Wypowiedzi
-
Marcinie, mogę Ci przedstawić 2 alternatywy:
Opcja 1.
Nazwę i witrynę wymyślisz zdając się na własną kreatywność i "widzimisię". Sądząc po tym, co napisałeś, zdecydujesz się również na wykorzystanie "darmowego kreatora witryny"
Efekt:
O ile z nazwą i domeną, może Ci wyjdzie, może nie (choć uwierz, wymyślanie nazwy, to nie taka kaszka z mleczkiem, jakby się wielu wydawało), to kreator witryny na 100% nie zapewni Ci strony, którą ktokolwiek będzie chciał odwiedzać - co najwyżej zrobisz sobie "darmową wizytówkę" z podstawowymi danymi kontaktowymi - nic więcej.
Opcja 2
Zatrudnisz profesjonalistów do wyboru nazwy i domeny, mając gwarancję, że to, co wymyśla będzie miało "ręce i nogi" - i nie będzie kolejnym "Marcinex'em". Przy projektowaniu witryny również skorzystasz z pomocy profesjonalnego Designer'a - i na pewno otrzymasz coś wartościowego, co pomoże Ci odnieść sukces. Zaznaczam - gwarancji sukcesu w pakiecie nie dostaniesz, ale profesjonalny początek, na pewno ułatwi Ci start.
Jeśli wybierasz opcję 2 - daj znać ;) -
Bartku, naprawdę uważasz, że to zależy od branży?
W każdej może się zdarzyć klient, który będzie miał opóźnienia jak i taki, który będzie płacił zanim zdążysz fakturę wystawić ;) -
Aleksander Kiebel:
Artur Ziółkowski:
Jeśli natomiast Twój budżet wynosi max 1500
Już chyba wiem co miałeś na myśli oglądam właśnie istore.pl i shop-it.pl czy ktoś ma jakieś doświadczenia związane z tymi platformami???
Dokładnie w tą stronę - choć to nie jedyne. Niestety nie pamiętam w tej chwili adresów, ale jak poszukasz, to znajdziesz jeszcze ze 3 podobne platformy godne uwagi. -
Aleksander Kiebel:
Dziękuję za informacje - napewno będę Twoje rady brał pod uwagę.
Jeśli mogę to chciałbym cie jeszcze dopytać o koszty "szytego na miarę" sklepu, czy przy racjonalnych wymaganiach z mojej strony i bez fajerwerków, zmieszczę się w 500 zł czy raczej w 1000 zł - lub wogóle jestem fantastą?
Jesteś fantastą :)
A poważnie rzecz ujmując - za tą cenę na pewno znajdziesz jakieś oprogramowanie do postawienia sklepu, ale nie będzie ono miało wiele wspólnego z oprogramowaniem dedykowanym - będzie to raczej "sklep z pudełka" o ograniczonym zasobie funkcjonalności i możliwościach dostosowania. Dodatkowo, jeśli będziesz chciał go rozbudować o nowe funkcje ich koszt może przekroczyć tą kwotę wielokrotnie (o ile w ogóle będzie możliwe).
Do tego pamiętaj layoucie do sklepu - indywidualny, na przyzwoitym poziomie może kosztować ok 1000-2500zł.
Ogólnie zatem, tak jak pisał mój przedmówca - również Artur - jeśli mówimy o sklepie "dedykowanym", przygotuj się na kwotę rzędu 4000+
Jeśli natomiast Twój budżet wynosi max 1500 - zastanów się nad dzierżawą w którymś z systemów (czyli opłata abonamentowa np. miesięczna / roczna) - bo w mojej ocenie za taką kwotę uzyskasz tam coś lepszego niż kupując soft "na własność". Szczególnie, że gdy przyjdzie potrzeba rozbudowy sklepu o nowe funkcje, będziesz musiał kupić nowy... ;) -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Psychologia biznesu.
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Marketing
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Marketing
-
Jarosław Rubin:
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości
Od kiedy AIP dofinansowują zakładanie działalności?
AIP dają możliwość startu bez rejestracji i kosztów typu biuro, telefon itp, ale pieniędzy na rozruch, zakup sprzętu, oprogramowania, towaru itp. już nie.
Chyba nie o to chodziło w pytaniu? -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Marketing
-
Maciej Ossowski:
Po części się z Tobą zgodzę, choć nie przeceniałbym roli copywritera w procesie tworzenia newslettera (co innego contentu na www).
Oczywiście zależy to od tego, do czego używasz Newslettera. Jeżeli Twój NL ma nieść walor czysto informacyjny (utrzymanie kontaktu) - zapewne poradzi sobie z nim również osoba bez rozwiniętych kompetencji copy.
Niemnie jednak, w mojej ocenie NL wówczas ma wartość dla firmy, gdy oprócz walorów dla klienta przynosi wymierną korzyść dla firmy w postaci wzrostu sprzedaży, wykonania akcji przez użytkownika. Tu zaś istotny jest odpowiednio dobór przekazu/contentu do tego, co chcesz osiągnąć.
Copywriter w takiej sytuacji jest niezastąpiony przy tworzeniu mailingu, ponieważ jest specjalistą od kreowania przekazu słownego, a często również od całej koncepcji. Osoba bez umiejętności copywriterskich nie osiągnie takiej skuteczności przekazu, co wprawiony copywriter.
Email powinien zawierać bardzo wyważoną ilość treści i służyć jako teaser tego, co znajduje się na landing page'u.
Pełna zgoda. Któż wie to lepiej od Copywritera tworzącego m.in takie teksty zawodowo? ;)
Zastanawiam się też nad znajomością konkretnych grup docelowych, z którymi kontaktują się Klienci - czy outsourcing takiej usługi jak tworzenie treści nie zaważy na dopasowaniu contentu do odbiorcy? Chętnie poczytałbym na ten temat lub rzucił okiem na badania / case studies, którymi być może dysponujesz?
Badaniami ani sformalizowanym case'm nie dysponuję - dam znać, gdy napiszę ;) Opieram mój punkt widzenia na własnym doświadczeniu.
Jeśli chodzi o kwestie dopasowaniu contentu do odbiorcy - pamiętaj, że copywriter nie działa w próżni i nie zleca się stworzenia mailingu na zasadzie "weź coś napisz". Osobiście zawsze proszę moich Klientów o brief do akcji, której mailing ma służyć lub choćby same bullety. W takich materiałach zawsze zawarty musi być target i specyfika bazy.
Nawet jeśli Klient czymś takim nie dysponuje - a zdarza się, że szczególnie małe firmy po prostu nie mają żadnych kompetencji w zakresie marketingu w sieci - wystarczy, że dasz copywriterowi dostęp do statystyk mailingów. Zapewne zgodzisz się ze mną, że wyciąganie wniosków ze statystyk wcześniejszych wysyłek jest istotne ;)
Wprawiony copywriter nie jest tylko od pisania, ale również myśleć potrafi ;) - wyciągnie wnioski i lepiej dopasuje content do odbiorców. Szybciej zdiagnozuje jaka zawartość na daną bazę działa a jaka nie, bo kreuje ją bardziej świadomie niż "nie-copy".
Ot, skromne zdanie praktyka ;) -
Do powyższej dyskusji dodam, że na równi z systemem, odpowiednim targetowaniem itp. warto rozważyć outsourcowanie przygotowania samej treści mailingu.
Zwyczajnie targetowanie i super-ekstra-system niewiele pomoże kampanii bez skutecznej kreacji/tekstu. Chyba wszyscy się zgodzą, że najlepszą kampanię można osłabić np. złym tematem maila...
Aby tego uniknąć warto zwrócić się do specjalisty od tworzenia mailingów - dobrego copywritera (mam co najmniej jednego takiego :)) Wbrew pozorom taka usługa nie jest droga i nie zaważy na kosztach kampanii - a warto. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Marketing
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Polityka
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Polityka
-
Witam,
Szukam osób chętnych do współtworzenia już-nie-tak-nowego, ale za to wymagającego świeżej krwi bloga publicystycznego - VoxPopuli.pl
Idea bloga jest taka:
1. prezentujemy swoje poglądy jasno - ale tolerancyjnie wobec "innych opcji",
2. blog jest stronniczy - ale na wszystkie możliwe strony :),
3. nie boimy się dyskutować - ale robimy to kulturalnie,
4. podpisujemy się prawdziwymi nazwiskami - bo nie wstydzimy się tego, co piszemy.
Jeśli masz coś ciekawego do powiedzenia (bez względu na sympatie polityczne) i chcesz publikować - zapraszam Cię do współpracy przy tworzeniu VoxPopuli.pl - nowej jakości debaty publicznej poza "mainstreamem" ;)
Proponuje współpracę na zasadach non-profit - sam prowadzę tego bloga z uwagi na zainteresowania i potrzebę - nie dla kasy ;)
Kontakt: redakcja@voxpopuli.pl lub bezpośrednio na prv. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Polityka
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Polityka
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Polityka
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Polityka
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Dodatkowa praca