Temat: Promocja w Wielkiej Brytanii POLSKIEJ SZTUKI !?!...

Witam, nazywam sie Dawid Rygielski, mieszkam w Anglii. Wywiozlem z kraju chec animowania kutury, organizowania koncertow czy wystaw i tam dzialam w ten sposob ,dorywczo.
Szukam ciekawych pomyslow, a zwlaszcza - ludzi do pomocy przy pozyskiwaniu srodkow z funduszy unijnych! Jesli macie jakies ciekawe informacje lub wiecie jak pozyskiwac takowe srodki - zapraszam do wspolpracy! :)

Jeden z moich cyklow imprez: http://myspace.com/polishyoureardrumz

Pozdrawiam!


Rygiel

konto usunięte

Temat: Promocja w Wielkiej Brytanii POLSKIEJ SZTUKI !?!...

Dobry pomysl...

Myslac moze o stworzeniu Listy Promowanych, pozwolimy sobie na zaproponowac pierwsza Kandydatke: Pania Beata Pflanz, z Suchego Lasu kolo Poznania, uczestniczke tego portalu; zajrzyjcie na - http://www.bea-art.eu

Date: 26th March 2009
Ref.: 010/BP/26-03-2009
KOPIA ELEKTRONICZNA

To: Ms Beata Pflanz
POLAND

Szanowna Pani,

Mamy nadzieje, ze w kontekscie swych tworczych wysilkow, gdy wynikajace z nich Pani wola i entuzjazm znalazly w nas adresata, list ten zostanie przyjety przez Szanowna Pania, z adnotacja, iz czasami jedynym aktem, jakim mozemy sie odwdzieczyc - odpowiadajac na czyjas Tworczosc, moze byc nasze skromne zaproszenie do przyjecia proby nad Nia refleksji.

Slowa nie zawsze sa wdziecznym narzedziem … sa jednak elementem komunikowania, wyrazenia opinii o sferze, w której nie odbiera się jedynie percepcyjnych własności lecz takze ocenia estetyczną wartość piękna – takze, gdy zmysł estetyczny adresata wpada w sidła piękna wysyłanego przez Tworce.
I dobrze sie dzieje, ze potrafi byc Pani bezwstydna w tej autoekspresji.

Niech tez wiec zechce Pani przyjac slowa, iz obszary estetyczne, w jakich przyszlo sie Szanownej Pani poruszac, sa nam niezwykle bliskie, co podkleslamy obecnie, gdy w ramach ‘La’Krla 2002-2012 Project’ sposobimy sie do kolejnego, VII juz etapu naszych, Syndykatu, zmagan z elementarnymi asocjacjami, dotyczacymi “procesu komunikowania” – dla nas, gdy dywagujemy o niestabilnych amplitudach ewolucji kulturowej, Pani “wychylenie” to wazki i szczegolny motyw.

Majac nadzieje, ze byc moze uda sie nam namowic Pania na obecnosc Jej i Jej Prac rowniez i w innych rejonach - a niechze nie będzie nadużyciem przekonanie, iż w towarzystwie tego naszego zyczenia, kiedys, w czasie swych wizyt w brytyjskiej Tate, współcześni sterownicy wyobraźni podryfują podlug Pani zamyslow, pozostajemy z naleznym szacunkiem.

SZANOWNE ZBIOROWISKO, LAKNACE "LIMFY, KRWI I POTU"!
Kimkolwiek byl, niejaki Stanislaw Lem mawial tak:
"Stworzyłem sobie własny, minimalistyczny kodeks etyczny: staram się zachowywać po prostu przyzwoicie i dla nikogo nie być świnią". (...) "Polska to zadupie cywilizacji" ...
Ab love principium - Jak stwierdza przesmiewcy: skoro wymyslono juz wszystko, jak twierdza wrazliwcy: ponoc jeszcze w momencie stwarzania ..., jakby juz wtedy “Wyuczono papugę wyrazów o sztuce”( S. Witkiewicz) ... czy cokolwiek-warto-jeszcze, bedac w “centrum”, czy jest po co wybierac sie na galaktyczne “zadupia” ...
Absens, carens - “Zadupia”, ze zauwazmy nieskromnie, maja zalete, ktorej czesto prozno szukac z perspektywy “centrum”, ze ... mozna sie tam wybrac w poczuciu, iz warto, chociazby dlatego ze ... dotad tam nie bylismy lub, z pobudek ambitniejszych (by “poszperac”), tj. respektowania filozoficznego i artystycznego pluralizmu. Przyjawszy takie zalozenie – gdy wiąże ono ze sobą model percepcji (nierozłączny z przyjemnością, skoro: Ubi mel, ibi apes), która czerpana jest ze sfery doznań byc moze dawno zapomnianych – niezbedna bedzie w takiej wyprawie i aesthesis i znajomośc kryteriów oraz zasad oceniania, skoro ...
Ars non habet osorem nisi ignorantem - Tak tez i tam, “na zadupiu” i tu – “w centrum”, gdy akcja estetyczna musi juz miec wartość, moralna tez, gdy zachcianka, kazde zmaganie, każda opowiesc powinny lub maja okreslona jakość, co moze kończy się morałem? ... a co w takich okolicznosciach należy jeszcze rozwinąć w dyskusji czy popularnej rozmowie ...
Ubi timor, ibi pudor - Z drugiej strony każde działanie artystyczne jest ingerencją w czyjs porządek postrzegania świata, moze tez modyfikować model oglądu otaczającej nas rzeczywistości; a, skoro juz takie “niebezpieczenstwo” zainstnialo ...
Pflanz ante portas - Nie oczekujmy, ze Pflanz potrafi w swej szczerosci byc “grzeczna dziewczynka”. Gdy - w sobie tylko wlasciwy sposób, podejmując aspekty tematu, gdy opowiada o relacjach między estetycznym uwikłaniem skladnikow rzeczywistosci a społecznymi powinnościami sztuki, uswiadamia nam, iz żaden wiek nie jest “za późny” na uczenie się - myslac o systematycznie prowadzonym namysle nad pięknem i sztuką.
Ars est celare artem – Nie zapominajac o tej sentencji … tym samym, w obszarze zainteresowań sytuacją estetyczną, pozwolmy sobie na kompromis bycia prowadzonym - a jest to wartościujący i motywujący stosunek ucznia do nauczyciela. Skoro bowiem, tym razem, bedac na “zadupiu”, została nam przedstawiona nowa linia interpretacyjna, ktorej poczatki odnalezc by mozna juz w koncepcji piękna w filozofii pitagorejczyków – czegoz to mozna oczekiwac wiecej, skoro Planz, poprzez pojęcia symetrii, harmonii czy proporcji i odwołując się do koncepcji barw, w kontekscie geometrii, muzyki czy ezoteryki, łączy pierwiastek intuicyjny z racjonalnym, majac przy tym czelnosc uwzględniac mistyczną symbolicznosc relacji “mesko-damskich” z “matematyczna” orientację filozofii piekna. W ramach tak prowokowanej “sytuacji estetycznej“, pozwalamy sobie na komfort ewokowany w ciagu procesu percepcji sztuki: postawa artysty (twórcy), procesu twórczego, dzieła sztuki, odbiorcy.
A W TAKIM UJECIU, JEJ “METAFIZYKA”, NABIERAJAC INTERDYSCYPLINARNEGO CHARAKTERU: STAJE SIE! I DO TEGO W OKOLICZNOSCI - “W CALYM SWYM BEZWSTYDZIE”, BY WSZYSTKIE PARAMETRY BYLY STYLISTYCZNIE DOPASOWANE DO OSIAGNIEC UCZNIA I WKLADU PRACY TWORCY.
Artificem commendat opus – I jakze tu, “w centrum” nie dostrzec na koniec, ze uwodzicielskosc gry, prowadzonej przez Pflanz, w kontekscie zauwazanych Jej dokonan estetycznych, daje się wtórować przekonaniu, iż fundamentalnym źródłem energii dla przyjemności czerpanej z tej “akcji” pobytu na rzeczonym “zadupiu” jest, jak się zdaje, niesmiala “proba woli” samej Artystki - jej samowola w zmaganiu sie czlowieka (jakim sie obwolala!), autokratyzm “pragnienia” podzielenia sie soba z innymi az do etapu ... “wyschnietego na wior”, z permanentna koniecznoscia Jej konfrontacji z “Russel Dilemma”.
Ars longa, vita brevis, occasio praeceps, experimentum periculosum, iudicium difficile - ZATEM, SZANOWNE ZBIOROWISKO, LAKNACE "LIMFY, KRWI I POTU" ... NIE OCZEKUJCIE ODE MNIE OCTU!

Pozdrawiam serdecznie
Ms Agnieszka B. Wiecek
Chairwoman of the Council and the Board of Directors
of the Syndicate AGNES AGHNESSI of Limiteds

oraz V.I.P. Member of the ‘Tate Britain’

___________________________________________
the "Syndicate AGNES AGHNESSI of the Limiteds":
1) "AGNES AGHNESSI Mutual Interaction Limited" (Company No. 6689245 ) and
2) "MIROCESTER NIEROHGBEROUGH Limited" (Company No. 6692875)
has been established at 'Conway Castle', Wales in the United Kingdom with Limiteds, registered in the United Kingdom and with its Head Office: 48 Sandhurst Close, Church Hill North, Redditch, B98 9JY, Worcestershire, England.
Telephone: +44(0) 1527 630 22; e-mails: mirocester@yahoo.co.uk; littlepolish@yahoo.co.uk; lakrla.project@yahoo.co.uk

Temat: Promocja w Wielkiej Brytanii POLSKIEJ SZTUKI !?!...

Moze ktos jeszcze ma cos ciekawego do powiedzenia? Hmmm??

Następna dyskusja:

Promocja polskiej zywnosci




Wyślij zaproszenie do