konto usunięte

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Daniel Grzeszczak:
Byłem po prostu ciekaw riposty na to co napisałem.
Dziękuję.
To nie są riposty tylko smutna rzeczywistość.
:-)
Maciej Ż.

Maciej Ż. Meble biurowe jako
skuteczne narzędzie
pracy:
www.optymal...

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Dagmara D.:
CZy ja mogę troszkę przenieść ciężar ?
Firmy papierosowe też pomagają rzucić palenie :) W końcu robia kampanie, mają infolinie itp.

Kolejna ściema. Firmy papierosowe robią wszystko, aby jak najwięcej osób paliło (w tym ludzie młodzi - najbardziej podatni), bo robią na tym gruuuubą forsę. A siłę mają taką, że z Kodeksu Drogowego posłowie wyrzucili zakaz palenia papierosów przez kierowcę mimo iż jest to bardziej niebezpieczne niż rozmowa przez komórkę.

konto usunięte

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Maciej Żłobiński:
że z Kodeksu Drogowego posłowie wyrzucili zakaz palenia papierosów przez kierowcę mimo iż jest to bardziej niebezpieczne niż rozmowa przez komórkę.

komórki nie da się trzymać w dwóch palcach i kierownicę do tego, więc nie przesadzajmy. a zjawisko lobbingu jest stare jak świat. natomiast reasumując realizacja CSR to wypadkowa chęci i możliwości danej firmy. jak nie ma możliwości to i ciężko, żeby chęci się pojawiły :).
Maciej Ż.

Maciej Ż. Meble biurowe jako
skuteczne narzędzie
pracy:
www.optymal...

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Dariusz G.:
Maciej Żłobiński:
że z Kodeksu Drogowego posłowie wyrzucili zakaz palenia papierosów przez kierowcę mimo iż jest to bardziej niebezpieczne niż rozmowa przez komórkę.

komórki nie da się trzymać w dwóch palcach i kierownicę do tego, więc nie przesadzajmy.
Chodzi przede wszystkim o wszystkie manipulacje związane z wyciągnięciem papierosa i jego zapaleniem oraz bezwiednej reakcji na spadnięcie popiołu na ubranie - to najbardziej niebezpieczne sytuacje. Więc nie przesadzamy ;)
a zjawisko lobbingu jest stare jak świat.
Znam wiele spraw starych jak świat: morderstwa, kradzieże, zazdrosne żony, kiepskie kawały itp. co nie oznacza że nie należy im przeciwdziałać - podobnie jest z lobbingiem w złych sprawach

konto usunięte

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Maciej Żłobiński:
Dariusz G.:
Maciej Żłobiński:
że z Kodeksu Drogowego posłowie wyrzucili zakaz palenia papierosów przez kierowcę mimo iż jest to bardziej niebezpieczne niż rozmowa przez komórkę.

komórki nie da się trzymać w dwóch palcach i kierownicę do tego, więc nie przesadzajmy.
Chodzi przede wszystkim o wszystkie manipulacje związane z wyciągnięciem papierosa i jego zapaleniem oraz bezwiednej reakcji na spadnięcie popiołu na ubranie - to najbardziej niebezpieczne sytuacje. Więc nie przesadzamy ;)

ja myślę, że przesadzamy, bo z takiego punktu widzenia drapanie się za uchem w trakcie jazdy też może byc niebezpieczne. trzymanie współpasażerki za kolano czy rękę też niebezpieczne ;) dłubanie w nosie też. a te wszystkie manipulacje przy włączaniu radia np. to już w ogóle horror. ja myślę, że trzeba lobbować za tym, żeby był ustawowy obowiązek mocowania rąk i głowy na sztywno do kierownicy i zagłówka żeby nie powodować niebezpiecznych sytuacji.
a zjawisko lobbingu jest stare jak świat.
Znam wiele spraw starych jak świat: morderstwa, kradzieże, zazdrosne żony, kiepskie kawały itp. co nie oznacza że nie należy im przeciwdziałać - podobnie jest z lobbingiem w złych sprawach

ależ nikt nie broni żeby lobbować za zakazem. "specjalistów" od tworzenia martwych przepisów mamy w Polsce aż nadto. jednen mniej czy więcej naprawdę nie robi różnicy :). w końcu lepiej się pierdami zajmować niż istotnymi sprawami i to też nasza specjalność :)

to tak off-topic.Dariusz G. edytował(a) ten post dnia 30.01.08 o godzinie 02:01
Piotr Szumlewicz

Piotr Szumlewicz Redaktor "Bez
Dogmatu" i
lewica.pl, filozof,
socjolog.

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Strategie odpowiedzialnego biznesu pojawiły się w odpowiedzi na wzrastające naciski konsumentów. Łamanie praw pracowniczych, nierówność płci, niskie płace, wyzysk dzieci w krajach trzeciego świata były nagłaśniane przez organizacje pozarządowe, co spowodowało spadek sprzedaży firm "nieodpowiedzialnych".

W Polsce takich organizacji praktycznie nie ma, więc odpowiedzialny biznes w Polsce jest zazwyczaj zabiegiem propagandowym. Często firmy z samego przestrzegania prawa czynią swój wielki walor. Przykładowo niedawno słyszałem od jednego z pracodawców, że jego firma jest odpowiedzialna, bo nie oszukuje swoich partnerów biznesowych i równo traktuje kobiety i mężczyzn. Tymczasem jest to po prostu obowiązek prawny..

Z drugiej strony SOB często jest wręcz przedmiotem zabawnych zabiegów PR-owych. Na przykład czasem można się dowiedzieć, że producent alkoholu walczy z alkoholizmem, a producent papierosów ze szkodliwymi skutkami palenia. Oczywiście jest to komiczne, choć pokazuje też rosnącą siłę konsumentów. Dzisiaj już nie można np. tworzyć reklam papierosów dla dzieci, bo w wyniku takich zabiegów dana marka straciłaby klientów.

Generalnie znaczenie SOB jest różne w zależności od siły konsumentów i innych podmiotów społecznych. Przykładowo, w Szwecji czy Danii każda odpowiedzialna społecznie firmy ma u siebie związki zawodowe i częścią jej odpowiedzialności jets przestrzeganie kodeksu pracy. W Polsce związki zawodowe i organizacje konsumenckie są słabe, więc SOB jest znacznie uboższym i bardziej ideologicznym terminem.

Generalnie firmom chodzi o zysk i bez nacisków zewnętrznych nie będą działać odpowiedzialnie. Znaczenie SOB może sie więć rozwinąć i wzbogacić wraz ze wzrostem nacisku pracowników i konsumentów.

konto usunięte

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Odpowiedzialny biznes to podstawa... w Polsce to jeszcze tzw. elita jeśli chodzi o polskie przedsiebiorstwa...w "cywilizowanym" świecie to norma. Nie znam nikogo kto chciał by sie pakować w wspólpracę z tzw. NOT FAIR PLAY...

edit: ... i nie chce znać, etyka w biznesie tak jak i w życiu to zasada nr. 1Aleksandra Kalinowska edytował(a) ten post dnia 30.01.08 o godzinie 03:44

konto usunięte

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Piotr Szumlewicz:
W Polsce takich organizacji praktycznie nie ma, więc odpowiedzialny biznes w Polsce jest zazwyczaj zabiegiem propagandowym. Często firmy z samego przestrzegania prawa czynią

opp nie ma? wolne żarty. inna sprawa czym się zajmują i jak sie finansują.
swój wielki walor. Przykładowo niedawno słyszałem od jednego z pracodawców, że jego firma jest odpowiedzialna, bo nie oszukuje swoich partnerów biznesowych i równo traktuje kobiety i mężczyzn. Tymczasem jest to po prostu obowiązek prawny..

obowiązek obowiązkiem, a niektórzy i tak faktury jak z łaski płacą po miesiącu czy dwóch. więc już samo przestrzeganie przepisów to bardzo dużo i nie pomniejszałbym tego.

Generalnie znaczenie SOB jest różne w zależności od siły konsumentów i innych podmiotów społecznych. Przykładowo, w Szwecji czy Danii każda odpowiedzialna społecznie firmy ma u siebie związki zawodowe i częścią jej odpowiedzialności jets przestrzeganie kodeksu pracy. W Polsce związki zawodowe i organizacje konsumenckie są słabe, więc SOB jest znacznie uboższym i bardziej ideologicznym terminem.

Aby na pewno każda? A związki zawodowe też powinny do pewnych rzeczy dojrzeć, bo w chwili obecnej u nas jakieś 80% działalności to ochrona własnych 4 liter związkowców, a 20% działania ku wspólnemu dobru. Poza tym jakoś nie widzę bezpośredniego związku strategii CSR firmy z obecnością lub nie związków zawodowych i to jakby zupełnie osobne sprawy są.

Generalnie firmom chodzi o zysk i bez nacisków zewnętrznych nie będą działać odpowiedzialnie. Znaczenie SOB może sie więć rozwinąć i wzbogacić wraz ze wzrostem nacisku pracowników i konsumentów.

Długo sie zastanawiałem... ale poddałem się. Nie znam firmy, której by nie chodziło o zysk. Taka wypowiedz zalatuje komunistycznym bełkotem trochę, bo jednak firma funkcjonuje dla ZYSKU, a oprócz generowania zysku może/powinna zajmować się działaniami społecznie odpowiedzialnymi. Ale to nie jest "prikaz". Warto też stawiając takie tezy zastanowić się nad makroekonomicznymi skutkami "naciskania" na coś, szczegolnie w kraju gdzie PKB nie jest wcale wysoki. Tego typu zmiany podejścia powinny sie dokonywać ewolucyjnie, a nie rewolucyjnie na zasadzie "my żądamy, więc nam to dacie, nie ważne jak".

konto usunięte

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

te wszystkie "spoleczno odpowiedzialne" poczynania, to lepsze niz nic ale kropla w morzu. Kosmetyka, tworzenie wizerunku "dobrodziejow" itp. Bez radykalnych (polityka) krokow nie bedzie tu nic lepiej.

Na zachodzie coraz bardziej popularna jest lewica oraz haslo:
basic income (w google mase stron)
Posiadacze boja sie przy tym oczywiscie o ich przywileje ale tu raczej nie ma innego wyjcia. Zeby mowic o prawdziwej demokracji, o min. egzystencjalnym dla wszystkich (zamiast jalmuzny, cykaniny itp), o godziwym zyciu dla wszystkich.

Jestesmy juz na etapie technicznym, gdzie mozemy sobie na taki "luksus" pozwolic.

Zycie nie musi byc loteria, tylko godziwa gra, w systemie win win

konto usunięte

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Juliusz Bolek:
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu - istnieje coś takiego na prawdę czy to tylko propaganda?
Istnieje. Tyle tylko, że w polskiej rzeczywistości mogą sobie pozwolić na to jedynie albo firmy z długoletnią tradycją bytowania na rynku (rozpoznawalne) albo firmy z dużym kapitałem (również ludzkim), które chcą być rozpoznawalne.
Niestety rynek jakim jest Polska nie sprzyja, aby firmy angażowały się w tego typu programy-wszechobecna pogoń za zyskiem:(
Natasza Szymczak

Natasza Szymczak Senior Account
Manager

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

im większa i bardziej znana na rynku jest firma tym bardziej zależy jej na kreowaniu swojego wizerunku - głównie przez działania charytatywne, system świadczeń zarówno w kierunku pracowników jak i społeczności lokalnych. Małym firmom jest zdecydowanie trudniej, chociaż możliwości są coraz większe. Każdą firmę tworzą ludzie i ogromną szansą dla Polski jest wpajanie tzw. "dobrych obyczajów" :)
Początki selekcji odpadów, przywiązywanie uwagi do oszczędności energii, promowanie i lansowanie materiałów ekologicznych- to coś co trafia w podświadomość i każe myśleć na co dzień o otoczeniu.

Co do etyki w biznesie- temat śliski, ale nie można tracić gruntu ;) coraz częściej jestem miło zaskakiwana w kontaktach zawodowych, słyszę od znajomych że czują się w swoich miejscach pracy komfortowo i bezpiecznie - to nie jest reguła, ale też nie wyjątek.

A tak abstrahując mamy chyba największy rząd w europie, więc ustanowiłabym takiego ministra do "spraw dobrych obyczajów" - miałby co robić :)

konto usunięte

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

jasne, niektorym udaje sie dopchac (nawet wczesnie) do korytka
i kwicza, chrzakaja z zachwytu.

Zyczmy im przecie :)Czeslaw Kowalczyk edytował(a) ten post dnia 02.02.08 o godzinie 01:59
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Ariadna Bednarz:
uważam że w naszym kraju jest wiele firm które znają i stosują ideę CSR, chętnym mogę nawet zaprezentować przykłady :-)

świetnie!
poprosimy przykłady

moim zdaniem dyskutować trzeba
dlatego że świadomość co to jest
społeczna odpowiedzialność biznesu
jest nikła i u odbiorców i w przedsiębiorstwach

poza tym sytuację fałszuje wiele pozornych działań
które mają inne cele niż te wypisane na sztandarach
Maciej Ż.

Maciej Ż. Meble biurowe jako
skuteczne narzędzie
pracy:
www.optymal...

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

To ja może jeszcze przykład o
społecznym aspekcie przemysłu tytoniowego :(

dla leniwych dwa fragmenty:
"Epidemia tytoniowa już zabija co roku 5,4 mln osób poprzez raka płuc, choroby serca i inne schorzenia. Jeśli nad nią nie zapanujemy, liczba ta wzrośnie do 2030 r. do ponad 8 mln rocznie"

"WHO podkreśla, że przemysł tytoniowy wydaje "dziesiątki miliardów dolarów rocznie na reklamowanie i zdobywanie sponsorów".
Tymczasem "zdecydowana większość" krajów nie zapewnia pomocy palaczom chcącym rzucić nałóg."Maciej Żłobiński edytował(a) ten post dnia 11.02.08 o godzinie 12:48
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Badanie przeprowadzone wśród PR-owców w Polsce ujawniło,
że to działy PR w 71,34 proc.
są odpowiedzialne za inicjowanie działań CSR.
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Wyniki najnowszych badań przeprowadzonych przez londyńską agencję public relations CHA.

Według badań daje się zauważyć odpływ kadr z sektora prywatnego do firm publicznych oraz organizacji charytatywnych. Tendencja jest taka: im pracownik młodszy, tym bardziej skłonny do zmiany miejsca pracy. Jest to spowodowane chęcią wykonywania pracy, która kładzie większy nacisk na odpowiedzialność społeczną oraz środowiskową.

Ponad 40 proc. pracowników w wieku 18-25 lat, biorących udział w ankiecie Worthwhile Work (Wartościowa Praca), przyznało, że rozważa przejście do sektora publicznego bądź organizacji charytatywnej, podobnie jak 38 proc. respondentów w wieku 26-35 lat. Ankieterzy poprosili również o wyszczególnienie korzyści, jakie dobrze prosperujące firmy przynoszą społeczeństwu poprzez dostarczanie swych produktów bądź usług oraz ich wkład do Skarbu Państwa.

Oto główne wnioski płynące z badania:

• Niemal połowa respondentów przyznała, że pragnie pracy bardziej wartościowej, niż ich aktualne zajęcie. Najwyraźniej pracodawcom nie udaje się przekonać ich do celów firmy, a także roli każdego poszczególnego pracownika w procesie ich realizacji.

• Planując karierę zawodową pracownicy poniżej 35 roku życia mają dwa priorytety: wnosić wkład do społeczeństwa oraz wykonywać pracę, w której będą dobrzy. Trzecim czynnikiem istotnym dla osób w tym przedziale wiekowym jest osobista satysfakcja. Dla ludzi młodszych na trzecim miejscu jest wynagrodzenie.

• Ponad 70 proc. respondentów twierdzi, że wysiłek, jaki firmy prywatne podejmują w zakresie ochrony środowiska oraz odpowiedzialności społecznej, pomaga wzmocnić ich reputację. Najczęściej podawane inicjatywy to wsparcie lokalnych społeczności oraz działania mające na celu zminimalizowanie zmian klimatycznych. Na trzecim miejscu znalazło się zaangażowanie w akcje charytatywne.

• Generalnie, jedna trzecia pracowników sektora prywatnego zastanawia się nad przejściem do sektora publicznego bądź organizacji charytatywnej. Połowa z nich zamierza to zrobić w ciągu najbliższych pięciu lat.

• Pocieszeniem dla sektora prywatnego może być fakt, że zmiany te pociągną za sobą migracje w odwrotnym kierunku.. Prawie jedna czwarta osób pracujących w sektorze publicznym lub organizacjach charytatywnych planuje przejść do sektora prywatnego w nadziei na wyższe zarobki i mniejszą biurokrację.

Badanie opiera się na wynikach ankiety przeprowadzonej w styczniu przez the National Centre for Social Research. Wykazała ona wzrost znaczenia etosu służby publicznej wśród pracowników tego sektora.

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Brak świadomości, że stosowanie CSR to nie tylko moda, ale że można z tego odnieść także konkretne, bardzo wymierne korzyści (nie tylko marketingowe) hamuje rozwój tego typu działań niestety. Polski rynek jeszcze chyba do tego nie dojrzał - znajduje się w fazie bezkrytycznego zachwytu wyłącznie krótkoterminowymi zyskami. W każdym razie pośród instytucji finansowych świadomość ta jeszcze jest niska, a nawoływanie do stosowania społecznie odpowiedzialnego biznesu uchodzi za "frajerswo" lub co najmniej naiwność.
Zmieniamy to jednak i zmienimy.

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

chyba na CRS nie ma zapotrzebowania w Polsce

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Jest a jak nie ma to będzie:)
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

CRS jest jak niemowle
Jak powinny zachować się polskie firmy wobec igrzysk w Pekinie, nie wie nawet Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) - "pierwsza i jedyna organizacja pozarządowa w Polsce, która zajmuje się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu w kompleksowy sposób". - To trudne pytanie i nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Jako organizacja nie mamy stanowiska w tej sprawie ani żadnych zaleceń dla firm. Każda z nich powinna odpowiedzieć na to pytanie samodzielnie - mówi Iwona Kuraszko, menedżer ds. badań i rozwoju FOB, z którym ściśle współpracują m.in. Coca-Cola oraz Kompania Piwowarska.

Agata Stafiej-Bartosik, konsultant ds. komunikacji społecznej i społecznego zaangażowania biznesu, nie przypomina sobie, żeby stanowisko w sprawie igrzysk w Pekinie zajęła jakakolwiek zagraniczna organizacja zajmująca się odpowiedzialnością społeczną biznesu.

Następna dyskusja:

autorytet w służbie biznesu




Wyślij zaproszenie do