konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Magdalena Kotarska:
Witam mam pytanie i prośbę o pomoc, ponieważ miałam zarezerwowany bilet z Włoch do Krakowa w Ryanair i dalej z Krakowa do Warszawy w Lot. Tak się zdarzyło że lot z Włoch został opóźniony o prawie 6 godzin, i zamiast wylecieć o 16,20 z Włoch to dopiero doszło to do skutku o godzinie 21.30 i oczywiście nie zdążyłam na przesiadkę w Krakowie do Warszawy. We Włoszech Ryanair wpuścił pasażerów na pokład już koło 20.30 więc prawie godzine siedzieliśmy w samolocie czekając na start. Czy mogę ubiegać się o zwrot kosztów od Ryanair-a za ten lot na który nie zdążyłam przez ich opóźnienie? Opóźnienie tłumaczyli złymi warunkami pogodowymi, fakt że akurat od 3 dni padał śnieg i loty byly odwolywane we Wloszech, ale część samolotów odlatywała. Czas między planowanym przylotem z Włoch do Krakowa a lotem z Krakowa do Warszawy to okolo 3 godziny.
Czy ktoś może mi pomóc napisać takie pismo i podać jakie dokładnie dokumenty muszę dołączyć?
Ewentualnie wystarczy mi jakiś namiar na wzór takiego pisma.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.

Nie ma szans na żadne odszkodowanie.
Opóżnienie nastąpiło z przyczyn niezależnych od przewoźnika - nadzwyczajne okoliczności:
http://www.ryanair.com/doc/faqs/eu261-pl.pdf
Magdalena Kotarska

Magdalena Kotarska Kierownik
Administracji

Temat: Reklamacja/ Skarga

a mogę ubiegać się chociaż o jakieś odszkodowanie? bo jednak spowodowało to że nie dotarłam na czas i do miejsca gdzie moja podróż miała się zakończyć.
Poza tym nie zostałam poinformowana wcześnie aby móc zmienić plan podróży, ponieważ dopiero dowiedziałam się o opóźnieniu po wszystkich odprawach, a poza tym już 3 dni wczesniej były opóźnione wszystkie loty ryanaira, więc myślę że mogli powiadomić o takim prawdopodobieństwie.
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Magdalena Kotarska:
a mogę ubiegać się chociaż o jakieś odszkodowanie? bo jednak spowodowało to że nie dotarłam na czas i do miejsca gdzie moja podróż miała się zakończyć.
Poza tym nie zostałam poinformowana wcześnie aby móc zmienić plan podróży, ponieważ dopiero dowiedziałam się o opóźnieniu po wszystkich odprawach, a poza tym już 3 dni wczesniej były opóźnione wszystkie loty ryanaira, więc myślę że mogli powiadomić o takim prawdopodobieństwie.
Pozdrawiam
Aby złożyć taki wniosek, musisz mieć podstawę prawną. Pytam zatem: na jakiej podstawie chcesz ubiegać się o odszkodowanie? Nie chodzi mi o twoje subiektywne odczucie, ale o umowę, którą zawierasz z przewoźnikiem oraz wszelkie inne regulacje obowiązujące w UE. Żadna ze znanych mi nie przewiduje odszkodowania w przedstawionej przez Ciebie sytuacji. EOT.Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 20.02.12 o godzinie 11:15

Temat: Reklamacja/ Skarga

taki urok i ryzyko łączenia lotów pomiędzy różnymi liniami
Magdalena Kotarska

Magdalena Kotarska Kierownik
Administracji

Temat: Reklamacja/ Skarga

Anna S.:
taki urok i ryzyko łączenia lotów pomiędzy różnymi liniami

trudno, jakoś przeżyję :-)
Wielkie dzięki za informacje.
Pozdrawiam.
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: Reklamacja/ Skarga

Spotkał się ktoś z sytuacją, że do rezerwacji (potwierdzonej i opłaconej) przewoźnik nie przydzielił biletu? LH co prawda błąd naprawiła, ale zamiast rano na miejscu będę wieczorem i dlatego o jakiś bonus od nich będę się bił.

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Stanisław Pogorzelski:
Spotkał się ktoś z sytuacją, że do rezerwacji (potwierdzonej i opłaconej) przewoźnik nie przydzielił biletu? LH co prawda błąd naprawiła, ale zamiast rano na miejscu będę wieczorem i dlatego o jakiś bonus od nich będę się bił.


Zazwyczaj voucher 50 EUR.
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: Reklamacja/ Skarga

Dzięki. Powalczę o więcej chyba. A jak się uda to się pochwalę.

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Witam,
Proszę o pomoc w sytuacji : zakupiliśmy z żoną bilety w dniu 17.02.2012 na lot liniami ryanair z Wrocławia do Alicante w dniach 05.08.2012 powrót 19.08.2012 . Tydzień później, tj.24.02.2012 dowiedzieliśmy się, po wizycie u lekarza, iż żona jest w 6 tygodniu ciąży. Przy zakupie biletu wykupiłem ubezpieczenie, gdzie jest opcja rezygnacji z lotu ( http://ryanair.insurengine.com/Content/pdf/pl-PL/integ.... Do chwili obecnej w mojej sprawie : wysłałem informację drogą elektroniczną na adres który został mi podany na infolinii Ryanair claimseu@oneclaims.com, z prośbą o zwrot kosztów z tytułu wykupionego ubezpieczenia,wiadomość wysłana w dniu 27.02.2012, do tej pory bez odpowiedzi, i w dniu 01.03.2012 bezpośrednio ze strony Ryanair wysłałem zgłoszenie o zwrot poniesionych kosztów ale z powodu odwołanego lotu, gdyż nie ma opcji wyboru "rezygnacja z przyczyn innych" również bez odpowiedzi do dnia dzisiejszego
Proszę o pomoc w mojej sprawie,informację jaka jest procedura odzyskania poniesionych kosztów zakupu biletów
z poważaniem
Paweł Giza

Temat: Reklamacja/ Skarga

Paweł Giza:
Witam,
Proszę o pomoc w sytuacji : zakupiliśmy z żoną bilety w dniu 17.02.2012 na lot liniami ryanair z Wrocławia do Alicante w dniach 05.08.2012 powrót 19.08.2012 . Tydzień później, tj.24.02.2012 dowiedzieliśmy się, po wizycie u lekarza, iż żona jest w 6 tygodniu ciąży. Przy zakupie biletu wykupiłem ubezpieczenie, gdzie jest opcja rezygnacji z lotu ( http://ryanair.insurengine.com/Content/pdf/pl-PL/integ.... Do chwili obecnej w mojej sprawie : wysłałem informację drogą elektroniczną na adres który został mi podany na infolinii Ryanair claimseu@oneclaims.com, z prośbą o zwrot kosztów z tytułu wykupionego ubezpieczenia,wiadomość wysłana w dniu 27.02.2012, do tej pory bez odpowiedzi, i w dniu 01.03.2012 bezpośrednio ze strony Ryanair wysłałem zgłoszenie o zwrot poniesionych kosztów ale z powodu odwołanego lotu, gdyż nie ma opcji wyboru "rezygnacja z przyczyn innych" również bez odpowiedzi do dnia dzisiejszego
Proszę o pomoc w mojej sprawie,informację jaka jest procedura odzyskania poniesionych kosztów zakupu biletów
z poważaniem
Paweł Giza
Nie jestem prawnikiem, ale na moje oko to ubezpieczenie zadziała jedynie jeśli Twoja żona tfu tfu odpukać trafi w tym terminie do szpitala.

Za podróż, która się nie odbyła możesz próbować dochodzić się od Ryana zwrotu pieniędzy za: opłaty lotniskowe, podatki i bagaż.

Temat: Reklamacja/ Skarga

Witam, mam ta sama sytuacje i otrzymalem po 3 miesiacach odpowiedz ze otrzymam odszkodowanie ale musze uzyskac z ryanair fakture kasujacom lub potwierdzenie pisemne o nieodbyciu lotu. i tu jest pytanie jak takie cos zdobyc? czy moze ktos sie orientuje?> Paweł Giza:
Witam,
Proszę o pomoc w sytuacji : zakupiliśmy z żoną bilety w dniu 17.02.2012 na lot liniami ryanair z Wrocławia do Alicante w dniach 05.08.2012 powrót 19.08.2012 . Tydzień później, tj.24.02.2012 dowiedzieliśmy się, po wizycie u lekarza, iż żona jest w 6 tygodniu ciąży. Przy zakupie biletu wykupiłem ubezpieczenie, gdzie jest opcja rezygnacji z lotu ( http://ryanair.insurengine.com/Content/pdf/pl-PL/integ.... Do chwili obecnej w mojej sprawie : wysłałem informację drogą elektroniczną na adres który został mi podany na infolinii Ryanair claimseu@oneclaims.com, z prośbą o zwrot kosztów z tytułu wykupionego ubezpieczenia,wiadomość wysłana w dniu 27.02.2012, do tej pory bez odpowiedzi, i w dniu 01.03.2012 bezpośrednio ze strony Ryanair wysłałem zgłoszenie o zwrot poniesionych kosztów ale z powodu odwołanego lotu, gdyż nie ma opcji wyboru "rezygnacja z przyczyn innych" również bez odpowiedzi do dnia dzisiejszego
Proszę o pomoc w mojej sprawie,informację jaka jest procedura odzyskania poniesionych kosztów zakupu biletów
z poważaniem
Paweł Giza
Kamila Tomkiewicz

Kamila Tomkiewicz Komisja do
Zwalczania Dopingu w
Sporcie

Temat: Reklamacja/ Skarga

Witam wszystkich,

Czy mógłby mi ktoś pomóc

Moja sprawa wygląda tak- Kupiłam bilet lotniczy przez internet przewoźnika Ryanair 13 dni przed wylotem (był to 12.05.2012). Dzień przed wylotem chciałam zrobić odprawę on-line, ale niestety okazało się, że nie dostałam potwierdzenia rezerwacji na wskazanego wcześniej przeze mnie maila. Sprawdziłam konto bankowe i pieniądze zostały pobrane za zakup biletu. Od razu próbowałam skontaktować się z liniami, jednak w związku z tym, że była to godzina ok.22 wieczorem nikt nie odpowiadał. Lot miałam następnego dnia o godz.11 rano (w dniu 24/05/2011). Po dotarciu na lotnisko Pani za blatem powiedziała mi, że jeśli chcę polecieć, muszę zapłacić 315 zł za to, że nie zrobiłam odprawy on-line -mimo iż tłumaczyłam, że nie zrobiłam odprawy, ponieważ nie dostałam potwierdzenia na maila i było to niemożliwe.

Mam pytanie czy w takiej sytuacji jest szansa o odzyskanie tych pieniędzy?
Czy ma ktoś może wzór skargi/reklamacji?

Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam,
Kamila
Joanna Gołębiewska

Joanna Gołębiewska Specjalista ds.
Wsparcia Biznesu i
Procesów Friedrich
Wil...

Temat: Reklamacja/ Skarga

Witam,

ja natomiast mam następujący problem:
16.05 miałam wykupione bilety wraz z moim partnerem z Warszawy do Ammanu (Jordania), z miedzylądowaniem w Istambule (na zminae samolotu podczas międzylądowania mielismy 1,5h). Linie lotnicze turkish airlines. Niestety spóźnilismy się nieco na odprawę bo były korki i na lotnisku, a dokładnie przy stanowisku odprawy zjawilismy się 45 minut przed odlotem. Na monitorze pojawił się juz napis że odprawa została zakończona oraz że lot jest opóźniony 1,5 h więc uspokoiłam się że zdążyliśmy. Przed nami stały 4 osoby, które odprawiono. Gdy jednak ja podeszłam do stanowiska odprawy poinformowano mnie, że był over booking i że nie ma dla nas miejsc w samolocie i z uwagi na to, że spóźnilismy się na odprawę to nasze bilety przepadają i nie możemy domagać się zwrotu pieniędzy za bilety.
Wydaje mi się że po prostu takie rozwiązanie sytuacji uznali za najprostrze i najmniej dla nich kosztowne. Być może miejsca w samolocie były ale jako że było 1,5 h opóźnienie to i tak nie zostalibysmy odparwieni bo nie zdązylibyśmy na samolot z Frankfurtu do Ammanu. Oraz czy nie sądzicie że zbyt wczesnie zamknęli odprawę? Bylismy 45 minut przed odlotem.

Będę wdzięczna za opinie, czy jest jakaś szansa zwrotu gotówki za bilety.

Pozdrawiam,

A.

Temat: Reklamacja/ Skarga

Witam ! Moj syn 10 lat podrozowal wraz z 12 letnia(skonczone) siostra samolotem lini AIR BERLIN ,mial oplacona opieka dla dziecka (40 E) ,moj brat odporwadzal dzieci na lotnisko (Berlin-Tegel) ,jednak po odprawie bagazowej , nie wpuszczono mojego brata dalej ,dzieci zostawiono bez zadnej opieki ,nie oznaczono mojego syna (powinno sie powiesic na szyi specjalne oznaczenie wraz z biletem i paszportem) , bratu powiedziano ze skoro nie ma biletu dalej nie wejdzie ,argumentacja ze jest opiekunem ,ktory odprowadza dzieci do samolotu i tam powinien zostawic je pod opieka osoby za to odpowiedzialnej nie zrobila zadnego wrazenia na obsludze lotniska, dzieic przeszly gehenne ,nie znajac jezyka,nie wiedzialy gdzie sie udac ,nikt ich nie pokierowal nie udzielil zadnej pomocy, a zaden opiekun sie po nie nie zjawil, dzieci suma sumarum dotarly do samolotu ,ale tylko i wylacznie dlatego ze same musialy sie dowiadywac ludzi z obslugi ,gdzie isc ,(bez znajomosci jezyka) przypominam ze sa to dzieic w wieku 10 i 12 lat zostawione same na olbrzymim lotnisku, gdzie nikt sie po nich nie zjawil chociaz zaplacilem dodatkowa oplate do biletu, a osoba odprowadzajaca dzieci nie zostala wpuszczona dalej niz do odprawy bagazowej.trzy tygodnie wczesniej to ja odprowadzalem dzieci na samolot ,tymi samymi liniami ,tez mialem oplaconego opiekuna i pozwolono mi dojsc az do ostatniej odprawy gdzie z moich rak przejela dzieic kobieta z obslugi pokladowej samolotu ,w drodze powrotnej wszystko odbylo sie calkiem inaczej.Cchcialbym napisac skarge,reklamacje czy zazalenie nie wiem jak to nazwac, do lini lotniczych ,prosze o pomoc w tej sprawie , jesli to mozliwe to prosze mna pokierowac co zrobic dalej z ta sprawa ,napewno jej tak nie zostawie,gdzie sie udac ,do kogo napisac prosze o jakiekolwiek wskazowki. Z gory dziekuje Pozdrawiam!
Tomasz Ratajczyk

Tomasz Ratajczyk YESTERDAY
TRANSLATIONS,
tłumacz przysięgły
j. angielskiego

Temat: Reklamacja/ Skarga

Witam. W sierpniu leciałem liniami Aeroflot z Szanghaju do Pragi z międzylądowaniem w Moskwie. Na przesiadkę w Moskwie było niewiele czasu, ok. 1 godzina. Po wylądowaniu w Pradze bagażu nie było. Zgłosiłem jego zaginięcie bezpośrednio na lotnisku u przedstawiciela linii lotniczych. Poinformowano mnie wówczas, że bagaż będzie dostarczony pod wskazany adres. Po dwóch dniach walizkę faktycznie dostarczono, ale: przywiózł ją taksówkarz, kłódka którą zabezpieczony był zamek była ucięta, walizka uszkodzona, a w zawartość walizki była niekompletna. W wyniku tych zdarzeń poniosłem szkodę na ponad tysiąc złotych.
Przy odbiorze walizki od taksówkarza podpisałem protokół odbioru i dodałem adnotację, że zgłoszę reklamację po dokładnym sprawdzeniu zawartości. Następnego dnia napisałem maila reklamacyjnego ze zdjęciami i dokładnym opisem brakujących przedmiotów. Po 16 dniach poinformowano mnie, że przekazano moją reklamację do siedziby w Moskwie. Po 7 dniach od otrzymania lakonicznej informacji napisałem kolejnego maila z pytaniem kiedy mogę się spodziewać konkretnej odpowiedzi. Od tamtej chwili cisza, a było to ponad miesiąc temu :) Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie, jak można próbować uporać się z tą sytuacją. Czy "Konwencja Montrealska" jest stosowana również do firm spoza UE? Czy skarga do Urzędu Lotnictwa Cywilnego ma uzasadnienie i sens? Bardzo dziękuję za odpowiedzi i pomoc.

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Trudno powiedzieć, bo nie dość, że lądowałeś w Pradze, to jeszcze przewoźnik spoza Unii...
ULC raczej nic nie da - po 1 rozpatruje tylko reklamacje w sprawie odwołań i opóźnień albo niewpuszczenia do samolotu, a po 2 lądowałeś poza jego zasięgiem kompetencji :)
Jeżeli bilet był kupiony w agencji w Polsce albo przez sieć, to bym pisał do UOKiKu albo rzecznika konsumentów.
No i jeszcze jest (chyba że zamknęli) warszawskie biuro Aerofłotu, w Alejach Jerozolimskich - może do nich warto?
Tomasz W.

Tomasz W. Specjalista IT

Temat: Reklamacja/ Skarga

Moi rodzice mieli lecieć Ryan'em do Anglii za 2 tygodnie. Niestety dziś mama doznała udaru. Gdzie i jak napisać reklamację z prośba o zwrot pieniędzy?
Wg regulaminu jest taka możliwość:

3.1.7W przypadku poważnej choroby lub śmierci Pasażera, uniemożliwiających podróż, rezerwacje takiego Pasażera oraz osób podróżujących w ramach tej samej rezerwacji mogą podlegać refundacji lub, zależnie od okoliczności, zmianie poprzez zrzeczenie się przez przewoźnika wszelkich ograniczeń lub opłat z tytułu zmiany rejsu, po przedstawieniu nam stosownej dokumentacji przed datą podróży.Tomasz W. edytował(a) ten post dnia 29.11.12 o godzinie 08:45
Anna S.

Anna S. Doradca zawodowy /
specjalista ds.
szkoleń , rozwoju

Temat: Reklamacja/ Skarga

zadzwoń na infolinie i zpytaj. jesli to nie pomoze, tozawsze odsylam do UOKiK. Działa, sprawdzone osobiście.
Tomasz W.

Tomasz W. Specjalista IT

Temat: Reklamacja/ Skarga

Dzięki za radę.
Infolinia: Proszę przesłać dokumentację i piso do Dublina. Każda sprawa rozpatrywana jest indywidualnie.
Anna S.

Anna S. Doradca zawodowy /
specjalista ds.
szkoleń , rozwoju

Temat: Reklamacja/ Skarga

niekoniecznie, tak jest (do Dublina). ja mialam podobne boje z wizzairem. a zreszta co innego mozesz zrobic? jakby co to od razu do uokikAnna S. edytował(a) ten post dnia 29.11.12 o godzinie 10:21

Następna dyskusja:

Anulowanie lotu na fragment...




Wyślij zaproszenie do