Monika
S.
Kierownik Działu
Kadr i Płac,
samodzielna
księgowa.
Temat: Praca w sobotę i w niedzielę - istne szaleństwo pracodawcy
Bardzo proszę o podpowiedź jak zachować się w następującej sytuacji:Pewna firma produkcyjna zarządziła inwentaryzacje. Inwentaryzacja ma odbyć się „poza obowiązującym czasem pracy” w sobotę i niedzielę, co zostało wyjaśnione w rozporządzeniu prezesa tejże firmy dotyczącego inwentaryzacji. Poza tym w rozporządzeniu tym zawarto informację, że za pracę przy tym spisie pracownicy otrzymają po 100 zł za roboczodzień (na umowę zlecenie:). Pracodawca uważa, że niestawienie się w pracy w celu przeprowadzenia spisu będzie naruszeniem ze strony pracownika i jest niedopuszczalne (informacja przekazana drogą mejlową).
To jest chyba jakiś absurd?! Proszę napiszcie mi czy są może jakieś przepisy, które zezwalają pracodawcy na robienie z pracownika woła roboczego pracującego 7 dni w tygodniu do upadłego, bo nie wierzę, że firma zatrudniająca około tysiąca ludzi pozwoliłaby sobie na takie rozwiązanie bez wcześniejszego skonfrontowania tego z przepisami..Monika S. edytował(a) ten post dnia 20.11.09 o godzinie 19:42