Temat: Firmowy Intranet
Z naszego doświadczenia wynika, że intranet, spełniający często rolę portalu pracowniczego jest instalowany w infrastrukturze klienta ze względu na politykę bezpieczeństwa.
Ponadto nasze rozwiązanie jest integrowane m.in. z LDAP, systemami kadrowymi co również decyduje o umiejscowieniu go u klienta.
Oczywście są potrzeby skorzystania z rozwiązań zewnętrznych np. yammer, skydrive ale wtedy proponujemy stworzenie takiego rozwiązania szytego na miarę.
Rozwiązanie nie musi posiadać wszystkich funkcji rozwiązań zewn. a tylko uproszczony zakres. Wtedy nakład pracy mieści się w projekcie i zapewnia większe bezpieczeństwo.
Faktycznie, trzeba zadbać aby Intranet był narzędziem komunikacji a nie tylko "tablicą informacji". Jest to temat trudny i aby intranet był systematycznie używany trzeba dać użytkownikom funkcje, które są im niezbędne w pracy, np. składanie wniosków urlopowych, a następnie oferować funkcje, które użytkownik użyje we własnej codziennej pracy, np. czat, dzielenie się plikami, FAQ z możliwością zadawania pytań i pisania odpowiedzi, rezerwację sal.
W naszym Intranecie są funkcje typu knowledge-sharing (pliki, czat, faq) ale mamy też elementy "zabawy i relaksu", np. możliwość włączenia sobie dźwięków tła: rzeki, szum wiatru, lasu czy też szum kawiarni. Niektóre osoby pracują przy takich dźwiękach.
Jeśli ktoś jest zainteresowany naszymi pomysłami, które oferujemy przy wdrożeniach intranetu zapraszam na stronę
http://www.ennova.pl