Bogdan
Taranta
Business Solutions
Manager
Temat: Wizje, rozwój a Data Mining. Lub jaka jest przysżłość tej...
Dużo pesymismu w poprzednich wypowiedziach, a jednak prowadzi się w Polsce mailingi i masowe działania CC, nalicza się scoringi. Markety kodów pocztowych też chyba nie zbierają dla rozrywki :)Dotyczy to naturalnie tych firm, które mają bezpośredni kontakt z dużą ilością danych i uzależniają sukces rynkowy od efektywności masowych działań, czyli pewnie w pierwszym rzucie np. finansów i telekomów, może energetyki, retail'u, a sądzę (ale nie wiem jak jest), że branża online przyłączy się do tego grona.
Nie ma też problemu w dostępie do danych (pomijając ich jakość, ale to uniwersalny problem), narzędzia analityczne też są dostępne, a skala wykorzystania tych możliwości zależy już tylko od kompetencji - które, mam wrażenie, szybko rosną i się popularyzują.
Pozdrawiam,
Bogdan