Błażej Dębicki

Błażej Dębicki Social Media
Director - GONG
Creative Agency

Zapewne marketingowi freaks przemieszczają się ulicami dużych miast w włączonym bluetooth, w poszukiwaniu contentu reklamowego.

Opiszcie co złapaliście, czy to was przekonało, co sądzicie o tej formie mobile marketingu.
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Powiem tylko tyle, że znalazłem jedynie fuuuull ludu, którzy mają otwartego BT w telefonach i nic poza tym. ;) A że kolejna nawet dziurka od klucza dla wprawnej osoby to wręcz wrota...? ;)
Agata F.

Agata F. CEO Dekoeko.com

witam

ja slyszalam o kilku ciekawych mozliwosciach wykorzystania bluetooth - np promocja w klubach - mozliwosci sciagania muzyki za darmo (oczywiscie sponsoring okreslonego brandu), wysylanie informacji o promocjach przechodzac obok okreslonego sklepu albo eventy, ktorych glowna atrakcja jest nadajnik bluetooth.. ale tak wlasciwie to nie kojarze zadnej konkretnej marki w polsce ktora wykorzystywalaby taka forme promocji..

anyone?
Janusz Kina

Janusz Kina Full-Stack Developer

Jest może jakiś soft wspierający BT Marketing do automatycznego wysyłania wiadomości czy pliku po znalezieniu w pobliżu nowego odbiornika? Może jest coś takiego pod symbiana wtedy łatwo byłoby promować się w terenie? :-)

konto usunięte

Ostatnio byłam w kinie i kilkukrotnie odebrałam mms z tapetami filmów dla dzieci, które były aktualnie grane bądź wchodziły na ekrany za chwilkę.. Nie wiem czy to działanie celowe kina czy może ludków, którzy przychodzą do kina... :)

czytałam ostatnio, że w Londynie ustawiono przy metrze billboardy z urządzeniem, które wysyłało krótki spot reklamowy... Ludzie przechodzący obok mogli sobie ściągnąć filmik na komórkę... Przyznam, że ciekawością obserwuje jak ta technologia będzie wykorzystywana w marketingu :)

Błażej Dębicki:
Zapewne marketingowi freaks przemieszczają się ulicami dużych miast w włączonym bluetooth, w poszukiwaniu contentu reklamowego.

Opiszcie co złapaliście, czy to was przekonało, co sądzicie o tej formie mobile marketingu.
Janusz Kina:
Jest może jakiś soft wspierający BT Marketing do automatycznego wysyłania wiadomości czy pliku po znalezieniu w pobliżu nowego odbiornika? Może jest coś takiego pod symbiana wtedy łatwo byłoby promować się w terenie? :-)


Jest!Ba..powiem więcej, aby system działał musi być i soft i urządzenie wykrywająco-rozsyłające. Jeśli jesteś (-cie) zainteresowany (-i) polecam produkt, którym aktualnie się zajmuję: http://eurobas.pl Wystarczy wgrać pliki do rozsyłania, zaprogramować czas trwania kampanii i gotowe;)
Janusz U.

Janusz U.
elektronik/informaty
k,
fizyk/optoelektronik

Witam.

Rozwiazan jak wyzej jest duuuuzo wiecej:
- urzadzenia, np. firmy Bluegiga, JavaTech, etc.
- zarzadzanie kampaniami, np. Geniem
- firmy oferujace cala game uslug zwiazanych z Bluetooth Marketingiem

pozdrawiam
JanuszJanusz Użycki edytował(a) ten post dnia 09.06.08 o godzinie 22:16
Karol A. Z.:
Powiem tylko tyle, że znalazłem jedynie fuuuull ludu, którzy mają otwartego BT w telefonach i nic poza tym. ;) A że kolejna nawet dziurka od klucza dla wprawnej osoby to wręcz wrota...? ;)


Z doświadczenia wiem, że bluetooth marketing jest stosunkowo nowym medium na polskim rynku stąd jeszcze niewielu organizatorów kampanii promocyjnych sięgnęło po to narzędzie. Podpatrują, czekają aż inni skorzystają i zobaczą, czy warto.

konto usunięte

Zapraszamy do zabawy z nowym deploymentem na Okęciu ;)

konto usunięte

W Cienema City po wyjsciu z seansu filmowego obrazek na telefonBoguslaw P. edytował(a) ten post dnia 09.09.08 o godzinie 15:43
Paweł P.

Paweł P. Product Manager

Witam wszystkich - to ja też dodam coś od siebie -> jakiś czas temu wprowadziliśmy na rynek urządzenia BLUEADVERT, które umożliwiają tworzenie własnych kampanii BLUETOOTH MARKETING :) Występują sobie w 3 wersjach (2 podstawowe indoor i mobile oraz wersja specjalna outdoor - instalacja wykonywana na indywidualne zamówienie). Jeśli ktoś z Państwa będzie szukał dobrych urządzeń (w przystępnej cenie) to zapraszam http://blueadvert.dmp4.pl

Swoją drogą, przychylam się do tego co pisali inni - reklama Bluetooth w Polsce to będzie ogromne pole do popisu - wystarczy przejść przez centrum handlowe i zobaczyć ile osób ma włączony bluetooth w swoim urządzeniu :)

pozdrawiam serdecznie,
Paweł

konto usunięte

Wszystko jak napisał poprzednik się zgadza ale obawiam się iż minie jeszcze trochę czasu zanim uda nam się nakłonić reklamodawców do tego Patentu
Krzysztof Łukaszewski

Krzysztof Łukaszewski manager, Agencja
SHOW.FB

trafiłem na posty i znalazłem entuzjastó tematu. Moja agencja zajmuje sie realizacją kampanii blue-marketingowych. Piszecie tutaj że wystarczy kupić urządzenie i już. czy trzeba kupić krowę aby napić sie mleka ?? Oferujemy usługi polegające na realizacji kampanii w oparciu o nasz sprzęt. czemu ?? bo taniej dla zleceniodawcy, bo zrobią to fachowcy a on sie na tym nie zna, bo to tylko na pozór wygląda tak jak napisał ktoś z przedmówców, kupić, sprzęt, załadować plik i już ... bo dopiero tu zaczynają sie schody. zainteresowanych zapraszam http://www.blue-marketing.com.pl
Krzysztof
Paweł R.

Paweł R. Doświadczony
menadżer i
specjalista

Doskonale wiemy (patrząc np. na portfolio naszych klientów, gdzie znaczny procent stanowią agencje), że większość przeprowadzonych dotąd akcji obsługiwały kompleksowo wyspecjalizowane agencje. Jednak od pewnego czasu coraz częściej marketingowcy w firmach i właściciele małych firm interesują się samodzielnym wykorzystaniem choćby naszego BLUEADVERTa jako narzędzia wspierającego prowadzone działania marketingowe i reklamowe.
Myślę, że powodem jest to, że klienci decydując się na działania (wydatki) chcą mieć dostęp do pełnej informacji na temat prowadzonych akcji, sami weryfikować zasięg urządzeń (30 czy 150 czy może 300 m), ilość przesłanego contentu, wiedzieć ile odbiorników znajduje się w zasięgu urządzenia. Kluczowa jest możliwość samodzielnego wglądu w statystyki i zmiany parametrów w trakcie trwania kampanii.
Frapuje mnie w tym wszystkim jedna sprawa - Bluetooth Marketing to do niedawna były rzadkie ale wyrafinowane akcje, tymczasem narzędzia są już dostępne dla "zwykłych przedsiębiorców", więc i kontent będzie się upraszczał. Czy nie szkoda nam tego , że zamiast złożonej aplikacji po włączeniu BT w komórce dostaniemy zwykłym tekstem ułożonym przez właściciela sklepu kupon promocyjny do wykorzystania w najbliższym sklepie?
Krzysztof Łukaszewski:
trafiłem na posty i znalazłem entuzjastó tematu. Moja agencja zajmuje sie realizacją kampanii blue-marketingowych. Piszecie tutaj że wystarczy kupić urządzenie i już. czy trzeba kupić krowę aby napić sie mleka ?? Oferujemy usługi polegające na realizacji kampanii w oparciu o nasz sprzęt. czemu ?? bo taniej dla zleceniodawcy, bo zrobią to fachowcy a on sie na tym nie zna, bo to tylko na pozór wygląda tak jak napisał ktoś z przedmówców, kupić, sprzęt, załadować plik i już ... bo dopiero tu zaczynają sie schody. zainteresowanych zapraszam http://www.blue-marketing.com.pl
Krzysztof

Witaj Krzysztofie,

Właśnie przejrzałem sobie Twoją stronę i bardzo zaciekawił mnie tekst o zasięgu 1500m. Czy mogę się zapisać na test w którym wykażesz mi, że mój telefon skomunikuje się z nadajnikiem w odległości półtora kilometra?

Pozdrawiam,
Maciek.
Paweł R.:
Doskonale wiemy (patrząc np. na portfolio naszych klientów, gdzie znaczny procent stanowią agencje), że większość przeprowadzonych dotąd akcji obsługiwały kompleksowo wyspecjalizowane agencje. Jednak od pewnego czasu coraz częściej marketingowcy w firmach i właściciele małych firm interesują się samodzielnym wykorzystaniem choćby naszego BLUEADVERTa jako narzędzia wspierającego prowadzone działania marketingowe i reklamowe.
Myślę, że powodem jest to, że klienci decydując się na działania (wydatki) chcą mieć dostęp do pełnej informacji na temat prowadzonych akcji, sami weryfikować zasięg urządzeń (30 czy 150 czy może 300 m), ilość przesłanego contentu, wiedzieć ile odbiorników znajduje się w zasięgu urządzenia. Kluczowa jest możliwość samodzielnego wglądu w statystyki i zmiany parametrów w trakcie trwania kampanii.
Frapuje mnie w tym wszystkim jedna sprawa - Bluetooth Marketing to do niedawna były rzadkie ale wyrafinowane akcje, tymczasem narzędzia są już dostępne dla "zwykłych przedsiębiorców", więc i kontent będzie się upraszczał. Czy nie szkoda nam tego , że zamiast złożonej aplikacji po włączeniu BT w komórce dostaniemy zwykłym tekstem ułożonym przez właściciela sklepu kupon promocyjny do wykorzystania w najbliższym sklepie?

Witaj Pawle,

Dzięki szerszemu dotarciu samej technologii wśród jak ich nazwałeś "zwykłych przedsiębiorców" zwiększy się edukacja społeczeństwa na ten temat. Czy kręci Cię tylko praca dla "niezwykłych przedsiębiorców"? Czy akcja ma być zrobiona dla prestiżu podwykonawcy? Dziwne podejście. Tak samo nie rozumiem dlaczego nie podoba Ci się "zwykły tekst" a "niezwykłe aplikacje" są super bo... podnoszą prestiż podwykonawcy który jest "niezwykły" bo zrobił niezwykłą aplikację?
Ap ropo "niezwykłych aplikacji" dla mnie najbardziej niezwykłą aplikacją była ta za którą trzeba było jako "zwykły" konsument zapłacić 3.66 :) podobno skończyła się "niezwykłym" sukcesem ekonomicznym. Autor jej bądź podwykonawca na swojej stronie w zakładce o bluetooth marketingu napisał, że wap jest słaby a premium SMS to porażka. Ten sam gość kazał płacić 3.66 za swoją aplikację produktową właśnie premium SMSem. No to jest dopiero podejście. Nazywanie wapu słabym to lekceważone kilku milionów UU wapu miesięcznie. Możliwe że to niewiedza.

Wracając do Twojego tekstu chciałbym przetestować komunikację telefon-nadajnik w jak piszesz 300m. Jak możemy umówić się na test?

Pozdrawiam,
"zwykły" Maciek.

konto usunięte

Whoa, faktycznie te zasięgi z kosmosu - też chciałbym to zobaczyć :)

Co do wypowiedzi Pawła, frapuje mnie jedna rzecz - jak można zrobić kampanię nie dając Klientowi dostępu do danych, które wymieniłeś?

Nie widziałem też żadnych "wyrafinowanych" akcji Bluetooth poza jedną (w USA). Wyrafinowanie kampanii to nie wykorzystanie samego Bluetooth , a jego synergia z innymi mediami zaplanowanymi dla kampanii. Sam BT jest jedynie prostym narzędziem dystrybucji kontentu lub kontaktu, i jako taki nigdy nie przeskoczy swoich ograniczeń technologiczych.
Paweł R.

Paweł R. Doświadczony
menadżer i
specjalista

Drogi Macku,
ależ nic bardziej mnie nie cieszy niż fakt, że z narzędzi bluetooth marketingu korzystają zwykli przedsiębiorcy (taki skrót myslowy na MSP, ok? :) Chyba źle mnie zrozumiałeś. Oczywiście masz rację - liczy się skuteczność akcji dla klienta, a nie względy estetyczne i fun dla podwykonawcy.
Co do statystyk kampanii i dostępu do nich - chodzi mi o wgląd w statystyki na bieżąco - w czasie trwania kampanii poprzez możliwość logowania się do urządzenia. Czy mam wymieniać nazwy agencji, które tego nie praktykują?
A propos zasięgu 1500 m również pisze się na testy :)) Widziałem maksymalnie 300 m dzięki zastosowaniu boosterów, wzmacniających zasięg odbiorników class 1 i 2. Po szczegóły proszę prv i możemy testować.
Pozdrawiam,
równie zwykły
PawełPaweł R. edytował(a) ten post dnia 01.12.08 o godzinie 18:07

konto usunięte

Paweł R.:
Co do statystyk kampanii i dostępu do nich - chodzi mi o wgląd w statystyki na bieżąco - w czasie trwania kampanii poprzez możliwość logowania się do urządzenia. Czy mam wymieniać nazwy agencji, które tego nie praktykują?

Nie musisz - ale zawsze miałem/dawałem dostęp na bieżąco albo na żądanie w kampaniach mobile'owych (w tym BT). Jak teraz jakaś agencja mi tego nie da, to jej podziękuję za współpracę ;) W końcu cały pic polega na tym, żeby można było na bieżąco śledzić i zmieniać kampanię.
Krzysztof Łukaszewski

Krzysztof Łukaszewski manager, Agencja
SHOW.FB

Witaj Krzysztofie,

Właśnie przejrzałem sobie Twoją stronę i bardzo zaciekawił mnie tekst o zasięgu 1500m. Czy mogę się zapisać na test w którym wykażesz mi, że mój telefon skomunikuje się z nadajnikiem w odległości półtora kilometra?

Pozdrawiam,
Maciek.

Witaj Maćku
po pierwsze chylę czoła i dziękuję - nie przeglądałem szczegółowo tabeli - są tam 2 oczywiste błędy:
1. zasięg 10 000 m posiada jedno zero za dużo - w tym miejscu powinno być 1000m
2. przy zasięgu 1 500 m powinna znaleźć sie gwiazdka że nie potwierdzono,

gotów jestem udowodnić ci kolego że w otwartej przestrzeni zestawimy transmisję na odległość znacznie przekraczającą 1000 m.
Oczywiście powiesz że to bez celowe i będziesz miał całkowitą rację - praktyka pokazuje że zasięg około 100 metrów to maksimum dla realnych kampanii
Podsumowując - za błąd na stronie przepraszam i natychmiast zlecam poprawienie.
Pozdrawiam wszystkich
Krzysztof

Wyślij zaproszenie do