Pawle,

Taki miało to wydźwięk :) fajnie, że to tylko skrót myślowy. Statystyki online też spoko akcja, a info o boosterach chętnie przyjmę na priv. Ciekawe jak to się je. Tak jak wzmacniacz dla WIFI?

Maciek.Maciej W. edytował(a) ten post dnia 02.12.08 o godzinie 10:47
Krzysztofie,

Nie chciałem aby poprzedni post był negatywnie odebrany, pisząc go miałem tylko chwilkę a chciałem załatwić dwie sprawy.

Chciałem nawiązać do rzeczywistego przedstawiania potencjalnym klientom specyfiki tego przekazu. Jeżeli piszesz o wysyłaniu na 1000m to warto zaznaczyć, że są dwa rodzaje BT. 1 i 2. Nadajnik może wysłać ale czy telefon to odbierze i będzie miał siłę odesłać sygnał? Drugą chęcią było to, że jeżeli ktoś ma sprzęt który to może zrobić to był by to super komunikat :) Dzięki takiej maszynce mogło by dojść do ślubu starego medium z nowym i było by to milowym krokiem.

Komunikacja BT i tak jest bardzo dobra przy jej dzisiejszej specyfice, dla mnie jej największym plusem jest to, że za darmo wysyłam/otrzymuję wartość dodaną i mam ją w komórce oraz mogę skorzystać z niej w sobie odpowiednim momencie. Czy to z rabatu czy z przewodnika po mieście lub muzyki albo zwykłej wizytówki pobranej na targach. Wszytko dla ułatwienia i uproszczenia naszego życia :)

Pozdrawiam,
Maciek.

Krzysztof Łukaszewski:
Witaj Krzysztofie,

Właśnie przejrzałem sobie Twoją stronę i bardzo zaciekawił mnie tekst o zasięgu 1500m. Czy mogę się zapisać na test w którym wykażesz mi, że mój telefon skomunikuje się z nadajnikiem w odległości półtora kilometra?

Pozdrawiam,
Maciek.

Witaj Maćku
po pierwsze chylę czoła i dziękuję - nie przeglądałem szczegółowo tabeli - są tam 2 oczywiste błędy:
1. zasięg 10 000 m posiada jedno zero za dużo - w tym miejscu powinno być 1000m
2. przy zasięgu 1 500 m powinna znaleźć sie gwiazdka że nie potwierdzono,

gotów jestem udowodnić ci kolego że w otwartej przestrzeni zestawimy transmisję na odległość znacznie przekraczającą 1000 m.
Oczywiście powiesz że to bez celowe i będziesz miał całkowitą rację - praktyka pokazuje że zasięg około 100 metrów to maksimum dla realnych kampanii
Podsumowując - za błąd na stronie przepraszam i natychmiast zlecam poprawienie.
Pozdrawiam wszystkich
Krzysztof
Drodzy Panowie,

rozpoczęliście dość żarliwą dyskusję :) To znak, że wokół bluetooth marketingu w Polsce robi się coraz głośniej. I dobrze! Panie Krzysztofie, ja i mój telefon jesteśmy gotowi, żebyś i nam udowodnił skuteczność waszego urządzenia (myślę o tych 1500 m), zwłaszcza, że teraz jestem "pod drugiej stronie" i warto mnie do siebie przekonać;)
Zastanawia mnie dlaczego został podany zasięg TYLKO 1 500 m skoro będzie on oznaczyony "*=nie potwierdzono". W takiej sytuacji warto "zaszaleć" i podać więcej, pewnie i tak nieświadomy rozmówca uwierzy, a firma lepiej wypadnie na tle konkurencji z "marnymi" 100m! Przecież dobry marketing to nasz sukces, a wciąż niewiele osób w naszym kraju ma przynajmniej średniozaawansowaną wiedzę na temat technologii BT... może więc warto korzystać z ciemnoty narodu!

Tak czy owak myślę, że grupa zainteresowanych jest na tyle duża, że testy/pokaz warto przeprowadzić!

Na koniec zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: czy Wasze urządzenia poza odległością pokonują również konstrukcje stalowe, szkło kuloodporne? Zastanawia mnie ile w ciągu ostatniego miesiaca zmieniło się w omawianej materii i jak bardzo jestem do tyłu?!
;)

Pozdr.
Żaklina
Frapuje mnie w tym wszystkim jedna sprawa - Bluetooth Marketing to do niedawna były rzadkie ale wyrafinowane akcje, tymczasem narzędzia są już dostępne dla "zwykłych przedsiębiorców", więc i kontent będzie się upraszczał. Czy nie szkoda nam tego , że zamiast złożonej aplikacji po włączeniu BT w komórce dostaniemy zwykłym tekstem ułożonym przez właściciela sklepu kupon promocyjny do wykorzystania w najbliższym sklepie?

Mnie natomiast frapuje inna kwestia po przeczytaniu powyższego postu. Po jakie licho mi "złozona aplikacja" np. w EMPIKu jeśli mnie, podobnie jak zapewne wiele innych osób, interesuje otrzymanie zwykłego rabatu na ksiażkę?! Szczerze to wolę otzrymać zwykły tekst, na którym skorzystam ja i jego nadawca, a nie "wypasioną aplikację", z której nie będe miała realnej korzyści, a jedynie mniej wolnej pamięci w telefonie! Ale to tylko mój skromny głos w debacie.Swoją drogą nie sądziłam, że BT marketing był do tej pory "wyrafinowanym narzędziem marketingowym" z przezanaczeniem nie dla mas!Ot niespodzianka!Żaklina Pawlak edytował(a) ten post dnia 02.12.08 o godzinie 23:49
Paweł R.

Paweł R. Doświadczony
menadżer i
specjalista

Żaklina Pawlak:
Po jakie licho mi "złozona aplikacja" np. w EMPIKu jeśli mnie, podobnie jak zapewne wiele innych osób, interesuje otrzymanie zwykłego rabatu na ksiażkę?! Szczerze to wolę otzrymać zwykły tekst, na którym skorzystam ja i jego nadawca, a nie "wypasioną aplikację", z której nie będe miała realnej korzyści, a jedynie mniej wolnej pamięci w telefonie! Ale to tylko mój skromny głos w debacie.Swoją drogą nie sądziłam, że BT marketing był do tej pory "wyrafinowanym narzędziem marketingowym" z przezanaczeniem nie dla mas!Ot niespodzianka!

Dokładnie tak do tego podchodzi gros klientów i mają rację. Aplikacja może mieć zastosowanie jako przekaz bardziej interaktywny. Nie twierdzę jednak, że przekaz tekstowy nie wywoła interakcji z nadawcą :) Ale pytasz Żaklino, po jakie licho aplikacja, skoro mozna ograniczyć się do tekstu, więc spróbuję odpowiedzieć we własnym imieniu: ja <b>osobiście</b> z największą przyjemnością otrzymuję interaktywny javowy przewodnik po Museo del Prado i trzymam go w telefonie dopóki go nie wymienię lub mi go ktoś nie ukradnie. Nie będę się jednak upierał, że złożony przekaz jest bardziej skuteczny. Tu liczy się wynik całościowy, a nie indywidualne upodobania. Chciałem poznać Wasza opinię.

Co do zasięgu Maćku - booster działa na innej zasadzie niż repeatery do WiFi, tzn. nie musisz umieszczać nic po drodze sygnału do telefonów z nadajnikami. Producent tych urządzeń zapewnia w swoich broszurach o możliwości osiągnięcia kilkukilometrowego zasięgu (taki ma widać marketing :)). Ja po testach wolę określać maksimum 300 m bo taki zasięg uzyskują dzięki nim Klienci (w zastosowaniach przemysłowych - w otwartej przestrzeni na hali produkcyjnej).
Paweł
To ja bym ją pokazywał tak aby wzbudzić zainteresowanie i chęć
posiadania swojej lepszej, piszę o aplikacji Pawła.
Proszę mnie nie odebrać jako wroga aplikacji, wręcz odwrotnie.
Aplikacja daje niesamowite możliwości w porównaniu do reszty
formatów, jest najbardziej interaktywna. "Mój" przewodnik jest
aplikacją JAVA. Gifem bym tego nie zrobił: tekst, zdjęcia, link
do platformy z multimediami, gra. To wszystko i pewnie dziś jeszcze
więcej da nam aplikacja.
Jeżeli kochani klienci wolą tekst, niech go mają. Cały czas
pokazujmy im inne formy, na pewno ktoś się przekona. Trzymam
kciuki.
Ja przekonałem.
Maciek.Maciej W. edytował(a) ten post dnia 04.12.08 o godzinie 11:54
Krzysztof Łukaszewski

Krzysztof Łukaszewski manager, Agencja
SHOW.FB

Żaklina Pawlak:
Drodzy Panowie,
... Zastanawia mnie dlaczego został podany zasięg TYLKO 1 500 m
skoro będzie on oznaczyony "*=nie potwierdzono". W takiej sytuacji warto "zaszaleć" i podać więcej, pewnie i tak nieświadomy rozmówca uwierzy, a firma lepiej wypadnie na tle konkurencji z "marnymi" 100m! Przecież dobry marketing to nasz sukces, a wciąż niewiele osób w naszym kraju ma przynajmniej średniozaawansowaną wiedzę na temat technologii BT... może więc warto korzystać z ciemnoty narodu!

Tak czy owak myślę, że grupa zainteresowanych jest na tyle duża, że testy/pokaz warto przeprowadzić!

Na koniec zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: czy Wasze urządzenia poza odległością pokonują również konstrukcje stalowe, szkło kuloodporne? Zastanawia mnie ile w ciągu ostatniego miesiaca zmieniło się w omawianej materii i jak bardzo jestem do tyłu?!
;)

Pozdr.
Żaklina


Droga Żaklino
Nie wiem, czy czytałaś moje "kajanie się" na temat zasięgu, jeśli tak, to po co ta złośliwość...
Jeszcze raz:
- mamy za sobą udane testy w których udało nam się zestawić połączenie bluetooth na ponad 1000 m jednak:
- nie było to połączenie z telefonem (nigdzie tego nie pisałem)
- zrobiliśmy to z czystej ciekawosci i nie brniemy w kierunku promowanie tego pomysłu
proszę pamiętać, że bluetooth to nic innego jak technologia radiowa - jej możliwości, wady i zalety mozna znaleźć w literaturze. Tam odsyłam. - w związku z powyższym nasze technologie pokonują to co są w stanie pokonać fale radiowe.

Jeśli chodzi o działania marketingowe -prostowałem oczywiście, że "walka o zasięg" nie ma tu większego znaczenia - liczy się jakość, oraz uniwersalnośc przekazu. Ważniejsze jet by nasza informacja była odbierana na jak największej liczbe modeli telefonów.

I NA KONIEC NAJWAŻNIEJSZE:
NIGDNY NIKOGO Z NASZYCH KLIENTÓW NIE WPROWADZALIŚMY W BŁĄD - KAŻDORAZOWO SZCZEGÓŁOWO PRZEDSTAWIAMY MOŻLIWOŚCI SPRZĘTU,ORAZ MOŻLIWOSCI REALIZACJI KAMPANII. PRZYKRO MI, ZE NIE ZNAJĄC NASZEJ FIRMY OD RAZU ZAKŁADA PANI WPRWADZANIE KLIENTÓW W BŁĄD. MOŻE U PANI TO POWSZECHNA PRAKTYKA - U NAS NIE !!!
Witam,
ale Po Co się Pan tak stresuje przecież to dla managera nie przystoi,

Pozdrawiam
Marek
Droga Żaklino
Nie wiem, czy czytałaś moje "kajanie się" na temat zasięgu, jeśli tak, to po co ta złośliwość...
Jeszcze raz:
- mamy za sobą udane testy w których udało nam się zestawić połączenie bluetooth na ponad 1000 m jednak:
- nie było to połączenie z telefonem (nigdzie tego nie pisałem)
- zrobiliśmy to z czystej ciekawosci i nie brniemy w kierunku promowanie tego pomysłu
proszę pamiętać, że bluetooth to nic innego jak technologia radiowa - jej możliwości, wady i zalety mozna znaleźć w literaturze. Tam odsyłam. - w związku z powyższym nasze technologie pokonują to co są w stanie pokonać fale radiowe.

Jeśli chodzi o działania marketingowe -prostowałem oczywiście, że "walka o zasięg" nie ma tu większego znaczenia - liczy się jakość, oraz uniwersalnośc przekazu. Ważniejsze jet by nasza informacja była odbierana na jak największej liczbe modeli telefonów.

I NA KONIEC NAJWAŻNIEJSZE:
NIGDNY NIKOGO Z NASZYCH KLIENTÓW NIE WPROWADZALIŚMY W BŁĄD - KAŻDORAZOWO SZCZEGÓŁOWO PRZEDSTAWIAMY MOŻLIWOŚCI SPRZĘTU,ORAZ MOŻLIWOSCI REALIZACJI KAMPANII. PRZYKRO MI, ZE NIE ZNAJĄC NASZEJ FIRMY OD RAZU ZAKŁADA PANI WPRWADZANIE KLIENTÓW W BŁĄD. MOŻE U PANI TO POWSZECHNA PRAKTYKA - U NAS NIE !!!


I po co tyle nerwów?! Nie rozumiem tego oburzenia, nie spodziewałam się, że mogę wzbudzić takie poruszenie. Tym bardziej nie chciałam podważać opinii żadnej firmy-rynek to zweryfikuje, nie ja. Nie wiem z kim Pan rozmawia, kto jest waszym klientem, stąd też nie wiem jaką macie opinię. Chodzi mi o to, żeby nie wprowadzać osób zainteresowanych bt marketingiem w błąd. Przypominam, że nasza pamięć jest wybiórcza i nie jesteśmy w stanie zamiętać wszytskich detali. Z doświadczenia wiem jak marketingowcy reagują na szczegóły techniczne. Systemy BT marketingu nie mają zasięgu 1000m więc nie widzę sensu pisania o tym w tym miejscu. Jeśli chce Pan opisywać wasze osiągniecia proszę zapisać się lub rozpocząć forum dot. technologii Bluetooth. To tyle w tym temacie.

Mam nadzieję, że to forum wróci na "pierwotne tory tematyczne", zgodnie z tytułem.

Może zacznę... w wakacje złapałam w warszawskiej Królikarni przewodnik po Warszawie. Dla mnie to było dość miłe zaskoczenie, ponieważ to pierwszy tak zaawansowany przekaz, który "mnie dorwał".
Nawet wiem, jaka firma za tym stoi;)

ps. w ramach ciekawostki:
http://www.warchalking.pl/news_2.htmlŻaklina Pawlak edytował(a) ten post dnia 08.12.08 o godzinie 19:57
Krzysztof Łukaszewski

Krzysztof Łukaszewski manager, Agencja
SHOW.FB


I po co tyle nerwów?! Nie rozumiem tego oburzenia, nie spodziewałam się, że mogę wzbudzić takie poruszenie. Tym bardziej nie chciałam podważać opinii żadnej firmy-rynek to zweryfikuje, nie ja. Nie wiem z kim Pan rozmawia, kto jest waszym klientem, stąd też nie wiem jaką macie opinię. Chodzi mi o to, żeby nie wprowadzać osób zainteresowanych bt marketingiem w błąd. Przypominam, że nasza pamięć jest wybiórcza i nie jesteśmy w stanie zamiętać wszytskich detali. Z doświadczenia wiem jak marketingowcy reagują na szczegóły techniczne...

Witam ponownie
nie chodzi o nerwy :) jeśli zareagowałem zbyt impulsywnie - przepraszam ale odczułem mocny akcent szyderczy w Pani głosie :)
Podzielam Pani zdanie - wrócmy do dyskusji merytorycznej. Ni epoogę niestety w zlokalizowaniu firmy od której dostała Pani info, chociaż gdzieś przemknęła mi nota jednej z firm że robią coś z urzędem miasta Warszawa.
Co do firm blue... można je na razie policzyć na palcach jednej ręki ( no może dwóch ;) ) a takich, które zajmują się realizacjami jest jeszcze mniej - przynajmniej wg mojej wiedzy - większość jest nastawiona na sprzedaż sprzętu, ale wydaje mi się że w interesie jednych i drugich leży rozpropagowanie blue-marketingu. bardzo często jeszcze nasze rozmowy z klientem rozpoczynają się od tłumaczenia "z czym to się je ..."
Liczę na to że to forum przyczyni się do poszerzenia świadomości marketerów - za nieco nerwową moją poprzednią wypowiedz całe szanowne grono PRZEPRASZAM
Bartłomiej Bock

Bartłomiej Bock International Sales
Manager

Ponieważ żarliwa dyskusja dotyczy tematu mi znanego (odległość na którą możemy przesłać kontent Bluetooth), chciałem tylko zauważyć, że urządzenia wysyłające na odległość większą niż 100 m w paśmie 2,4 GHz są u nas nielegalne. Standradowe urządzenie Bluetooth class 1 mają moc 100mW i zasięg do 100 m i to jest tak naprawdę maksymalny zasięg urządzeń, które można używać w Polsce. Zresztą chyba wszystkim oferującym urządzenia BT jest znane, regulujące to rozporządzenie http://www.uke.gov.pl/_gAllery/74/24/7424/rozporzadzen...

Oczywiście na rynku dostępne są urządzenia o większej mocy i zasięgu.
Janusz U.

Janusz U.
elektronik/informaty
k,
fizyk/optoelektronik

Witam.

To moze rzuce troche informacji technicznych.

W typowych nadajnikach mamy moduly klasy 1, czyli do 100m. A czy klasa to wszystko? Otoz nie.
Z punktu widzenia urzadzenia radiowego istotne parametry to zarowno moc nadawcza (np. +14dBm, im wieksza liczba, tym wieksza), jak i CZULOSC odbiornika naszego urzadzenia (np. -2dBm, im mniejsza liczba, tym slabszy sygnal odbierze powyzej wlasnego szumu)!
Zestawienia polaczenia BT na 1.5km znane jest mi juz minimum 5 lat. Pytanie dodatkowe brzmi: a jaka uzyskano przepustowosc danych? Nie spodziewajmy sie tutaj cudow. Sygnal, pokonujac osrodek jakim jest powietrze, ulega dyspersji przestrzennej i czasowej. Jak to rozumiec? Wraz z odlegloscia wypromieniowany sygnal rozchodzi sie na "boki", a ponadto krotki impuls staje sie coraz dluzszy. Jak bedziemy nadawac bardzo szybko, czyli duzo krotkich impulsow, to w koncu zaczna sie nakladac i do odbiornika dotrze, piszac obrazowo, "belkot". Przy bledach transmisji, rosnie liczba retransmisji, a wiec spada efektywny transfer danych.
Caly patent 1.5km polega na zastosowaniu dobrego modulu radiowego Bluetooth oraz efektywnej anteny kierunkowej (np. zamiast +2dBi czy +6dBi dajemy +17dBi). Dlaczego kierunkowej?
Bo nie lubimy lamac prawa, a to dopuszcza nie tyle maksymalna moc i klase nadajnika, ale okresla moc WYPROMIENIOWANA przez antene idealna, sferyczna (10mW e.i.r.p. dla pasma ISM 2.4GHz, nawiazujac do bardzo slusznej wypowiedzi powyzej)! Dlatego zamiast slac we wszystkich kierunkach (za sciane rowniez) mozemy strumien E-M z gory skierowac np. na sam korytarz i te moc, wzmnocnienie anteny wykorzystac lepiej.
Antena to dosc niezwykly element w technice radiowej, gdyz prawie zawsze jej efektywnosc nalezy rozumiec w obie strony. Tzn. rosnie nie tylko moc nadawanego strumienia, ale rowniez odbieramy bardziej slabe sygnaly, a to w Bluetooth MArketingu jest znacznie wazniejsze. Dlaczego?
Otoz telefony praktycznie wszystkie pracuja w klasie 2 (do 10-20m). Silny nadajnik spowoduje, ze owszem wyslemy pakiet danych, ale nic nie odbierzemy z powrotem. Powod: moc promieniowania z telefonu bedzie duzo nizsza i to co dotrze do naszego nadajnika bedzie na poziomie szumu...

pozdrawiam
Janusz Uzycki
ELPROMAJanusz Użycki edytował(a) ten post dnia 14.01.09 o godzinie 13:51
Paweł Popradzki

Paweł Popradzki Sales Manager

Ta wypowiedź właściwie rozwiewa wątpliwości.

Z informacji z pewnej firmy produkującej telefony komórkowe (pierwsza literka N, druga O ...) wynika, że zasięg bluetooth w telefonach nie będzie się zwiększał, tj. prawdopodobnie pozostanie klasa 2 - bo i po co? Słuchawka bezprzewodowa jest zawsze blisko telefonu, podobnie zestawy głośnomówiące, komputer w pracy etc. A zwiększony zasięg zwiększa również niebezpieczeństwo.
Janusz U.

Janusz U.
elektronik/informaty
k,
fizyk/optoelektronik

Co do zasięgu telefonów, m.in. firmy NO...:), to Bluetooth przechodzi małe przeobrażenie. Prawdopodobnie w pierwszej kolejności pojawi się opcja Ultra Low Power (ULP), a w drugiej High Speed (BT3.0 HS). Bądź w odwrotnej kolejności. W każdym razie Low Power nie eliminuje obecnie zaimplementowanego BT2.1+EDR (podobnie HS). Wszystko będzie w telefonie koegzystowało.
Low Power pozwoli na prosty sposób współpracy czujników typu termometr, EKG, pulsoksymetr itp. (niewielki zasięg, wolniejsza transmisja danych) wprost z telefonem. Nie trudno się domyśleć zastosowań w medycynie czy też sporcie, a nawet normalnym życiu (synchonizacja zegarków ręcznych:) i prezentacja na nich numeru - nowe gadżety...).
Z kolei BT HS, teoretycznie bardziej prądożerne, bo wykorzystujące baseband WIFI, pozwoli na szybsze przesyłanie dużych plików, a więc i tak nie będzie non-stop włączone...Janusz Użycki edytował(a) ten post dnia 04.07.09 o godzinie 11:11
Bartłomiej Bock

Bartłomiej Bock International Sales
Manager

Żaklina Pawlak:

Mam nadzieję, że to forum wróci na "pierwotne tory tematyczne", zgodnie z tytułem.

Może zacznę... w wakacje złapałam w warszawskiej Królikarni przewodnik po Warszawie. Dla mnie to było dość miłe zaskoczenie, ponieważ to pierwszy tak zaawansowany przekaz, który "mnie dorwał".
Nawet wiem, jaka firma za tym stoi;)
Wracając do tematu właściwego - Galeria Mokotów kilka tgodni temu, reklama kumulacji w lotto, reklama + mp3 z salonu ERA

Wyślij zaproszenie do