Anna Wierzbicka

Anna Wierzbicka po prostu ja..

Temat: Wizerunek hotelu

Miłosz Stanisławski:
Myślę, że sam fakt brania ludzi z "ulicy" nie jest ostatecznie dramatem w dzisiejszej rzeczywistości. Atutem takiego "świeżego" recepcjonisty jest brak złych nawyków, jakie mógłby nabyć podczas pracy w mało profesjonalnym otoczeniu. Odpowiedzialność leży po naszej stronie aby włożyć w jego głowę zasady etyki, estetyki i etykiety, żeby stał się naszą wizytówką (oczywiście zakładamy, że ogólnie jest życiowo ogarnięty). Katastrofa - to po prostu pogodzić się z tą rzeczywistością.
Zgadzam sie w 100%, nawet w 200%. Różne rzeczy można powiedzieć o mojej matczynej;P sieci, ale oni biorą "białe kartki" i zapewniając świetny system szkoleń, zapisują wg swoich standardów. Dzięki temu, nawet ktoś bez wykształcenia kierunkowego może "śmigać" w hotelarstwie.

konto usunięte

Temat: Wizerunek hotelu

Anna Wierzbicka:
Na wizerunek hotelu wpływa coś, czego nie widać gołym okiem.
Raz- zadowolony pracownik; przekłada się to na wszystko, od wyglądu aż do podejscia do pracy
Dwa- współpraca między działami i dobry przepływ informacji między nimi.Sam świetny klimat np. na recepcji na nic się zda, jeśli będą zgrzyty i niedomówienia między działami. Nie raz kochane pokojowe uratowały mi skórę,a ja świeciłam oczami za kelnerów. Taka nasza mała współpraca:P. a wcale nikt tego nie musiał robić, nie należało to do naszych obowiazków.
Trzy- kierownicy i dyrektorzy:) Odnosi się właściwie do pierwszego;] Sposób przekazywania informacji tych przyjemnych i nieprzyjemnych..


Bardzo wąskie podejscie do temat wizerunku...to o czym piszesz jest tylko jednym maleńkim punkcikiem w wizerunku i to wizerunku bardziej wewnętrznego a nie związanego z CI.
Zauważyłem jedną zaleznosc, a mianowicie to, że to co dla kogo jest ważne w wizerunku zależy od punktu "siedzenia"....
Jedynie Wojtek wyszedł poza ramy i spojrzał na temat szerzej!!!
Recepcja nie tworzy wizerunku ... tworzy pierwsze wrażenie, a od pierwszego wrażenia do wizerunku jest droga daleka tak samo jak daleka jest droga od wizerunku firmy do tożsamosci!Marcin Kas edytował(a) ten post dnia 25.01.08 o godzinie 12:49
Anna Wierzbicka

Anna Wierzbicka po prostu ja..

Temat: Wizerunek hotelu

Marcin Kas:
Anna Wierzbicka:
Na wizerunek hotelu wpływa coś, czego nie widać gołym okiem.
Raz- zadowolony pracownik; przekłada się to na wszystko, od wyglądu aż do podejscia do pracy
Dwa- współpraca między działami i dobry przepływ informacji między nimi.Sam świetny klimat np. na recepcji na nic się zda, jeśli będą zgrzyty i niedomówienia między działami. Nie raz kochane pokojowe uratowały mi skórę,a ja świeciłam oczami za kelnerów. Taka nasza mała współpraca:P. a wcale nikt tego nie musiał robić, nie należało to do naszych obowiazków.
Trzy- kierownicy i dyrektorzy:) Odnosi się właściwie do pierwszego;] Sposób przekazywania informacji tych przyjemnych i nieprzyjemnych..


Bardzo wąskie podejscie do temat wizerunku...to o czym piszesz jest tylko jednym maleńkim punkcikiem w wizerunku i to wizerunku bardziej wewnętrznego a nie związanego z CI.
Zauważyłem jedną zaleznosc, a mianowicie to, że to co dla kogo jest ważne w wizerunku zależy od punktu "siedzenia"....
Jedynie Wojtek wyszedł poza ramy i spojrzał na temat szerzej!!!
Recepcja nie tworzy wizerunku ... tworzy pierwsze wrażenie, a od pierwszego wrażenia do wizerunku jest droga daleka tak samo jak daleka jest droga od wizerunku firmy do tożsamosci!Marcin Kas edytował(a) ten post dnia 25.01.08 o godzinie 12:49
Cóż..może i wąskie.. ale moim zdaniem Gość dobrze wyczuwa, jeśli coś jest nie tak w wizerunku wewnętrznym, a więc tym saym.. wpływa na wizerunek w ogóle.
Recepcja nie tworzy wizerunku, tak jak nie robi tego żaden dział w oderwaniu od innych i od całego hotelu, tudzież sieci.
Wizerunek bierze się z komfortu ogólnie pojętego, coś co sprawia, że Gość chce wracać. Jeśli jest mu dobrze, poleci hotel dalej, a tym samym stworzy jego wizerunek; czy to hotelu ciepłego, czy eleganckiego, czy o świetnej atmosferze, czy prestiżowego itp itd.
Nie pracuję w specjalizacji marketingu, piszę więc z mojego punktu widzenia. Co innego będzie pisała osoba, która zajmuję się reklamą, siedzi i projektuje, bez bezpośredniego kontaktu z Gosciem. Zgadzam się więc, że <<to co dla kogo jest ważne w wizerunku zależy od punktu "siedzenia"....>>Ale to chyba dobrze, nie?? Nie czuję się osobą kompetentą, by wkraczać w sferę moich kolegów i koleżanek z działu marketingu i reklamy. Ja mam styczność z Gościem, wiec o tym elemencie wizerunku czuję się najbardziej uprawniona do wypowiedzi.
pozdrawiam
Anna Wierzbicka

Anna Wierzbicka po prostu ja..

Temat: Wizerunek hotelu

Marcin Kas:
Hello,

jestem Ciekaw co wg. Was decyduje o wizerunku hotelu, konkretniej jakie elementy , działania etc.

pzdr

Marcin
Ps: poza tym zwóć uwagę, że byłes/jestes ciekaw co wg.Nas decyduje o wizerunku hotelu, jakie elementy. Więc każdy dobrze, jakby podał elementy, w których się specjalizuje. Według mnie, dopiero łącząc kilka wypowiedzi z różnych działów, otrzymać możesz odpowiedż na postawione pytanie.
A krótko: wg mnie na wizerunek hotelu wpływa to, czy od początku do końca, Gość był obsłużony, tak jak by chciał. Złego wrazenia z obsługi podczas pobytu, nie zrekompensuje super-hiper komfortowy pokój. Jeśli oferta będzie nieatrakcyjna, Gość znajdzie sobie inną, ciekawszą i nawet do nas nie przyjedzie. Ciekawy zapach;) w miłym pokoju,ale np z awarią brodzika w łazience sprawy też nie załatwi. Itp,...itd..
Hotel to organizm. Jeden zawalony "element", może mieć negatywny wpływ na pozostałe. warto więc wysłuchać odpowiedzi z każdej częsci hotelu.
Wydaje mi się, że wąskie podejscie nie powinno być tutaj zarzutem, ale plusem. Każdy wypowiada się na temat, w którym się specjalizuje, a gdy stworzysz z tego całosć...masz i tworzenie wizerunku hotelu:)
Pozdrawiam,

Następna dyskusja:

Zapach w hotelu




Wyślij zaproszenie do