firmie, w której CRM (lepiej lub gorzej - nie będę się wypowiadał, aby nie rozpętać burzy) został wdrożony w dużo większym zakresie.

I szczerze jesli uwazasz ze w TP jest CRM wdrozony to mnie naprawde ciezko jest dyskutowac bo to oznacza ze mamy calkowicie inne zrozumienie tematu po co i czym jest CRM. Tak jak napisalem w poprzednich postach, TP moze bedzie mialo CRM za jakies 2-3 lata jak uda sie zrealizowac 3 projekty ktore dla mnie maja kluczowe znaczenie. Na razie to co mamy to Call Center z aplikacja, plus automatyzacje niektorych procesow zwiazanych z realizacja uslug TP.

Pozdrawiam
Remi
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: szukam CRMa

Wojciech Z.:

Tego rodzaju fora służą równiez reklamie. A moze niekoniecznie reklamie, co przekazaniu informacji w zakresie tego, z czego osoba starająca się zasięgnąć informacji może skorzystać.
Bajanie na temat idei nie wiem, czy w dużym stopniu pomoże. Przez forum nie zrobisz analizy potrzeb klienta - ale możesz powiedzieć "zwróć się do mnie, postaram Ci sie pomóc".

Ok, jesli tak powiesz jak napisales zamiast mowic: "zwroc sie do mnie bo ja mam super software" to mozemy dyskutowac ... na razie niestety mamy ten drugi wariant co mnie po prostu irytuje bo teraz bedac po stronie klienta (a nie firmy konsultingowej) od razu dyskwalifikuje to dla mnie przedstawiciela tej firmy. Moze dla innych to jest ok, dla mnie niestety nie.

Pozdrawiam
Remi
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: szukam CRMa

Panowie i Panie,

poniewaz widze ze moje wypowiedzi wzbudzily troche oburzenia i kontrowersji chcialem tylko podkreslic ze nie mialem i nie mam zamiaru nikogo obrazic (jesli czasami zbyt dosadnie cos napisalem i ktos sie poczul urazony to przepraszam ... nie bylo to moim celem). Bardziej zalezy mi na uswiadomieniu czy klientow czy menedżerów że CRM to nie jest system ktory sie wdraza tylko zdecydowanie cos wiecej. System jest tylko narzedziem ktore nawet nie zawsze jest potrzebne. Naprawde polecam zapoznanie sie pracami Don Peppersa i Marty Rogers.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich ...
Remi

Ps. Nadal podtrzymuje ze mojej firmie jeszcze CRM nie jest wdrozony :) ... przy okazji poprawiamy wlasnie proces dostarczania DSL bo przypadek o ktorym pisal Wojtek nie byl jedyny ... przy dwoch osobiscie pomagalem przy zalatwieniu sprawy bo szlag mnie trafial jak widzialem w jaki sposob jest to zalatwiane :( ... moge tylko powiedziec ze nowy proces mam nadzieje bedzie juz lepiej spelnial potrzeby klienta ... aczkolwiek do procesu CRM'owego w calosci jeszcze troche mu bedzie brakowac.Remigiusz Franek edytował(a) ten post dnia 19.09.07 o godzinie 10:33

konto usunięte

Temat: szukam CRMa

TP SA brakuje przedewszystkim CRM (nie softu do zarządzania)
sam sobie przeczysz Remigjuszu mówiąc, że najpierw w firmie sami pracownicy powinni mieć filozofię skierowaną na klienta (dodając, że w TP jeszcze jej nie ma) a później soft wspierający CRM (to w takim razie co Ty w tej firmie robisz..?
Jeśli chodzi o reklamę to jest jasne, że tam gdzie problem (szukam softu CRM) pojawią się Ci, którzy mają w swojej ofercie narzędzia CRM, od pytającego zależy z kim będzie chciał się skontaktować... ja pokazuje gdzie może szukać http://gonet.krakow.pl
pozdrawiam
Beata
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: szukam CRMa

Beata A.:
TP SA brakuje przedewszystkim CRM (nie softu do zarządzania)
sam sobie przeczysz Remigjuszu mówiąc, że najpierw w firmie sami pracownicy powinni mieć filozofię skierowaną na klienta (dodając, że w TP jeszcze jej nie ma) a później soft wspierający CRM (to w takim razie co Ty w tej firmie robisz..?
Jeśli chodzi o reklamę to jest jasne, że tam gdzie problem (szukam softu CRM) pojawią się Ci, którzy mają w swojej ofercie narzędzia CRM, od pytającego zależy z kim będzie chciał się skontaktować... ja pokazuje gdzie może szukać http://gonet.krakow.pl
pozdrawiam
Beata

Beata, probuje naprawic te bledy o ktorych mowisz jakby wszystko bylo super to nie mialbym co robic :). Przeciez napisalem wyraznie w poprzednich wypowiedziach ze musimy jeszcze bardzo bardzo duzo zrobic. I to ze najpierw wdrozony zostal system a nie bylo wczesniej pozadnej pracy biznesowej to inna kwestia. Wez pod uwage ze tak naprawde inne byly cele firmy. Glownym celem byla redukcja kosztow pracy. Wezmy pod uwage spadek zatrudnienia w TP. I patrzac przez ten pryzmat to mozna powiedziec ze projekt spelnil swoja role. Takze, nie wiem gdzie sobie przecze? Daj jakis cytat z moich wypowiedzi bo za bardzo nie wiem do czego mam sie odniesc. Teraz mam nadzieje ze uda sie pojsc dalej i nie tylko dodawac kanaly i automatyzowac procesy.

Co do reklam to wez pod uwage jeden fakt, pytajacy czesto nie wiedza czego tak naprawde potrzebuja. Konczy sie to z reguly tym ze wzdraja jakies narzedzie ktore tak naprawde nie rozwiazuje ich problemow a tak naprawde przysparza nowe :( ... ale to juz temat na dluzsza dyskusje.

Pozdrawiam
RemiRemigiusz Franek edytował(a) ten post dnia 19.09.07 o godzinie 10:47
Roland Z.

Roland Z. ...Psia dusza
większa jest od psa,
I kiedy się
uśmiechasz...

Temat: szukam CRMa

Remigiusz F.:
Beata A.:
TP SA brakuje przedewszystkim CRM (nie softu do zarządzania)
sam sobie przeczysz Remigjuszu mówiąc, że najpierw w firmie sami pracownicy powinni mieć filozofię skierowaną na klienta (dodając, że w TP jeszcze jej nie ma) a później soft wspierający CRM (to w takim razie co Ty w tej firmie robisz..?
Jeśli chodzi o reklamę to jest jasne, że tam gdzie problem (szukam softu CRM) pojawią się Ci, którzy mają w swojej ofercie narzędzia CRM, od pytającego zależy z kim będzie chciał się skontaktować... ja pokazuje gdzie może szukać http://gonet.krakow.pl
pozdrawiam
Beata

Beata, probuje naprawic te bledy o ktorych mowisz jakby wszystko bylo super to nie mialbym co robic :). Przeciez napisalem wyraznie w poprzednich wypowiedziach ze musimy jeszcze bardzo bardzo duzo zrobic. I to ze najpierw wdrozony zostal system a nie bylo wczesniej pozadnej pracy biznesowej to inna kwestia. Wez pod uwage ze tak naprawde inne byly cele firmy. Glownym celem byla redukcja kosztow pracy. Wezmy pod uwage spadek zatrudnienia w TP. I patrzac przez ten pryzmat to mozna powiedziec ze projekt spelnil swoja role. Takze, nie wiem gdzie sobie przecze? Daj jakis cytat z moich wypowiedzi bo za bardzo nie wiem do czego mam sie odniesc. Teraz mam nadzieje ze uda sie pojsc dalej i nie tylko dodawac kanaly i automatyzowac procesy.

Co do reklam to wez pod uwage jeden fakt, pytajacy czesto nie wiedza czego tak naprawde potrzebuja. Konczy sie to z reguly tym ze wzdraja jakies narzedzie ktore tak naprawde nie rozwiazuje ich problemow a tak naprawde przysparza nowe :( ... ale to juz temat na dluzsza dyskusje.

Pozdrawiam
RemiRemigiusz Franek edytował(a) ten post dnia 19.09.07 o godzinie 10:47

Remi,

Doceniami i podziwiam Twoją bezstronnośc, jednak wydaje mi sie ze jestes troszke zbyt krytyczny jesli chodzi o CRM w TP, OK nie ma nic idealnego i rzeczywiście jest dużo do zrobienia. Pamietaj ze nasz PS jest najwiekszym systemem klasy CRM w Polsce i to trzeba podkreślić i oddać tym którzy pracują i pracowali nad jego wdrożeniem.

Jesli chodzi o wypowiedz poprzedniczki to zbytnio bym sie nie przejmował ponieważ ten i inne posty są mało merytoryczne - IMHO

Pzdr
BZ
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: szukam CRMa

Bartosz Z.:
Remi,

Doceniami i podziwiam Twoją bezstronnośc, jednak wydaje mi sie ze jestes troszke zbyt krytyczny jesli chodzi o CRM w TP, OK nie ma nic idealnego i rzeczywiście jest dużo do zrobienia. Pamietaj ze nasz PS jest najwiekszym systemem klasy CRM w Polsce i to trzeba podkreślić i oddać tym którzy pracują i pracowali nad jego wdrożeniem.

Jesli chodzi o wypowiedz poprzedniczki to zbytnio bym sie nie przejmował ponieważ ten i inne posty są mało merytoryczne - IMHO

Pzdr
BZ

Bartku, dla mnie niestety glownym problemem to ze jest rzeczywiscie tylko systemem. Tak jak wspomnialem uwazam ze projekt zakonczyl sie w TP sukcesem, jedyne co jest dla mnie roznica to ze nie nazywalbym go wdrozeniem CRM co bardziej przeniesieniem obslugi do tanszych kanalow. Ale marketingowo CRM lepiej brzmi :) ... gorzej ze tak jak wiekszosc zauwazyla nie wszystko jeszcze dziala tak jak trzeba (nawet patrzac pod katem zwyklych procesow). Natomiast odkladajac CRM na obok i przechodzac na same systemy to na pewno faktem jest ze jest to jedno z najwiekszych wdrozen pod katem liczby uzytkownikow.

Pozdrawiam
Remi
Wojciech Kroczak

Wojciech Kroczak DYSANT Software Sp.
z o.o.

Temat: szukam CRMa

OK. Dzięki. Mnie ta odpowiedź satysfakcjonuje!
Pozdrawiam
WK

konto usunięte

Temat: szukam CRMa

ZGADZAM SIĘ MERYTORYKI BRAKUJE (również w waszych postach;-)
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: szukam CRMa

Beata A.:
ZGADZAM SIĘ MERYTORYKI BRAKUJE (również w waszych postach;-)

Beata, z calym szacunkiem to nie byl moj komentarz i staralem sie odpowiedziec na to co napisalas bez zadnych dodatkow. O merytoryce pisal Bartek i pomimo tego ze pracujemy w tej samej firmie to nie oznacza to ze mamy to samo zdanie.

Jesli uwazasz ze moich postach brakuje merytoryki to trudno, ja w Twoich postach tego nie zauwazylem i wydawalo mi sie ze mamy podobne podejscie do tematu. Ale jesli nie to jakos bede musial sie z tym pogodzic :).

Pozdrawiam
Remi
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: szukam CRMa

Wojciech K.:
OK. Dzięki. Mnie ta odpowiedź satysfakcjonuje!
Pozdrawiam
WK

Wracajac do DSL to ostatnio bylo mnostwo z tych problemow. Poniewaz to forum jest dla mnie cenna zrodlem informacji to jestem otwarty na Wasze opinie odnosnie tego jak moja firma pracuje. Klient jest dla glownym zrodlem oczekiwan ktore powinny byc zrealizowane i kazda reklamacja moim zdaniem jest dobra dla firmy i uwazam ze kazda firma powinna zachecac klientow do ich skladania bo pokazuja co tak naprawde jest nie tak i co trzeba poprawic. Bolem ktory pozostaje jest to ze nie potrafimy jeszcze szybko i wlasciwie ich zalatwiac i elastycznie modyfikowac swoje procesy aby takie sytuacje nie pojawily sie przyszlosci. To niestety na razie wynika z faktu o ktorym wspomnialem wczesniej zwiazanym z duza innercyjnoscia firmy wzgledem oczekiwan rynku. Jesli z oferta marketingowa idzie coraz lepiej (aczkolwiek jeszcze nie tak jak powinno) to z pozostalymi aspektami zwiazana z obsluga procesow jest troche gorzej. Pozostaje mi tylko powiedziec abyscie uwierzyli na slowo ze bardzo sie staramy aby to poprawic i mam nadzieje ze w ciagu 2-3 lat bedziemy mogli powiedziec ze jestesmy firma rzeczywiscie nastawiona na klienta a nie tylko na sprzedaz nowych produktow.

Pozdrawiam
Remi

Ps. Wojtku pozostaje mi tylko przeprosic w imieniu firmy ze w przypadku ktorymi opisywales nie bylismy w stanie rozwiazac problemu szybko i skutecznie :(

konto usunięte

Temat: szukam CRMa

poniosło mnie...,
masz rację... ja, podobnie jak Ty, zgadzam się, że CRM to pewna filozofia biznesu i tu się zgadzamy;-)
natomiast nie mogę się zgodzić na to, że posty mają być czysto merytoryczne,
chodzi o wymianę doświadczeń w jakimś konkretnym zaktesie tu akurat o CRM, szkoda więc każdego innego komentarza (np o reklamach na forum itp itd)
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: szukam CRMa

Beata A.:
poniosło mnie...,
masz rację... ja, podobnie jak Ty, zgadzam się, że CRM to pewna filozofia biznesu i tu się zgadzamy;-)
natomiast nie mogę się zgodzić na to, że posty mają być czysto merytoryczne,
chodzi o wymianę doświadczeń w jakimś konkretnym zaktesie tu akurat o CRM, szkoda więc każdego innego komentarza (np o reklamach na forum itp itd)

Ok :)

Pozdrawiam
Remi
Jacek Komasiński

Jacek Komasiński Kierownik Wydz.
Kampanii
Sprzedażowych w
Banku BGŻ

Temat: szukam CRMa

Chciałbym troszeczkę stanąć w obronie Remigiusza, po "fali delikatnych ataków na CRM w TP S.A.". Ja również pracuję w korporacji (7500 pracowników) i zajmuję się CRM'em. Mnie również irytują pewne sytuacje dot. strategii obsługi klienta (oraz założenia kampanii sprzedażowych), które tak na prawdę mnie bezpośrednio nie dotyczą. Wcześniej pracowałem też w małej firmie i rozumiem, że osobom zajmującym się CRM w mniejszych firmach łatwo jest wytykać palcami i pokazywać błędy dużym korporacjom. Niestety najczęściej te osoby nie zdają sobie sprawy jak ogromna jest biurokracja w korporacjach, jak długo trwają projekty, których założenia są tak na prawdę proste. Często 90% czasu projektu zajmuje opiniowanie i przekonywanie innych jednostek organizacji, sprawy formalne, przygotowanie samych danych (czy Data Martów), a wdrażane narzędzie nie jest nawet dobrze zbadane, firmy wdrażające narzędzie nie chcą współpracować, a efekt takiego projektu za miliony, to zwykły bubel. Niestety pojedynczy człowiek niewiele może... Myślę, że warto mieć to na uwadze, zanim się wskaże kogoś palcem.

Łatwiej jest dyskutować o samych rozwiązaniach, o wdrożeniach, ale ja do przykrych i irytujących sytuacji w dużych firmach podchodzę troszkę z przymrużeniem oka. Oczywiście, kiedy to ja jestem klientem, walczę o swoje i również u mnie pozostaje niesmak, ale wiem, że tak na prawdę winny nie istnieje... Nie da się zrobić dobrego CRM'a w TP S.A.. Ta firma jest po prostu za duża.

Pozdrawiam,

Jacek Komasiński
Maciej Tomaszewski

Maciej Tomaszewski starszy konsultant
CRM, Pivotal Polska

Temat: szukam CRMa

CRM to w pierwszej kolejności strategia zarządzania a nie system informatyczny. Wdrożenie należy zaczynać od przygotowania organizacji i zmiany podejścia pracowników do klientów. Jeżeli firma nie jest przygotowana do wdrożenia, to żaden system informatyczny nie rozwiąże jej problemów. Ludzie nadal będą tak samo obsługiwać klientów tak samo jak poprzednio, tylko że będą odnotowywać w systemie swoje działania.
Jacek Komasiński

Jacek Komasiński Kierownik Wydz.
Kampanii
Sprzedażowych w
Banku BGŻ

Temat: szukam CRMa

Oczywiście, zgadzam się i myślę, że każdy zdaje sobie z tego sprawę. Ja chciałem tylko zwrócić uwagę na trudności we wprowadzaniu zmian w dużej korporacji.

konto usunięte

Temat: szukam CRMa

witam,

proponuję http://polaris.com.pl

JM

Następna dyskusja:

Szukam CRMa z min 2 letnim ...




Wyślij zaproszenie do