Malwina Lasko

Malwina Lasko W pogoni za ambicją

Temat: Moment uznania faktury korygującej przez odbiorcę w...

Właściciel firmy DOSTAWCA spotyka się z właścicielem firmy ODBIORCA i umawiają się na transakcję sprzedaży/zakupu 10000 sztuk produktów w cenie 20zł za sztukę.

Firma DOSTAWCA dostarcza do siedziby ODBIORCY 10000 sztuk produktów, z załączoną fakturą, na której widnieje cena 20zł netto za sztukę. 2 dni później właścicielowi firmy DOSTAWCA wydaję się, że umawiał się na cenę 22zł netto. W związku z tym bez konsultacji z ODBIORCĄ tworzy stosowną fakturę korygującą, pakuje do koperty i wysyła Pocztą Polską za potwierdzeniem odbioru. Pracownik firmy ODBIORCA przyjmując pocztę podpisuję „zwrotkę”, nie znając zawartości koperty. ODBIORCA po zapoznaniu się z zawartością koperty kontaktuję się z DOSTAWCĄ, jednak nie dochodzą do porozumienia. W całej historii nie było żadnych pisemnych ofert, faktur pro-form, ani innych dokumentów stanowiących dowód umówionej ustnie ceny.

Wiadomo, iż w przypadku osobiście wręczanej faktury korygującej, ODBIORCA ma obowiązek podpisać fakturę korygującą wraz z wpisaniem daty. Jednak czy w przypadku wysyłki Pocztą Polską owa „zwrotka” jest dla księgowej firmy DOSTAWCA podstawą, by uznać dokument faktury korygującej za uznany przez ODBIORCĘ i rozliczyć go z pełną odpowiedzialnością podatkową?
Sławomir Janiak

Sławomir Janiak specjalista ds
podatków KR Group

Temat: Moment uznania faktury korygującej przez odbiorcę w...

Malwina Lasko:
Właściciel firmy DOSTAWCA spotyka się z właścicielem firmy ODBIORCA i umawiają się na transakcję sprzedaży/zakupu 10000 sztuk produktów w cenie 20zł za sztukę.

Firma DOSTAWCA dostarcza do siedziby ODBIORCY 10000 sztuk produktów, z załączoną fakturą, na której widnieje cena 20zł netto za sztukę. 2 dni później właścicielowi firmy DOSTAWCA wydaję się, że umawiał się na cenę 22zł netto. W związku z tym bez konsultacji z ODBIORCĄ tworzy stosowną fakturę korygującą, pakuje do koperty i wysyła Pocztą Polską za potwierdzeniem odbioru. Pracownik firmy ODBIORCA przyjmując pocztę podpisuję „zwrotkę”, nie znając zawartości koperty. ODBIORCA po zapoznaniu się z zawartością koperty kontaktuję się z DOSTAWCĄ, jednak nie dochodzą do porozumienia. W całej historii nie było żadnych pisemnych ofert, faktur pro-form, ani innych dokumentów stanowiących dowód umówionej ustnie ceny.

Wiadomo, iż w przypadku osobiście wręczanej faktury korygującej, ODBIORCA ma obowiązek podpisać fakturę korygującą wraz z wpisaniem daty. Jednak czy w przypadku wysyłki Pocztą Polską owa „zwrotka” jest dla księgowej firmy DOSTAWCA podstawą, by uznać dokument faktury korygującej za uznany przez ODBIORCĘ i rozliczyć go z pełną odpowiedzialnością podatkową?
ale tu mamy in plus więc od strony sprzedawcy jest problem - musi zwiększyć pierwotną spzredaż a kasy nigdy może nie dostać
Kwestia potwierdzeń z punktu widzenia VAT to kwestia in minus
Ewa L.

Ewa L. Accountant

Temat: Moment uznania faktury korygującej przez odbiorcę w...

Jak powyżej - potwierdzenie jest potrzebne dla zmniejszających faktur korygujących.

Następna dyskusja:

Moment uznania faktury kory...




Wyślij zaproszenie do