Grzegorz Jasiński

Grzegorz Jasiński ADMINISTRATOR IT

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Mysle ze to kwestia odpowiedniej edukacji.
Przekonan i podejscia to tego tematu
Nie bede dublowal postow.

http://www.goldenline.pl/forum/odkryjmy-lepszy-swiat/3...

A przy okazji zapraszam zainteresowanych do grupy jezeli uwazaja podobnie.

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Juliusz Bolek:
Ariadna Bednarz:
uważam że w naszym kraju jest wiele firm które znają i stosują ideę CSR, chętnym mogę nawet zaprezentować przykłady :-)

świetnie!
poprosimy przykłady
jakis czas temu uczestniczyłem w projekcie biznesowym( nota bene jeszce trwa) który zakłada w swojej polityce Społeczną Odpowiedzialność Biznesu tylko inaczej było to sformułowane. Projekt ten obejmował promocję i sprzedaż polskich produktów od polskich producentów na wyłączność, wysokiej jakości (niestety są takie na polskim rynku i nie posiadają marki) bazując na współpracy polskich firm w kraju lub z korzeniami polskimi z zagranicy pośredniczących przy dystrybucji. Lwia część zysków miała/ma być przeznaczana na finansowanie zakończenia prac nad budową sztucznego jednego z ludzkich narządów, a część oczywiście na bieżącą działalność i rozwój. Dodatkowo działalność etyczna, zrzeszenie firm non profit, płatności w terminie, współpraca z partnerami różnych branż i wzajemny lobbing, a i tak było ciężko. Głównie przez nieufność potencjanych partnerów wobec których firmowaliśmy się zasadami SOB. Niestety realizacja takiego projektu wymaga znacznego budżetu, którego nie mieliśmy pod ręką wobec czego nie mogę w tej chwili przekazać wam danych o jego istnieniu. Jestem na podsłuchu, więc kiedy wypali - osiągnięty ciężką pracą, to zaraz przytoczę tu jego przykład. Ciężko było pracować bez zastrzyku finansowego i wpływów, ale jednym z pocieszeń było, że od konkurencji przez pośredników pojawiła się propozycja kupna tego projektu - widocznie wyczuli zagrożenie, albo zysk na świetnym biznesie. Potwierdzam tylko, że poza modą istnieją firmy, które poza biznesem juz na starcie mają również prospołeczną politykę.
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Roland Bednarkiewicz:
Juliusz Bolek:
Ariadna Bednarz:
uważam że w naszym kraju jest wiele firm które znają i stosują ideę CSR, chętnym mogę nawet zaprezentować przykłady :-)

świetnie!
poprosimy przykłady
jakis czas temu uczestniczyłem w projekcie biznesowym( nota bene jeszce trwa) który zakłada w swojej polityce Społeczną Odpowiedzialność Biznesu tylko inaczej było to sformułowane. Projekt ten obejmował promocję i sprzedaż polskich produktów od polskich producentów na wyłączność, wysokiej jakości (niestety są takie na polskim rynku i nie posiadają marki) bazując na współpracy polskich firm w kraju lub z korzeniami polskimi z zagranicy pośredniczących przy dystrybucji. Lwia część zysków miała/ma być przeznaczana na finansowanie zakończenia prac nad budową sztucznego jednego z ludzkich narządów, a część oczywiście na bieżącą działalność i rozwój. Dodatkowo działalność etyczna, zrzeszenie firm non profit, płatności w terminie, współpraca z partnerami różnych branż i wzajemny lobbing, a i tak było ciężko. Głównie przez nieufność potencjanych partnerów wobec których firmowaliśmy się zasadami SOB. Niestety realizacja takiego projektu wymaga znacznego budżetu, którego nie mieliśmy pod ręką wobec czego nie mogę w tej chwili przekazać wam danych o jego istnieniu. Jestem na podsłuchu, więc kiedy wypali - osiągnięty ciężką pracą, to zaraz przytoczę tu jego przykład. Ciężko było pracować bez zastrzyku finansowego i wpływów, ale jednym z pocieszeń było, że od konkurencji przez pośredników pojawiła się propozycja kupna tego projektu - widocznie wyczuli zagrożenie, albo zysk na świetnym biznesie. Potwierdzam tylko, że poza modą istnieją firmy, które poza biznesem juz na starcie mają również prospołeczną politykę.
ciekawe i ambitne, chyba tez trochę idealistyczne
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Biznesmen i wolontariusz

Do bardzo bogatego biznesmena przychodzi woluntariusz z fundacji wspierającej ubogich i pyta, dlaczego taki bogacz nie dał do tej pory żadnego datku.

- Po pierwsze, moja matka jest obłożnie chora, nie wstaje z łóżka i nie dostaje żadnej renty. Po drugie, mam pięcioro dzieci z trzech różnych małżeństw. Po trzecie, właśnie zmarł mąż mojej siostry i teraz ona nie ma z czego utrzymać swoich czworga dzieci.

- Bardzo mi przykro - wycofuje sie woluntariusz. - Przepraszam, że zapytałem o pańskie pieniądze.

- Powinno być panu przykro - odpowiada biznesmen. - Bo skoro im wszystkim nie daję ani grosza, to niby czemu miałbym dać coś panu???

konto usunięte

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Nie chciałabym źle myśleć o ludziach biznesu Panie Januszu, potraktuję to z przekorą:}
Piotr  Kaczmarek-Kurcza k

Piotr
Kaczmarek-Kurcza
k
rozwój innowacji
opartej na wiedzy

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Hmmm. a czy CSR nie należy rozumieć w sposób taki, że jest to zarabianie w sposób przynoszący korzyści większej grupie interesariuszy i/lub przynoszący społeczne korzyści w sposób szerszy niż tylko zapewnienie zysków finansowych właścicielom / menedżerom firmy?

Można zarabiać np. na utylizacji śmieci, albo ekorozwoju, albo poprzez udzielanie mikropożyczek jak w banku Muhammada Yunusa w Bangladeszu. Albo zapewniając pracę pozwalającą podnosić własne kwalifikacje jakiejś dyskryminowanej grupie - np. gospodyniom domowym w ubogich dzielnicach. Zarabianie kasy dla właścicieli staje się wtedy NIE JEDYNYM celem działania przedsiębiorstwa. Kłopot polega na tym, że tego rodzaju inicjatywy muszą zostać szczerze i wprost wyznaczone przez właścicieli przedsiębiorstwa - że poza samofinansowaniem przedsiębiorstwa zależny im także np. na pobudzaniu rozwoju społeczności lokalnej itp. To wymaga stworzenia odpowiedniej misji. Niestety - w większości przypadków mamy do czynienia z dopisywaniem ideologii CSR do istniejącej działalności firmy.

konto usunięte

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Juliusz Bolek:
CRS jest jak niemowle
Jak powinny zachować się polskie firmy wobec igrzysk w Pekinie, nie wie nawet Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) - "pierwsza i jedyna organizacja pozarządowa w Polsce, która zajmuje się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu w kompleksowy sposób". - To trudne pytanie i nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Jako organizacja nie mamy stanowiska w tej sprawie ani żadnych zaleceń dla firm. Każda z nich powinna odpowiedzieć na to pytanie samodzielnie - mówi Iwona Kuraszko, menedżer ds. badań i rozwoju FOB, z którym ściśle współpracują m.in. Coca-Cola oraz Kompania Piwowarska.

Agata Stafiej-Bartosik, konsultant ds. komunikacji społecznej i społecznego zaangażowania biznesu, nie przypomina sobie, żeby stanowisko w sprawie igrzysk w Pekinie zajęła jakakolwiek zagraniczna organizacja zajmująca się odpowiedzialnością społeczną biznesu.


no ale przecież skala przekłada się na skalę. Jeżeli nie ma odpowiedzialności moralnej w ludziach to co dopiero w programach.
Kto wierzy, że chińskie dziewczynki będą lżej pracować i cześciej widywać się z rodzinami???

Idealiści kręcą filmy piszą scenariusze, a kapitaliści tworzą firmy i piszą programy.

konto usunięte

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Juliusz Bolek:
Biznesmen i wolontariusz

Do bardzo bogatego biznesmena przychodzi woluntariusz z fundacji wspierającej ubogich i pyta, dlaczego taki bogacz nie dał do tej pory żadnego datku.

- Po pierwsze, moja matka jest obłożnie chora, nie wstaje z łóżka i nie dostaje żadnej renty. Po drugie, mam pięcioro dzieci z trzech różnych małżeństw. Po trzecie, właśnie zmarł mąż mojej siostry i teraz ona nie ma z czego utrzymać swoich czworga dzieci.

- Bardzo mi przykro - wycofuje sie woluntariusz. - Przepraszam, że zapytałem o pańskie pieniądze.

- Powinno być panu przykro - odpowiada biznesmen. - Bo skoro im wszystkim nie daję ani grosza, to niby czemu miałbym dać coś panu???


Chahahahhaha! Noooo. Taaaaak. Zatkało mnie.....
No ale są tacy, którzy się taaaaak strasznie chcą upodobnić do tego biznesmena.Marlena Witek edytował(a) ten post dnia 16.06.08 o godzinie 21:26
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Piotr K.:
w większości przypadków mamy do czynienia z dopisywaniem ideologii CSR do istniejącej działalności firmy.
bo cienka jest granica między społeczną odpowiedzialnością biznesu
a marketingiem społecznie zaangażowanym
Joanna Karp

Joanna Karp Junior Product
Manager / blogerka

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Juliusz Bolek:
Piotr K.:
w większości przypadków mamy do czynienia z dopisywaniem ideologii CSR do istniejącej działalności firmy.
bo cienka jest granica między społeczną odpowiedzialnością biznesu
a marketingiem społecznie zaangażowanym
I to jest to co mnie szczególnie interesuje... Czy CSR to po prostu budowanie pozytywnego wizerunku firmy? Czy coś, co należy spełniac, bo tak wypada? Czy po prostu wywodzi się z misji firmy i jest robione absolutnie dobrowolnie i bezinteresownie? W to ostatnie przyznam szczerze, że nie wierzę...
W Polsce CSR, pomimo, że jest od dawna, dopiero raczkuje. Sa coprawda firmy, które mają to w swoim programie od wielu lat, niestety poziom tego typu działań pozostawia jeszcze wiele do życzenia. Wiele firm również ratuje się tego typu programami, aby zdobyć zaufanie...
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Joanna Cybulska:
Juliusz Bolek:
Piotr K.:
w większości przypadków mamy do czynienia z dopisywaniem ideologii CSR do istniejącej działalności firmy.
bo cienka jest granica między społeczną odpowiedzialnością biznesu
a marketingiem społecznie zaangażowanym
I to jest to co mnie szczególnie interesuje... Czy CSR to po prostu budowanie pozytywnego wizerunku firmy? Czy coś, co należy spełniac, bo tak wypada? Czy po prostu wywodzi się z misji firmy i jest robione absolutnie dobrowolnie i bezinteresownie? W to ostatnie przyznam szczerze, że nie wierzę...
W Polsce CSR, pomimo, że jest od dawna, dopiero raczkuje. Sa coprawda firmy, które mają to w swoim programie od wielu lat, niestety poziom tego typu działań pozostawia jeszcze wiele do życzenia. Wiele firm również ratuje się tego typu programami, aby zdobyć zaufanie...

CRS jest utożsamiany z filantropią i CRM (cuase related marketing) oznacza to, że społeczna odpowiedzialność biznesu jest rozumiana jako marketing społecznie zaangażowany, który przedsiębiorstwa realizują wspierając określony cel społeczny, jednocześnie przyczyniając się do mierzalnego wzmocnienia własnej pozycji rynkowej oraz wizerunku.

CRM jest rodzajem kampanii, która łączy działania prospołeczne, z kształtowanie obrazu przedsiębiorstwa lub jego wytworów w oczach opinii publicznej. System zarządzania marketingiem społecznie zaangażowanym jest realizowany przez system zarządzania, zasady postępowania i metody oceny.

Przykładem CSR będzie projekt wsparcia organizacji pożytku publicznego. Jednak jeśli środki pochodzące na ten cel byłyby zdobyte, dzięki zakomunikowaniu konsumentom, że kupując określone projekty wspierają działania charytatywne to byłoby to już działanie z zakresu CRM.
Joanna Karp

Joanna Karp Junior Product
Manager / blogerka

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Jasne, ale jest w sumie masa działań charytatywnych, które nie wychodzą na światło dzienne (napewno gdzieś wychodzą, ale nie w specjalnych, jednoznacznych komunikatach do klienta/konsumenta). Mówię tu np. o wspieraniu placówek państwowych, DPSów, domów dziecka itp. Owszem, widnieje to zawsze w jakichś raportach podsumowujących rok, raportach działań CSRowych w regionie, kraju itp. Ale generalnie np. klient o tym nie wie. Czy takie działania to dobrowolność, wymóg czy jeszcze coś innego? Bo specjalnych marketingowych korzyści z tego chyba nie ma, przynajmniej nie krótkofalowych?
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Joanna Cybulska:
Jasne, ale jest w sumie masa działań charytatywnych, które nie wychodzą na światło dzienne (napewno gdzieś wychodzą, ale nie w specjalnych, jednoznacznych komunikatach do klienta/konsumenta). Mówię tu np. o wspieraniu placówek państwowych, DPSów, domów dziecka itp. Owszem, widnieje to zawsze w jakichś raportach podsumowujących rok, raportach działań CSRowych w regionie, kraju itp. Ale generalnie np. klient o tym nie wie. Czy takie działania to dobrowolność, wymóg czy jeszcze coś innego? Bo specjalnych marketingowych korzyści z tego chyba nie ma, przynajmniej nie krótkofalowych?
Najwiećej CRS to jest w Rosji,
tam jak chcesz zostać oligarchą
to musisz prowadzić działalność charytatywną
jak np. Roman Arkadiewicz Abramowicz
który w latach 2000 - 2008 był gubernatorem Czukotki.
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Według danych,
pochodzących z badań przeprowadzonych przez
IBM Institute for Business Value,
wśród ponad 250 menadżerów z całego świata
68% kadry kierowniczej uznaje działania sfery CSR
jako doskonałe narzędzie poszukiwania nowych źródeł zysku.

Ponad połowa badanych
(54%) wierzy, że działania CSR
gwarantują im przewagę nad konkurencją.
Joanna Karp

Joanna Karp Junior Product
Manager / blogerka

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

A ciekawa jestem jaki procent polskich managerów w ogóle wie co to jest...
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Joanna Cybulska:
A ciekawa jestem jaki procent polskich managerów w ogóle wie co to jest...
a po co w ogóle mieli by to wiedzieć,
gdzie jest taka pozycja w exelu?
Kinga Balter

Kinga Balter Dyrektor
Zarządzający, Allen
Carr Polska

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Maciej Żłobiński:
Moim zdaniem w Polsce nie ma klimatu do takiego podejścia ze względu na specyfikę naszego społeczeństwa. Tak już większość Polaków ma, że gdy angażuję się w coś bezinteresownie, to oni zaraz sobie myślą "co on z tego będzie miał" i albo rzucają kłody pod nogi, albo próbują jak najwięcej wyszarpać dla siebie.


Maćku, chyba nie warto sie zbytnio zatrzymywać na tym co kto o nas i o naszych działaniach mówi, bo to do niczego nie prowadzi.
"Róbmy swoje" jak mówią słowa piosenki.

Jak sądzisz, czy seminaria antynikotynowe Allena Carra dla pracowników firm to dobry pomysł na działania CSR?

Pracownicy mają korzyść - i firma też.

pozdrawiam
Kinga Balter
http://allen-carr.pl
Maciej Ż.

Maciej Ż. Meble biurowe jako
skuteczne narzędzie
pracy:
www.optymal...

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Kinga Balter:

Jak sądzisz, czy seminaria antynikotynowe Allena Carra dla pracowników firm to dobry pomysł na działania CSR?

Pracownicy mają korzyść - i firma też.

Mimo że do tych korzyści jestem przekonany, to mam mieszane uczucia. Na pewno takie seminarium może być atrakcyjne, ale tylko dla tych uświadomionych - którzy zrozumieli, jakim świństwem są papierosy i nie dali się ogłupić szeptanym marketingiem koncernów tytoniowych typu: "palę bo lubię" czy "inne rzeczy też szkodzą". Ci ogłupieni, potraktują takie seminarium niechętnie czy wręcz wrogo.

konto usunięte

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Działania CSR mają duży wpływ na PR firmy ponadto dobrze poprowadzone są silnym motywatorem dla wielu pracowników.....

Seminarium antynikotynowe to chyba nie CSR ???Sylwester P. edytował(a) ten post dnia 01.08.08 o godzinie 10:10
Kinga Balter

Kinga Balter Dyrektor
Zarządzający, Allen
Carr Polska

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Sylwester P.:
Działania CSR mają duży wpływ na PR firmy ponadto dobrze poprowadzone są silnym motywatorem dla wielu pracowników.....

Seminarium antynikotynowe to chyba nie CSR ???Sylwester P. edytował(a) ten post dnia 01.08.08 o godzinie 10:10


Tak jak ja rozumien CSR - to działania podejmowane przez firmę na rzecz swoich pracowników, środowiska naturalnego, najbliższego otoczenia czy regionu w którym firma działa, mające na celu pomoc w rozwiązywaniu problemów, wsparcie czy realizację projektów pro społeczych , pro zdrowotnych, pro ekologicznyc itp.

Chodzi o to, by część uzyskanych zysków firma przeznaczyła dla dobra innych - i by to miała jak jeden ze swoich celów strategicznych - Odpowiedzialny Biznes.

Jesli firma przeprowadzi dla swoich pracowników projekt antynikotynowy - dzięki, któtemu ok 50% palących pracowników rzuci palenie - to według mnie ogromny sukces i korzyści - dla pracowników, a jednocześnie dla firmy. Według mnie to jak najbardziej mieści się w kategorii CSR - tymbardziej, że korzyści nie przekładają się jedynie na palaczy - którzy sie stali nieplącymi, ale też szerzej - na środowisko naturalne, a przede wszystkim na niepalących pracowników - będących biernymi palaczami.

Co Pan o tym sądzi?

Następna dyskusja:

autorytet w służbie biznesu




Wyślij zaproszenie do