Joanna Szydłowska Specjalista, ZUS
Temat: niezgodność towaru z umową
Proszę o pomoc/radę w następującej kwestii:W maju br. podpisałam umowę z siecią GSM kupując jednocześnie telefon. Po dwóch miesiącach użytkowania telefon okazał się wadliwy i w lipcu po raz pierwszy trafił do serwisu. Trafiał tam jeszcze czterokrotnie, gdyż po jednym-dwóch dniach okazywało się, że usterka nie została usunięta. Dziś odebrałam go z serwisu i po raz kolejny aparat okazuje się niesprawny (zawiesza się, uniemożliwiając jakiekolwiek użytkowanie).
Odpowiadając na moją pisemną reklamację Dział Reklamacji sieci GSM przytoczył mi moje prawo do skorzystania z praw wynikających z niezgodności towaru z umową, obciążając odpowiedzialnością za wadliwy sprzęt punkt, w którym nabyłam telefon (sieć odpowiada jedynie za jakość usług telekomunikacyjnych). Udałam się zatem do owego punktu, okazało się jednak, że zmienił się właściciel i nie mogę oddać telefonu. Najbliższy punkt starego właściciela znajduje się ok. 100 km od miejsca mojego zamieszkania i muszę się tam udać w celu złożenia reklamacji, chcąc powołać się na niezgodność towaru z umową.
I tu moje pytanie: czy faktycznie jest to jedyne wyjście z sytuacji? Czy muszę jechać te 100 km, aby zareklamować telefon? A co by było, gdyby ówczesny właściciel nie prowadził już żadnej działalności? Czy wtedy utraciłabym to prawo?
Jak powinnam postąpić w tym momencie?
Za odpowiedź z góry serdecznie dziękuję.