Temat: Problemik początkującego
Łukasz Kurowski:
Najlepiej jak proszący się wypowie, co chce osiągnąć w tej sytuacji... Może istnieje główny powód reklamacji i ten trzeba wskazać, może trzeba zbudować drugą tabelę faktów na poziomie powodów rozbijając miary wg jakiegoś klucza, może chce, żeby sklejać powody reklamacji do jednego wiersza po przecinku. Jak widać całkiem sporo może chcieć ;).
Łukasz proszący nie jest w stanie sprecyzować. :-) On chce, żeby mu "dodać do kostki", żeby "mógł analizować pod kątem wad" :-) Kostka służy do analiz "ad hoc".
Myślałem o zaproponowanych przez Ciebie rozwiązaniach i tak:
- jeśli dodam mu listę po przecinkach (zaleta - da się zrobić w 5 minut :>), to nie będzie (?) mógł wygodnie wybrać reklamacji, w których występuje wskazana (jedna) wada
- chcąc rozbić miary wg klucza pojawia się problem z miarą "ilość"
* Jeśli ilości nie rozbijemy, OLAP zsumuje ilość wielokrotnie (gdy nie ustawimy fitra na wadę)
* Jeśli rozbijemy, uzyskamy zaniżoną (ułamkową) ilość wyrobów w przypadku ograniczenia wyświetlenia do pojedynczej wady
Intuicja podpowiada mi, że nie jest to rzadka sytuacja, a więc powinny na to być na to proste rozwiązania - np. coś w rodzaju ustawienia "Zezwalaj na wiele wartości" w polu typu "odnośnik" w Sharepoint, ograniczenie sumowania do określonego levelu, pole typu "set", "kostka w kostce", ... jak i czym?
M arcin M ędelski - G uz edytował(a) ten post dnia 28.01.11 o godzinie 11:27