konto usunięte

Temat: Wizerunek hotelu

Hello,

jestem Ciekaw co wg. Was decyduje o wizerunku hotelu, konkretniej jakie elementy , działania etc.

pzdr

Marcin

konto usunięte

Temat: Wizerunek hotelu

Witam,
Ja jestem zdania, że przede wszystkim ludzie tworzą wizerunek hotelu. Nie chciałabym przeceniać roli reklamy, bo to - według mnie - dodatek, wabik na klienta. Natomiast nikt tak nie zareklamuje hptelu jak żywy człowiek. Zresztą na pewno wielu z Was zna to również od tej drugiej strony - gościa, więc wiecie, o czym mówię. Szczególnie, że dotyczy to nie tylko hoteli, ale ogólnie tzw. usług (błeee, co za ohydna nazwa!).
Ciekawe, co Wy na to?
Martyna S.

Martyna S. Business Development
Director, Poland &
Czech Republic at...

Temat: Wizerunek hotelu

Anitko, pamiętaj RECEPCJONIŚCI TO WIZYTÓWKA HOTELU :D

i nie gań tam bardzo swoich 'deskowych ludzików'
tzn jednego możesz męczyć, zasłużył sobie :P


Wizerunek hotelu, jak powiedziała Anita to obsługa, jej profesjonalizm etc.
Na ludzi działa też oczywiście wygląd zewnętrzny hotelu, sieć hotelowa, atrakcyjne położenie, cena etc.

Ania Gasińska

Ania Gasińska Osti-hotele
Senacki****/Kossak**
**

Temat: Wizerunek hotelu

No nie napisze to nic nowego, bo jak wszyscy uważam, że wizerunek hotelu kształtują przede wszystkim ludzie, a zwłaszcza recpecja, która jest wiziytówką hotelu i to od ludzi tam pracujących wiele zależy, ważny jest też oczywiście wystrój hotelu, jego dostosowanie do gości na jakich jest nastawiony,różne programy lojalnościowe które stosuje hotel w stosunku do swoich gości, czują sie oni wówczas wyróznieni i traktowani indywidualnie a wiemy chyba wszyscy jak oni to lubią

konto usunięte

Temat: Wizerunek hotelu

Musze sie zgodzic z moimi Szanownymi Przedmowczyniami :)
Tak naprawde na recepcji zaczyna sie i konczy pobyt goscia w hotelu. Moment zameldowania moze przewazyc o nastewieniu Goscia na reszte jego pobytu. Moment wymeldowania moze natomiast pomoc w zatarciu ewentualnych problemow ktore mogly wystapic w trakcie jego wizyty. Moim zdaniem recepcja jest newralgicznym punktem, sercem, kazdego hotelu i odpowiedni dobor zalogi moze stanowic znaczna czesc sukcesu naszego obiektu!

konto usunięte

Temat: Wizerunek hotelu

heh wasze opinie są jednoznaczne m.in. z racji wykonywanego przez Was zawodu. Zgadzam się z tym jak najbardziej że bardzo ważna jest recepcja obsługa i nastawienie pracowników. z punktu widzenia gościa, mnie:


*Jełsi hotel z zewnątrz wygląda nieciekawie moje przeczucia są delikatnie mówiąc mieszane
*Jeśli wchodzę , wystrój hotelu musi mi odpowiadać, musi być czysto , a wystrój zrobiony z gustem bez kiczu
* jeśli obsługa hotelu jest niemrawa, nikompetentna lub nie daj boże niemiła to dramat.

pozdro 4 all

Martyna S.

Martyna S. Business Development
Director, Poland &
Czech Republic at...

Temat: Wizerunek hotelu

Marcin, ze mną to niewiele ma wspólnego

;)
Tomasz Krzysztanowski

Tomasz Krzysztanowski dynamic and
innovative
professionalist!

Temat: Wizerunek hotelu

Nie da sie ukryc, ze recepjca jest sercem hotelu.....pierwsz rzut oka na front desk , pierwsza wymiana spojrzen..jesczze przed wypowiedzeniem pierszych slow buduje sie odpowiedz na pytanie hate it or love it ...kazda siec ma inny model podejscis pracownika do goscia, LEARN w przypadku sieci Marriott wydaje sie byc skutecznym ( listen, empatize, act, react, notify). Najgorszy jest moment, kiedy gosc czuje sie jak intruz, gdy recepcjonisci zajeci sa rozmowa miedzy soba.....ale tutaj wiele zalezy od odpowiedniego doboru pracownika.pozdrawiam.
Martyna S.

Martyna S. Business Development
Director, Poland &
Czech Republic at...

Temat: Wizerunek hotelu

Tomasz Krzysztanowski:
Nie da sie ukryc, ze recepjca jest sercem hotelu.....pierwsz rzut oka na front desk , pierwsza wymiana spojrzen..jesczze przed wypowiedzeniem pierszych slow buduje sie odpowiedz na pytanie hate it or love it ...kazda siec ma inny model podejscis pracownika do goscia, LEARN w przypadku sieci Marriott wydaje sie byc skutecznym ( listen, empatize, act, react, notify). Najgorszy jest moment, kiedy gosc czuje sie jak intruz, gdy recepcjonisci zajeci sa rozmowa miedzy soba.....ale tutaj wiele zalezy od odpowiedniego doboru pracownika.pozdrawiam.


chyba teraz nie można już mówić o właściwym dobobrze pracowników, skoro ludzi na deskę brać trzeba (jeśli chcą pracować) prosto z ulicy,
kiedyś było to nie do pomyślenia, dziś to codzienność
i sam Tomek wiesz, że tak samo jest u Was ;)

konto usunięte

Temat: Wizerunek hotelu

Myślę, że sam fakt brania ludzi z "ulicy" nie jest ostatecznie dramatem w dzisiejszej rzeczywistości. Atutem takiego "świeżego" recepcjonisty jest brak złych nawyków, jakie mógłby nabyć podczas pracy w mało profesjonalnym otoczeniu. Odpowiedzialność leży po naszej stronie aby włożyć w jego głowę zasady etyki, estetyki i etykiety, żeby stał się naszą wizytówką (oczywiście zakładamy, że ogólnie jest życiowo ogarnięty). Katastrofa - to po prostu pogodzić się z tą rzeczywistością.

konto usunięte

Temat: Wizerunek hotelu

Pracuje w recepcji wiec moze nie powinienem tego pisac ale przeceniacie recepcje i wrazenie jakie robi, lub raczej nie doceniacie pozostalych dzialow ( rezerwacja, sprzedaz, marketing czy housekeeping)
Tak naprawde uwazam ze ilu jest gosci tyle poprawnych odpowiedzi.
Wizerunek hotelu, moim zdaniem, buduje sie kompleksowo. Po to wlasnie tworzy sie specjalne systemy obslugi, brandy hotelowe, techniki sprzedazy itd.
Po prostu to wszystko musi byc spojne i niesc przeslanie dla gosci " TU JEST MILO "
Martyna S.

Martyna S. Business Development
Director, Poland &
Czech Republic at...

Temat: Wizerunek hotelu

Wojciech Białecki:
Pracuje w recepcji wiec moze nie powinienem tego pisac ale przeceniacie recepcje i wrazenie jakie robi, lub raczej nie doceniacie pozostalych dzialow ( rezerwacja, sprzedaz, marketing czy housekeeping)
Tak naprawde uwazam ze ilu jest gosci tyle poprawnych odpowiedzi.
Wizerunek hotelu, moim zdaniem, buduje sie kompleksowo. Po to wlasnie tworzy sie specjalne systemy obslugi, brandy hotelowe, techniki sprzedazy itd.
Po prostu to wszystko musi byc spojne i niesc przeslanie dla gosci " TU JEST MILO "


Wojtku, uwierz, ja doceniam najbardziej dział rezerwacji :)

konto usunięte

Temat: Wizerunek hotelu

Ja mimo pracy w dziale marketingu, także najbardziej doceniam dział rezerwacji.
Tak jak w psychologii - pierwsze wrażenie najważniejsze. Więc jeśli dla Gościa Recepcja jest pierwszym miejscem w hotelu, z którym ma styczność, to uśmiech, uprzejmość.. można wymieniac w nieskończoność. Są najważniejsze.

Dbamy o to, by każdy nasz pracownik uśmiechem witał Gościa - nie ma w tym momencie znaczenia jaki to dział hotelu.
Co mnie mile zaskakakuje od początku mojej pracy w hotelach, jest to że panie z hk są serdeczne, i nie widać na ich twarzach niechęci, czy zmęczenia.

Ale oczywiście wizerunek, to i tak jak wspominaliscie - składowych jest wiele...

konto usunięte

Temat: Wizerunek hotelu

No tak
Tego sie po Tobie spodziewalem :)

konto usunięte

Temat: Wizerunek hotelu

Wojciech Białecki:
Pracuje w recepcji wiec moze nie powinienem tego pisac ale przeceniacie recepcje i wrazenie jakie robi, lub raczej nie doceniacie pozostalych dzialow ( rezerwacja, sprzedaz, marketing czy housekeeping)
Tak naprawde uwazam ze ilu jest gosci tyle poprawnych odpowiedzi.
Wizerunek hotelu, moim zdaniem, buduje sie kompleksowo. Po to wlasnie tworzy sie specjalne systemy obslugi, brandy hotelowe, techniki sprzedazy itd.
Po prostu to wszystko musi byc spojne i niesc przeslanie dla gosci " TU JEST MILO "

zgadzam sięw 100%!!!
na wizerunek składa sie wiele elementów, nie jest istotne czy to hotel, czy inna branża. Trudno ocenić ,który z elementów jest najważniejszy , ważne aby umieć wykorzystać wszelkie możliwości w taki sposób aby stworzyć jedną niepowtarzalną całość. Jednym słowem MARKETING ZMYSŁÓW

konto usunięte

Temat: Wizerunek hotelu

Dorota I.:
Ja mimo pracy w dziale marketingu, także najbardziej doceniam dział rezerwacji.
Tak jak w psychologii - pierwsze wrażenie najważniejsze. Więc jeśli dla Gościa Recepcja jest pierwszym miejscem w hotelu, z którym ma styczność, to uśmiech, uprzejmość.. można wymieniac w nieskończoność. Są najważniejsze.

Dbamy o to, by każdy nasz pracownik uśmiechem witał Gościa - nie ma w tym momencie znaczenia jaki to dział hotelu.
Co mnie mile zaskakakuje od początku mojej pracy w hotelach, jest to że panie z hk są serdeczne, i nie widać na ich twarzach niechęci, czy zmęczenia.

Ale oczywiście wizerunek, to i tak jak wspominaliscie - składowych jest wiele...

Zgodzę się w pewnym sensie, a mianowicie ważna jest obsługa jej poziom i jakość. Ważny jest szczery uśmiech witających nas ludzi jednak na pierwsze wrażenie składa się znacznie więcej elementów. Tak na prawdę pierwsze wrażenie o hotelu wyrabiamy sobie przekraczając "próg" jego drzwi...bardzo często zauważałem ,zę gość hotelowy wchodzi i rozgląda się ,a nie "napiera" wprost do recepcji. Zresztą uważam, że to podobnie jak pierwsze wrażenie poznanego człowieka, oceniamy general appearence , dopiero później ściskamy rękę i słuchamy pierwszych wypowiedzianych słów. Nie chę być monotematyczny ale pierwsze wrażenie to wzrok i zapach( a często kogoś nie widzimy czujac jego zapach już wyobrażamy sobie jaką osobą może być) ;-)) podobnie w hotelu wchodzimy i często nei widzimy jak wygląda recepcja i wnętrze hotelu, a jużczujemy zapach, nie daj bożę tytoniu czy kuchenny...

konto usunięte

Temat: Wizerunek hotelu

Dodam jeszcze jedno -
od razu mozna rozpoznac zadowolonych pracownikow - to tez klimat miejsca :)

konto usunięte

Temat: Wizerunek hotelu

Nie chę być monotematyczny ale pierwsze wrażenie to wzrok i zapach( a często kogoś nie widzimy czujac jego zapach już wyobrażamy sobie jaką osobą może być) ;-)) podobnie w hotelu wchodzimy i często nei widzimy jak wygląda recepcja i wnętrze hotelu, a jużczujemy zapach, nie daj bożę tytoniu czy kuchenny...


ehh ten aroma-marketing ;-)

konto usunięte

Temat: Wizerunek hotelu

Dorota I.:
Nie chę być monotematyczny ale pierwsze wrażenie to wzrok i zapach( a często kogoś nie widzimy czujac jego zapach już wyobrażamy sobie jaką osobą może być) ;-)) podobnie w hotelu wchodzimy i często nei widzimy jak wygląda recepcja i wnętrze hotelu, a jużczujemy zapach, nie daj bożę tytoniu czy kuchenny...


ehh ten aroma-marketing ;-)

ja Ciebie też ;))))
Anna Wierzbicka

Anna Wierzbicka po prostu ja..

Temat: Wizerunek hotelu

Na wizerunek hotelu wpływa coś, czego nie widać gołym okiem.
Raz- zadowolony pracownik; przekłada się to na wszystko, od wyglądu aż do podejscia do pracy
Dwa- współpraca między działami i dobry przepływ informacji między nimi.Sam świetny klimat np. na recepcji na nic się zda, jeśli będą zgrzyty i niedomówienia między działami. Nie raz kochane pokojowe uratowały mi skórę,a ja świeciłam oczami za kelnerów. Taka nasza mała współpraca:P. a wcale nikt tego nie musiał robić, nie należało to do naszych obowiazków.
Trzy- kierownicy i dyrektorzy:) Odnosi się właściwie do pierwszego;] Sposób przekazywania informacji tych przyjemnych i nieprzyjemnych..

Następna dyskusja:

Zapach w hotelu




Wyślij zaproszenie do