Temat: jak zachęcić do pisania?
Witaj.
Od kilku lat uczestniczę w różnych przedsięwzięciach dotyczących komunikacji wewnętrznej. Moje doświadczenia dotyczą przede wszystkim zagadnień jakościowych i projektowych. W związku z tym, że jestem od pewnego czasu odpowiedzialny za biuro projektów w Spółce (PMO), zajmuję się również redagowaniem i dystrybucją biuletynu dotyczącego standardów i statusu realizowanych projektów.
Jest kilka rzeczy, których nauczyłem się na bazie swoich wcześniejszych doświadczeń:
a) Po pierwsze analiza potrzeb odbiorców - jesli chcę coś komuś komunikować, to muszę wiedzieć, czy i jakie potrzeby odbiorców adresuję. Pomijając oczywiste kwestie dot. formy i treści (np. stosowanego języka), informacja musi być użyteczna dla odbiorców.
b) Po drugie analiza potrzeb "nadawców" - jeśli jest w organizacji ktoś, komu zależy na komunikowaniu interesujących nas treści, to również muszę wiedzieć, jakie ma potrzeby, aby skutecznie je zaadresować (np. chce się wypromować w organizacji, albo ma potrzebę dzielenia się swoimi doświadczeniami... itd.). Z tego grona można - przy odrobinie szczęścia - wyłowić można potencjalnych autorów :)
c) Po trzecie czas, to najbardziej deficytowy zasób w organizacji - rzadko spotykałem się z tym, że ktoś nie chciał czegoś napisać, zazwyczaj nie miał na to czasu... dlatego biorę na siebie znaczną część kwestii dot. redagowania i wizualizowania treści prosząc jedynie o "mięso" i zaakceptowanie ostatecznego kształtu :)
Komunikacja (wewnętrzna) to temat rzeka... :)
Pozdrawiam
Robert