Marta Gędziorowska

Marta Gędziorowska Właściciel, MARGED
BIURO RACHUNKOWE

Temat: Przejęcie pracowników art.23

Witam

mam taką małą zagwozdkę, przejmujemy na podstawie art. 23 - 15 pracowników z innej firmy, w firmie tej w regulaminie było wpisane że otrzymują wynagrodzenie na koniec miesiąca a w naszym zakładzie pracy obowiązuje termin wypłaty do 10-tego następnego miesiąca i tu pojawia się pytanie czy po przejęciu pracowników ci przejęci maja otrzymywać wynagrodzenie według ich regulaminu czy mogą według naszego?

konto usunięte

Temat: Przejęcie pracowników art.23

W kontekście regulaminów należy przyjąć, że podobnie jak to ma miejsce w odniesieniu do porozumień zbiorowych, chcąc uwolnić się z tych zobowiązań nowy pracodawca może dokonać ich zmiany w drodze porozumienia lub wypowiedzenia zmieniającego.
Marta Gędziorowska

Marta Gędziorowska Właściciel, MARGED
BIURO RACHUNKOWE

Temat: Przejęcie pracowników art.23

Dziekuje za odpowiedziedz. Mam jeszcze jedno pytanie pracodawcy powinni na 30 dni przed przejęciem poinformować o tym pracownikow na piśmie. I tu rodzi sie pytanie jeżeli to są pracownicy terenowi np. Przedstawiciele handlowi w całym kraju to czy wysłanie takiej informacji listem poleconym jest ok, a co w przypadku gdy pracownik nie odbiera poleconych czy data przejęcia tego pracownika sie przesuwa czy jest bez zmian a zmienia mu sie tylko naliczanie 2 miesięcznego okresu w jakim moze wypowiedzieć umowę.
Piotr Górny

Piotr Górny radca prawny
-specjalista prawa
pracy

Temat: Przejęcie pracowników art.23

Przejście zakładu pracy następuje z mocy prawa a więc bez względu na czynności stron. doręczenie pisma, o którym Pani mówi nie ma wpływu na datę przejścia, ani na uprawnienia do rozwiązania stosunku pracy.
W razie przejścia pracowników przepisy regulaminu pracy obowiązującego u pracodawcy przejmującego obejmują tych pracowników natychmiast(inny skutek jest przewidziany tylko dla układów zbiorowych pracy).
Marta Gędziorowska

Marta Gędziorowska Właściciel, MARGED
BIURO RACHUNKOWE

Temat: Przejęcie pracowników art.23

dziękuje za odpowiedź.
uściślając: Pracownicy których mamy przejąć na podstawie art. 23 nie są objęci układem zbiorowym w swojej firmie, czy po przejęciu ich obowiązuje regulamin wynagradzania i premiowania nasz (jest mniej korzystny) czy z poprzedniej firmy do momentu podpisania porozumienia zmieniającego bądź wypowiedzenia?

i mam ciągle wątpliwości co do terminu wypłaty ich wynagrodzenia, w naszym regulaminie jest wpisane że pracownicy otrzymują wynagrodzenie do 10-tego następnego miesiąca a w ich regulaminie pracy mają wpisane że na koniec miesiąca. czy po przejęciu bez podpisywania żadnego poszumienia termin wypłaty przejmują nasz czy zostają przy "swoim"?
Piotr Górny

Piotr Górny radca prawny
-specjalista prawa
pracy

Temat: Przejęcie pracowników art.23

Regulamin wynagradzania jako całość nie przechodzi do nowego pracodawcy. pracownicy przechodzą tylko z dotychczasowymi warunkami wynagradzania, czyli np pracownicy zachowują elementy wynagrodzenia(zasadnicze, premie, dodatki) oraz ich dotychczasową wysokość i zasady nabywania) - ich zmiana wymaga porozumienia lub wypowiedzenia zmieniającego ale pozostałe przepisy dotychczasowego Regulaminu (np w zakresie formy i dat wypłaty wynagrodzenia) przestają obowiązywać i automatycznie są zastępowane przez przepisy Regulaminu pracodawcy, który przejął pracowników
Marta Gędziorowska

Marta Gędziorowska Właściciel, MARGED
BIURO RACHUNKOWE

Temat: Przejęcie pracowników art.23

dziękuję za odpowiedź.
Mam jeszcze ostatnie pytanie czy na informacji dla pracownika o przejęciu zakładu pracy można zawrzeć taką informację :"W celu ujednolicenie regulaminów pracy, wynagradzania i premiowania obejmujących grupę pracowników zatrudnionych na stanowisku przedstawiciel handlowy, Firma daje sobie prawo do zmiany ww regulaminów. Nowy regulamin będzie ogłoszony w II połowie 2016 r "
Piotr Górny

Piotr Górny radca prawny
-specjalista prawa
pracy

Temat: Przejęcie pracowników art.23

nie włączałbym do treści obligatoryjnej informacji pisemnej treści mogących wprowadzać w błąd. tego rodzaju komunikat powinien być oddzielny i stanowić część całej strategii komunikacji zmiany (mam nadzieję, że taka jest), adresowanej do pracowników przejmowanych i zatrudnionych u pracodawcy przejmującego. przejęcie zakładu pracy to dosyć skomplikowany proces, także z punktu widzenia HR, więc warto taką strategię opracować i dobrze zrealizować - to ułątwia stworzenie i zarządzanie nowy zespołem i pozwala ograniczyć ryzyka prawne i biznesowe, które wiążą się z taką operacją
Aneta R.

Aneta R. Trener i audytor
RODO, prawa pracy i
rachunkowości,
IOD...

Temat: Przejęcie pracowników art.23

Marta G.:
dziękuję za odpowiedź.
Mam jeszcze ostatnie pytanie czy na informacji dla pracownika o przejęciu zakładu pracy można zawrzeć taką informację :"W celu ujednolicenie regulaminów pracy, wynagradzania i premiowania obejmujących grupę pracowników zatrudnionych na stanowisku przedstawiciel handlowy, Firma daje sobie prawo do zmiany ww regulaminów. Nowy regulamin będzie ogłoszony w II połowie 2016 r "
Zgadzam się z poprzednikiem - taki zapis nie powinien mieć miejsca w informacji dla pracownika;
ale dodam od strony praktycznej, że w informacji dla konkretnego pracownika należy pisać to co dotyczy jego konkretnie, a nie ogólne rzeczy dotyczące całej grupy.
I kolejna sprawa- informacja ma być szczegółowa i zrozumiała.



Wyślij zaproszenie do