Natalia Rzeszutko

Natalia Rzeszutko IPMA C, Kierownik
Działu Rozwoju i
Przygotowania
Inwestyc...

Temat: Reklamacja/ Skarga

Tomasz W.:
Po dosłaniu wypisu ze szpitala. Ryan odesłał informację, że zwracają kasę za obie rezerwację.
czy dookumentacja ze szpitala byla po polsku czy ja tlumaczyles (czy ewentualnie tlumacz przysiegly)
Tomasz W.

Tomasz W. Specjalista IT

Temat: Reklamacja/ Skarga

Wszystko było po polsku.
Anna Pawlak

Anna Pawlak sprzedawca, gardman

Temat: Reklamacja/ Skarga

Witam,czy ktoś pomoże mi napisać reklamację do ryanair?

Temat: Reklamacja/ Skarga

Witam,
mam problem z uzyskaniem zwrotu pieniędzy za rezygnację z lotu spowodowana zmiana trasy.

kupiłam bilet u jednego z pośredników - flipo.pl kilka tyg przed data powrotu poinformowano mnie o zmianie trasy, która mi nie pasowała więc złożyłam wniosek o anulowane biletu powrotnego i zwrot pieniędzy.
Poinformowano mnie o wysokości zwrotu oraz, że procedura zwrotu środków przez linie lotnicze trwa od 4 do 9 tygodni a szarpię się już od marca...

Wymieniłam z ta firma tysiąc maili i w każdym informują mnie, że a to przelali środki na inne konto mimo iz informowałam, że karta którą płaciłam z bilety jest juz dawno zamknięta, wysłałam tez odpowiedni dokument wystawiony przez bank. prosiłam o potwierdzenie przelewu ale otrzymałam tylko notę kredytową. W którejś wiadomości poradzili mi żebym skontaktowała się z bankiem bo oni wysłali pieniądze a bank im nie oddał. Żadnego przelewu oczywiście nie było, bank nie zanotował takiej transakcji....

Ręce opadaja i nie wiem co robić, Gdzie napisać oficjalną skargę i na jakiej podstawie prawnej aby ruszyć coś w mojej sprawie?
Anna S.

Anna S. Doradca zawodowy /
specjalista ds.
szkoleń , rozwoju

Temat: Reklamacja/ Skarga

UOKIK . Serio. . Dzieki tej instytucji wyszarpalam kase z wizzaira. A cackalam sie z nimi tez kilka miesiecy. Jeden telefon od nich i sprawa została zalatwiona ;-)

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Prędzej ULC:
http://www.ulc.gov.pl/pl/

Temat: Reklamacja/ Skarga

zastanawiałam sie nad ulc ale flipo jest tylko pośrednikiem, nie świadczy usług jako przewoźnik więc nie wiem czy to odpowiednia instytucja a do UOKiK pismo już napisane ale czytałam, że muszę wskazać odstaw prawną która wskazuję podejrzenie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów interesy konsumentów.
A wyszukiwarka dostępna na stronie UOKiK raczej nie pomaga....
Ania co pisałaś w skardze do UOKiK? Czy wystarczy zwykła skarga z opisaniem sytuacji?
Anna S.

Anna S. Doradca zawodowy /
specjalista ds.
szkoleń , rozwoju

Temat: Reklamacja/ Skarga

Katarzyna N.:
zastanawiałam sie nad ulc ale flipo jest tylko pośrednikiem, nie świadczy usług jako przewoźnik więc nie wiem czy to odpowiednia instytucja a do UOKiK pismo już napisane ale czytałam, że muszę wskazać odstaw prawną która wskazuję podejrzenie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów interesy konsumentów.
A wyszukiwarka dostępna na stronie UOKiK raczej nie pomaga....
Ania co pisałaś w skardze do UOKiK? Czy wystarczy zwykła skarga z opisaniem sytuacji?

Sprawa miałamiejsce kilka lat temu. Wówczas, wystarczyło opisanie sytuacji. Opisałam ją dość szczegółowo. Problem dość szybko rozwiązano.Ten post został edytowany przez Autora dnia 08.09.15 o godzinie 22:33
Agnieszka W.

Agnieszka W. The Sky is the
limit:)

Temat: Reklamacja/ Skarga

mam pytanie o zagubienie bagażu rejestrowanego i odzyskanie go po 3ech dniach. Czy można wnioskować o odszkodowanie? musieliśmy w tym czasie kupić pieluchy dla dziecka, lekarstwa, kosmetyki bo wszystko było w bagażu rejestrowanym.

dziękuję z góry za odpowiedź

Temat: Reklamacja/ Skarga

Agnieszka W.:
mam pytanie o zagubienie bagażu rejestrowanego i odzyskanie go po 3ech dniach. Czy można wnioskować o odszkodowanie? musieliśmy w tym czasie kupić pieluchy dla dziecka, lekarstwa, kosmetyki bo wszystko było w bagażu rejestrowanym.

dziękuję z góry za odpowiedź
oczywiście, można, a nawet trzeba :)

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Jeśli bagaż zaginął na powrocie do domu to niestety nic się nie należy, natomiast jeśli zaginął po przylocie do miejsca podróży - to linia lotnicza powinna się określić do jakiej kwoty zwróci koszty zakupu najpotrzebniejszych rzeczy.
Zachować rachunki i wystąpić do przewoźnika o zwrot kosztów tych zakupów.

P.S. Lekarstwa wożę zawsze w podręcznym.
Agnieszka W.

Agnieszka W. The Sky is the
limit:)

Temat: Reklamacja/ Skarga

Anna S.:
Agnieszka W.:
mam pytanie o zagubienie bagażu rejestrowanego i odzyskanie go po 3ech dniach. Czy można wnioskować o odszkodowanie? musieliśmy w tym czasie kupić pieluchy dla dziecka, lekarstwa, kosmetyki bo wszystko było w bagażu rejestrowanym.

dziękuję z góry za odpowiedź
oczywiście, można, a nawet trzeba :)
sytuacja wygląda tak, że lecieliśmy liniami brukselskimi z Warszawy do Petersburga z przesiadką w Brukseli. Ze względu na kolejki na lotnisku w Brukseli nie zdążyliśmy na samolot do Petersburga. Pan w informacji pokierował nas Lufthansą do Frankfurtu i stamtąd przesiadka na samolot też już Lufthansy do Petersburga. Oczywiście zapewnił nas, że nasze bagaże polecą razem z nami. To było w środę a w sobotę dopiero doleciały bagaże do Petersburga. Oczywiście nikt nas o tym nie poinformował a my sami odnaleźliśmy je przy pokoju z bagażami.
Rozumiem, że odszkodowanie uzyskiwać od brukselskich linii?

Temat: Reklamacja/ Skarga

Agnieszka W.:
Anna S.:
Agnieszka W.:
mam pytanie o zagubienie bagażu rejestrowanego i odzyskanie go po 3ech dniach. Czy można wnioskować o odszkodowanie? musieliśmy w tym czasie kupić pieluchy dla dziecka, lekarstwa, kosmetyki bo wszystko było w bagażu rejestrowanym.

dziękuję z góry za odpowiedź
oczywiście, można, a nawet trzeba :)
sytuacja wygląda tak, że lecieliśmy liniami brukselskimi z Warszawy do Petersburga z przesiadką w Brukseli. Ze względu na kolejki na lotnisku w Brukseli nie zdążyliśmy na samolot do Petersburga. Pan w informacji pokierował nas Lufthansą do Frankfurtu i stamtąd przesiadka na samolot też już Lufthansy do Petersburga. Oczywiście zapewnił nas, że nasze bagaże polecą razem z nami. To było w środę a w sobotę dopiero doleciały bagaże do Petersburga. Oczywiście nikt nas o tym nie poinformował a my sami odnaleźliśmy je przy pokoju z bagażami.
Rozumiem, że odszkodowanie uzyskiwać od brukselskich linii?
W mojej ocenie do przewoźnika, z którym mieliście pierwotnie podpisaną umowę, czyli bilet.
Zawsze trzeba próbować składać reklamację :) a nuż się uda. Mnie się zdarzyło, że Lufa nas przebukowała na ranny lot, na lotnisku powiedzieli, że pakiet 'ratunkowy' czyli podstawowa kosmetyczka będzie dostępna w hotelu, w hotelu powiedzieli, że nie mają.(dla samej zasady się o nią upomniałam) Złożyłam reklamację, pan zaproponował całkiem miłą rekompensatę.
Agnieszka W.

Agnieszka W. The Sky is the
limit:)

Temat: Reklamacja/ Skarga

W mojej ocenie do przewoźnika, z którym mieliście pierwotnie podpisaną umowę, czyli bilet.
Zawsze trzeba próbować składać reklamację :) a nuż się uda. Mnie się zdarzyło, że Lufa nas przebukowała na ranny lot, na lotnisku powiedzieli, że pakiet 'ratunkowy' czyli podstawowa kosmetyczka będzie dostępna w hotelu, w hotelu powiedzieli, że nie mają.(dla samej zasady się o nią upomniałam) Złożyłam reklamację, pan zaproponował całkiem miłą rekompensatę.

Ania dzięki za odpowiedź. Podejrzewam, że poziom odszkodowania będzie się różnił między brukselskimi liniami a Lufą ale spróbuję powalczyć:)

Temat: Reklamacja/ Skarga

Agnieszka W.:

Ania dzięki za odpowiedź. Podejrzewam, że poziom odszkodowania będzie się różnił między brukselskimi liniami a Lufą ale spróbuję powalczyć:)
Zadzwoń do ULC, może podpowiedzą, do którego przewoźnika powinnaś się udać o odszkodowanie.

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Witam serdecznie. Bardzo proszę o pomoc i poradę. W październiku 2015r kupiłam 4 bilety na przelot Wawy-Barcelona -Waw na 26.01.2016. Wczoraj o 18.00 Ryanair napisał maila ze odwołują lot. Bez podania przyczyny. Zdenerwowalismy się bardzo, bo lot był łączony i w Barcelonie rano 27.01. wsiadamy na statek. Gdybysmy nie dotarli to koszty były bardzo duże. Ryanair nie oferował żadnych połączeń do Barcelony przez 26 i 27 stycznia. Zaczęliśmy szukać przelotu i kupiliśmy bilety w LOT które oczywiście były 3x droższe. Nie było czasu do stracenia. Godz 21.00 a na lotnisku ich okienko było już nieczynne. Dolecielismy dziś do Barcelony. Teraz chcielibyśmy zwrotu za te lotowskie bilety. Czy to możliwe? Strasznie dużo nerwów nas to kosztowało. Dodam jeszcze że dzisiaj przysłali maila jako odp. do męża reklamacji że jest strajk we Francji i nie latają. A LOT przez cały dzień latal do Paryża! !?? Jak to możliwe? ? Proszę o pomoc. Pierwszy raz jesteśmy w takiej sytuacji. Pozdrawiam. Pozdrawiam. Pozdrawiam. PS. Piszę z telefonu, więc z góry przepraszam za błędy interpunkcji itp... Agnieszka

Temat: Reklamacja/ Skarga

Witam. Moja sytuacja wygląda następująco : Spoznilem się na samolot z Berlina do Barcelony. W kasie ryanair zakupiłem nowe bilety do Barcelony za 400 euro . W trakcie zakupu poinformował em o tym ze z Barcelony mam następny lot na Fuerteventura. Transakcja przebiegła pomyślnie aż do momentu wydania karty pokładowej na której widniała godzina 21 a nie 9 . Moja znajomość Angielskiego jest wystarczająca aby odróżnić pm od am. Zażądałem zwrotu pieniędzy na kartę bezpośrednio po transakcji. W zamian dostałem kartkę gdzie mogę złożyć reklamacje Krótko pisząc zostałem oszukany i to z premedytacją. Do Barcelony dostałem się German wings. Skąd dalej kontynuowane podróż ryanair. Złożyłem na to reklamacje do linii lotniczych . Dostałem informacje ze w ciągu 7 roboczych dostane odpowiedź . Tak się jednak nie stało. Proszę o pomoc co mam zrobić?
Tomasz Kujawa

Tomasz Kujawa Specjalista ds.
Zakupów, Tiptopol

Temat: Reklamacja/ Skarga

Witam, Moja sytuacja:
Z przykrością przyjąłem informację, że z powodu zakłócania porządku na pokładzie samolotu linii Ryanair zabrania mi się ponownego podróżowania tymi liniami.

Chciałbym poinformować, że w sytuacji, która miała miejsce byłem jedynie osobą chcącą uspokoić niesfornego pasażera i absolutnie nie byłem (nie chciałem być) uczestnikiem zakłócania porządku. Niniejsza sytuacja była bardzo dynamiczna i niewątpliwie bardzo stresowa, niemniej jednak nie miałem absolutnie żadnych intencji aby w jakikolwiek sposób zakłócać porządek na pokładzie samolotu. Natomiast nie wykluczam, że mogłem użyć w tej sytuacji niecenzuralnych słów. Zaznaczam również, że załoga nie upomniała mnie ani razu w trakcie lotu. Po wylądowaniu okazało się, że czekała na nas policja. wylegitymowano nas poproszono do jakiegoś biura po czym puszczono. Delikwent został zatrzymany. Sądziłem, że jest po sprawie i byłem jedynie świadkiem, niestety okazało się, że jest inaczej.

Uważam tak surową karę jak zakaz lotów liniami Ryanair za bezpodstawną, mocno krzywdzącą i niewspółmierną do sytuacji.

Moje pytanie brzmi co mogę zrobić w takiej sytuacji? Czy jest szansa na pozytywne rozwiązanie sprawy?

Następna dyskusja:

Anulowanie lotu na fragment...




Wyślij zaproszenie do