Temat: polityka jakości - prosze o pomoc

proszę o pomoc w napisaniu polityki jakości dla pensjonatu/ośrodka wypoczynkowego w którym czas mają spędzać młodzież oraz rodziny;)

dziękuję za wszelka pomoc ponieważ nie mam pojęcia jak to napisać;/
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: polityka jakości - prosze o pomoc

OK

1. podaj wymagania klienta
2. podaj w czym jesteście silni
Radosław Szczerski

Radosław Szczerski Inspektor Ochrony
Danych, Compliance
Officer, Audytor i
T...

Temat: polityka jakości - prosze o pomoc

Fabian Kowalski:
proszę o pomoc w napisaniu polityki jakości dla pensjonatu/ośrodka wypoczynkowego w którym czas mają spędzać młodzież oraz rodziny;)

dziękuję za wszelka pomoc ponieważ nie mam pojęcia jak to napisać;/


Może taki standard:

w ISO 9001:2008 wymaga się, że polityka ma:
- być odpowiednia,
- zawierać zobowiązanie ciągłego doskonalenia,
- ma być podstawą do określenia celów jakości,
- ma być zakomunikowana i zrozumiała,
i okresowo przeglądana (np na przeglądzie zarządzania)

Start: parę słów o tym czym zajmuje się firma, żeby określić jej charakter w łańcuchu społecznym :)

potem Cel: bla, bla, bla typu "Nr 1 na ulicy" itp lub konkrety tj. na czym zależy Właścicielowi w zakresie jakości jego firmy - co chce poprawić/doskonalić w sobie i swojej firmie - jakie cechy działań/procesów są dla niego ważne i tu przyda się pełna analiza (na bazie uzyskiwanych wyników w poszczególnych procesach, oczywiście tego co mówią wam klienci, inspekcje zew również)?

mogą się tu znaleźć elementy o różnym kalibrze wagi, ale wpisane w politykę jakości powinny być wtedy traktowane równoważnie.

no i jak masz cel to podaj jak chcesz go osiągnąć tzn. jak właściciel pensjonatu chce to osiągnąć np.: przez wdrożenie, utrzymanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością opartego o wymagania normy PN-EN ISO 9001:2009 (1 krok) - sporo osób pisze o wielu innych aspektach - oby nie jako wypełniacz do czytania przez Klienta na korytarzu w pensjonacie :)

oczywiście deklaracja spełnienia wymagań prawa i życzeń Klienta jest mile widziana (zobacz sobie normę ISO 9000 lub poczytaj gdzieś o 8 zasadach zarządzania jakością - to ma sens ale właściciel pensjonatu musi w to uwierzyć inaczej to szkoda pisać ...)

Osiem zasad zarządzania jakością jako podstawa norm ISO 9000:
- ORIENTACJA NA KLIENTA
- PRZYWÓDZTWO
- ZAANGAŻOWANIE LUDZI
- PODEJŚCIE PROCESOWE
- PODEJŚCIE SYSTEMOWE DO ZARZĄDZANIA
- CIĄGŁE DOSKONALENIE
- PODEJMOWANIE DECYZJI NA PODSTAWIE FAKTÓW
- WZAJEMNE KORZYSTNE POWIĄZANIA Z DOSTAWCAMI

ja jestem minimalistą - pisać to co chcemy zrobić i jak

nie piszę, że polityka jest zakomunikowana i zrozumiała przez pracowników i inne deklaracje, które nie muszą byc w polityce zapisane, a powinny być w głowach pracowników i właściciela pensjonatu
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: polityka jakości - prosze o pomoc

Fabian Kowalski:
proszę o pomoc w napisaniu polityki jakości dla pensjonatu/ośrodka wypoczynkowego w którym czas mają spędzać młodzież oraz rodziny;)

dziękuję za wszelka pomoc ponieważ nie mam pojęcia jak to napisać;/

Pierwsze trzy z brzegu

http://www.laquintamenorca.com/en/quality-policy-and-e...

http://www.portoplatanias.gr/42-quality-policy

http://www.capobay.com/en-gb/Quality-Policy

I po polsku też się znajdzie

http://nadmorski.pl/hotel/polityka-jakosci.html

http://www.spabudowlani.pl/hotel/hotel/polityka-jakosci

http://www.poludnie.pl/index.php?recid=37
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: polityka jakości - prosze o pomoc

PJ ma być bardzo sensownie napisana. Pamiętaj, że PJ stanowi podstawę do celów jakości. Jako konsultant męczę klientów, aby każda deklaracja wynikająca z PJ miała odpowiedni mierzalny cel. Wtedy PJ jest przemyślana i realizowana.

Np jeśli klient mi deklaruje "jesteśmy liderem w branży" to OK, tylko proszę to wykazać w sposób mierzalny. Czasem się udaje, ale częściej nie. Jak się nie uda kombinujemy dalej.

Z PJ jest taki dowcip, że bardzo często jest traktowana jako tekścik "marketingowy" a tak na prawdę określa cele jakości, determinuje procesy, które będą służyły do jej realizacji.

Mam taki apel:

Nie olewajcie PJ :)Piotr Maciejewski edytował(a) ten post dnia 24.03.13 o godzinie 06:13
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: polityka jakości - prosze o pomoc

Nie jest to typowa dla mnie PJ, i nie jestem z niej specjalnie dumny, ale zobacz powiązanie miedzy wymaganiami Klienta a PJ

Wymagania klienta
Podstawowymi wymaganiami naszych klientów są:
1. zachowanie stanu posiadania.
2. odpieranie bezprawnych zamachów na chronione mienie i osoby środkami dozwolonymi przepisami prawa współmiernymi do zagrożenia.

1. Klient instytucjonalny (Obiekty przemysłowe, handlowe, usługowe; banki)
a. skuteczność działania
b. szybkości reakcji
c. sprawności systemów alarmowych
d. grzecznego uprzejmego i kulturalnego pracownika
e. ceny w zakresach cen rynkowych
f. ubezpieczenia OC i transportu gotówki

2. Klient indywidualny
a. szybkość reakcji
b. sprawność systemów alarmowych i monitorowania

Polityka Jakości

Skuteczność i efektywność naszych działań daje gwarancję Klientowi, że ochronimy jego stan posiadania.

Poprzez skuteczność rozumiemy zapewnienie:
• sprawnej logistyki pozwalającej na optymalizację poziomu bezpieczeństwa,
• zatrudnianie i rozwój kompetentnych pracowników o wysokim poziomie kwalifikacji i kulturze osobistej,
• oferowania, wykonania, utrzymania i testowania systemów alarmowych możliwie wysokiej jakości,
• ubezpieczenia naszej odpowiedzialności cywilnej oraz konwojów.

Efektywność oznacza dla nas utrzymanie poziomu cen gwarantujących możliwość skutecznego działania jak też niezawieranie umów nierealnych do wykonania.

Zobowiązujemy się do ciągłego doskonalenia wdrożonego Systemu Zarządzania Jakością według normy PN-EN ISO 9001:2009, które pozwoli nam zrealizować wszystkie stawiane zadania w tym najważniejsze jakim jest spełnianie wymagań naszych klientów w zgodzie z literą prawa.

I do każdej deklaracji w PJ mam konkretny cel, za wyjątkiem ostatniego akapitu.



Wyślij zaproszenie do