Marcin Zawistowski

Marcin Zawistowski W sprzedaży od
zawsze ...

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Szanowny Panie,
W tej grupie również wstawię swój komentarz ponieważ czuję się wywołany do odpowiedzi Pana "zaczepką".
1. Cały ten tekst jest dla mnie niczym innym jak :
- żenującą próbą działania marketingowego i jestem przekonany że nikt z tu obecnych się na nią nie nabierze
LUB
- przyznaniem się do podstawowych brakach w Pana wiedzy na temat sprzedaży jeśli faktycznie uznał Pan że wysłanie oferty wystarczy ...

Proszę również o nie stawianie znaku = między modelem proponowanym przez Morizon.pl a innymi serwisami działającymi na rynku.

konto usunięte

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Bez Nazwy:
Czy znacie dane zrobione dla Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości przez firmę Pentor Research International. Z których wynika że 40% rynku nie chce mieć nic wspólnego z pośrednikami.

Czy wy w ogóle znacie takie pojęcie jak: reklama, marketing wizerunkowy, marketing efektywnościowy?!

Czy wy kiedyś prywatnie wynajmowaliście lub sprzedawaliście mieszkanie? Jakbyście mili 40 pierwszych telefonów od pośredników to sami siebie byście znienawidzili.
Dajcie ludziom wybór!! A oni wybrane biuro uznają za najlepsze i nie będą widzieli potrzeby korzystania z innego.

I nie mówcie mi że 4tys. to za drogo aby zarobić 240-960tys. zł. To ile byście chcieli zapłacić? 1zł!! Nie za dobrze Wam?!

Usługa, która dociera miesięcznie do 10tys. ludzi, w większości właścicieli mieszkań chcących je sprzedać lub wynająć.

Minimalna jej skuteczność to pozyskanie z 10tys. 80 właścicieli (przy dobrych materiałach reklamowych może być nawet 4 razy więcej!).

80 x 3tys. zł (średnia wynajmu w Warszawie) = 240tys. zł

80 x 3% wartości (ok. 12tys. zł) = 960tys. zł

Po odliczeniu prowizji i podatku to: 76,8tys. zł lub 326,t tys. zł, a może być więcej. Z samego marketingu efektywnościowego. Efekt połączenia najlepszych form reklamowych z innych krajów, gdzie kupujący i najemca nie wyobraża sobie, nie skorzystania z usług pośrednika.

Po prostu się zdenerwowałem. Bo 8 biur nieruchomości podpisało ze mną umowę w 5 dni. Pozostało mi jeszcze miejsca dla 6 biur nieruchomości i rozesłałem ofertę do 200 biur tylko 5 się z nią zapoznało a reszta nawet przez chwile nie pomyślała i nie wzięła zwykłego kalkulatora żeby policzyć co oferuje. Do kilku z nich zadzwoniłem i po prostu chamsko się zachowujecie, wszystko byście chcieli za darmo. I tylko gonicie za pieniędzmi. Taka jest prawda.

Wiem, byłem pośrednikiem, praca specyficzna ale jak macie wszystko gdzieś. To co byście chcieli?
Nie szanujecie ludzi to ludzie Was nie będą szanować.

Oczywiście nie wszyscy tacy są. Mam nadzieje że pośrednicy korzystający z takiego serwisu jak GoldenLine są bardziej światli.

Jeżeli ktoś chciałby się zapoznać to proszę o mail na: dlabiur7@prokonto.pl
Odpiszę ze służbowego adresu. Nie podam go publicznie bo gdy tak jasno opisałem korzyści to wciągu tygodnia powstałoby 50 kopii mojej usługi. Chronię swoją własność intelektualną. Także nie będę odpisywał na maile nie pochodzące z adresów biur nieruchomości.

Nie jest to reklama usługi, kto chce niech napisze. Jak nie to nie.

Po prostu problemy w branży widać wszędzie.

Dziękuje.


Żenujący post PANA ANONIMA.
Dziękuję

konto usunięte

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Pani Katarzyno: Żenujące to jest to że pośrednicy gdy tylko usłyszą za mają za coś płacić, to od razu wyzywają od oszustów. Przy czym nie rozumiejąc oferty, ani zasad jej działania, ba jeśli w ogóle się z nią raczyli zapoznać.
A tak jak wykazałem w pierwszym poście chyba warto jest się nad nią zastanowić.
Żenujące może też być to że pośrednicy na własne życzenie ograniczyli sobie rynek o ponad 40% i nadal skutecznie to robią.

Może miałem pecha i trafiłem na tych "złych" ale fakt jest faktem. Z powietrza taka sytuacja w branży się nie wzięła.

Nie nazwałbym tego brakiem wiedzy na temat sprzedaży Panie Marcinie.
To są działa reklamowe w dużym stopniu oparte na marketingu wizerunkowym, ukazaniu jakości biura, cech które je odróżniają od innych biur i czynią lepszym, otwartości itd.

Jeżeli ktoś nie rozumie i nie widzi w tym korzyści to nie ma sensu go namawiać. Bardzo trudno, wręcz uniemożliwia to współpracę.

konto usunięte

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Proszę się ujawnić Imię, Nazwisko Firma???, wtedy możemy rozmawiać !!!

konto usunięte

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Napisałem chyba dlaczego tego nie zrobię publicznie w tym miejscu.

Jest Pani zainteresowana to proszę napisać wtedy się Pani wszystkiego dowie.
A nie prezentować swoje negatywne nastawienie.

Po prostu oferowałem usługę, którą najprościej przedstawiłem. To nie są żadne cuda, to się nazywa skuteczna reklama do ściśle zainteresowanej usługą lub produktem, grupy odbiorczej.

Pośrednictwo nieruchomości jest usługą taką samą jak wszystkie i po prostu trzeba umieć ją reklamować.
Jak usługi teleinformatyczne, bankowe i wszystkie inne. Nawet Poczta się reklamuje. Tylko pośrednicy nie widzą takiej potrzeby.

konto usunięte

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Dlaczego Pana usługa jest najlepsza? Pozdrawiam
Monika Sobczyk

Monika Sobczyk właściciel, Biuro
Nieruchomości

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Osobie z pierwszego postu chyba chodziło o to że pośrednik nie jest biznesmenem.

Najłatwiej to chyba tak będzie wytłumaczyć.
Prowadzę biuro nieruchomości. Dwa lata temu miałam ok. 150 ofert w bazie. Oferty było coraz trudniej pozyskiwać. Człowiek coraz ciężej pracował, latał, nie miał czasu na nic, a ofert w bazie tylko ubywało.
Tylko to męczyło. Cały czas chodziłam zestresowana i sfrustrowana.
Na kilka dni wakacji przyjechał do mnie chrzestniak, student zarządzania i marketingu. Zaczęliśmy tak rozmawiać o mojej pracy. Pyta się czy reklamuje moje biuro. Odpowiadam że jasne wszędzie gdzie można zamieszczam ogłoszenia. On mi zaczął tłumaczyć że ogłoszenia, nie są reklamą usług biura, że trzeba też biuro jako firmę i jej usługi reklamować. Ja się pukałam w głowę, po co takie rzeczy robić. Jakbym nie miała na co pieniędzy wydawać itd.
On nie odpuszczał. Mówił: „Ty to myślisz jak pośrednik, a nie jak biznesmen”. W końcu powiedział żebym mu dała 200zł i się z nim założyła. Jak nic z tych pieniędzy nie będzie to mi odda 400, a w przeciwnym razie ja oddam mu wszystko co zarobię.
A że miałam słabość do chrzestniaka, to przegrałam 4000zł.
Miał racje, teraz jest menadżerem u mnie. Ja już też nie latam tylko rozwijam firmę. Wszystko się zmieniło, komfort mojej pracy jak i agentów. Dużo zgłoszeń ofert miałam z innych miast, aż postanowiłam założyć dwie filie. Teraz mam ponad 650 ofert w bazie. A na reklamę biura wydaje tylko 12tys.
Rozumiem że osoba z pierwszego postu się zdenerwowała. Tak samo się zachowywałam, jak to zostało opisane. Gdyby nie chrzestniak to nawet nie słuchałabym jakiś bzdur o reklamie, a jednak to działa.
Andrzej Borecki

Andrzej Borecki Przedstawiciel
Handlowy

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Tylko, że klient idzie za ofertą a nie za biurem. Dla niego nie ma znaczenia czy sprzeda mu mieszkanie biuro X czy Y. Pójdzie tam gdzie będzie mieszkanie którego szuka.

konto usunięte

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Andrzej B.:
Tylko, że klient idzie za ofertą a nie za biurem. Dla niego nie ma znaczenia czy sprzeda mu mieszkanie biuro X czy Y. Pójdzie tam gdzie będzie mieszkanie którego szuka.


nie do końca - ludzie coraz częściej patrzą na markę... na Agenta -
- jeśli Mu zaufają trzymają się go ... niektórzy na przykład trzymają się tylko "markowych", inni idą tylko do znanych rodzinnych firm typu Strzelczyk czy Drągowski ... do tego "afera" uwolnienia zawodu w jakiś sposób pomaga - od kilku tyg mam pytania do Klienta jak długo jesteśmy itd... wcześniej nikt mnie o to nie pytał na spotkaniach.

p.s. ale zgadzam się, że reklama jest ważna - ale ważniejsza jest reklama ofert - jak będzie oferta etyczna, bez błędów merytorycznych Klient przyjdzie.Ula R. edytował(a) ten post dnia 03.04.12 o godzinie 18:20

konto usunięte

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Monika Sobczyk:
to zadam proste pytanie - dlaczego na GL ma Pani "ukryte"to biuro ??? nie żebym się czepiała... ale jednak ...

a "post" Pana "usunięte konto" jakoś mi pachnie ... nieładnie ...fikcyjne konto zakładać tylko po to by się wylać z frustracji - żenua Ula R. edytował(a) ten post dnia 03.04.12 o godzinie 18:23
Monika Sobczyk

Monika Sobczyk właściciel, Biuro
Nieruchomości

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Po to żebym nie robiła sobie konkurencji. Od lat pracuje w zawodzie i dobrze wiem jakie są realia.
Chyba większość pośredników chciałaby żeby ich sytuacja wyglądała jak moja. Jeszcze w dzisiejszych czasach. Prawda? Monika Sobczyk edytował(a) ten post dnia 03.04.12 o godzinie 22:08
Monika Sobczyk

Monika Sobczyk właściciel, Biuro
Nieruchomości

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Andrzej B.:
Tylko, że klient idzie za ofertą a nie za biurem. Dla niego nie ma znaczenia czy sprzeda mu mieszkanie biuro X czy Y. Pójdzie tam gdzie będzie mieszkanie którego szuka.

W tym przypadku tak.
Ale dla sprzedającego może mieć duże znaczenie, które biuro będzie prowadzić jego mieszkanie.
I jak znaleźć to najlepsze.

Dziwicie się osobie z pierwszego post?
Bez urazy Panie Andrzeju ale Pan mówi dalej o ogłoszeniach.

Mi się śmiać chce jak przypominam sobie jak mi chrzestniak starał się to wytłumaczyć.
W sumie dotarło to do mnie dopiero jak mnie to zabolało.
Marcin Zawistowski

Marcin Zawistowski W sprzedaży od
zawsze ...

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Ja jestem zdania że zarówno sama reklama biura - budowanie marki jak i reklama ofert są ważne. O tym co jest ważniejsze musi zdecydować każdy sam zgodnie ze swoimi potrzebami, nie ma złotego środka. Samo budowanie marki nic nikomu nie da jeśli nie będzie miał sprzedaży, a do sprzedaży potrzebna jest reklama ofert ... i tak koło się zamyka :)
Jedyny problem przed jakim staje właściciel biura to dobranie odpowiednich proporcji. Postaram się napisać dziś post na temat tego dobierania w grupie Marketing Nieruchomości zapraszam do poczytania.
Andrzej Urbański

Andrzej Urbański DORADCA | MANAGER |
PRZEDSIĘBIORCA |
www.bcau.pl

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Prawdą jest, że nie tylko pośrednicy nie uczą się na własnych błędach. Cyklicznie powtarzające się "kryzysy", także te w nieruchomościach, nie powodują zmian w myśleniu o rozwoju biznesu.

Oto jedno z wielu podobnych ogłoszeń przykładowego biura nieruchomości:

Bardzo ładna kawalerka 27 m w xxxxxxxxxxxx. Mieszkanie w bardzo dobrym stanie, w pokoju na podłodze parkiet, szafa zabudowana, nowe okna PCV, kuchnia z zabudową .
W okolicy basen, szkoła, sklepy, park.

Normalnie jak dane techniczne telewizora :).

Ostatnio sprzedałem swoje mieszkanie. Napisałem tekst i wystawiłem w 8 portalach. Cena metra z najwyższej półki w okolicy. Podobne nieruchomości wisiały na portalach od kilku dni do 3-4 miesięcy. Była niedziela. W poniedziałek wieczorem miałem kupca po przeglądzie mieszkania z wynegocjowaną ceną (dokładnie taka jaką chciałem - WIN-WIN).

Pierwszym 3 osobom, które wyślą mi wiadomość na priv z prośbą o udostępnienie tekstu wyślę
ZA DARMO:
- tekst ogłoszenia,
- jego znaczenie i wytłumaczenie konkretnych technik.

Na wiadomości czekam do godz. 20:00. Powyższe wyślę do godz. 19:00 dnia następnego.

Reszcie osób zainteresowanych tematem proponuję szkolenie pakietowe:
- jakimi zmysłami Klient kupuje nieruchomość,
- jak napisać genialny tekst sprzedażowy,
- bezpośrednie techniki sprzedażowe w nieruchomościach,
- zabiegi podczas przeglądu mieszkania,
- techniki wykonywania zdjęć nieruchomości,
- dodatkowe zabiegi podczas wizji lokalu zwiększające potencjalną sprzedaż.

Zainteresowani - proszę o wiadomość na priv. Podam wszelkie informacje.
Marcin Zawistowski

Marcin Zawistowski W sprzedaży od
zawsze ...

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Polecam http://www.goldenline.pl/forum/2861972/budowanie-marki...

konto usunięte

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

ok... kwieciste opisy - TAK JAK NAJBARDZIEJ - kolaże, świeczki zapalone, kwiaty itd.... to pomaga - gorzej z przekonaniem do tego Właściciela...

a co myślicie o tym:
Do sprzedania przestrzenne, rozkładowe dwupokojowe mieszkanie usytuowane na parterze w trzy piętrowym bloku z 2000 roku na Targówku - osiedle Nowe Bródno - tuż przy pętli autobusowej.

Mieszkanie o powierzchni 49.10m2 składa się z salonu 16.5 m2, sypialni 12 m2, widnej kuchni 8m2, łazienki 4.70 m2 oraz z korytarza 7.30 m2.
Okna w salonie i kuchni skierowane na północ - ciche zagłębie ulicy Krasnobrodzkiej, natomiast sypialnia skierowana na południe - tu wejście na 16m2 podwyższony do wysokości I piętra obudowany taras.
W salonie duży 4 osobowy komplet wypoczynkowy z fotelami z mechanicznymi podgłówkami sprowadzany ze słonecznej Italii - prawdziwa skóra w kolorze ecru.

Mieszkanie po odświeżeniu, gotowe do wprowadzenia. W pokojach na podłodze parkiet - mozaika, na ścianach nowe gładzie gipsowe, w łazience w bardzo dobrym stanie glazura i terakota - odnowione fugi, nowa armatura:
umywalka dwuosobowa Villeroy&Boch, wc wiszące Villeroy&Boch, wanna Riho narożna, komplet baterii do łazienki – Kludi oraz grzejnik Irsap.
Kuchnia w pełni wyposażona: - meble wykonane przez pracownie stolarska wg indywidualnego projektu - sprzęt firmy Siemens: a/ płyta indukcyjna b/ piekarnik z grillem c/ kuchenka mikrofalowa d/ zmywarka szeroka 60cm - lodówka side by side Samsung z kostkarka.

Miejsce postojowe w garażu podziemnym dodatkowo płatne w wysokości 20 tyś zł - taniej niż od Spółdzielni.
Budynek z domofonem, natomiast mieszkanie posiada podwójne drzwi w tym jedne antywłamaniowe, w oknach kraty.

Własność spółdzielcza z KW - brak zadłużenia.
Czynsz wynosi około 500zł z FR oraz zaliczkami na media.

Mieszkanie stanowi dobrą inwestycję na przyszłość - do planowanej stacji metra "Kondratowicza" 6 minut pieszo.
Wokoło pełna infrastruktura - bazarek osiedlowy vis a vis osiedla, dalej Apteka, bardzo duża publiczna biblioteka przy pętli. Szybki dojazd do centrum handlowego Targówek.
Mieszkanie polecam także młodym rodzicom - na osiedlu UWAGA 4 przedszkola w tym jedno integracyjne - niemalże kilka bloków dalej jest także Szkoła Podstawowa przy ul. Łojewskiej oraz Gimnazjum - 3 budynki za SP.
Wokoło także tereny rekreacyjne - bardzo duże podwórko z mini placem zabaw, ścieżki rowerowe oraz park bródnowski.
Dla zagorzałych sportowców obiekty sportowe w tym basen, korty tenisowe.

Bezproblemowy dojazd do centrum - niecałe 3 min piechotą do pętli autobusowej z kilkoma liniami w tym pośpiesznej linii 500 - 12 przystanków do Metro Ratusz, także szybki dojazd trasą Toruńską i Mostem Północnym na II stronę Wisły.

chętnie posłucham konstruktywnej krytyki, bo sporo Agentów u nas mówi mi, że ludziom nie chce się czytać opisów i patrzą tylko na fotki

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Ula R.:

chętnie posłucham konstruktywnej krytyki, bo sporo Agentów u nas mówi mi, że ludziom nie chce się czytać opisów i patrzą tylko na fotki

"Fotki" to pierwsze wrażenie, jak jest pozytywne to zaglądam do opisu. Myślę, że przeglądając oferty, duża część osób tak właśnie "działa".

Generalnie opis oferty powinien być bogaty w język korzyści....: "w pobliżu stacja metra, co umożliwi Państwu szybki dojazd do Centrum..." (banalny przykład ale o to mniej więcej chodzi)
Andrzej Urbański

Andrzej Urbański DORADCA | MANAGER |
PRZEDSIĘBIORCA |
www.bcau.pl

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Dziękuję za wiadomości. Bardzo szybko działacie. Mam już trójkę osób, którym wyślę opracowanie. Jak obiecałem zabieram się do opisania technik i całego procesu. Może być tego więcej niż samego ogłoszenia. Nie mniej jednak termin jutrzejszy do godz. 19:00 obowiązuje :).
Andrzej Urbański

Andrzej Urbański DORADCA | MANAGER |
PRZEDSIĘBIORCA |
www.bcau.pl

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Ula R.:

Jeśli ma być konstruktywnie, to:
- zaczynasz od twardych danych (moim zdaniem to błąd),
- nie do końca sprecyzowałaś target (piszesz do wszystkich, czyli do nikogo),
- jako korzyść uwypuklasz elementy z Włoch i na specjalne zamówienie i bazarek (jeśli ktoś "leci" na luksus, to nie namówisz go do wejścia do Biedronki - taki przykład :)),
- długi opis nie jest błędem (ciekawych rzeczy czyta się nawet kilka stron - aby tak było, trzeba umiejętnie pisać teksty reklamowe),
- jak już ktoś wspomniał zdjęcia są wytrychem do przeczytania oferty (najważniejsze - czy są spójne z przedmiotem sprzedaży, tzn.: czy przedstawiają wizję produktu i opis, choć nie w tym utartym znaczeniu)

Reszta grzeszków (a raczej rozwiązań) i rozwinięcie tematu będzie w mailu do trzech osób:
- Kasi z Warszawy,
- Marcina z Warszawy,
- Renaty z Wrocławia.
Marcin Zawistowski

Marcin Zawistowski W sprzedaży od
zawsze ...

Temat: Pośrednicy jak wy się zachowujecie!!!

Miałem okazję zapoznać się z przykładem :)
Nie ukrywam proponowany opis i wyjaśnienie zrobiły na mnie pozytywne wrażenie :)
Siedzę w sprzedaży ładnych parę lat, mam za sobą nie jedno szkolenie i teoretycznie wiem o tym wszystkim :) pytania otwarte, język korzyści etc... Z pewnością każdy z Was powie "hee język korzyści znam to..." zadajmy sobie pytanie jak często go wykorzystujemy? o ilu rzeczach zapominamy ? co możemy robić lepiej ?
Jestem osobą, która uważa że zawsze jest miejsce na doskonalenie swoich umiejętności i poszerzanie wiedzy. Nie chcę tutaj nikogo reklamować ale lektura tej "oferty" przypomniała mi o czym "zapomniałem" :) i wzbudziła we mnie potrzebę odświeżenia tej wiedzy.

Następna dyskusja:

Jak zmieni się rynek w 2014




Wyślij zaproszenie do