Joanna Szydłowska

Joanna Szydłowska Specjalista, ZUS

Temat: niezgodność towaru z umową

Proszę o pomoc/radę w następującej kwestii:
W maju br. podpisałam umowę z siecią GSM kupując jednocześnie telefon. Po dwóch miesiącach użytkowania telefon okazał się wadliwy i w lipcu po raz pierwszy trafił do serwisu. Trafiał tam jeszcze czterokrotnie, gdyż po jednym-dwóch dniach okazywało się, że usterka nie została usunięta. Dziś odebrałam go z serwisu i po raz kolejny aparat okazuje się niesprawny (zawiesza się, uniemożliwiając jakiekolwiek użytkowanie).
Odpowiadając na moją pisemną reklamację Dział Reklamacji sieci GSM przytoczył mi moje prawo do skorzystania z praw wynikających z niezgodności towaru z umową, obciążając odpowiedzialnością za wadliwy sprzęt punkt, w którym nabyłam telefon (sieć odpowiada jedynie za jakość usług telekomunikacyjnych). Udałam się zatem do owego punktu, okazało się jednak, że zmienił się właściciel i nie mogę oddać telefonu. Najbliższy punkt starego właściciela znajduje się ok. 100 km od miejsca mojego zamieszkania i muszę się tam udać w celu złożenia reklamacji, chcąc powołać się na niezgodność towaru z umową.
I tu moje pytanie: czy faktycznie jest to jedyne wyjście z sytuacji? Czy muszę jechać te 100 km, aby zareklamować telefon? A co by było, gdyby ówczesny właściciel nie prowadził już żadnej działalności? Czy wtedy utraciłabym to prawo?
Jak powinnam postąpić w tym momencie?
Za odpowiedź z góry serdecznie dziękuję.
Adam Kossakowski

Adam Kossakowski łapacz myśli
ciężkich

Temat: niezgodność towaru z umową

Hm, rzeczywiście jest Koleżanka w kropce. Oczywiście przejażdżka 100 km tam i z powrotem nie wchodzi w rachubę. Proponuję zwrócić się o radę do powiatowego/miejskiego rzecznika konsumentów. W Legnicy jest to:

Miejski Rzecznik Konsumentów
Urząd Miejski Legnica
59-220 Legnica
pl. Słowiański 8, pok. 330
tel.: (076) 721 21 36; fax: (076) 721 21 15

lub

Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Starostwo Powiatowe Legnica
59-220 Legnica
pl. Słowiański 1
tel.: (076) 724 34 00; fax: (076) 724 34 06

Ja bym pisemnie wystąpił do przedsiębiorcy z roszczeniem, odsyłając w paczce (za potw. odbioru) urządzenie, wraz z pismem zawierającym roszczenie.

Pozdrawiam,

AdK

konto usunięte

Temat: niezgodność towaru z umową

Hello
No więc powinnaś na piśmie zwrócić się do przedsiębiorcy u którego kupiłas wadliwy telefon nawet jesli ma on kolejny punkt 100 km dalej. To wciąż ten sam przedsiębiorca u którego kupiłas telefon poprostu zlikwidował lub przeniósł punkt wykonywania działalności gospodarczej.
Telefon i pismo możesz przesłac pocztą jeśli nie chcsz się fatygować osobiście. Powiem tylko że takie sprawy są trudne gdyż zarówno sieci jak i punkty sprzedaży wykręcają się od odpowiedzialności. Nie mniej jednak powołujesz się na ustawę i kierujesz reklamacje do sprzedawcy odpowiedzialnego za towar niezgodny z umową. Gdybyś potrzebowała jakiś wskazówek dotyczących samej treści pisma lub ewentualnie wskazanie przepisów na jakie możesz się powołac to służe radą. Pozdrawiam i powodzenia



Wyślij zaproszenie do