Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: "Obsługa klienta a PR"

Niestety, nie odnalazłam na Bankier.pl całego artykułu, ale w jego skrócie na PRoto jeden fragment mnie zadziwił: "(...) standardy obsługi klienta, czyli np. pozytywne nastawienie, sprawność obsługi, gotowość do pomocy klientom czy uprzejmość powinny być elementami składowymi kultury organizacyjnej każdej firmy. Ich opracowanie i wdrożenie nie wymaga dużych nakładów finansowych (...)". Nie wymaga?
Przemysław Witkowski

Przemysław Witkowski Public Relations;
Beatbox; Eventy
muzyczne i okolice
... ...

Temat: "Obsługa klienta a PR"

"elementami składowymi kultury organizacyjnej (...)"

mamy 2011 rok i takie myślenie...

Szkoda....

ehhhhh, ten kraj jest dziwny i to myślenie

inne państwa są 15 lat do przodu..., a my? ciągle to "PL" środowisko

niestety
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: "Obsługa klienta a PR"

Karolina Dulnik:
Nie wymaga?
Nooooooooo jak się ich nie wdraża to nie wymaga.
Ale o co chodzi ? W ogłoszeniu o pracę wpisujemy : kultura osobista.
I już. Jest git.
Przemysław Witkowski

Przemysław Witkowski Public Relations;
Beatbox; Eventy
muzyczne i okolice
... ...

Temat: "Obsługa klienta a PR"

ale ...
jaka kultura organizacyjna? Ludzie w naszym kraju nie znają takiego pojecia
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: "Obsługa klienta a PR"

może najpierw zacznijmy od nieco łatwiejszego elementu. Zacznijmy od słowa "kultura".
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: "Obsługa klienta a PR"

Akurat w tym przypadku moje pytanie dotyczyło nakładów finansowych, "nie dużych" :] Moi Drodzy Malkontenci ;)
Przemysław Witkowski

Przemysław Witkowski Public Relations;
Beatbox; Eventy
muzyczne i okolice
... ...

Temat: "Obsługa klienta a PR"

Karolina Dulnik:
Akurat w tym przypadku moje pytanie dotyczyło nakładów finansowych, "nie dużych" :] Moi Drodzy Malkontenci ;)

nie czuje się malkontentem, a co do nakładów finansowych, to owszem, są ważnme, ale nie najważniejsze; jeżeli jest grupa ludzi, która nie patrzy tlko na kase, to fajny projekt może "wyjść" ....
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: "Obsługa klienta a PR"

Przemek, projekt to inna historia. Ale wdrożenie i kultywowanie kultury organizacyjnej, budowanie postaw to czaso- i pracochłonne zajęcie, które nigdy się nie kończy, chociażby przez fluktuację pracowników. Ta w znakomitej większość działów obsługi klienta jest wysoka.

Przepraszam, jeśli żart o malkontenctwie Cię uraził. Ale mówiliście o braku kultury w Polsce i polskich organizacjach, a malkontenctwo jest nam, Polakom, przypisywane. :)Karolina Dulnik edytował(a) ten post dnia 15.03.11 o godzinie 00:19
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: "Obsługa klienta a PR"

Karolajna.
Jak wiadomo takie nakłady małe nie mogą być, bo sam proces jest ciągły - wymaga więc posiadania pozycji w budżecie co roku.
Ale... trzeba rozumieć tę potrzebę. Jeśli się jej nie rozumie, to nakłady są "niewielkie". Bo ich nie ma.
Przemysław Witkowski

Przemysław Witkowski Public Relations;
Beatbox; Eventy
muzyczne i okolice
... ...

Temat: "Obsługa klienta a PR"

ojj daleko mi (a nawet "mnie") do obrażania się

a cały ten temat, Karolino nadaje sie do "Tomasz Lis na żywo"
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: "Obsługa klienta a PR"

Dag, najwidoczniej aż tak tego nie wiadomo i mam nadzieję, że to tylko niezdarna parafraza PRoto, nie wypowiedź eksperta.

Przemek, masz jakieś paskudne doświadczenia dotyczące KO?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: "Obsługa klienta a PR"

To kwestia ŚWIADOMOŚCI zarządzających. Często myślą : Sprzedaje się ? To po cholerę to ruszać !
Jeszcze za mała konkurencja, jeszcze nie przycisnęło. Dlatego zdarzają się np. sklepy z których wychodzisz po 2 minutach.
W zeszła niedzielę zamierzałam kupić synowi prezent na 18-tkę. Może i kwota nie oszałamiająca. Choć to pojęcie względne - na pewno powyżej średnich miesięcznych zarobków w tym kraju.
Ale ile można czekać na obsługę ? No ile ? Ja rozumiem, że sklep muzyczny. Ja rozumiem, że pan sprzedawca bardzo ciekawie komuś tam nawijał o rodzajach pałek perkusyjnych. Był tak skuteczny, że dwóch jego kolegów - sprzedawców słuchało go jak świnie grzmotu. Super.
Tylko ja tam zakupów nie zrobię.
Żenada. Ale przecież wiadomo, że jak się sprzedaje to po co się wyginać.

Właśnie zrobiłam im PR ? Ojej ...Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 15.03.11 o godzinie 00:35
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: "Obsługa klienta a PR"

Od zarządzającego do pracownika szeregowego jest zazwyczaj bardzo daleka droga. Więc świadomość zarządzających też, ale poza tym kaskadowanie jej, porządne, efektywne wdrożenie i konsekwentne pielęgnowanie, nie tylko przez wybranych czy wskazanych.

konto usunięte

Temat: "Obsługa klienta a PR"

Karolina Dulnik:
Niestety, nie odnalazłam na Bankier.pl całego artykułu, ale w jego skrócie na PRoto jeden fragment mnie zadziwił: "(...) standardy obsługi klienta, czyli np. pozytywne nastawienie, sprawność obsługi, gotowość do pomocy klientom czy uprzejmość powinny być elementami składowymi kultury organizacyjnej każdej firmy. Ich opracowanie i wdrożenie nie wymaga dużych nakładów finansowych (...)". Nie wymaga?

Karolino

...kiedyś kulturę osobistą, uprzejmość, gotowość do pomcy innym, honor, wrażliwość, dobroć oraz delikatność wynosiło się z domu...
W dobie kultury pieniądza z domu wynosi się brak kultury, zawiść, zazdrość i brak wrażliwości społecznej.
Wystarczy przejść się ulicami brudnej i zaśmieconej Warszawy i popatrzyć na facjaty ludzi...są ponure, zmęczone, szare...na których gości grymas złośliwości, mściwości i braku uprzejmości.
Ale to nie jest wina ludzi, bo z natury ludzie są dobrzy, tylko sytuacja ludzi zmienia, a ta sytuacja nazywa się po prostu bieda, brak perespektyw, brak rozwoju, ciagły brak pieniędzy, stagnacja...kłopoty mieszkaniowe...brak pracy..etc. Aby to zmienić potrzeba ogromnych nakładów finansowych...i pracy u podstaw!

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 15.03.11 o godzinie 00:56
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: "Obsługa klienta a PR"

Jasne. Tylko to zarządzający ma (lub nie) na to pieniądze i na to ochotę.
Darmo się nie da, bo jak wiadomo pewne rzeczy trzeba poznać, żeby je zmienić.
Pamiętamy jak na początku "sklepów ekskluzywnych" obsługa napadała każdego wchodzącego z nadskakującą i irytującą grzecznością i zainteresowaniem ? Koszmar !
A całkiem niedawno pewna sieć wpadła na pomysł, że jak ktoś płaci kartą kredytową to kasjerka podając mu kwitek/klawiaturkę może do niego powiedzieć : "Panie Andrzeju,proszę o podpis/pin".
Nooooooooooo się zagotowało :):):) Mnie wmurowało. Nie życzę sobie takie spoufalenia - ale ktoś ZAEKSPERYMENTOWAŁ :):) Nice :):) Zapewne zrobił to DARMO. Tylko bardzo nieszczęśliwie.
Dlaczego ? Bo sobie spaprał wizerunek - a ten odbudować niełatwo.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: "Obsługa klienta a PR"

Dariusz Szul:
Karolino

...kiedyś kulturę osobistą, uprzejmość, gotowość do pomcy innym, honor, wrażliwość, dobroć oraz delikatność wynosiło się z domu...
W dobie kultury pieniądza z domu wynosi się brak kultury, zawiść, zazdrość i brak wrażliwości społecznej.
Wystarczy przejść się ulicami brudnej i zaśmieconej Warszawy i popatrzyć na facjaty ludzi...są ponure, zmęczone, szare...na których gości grymas złośliwości, mściwości i braku uprzejmości.
Ale to nie jest wina ludzi, bo z natury ludzie są dobrzy, tylko sytuacja ludzi zmienia, a ta sytuacja nazywa się po prostu bieda, brak perespektyw, brak rozwoju, ciagły brak pieniędzy, stagnacja...jkłopoty mieszkaniowe...brak pracy..etc. Aby to zmienić potrzeba ogromnych nakładów finansowych...

Pzdr Dario


A ja się zastanawiam czy prawdą nie jest powiedzenie,że ludzie są jak lustra.
Chodzę w tym samym mieście i uważam, że w porównaniu np. z Paryżem to jest sterylnie czyste, a ludzie mnie otaczający są ładni, uśmiechnięci i życzliwi.
Dziwne :)
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: "Obsługa klienta a PR"

Skoro już przy tym jesteśmy, chociaż to bardzo daleko od właściwego tematu, uważam, że to nie tylko codzienność dobija, ale przede wszystkim nastawienie do niej. Nie ma życia bez przeszkód, bez problemów, ale pozytywne sprawy też trzeba dostrzegać i pielęgnować (sic!), nie tylko utyskiwać nad kłopotami i trudnościami. A ja widzę takie właśnie tendencje.

W tym wątku natomiast chodzi o coś innego i byłabym wdzięczna, gdybyśmy się jednak trzymali tematu :)Karolina Dulnik edytował(a) ten post dnia 15.03.11 o godzinie 01:29

konto usunięte

Temat: "Obsługa klienta a PR"

Karolina Dulnik:
Skoro już przy tym jesteśmy, chociaż to bardzo daleko od właściwego tematu, uważam, że to nie tylko codzienność dobija, ale przede wszystkim nastawienie do niej. Nie ma życia bez przeszkód, bez problemów, ale pozytywne sprawy też trzeba ostrzegać i pielęgnować (sic!), nie tylko utyskiwać nad kłopotami i trudnościami. A ja widzę takie właśnie tendencje.

W tym wątku natomiast chodzi o coś innego i byłabym wdzięczna, gdybyśmy się jednak trzymali tematu :)

kwitując Twoje pytanie...bez nakładów finansowych można tylko marzyć...
Przemysław Witkowski

Przemysław Witkowski Public Relations;
Beatbox; Eventy
muzyczne i okolice
... ...

Temat: "Obsługa klienta a PR"

Karolina Dulnik:
Dag, najwidoczniej aż tak tego nie wiadomo i mam nadzieję, że to tylko niezdarna parafraza PRoto, nie wypowiedź eksperta.

Przemek, masz jakieś paskudne doświadczenia dotyczące KO?


Doświadczenia, jak każdy mam różne (te dobre i tamte... złe), ale co "nas nie zabije(...)", to nas... czegoś nauczy



Wyślij zaproszenie do