Temat: Zwrot towaru

Witam moja sytuacja jest nastepujaca: W zeszlym tygodniu zakupilem xboxa od osoby prywatnej w opisie aukcji bylo napisane "w szystko w stanie bardzo dobrym, brak jakichkolwiek wad ukrytych" Po dotarciu paczki na miejsce okazalo sie ze uszkodzony jest naped - nie czyta zadnej plyty. Koszt naprawy wynosi 200 zl + przesylka. Gdy poinformowalem o tym sprzedajacego twierdzil on ze on napedu nie uzywal odkad posiadal konsole (ok roku) i nie wie czy byla ona sprawna czy nie. Gdy napisalem ze jesli nie znajdziemy wyjscia z sytuacji ( chodzilo mi o zwrocenie ok 50 -60 % kosztow naprawy napisal ze rozmawial z tata ktory powiedzial mu ze niewiadomo
czy konsola nie ulegla uszkodzeniu w czasie transportu i ze zawsze moge odeslac konsole jednak nie zwroci mi calkowitego kosztu zakupu ( 700 zl) Odpisalem mu ze rownie dobrze mogla ona zostac uszkodzona w czasie transportu rok temu. Chcialem zapytac co zrobic w takiej sytuacji,moze ktos podpowiedziec co zrobic?

konto usunięte

Temat: Zwrot towaru

Skoro napisał, że konsola nie ma wad, a później sam przyznał, że nawet nie sprawdził dobrze xboxa, to raczej wina jest po stronie sprzedającego. Teoretycznie sprzedający napisał nieprawdę.
Moim zdaniem trzeba tego kogoś "docisnąć" i bardziej stanowczo zażądać zwrotu pieniędzy.

Raczej trudno, żeby sprawdzic przy kurierze, czy przeysłka nie doszła uszkodzona, jesli chodzi o taki sprzet- mozna go sprawdzic pobieżnie, czy nie ma uszkodzen mechanicznych i tyle, ale przecież nie właczysz gier przy kurierze, żeby stestować dokładnie czy np. działa napęd...

To jest obowiązek sprzedającego, żeby należycie zabezpieczyć towar i żeby nie uległ on uszkodzeniom w trakcie transportu.

Skoro sprzedający sam przyznaje, że mogło coś sie uszkodzić w trakcie wysyłki, to tylko potwierdza, że paczka mogła nie byc dostatecznie dobrze zabezpieczona.Ten post został edytowany przez Autora dnia 18.08.15 o godzinie 09:02

konto usunięte

Temat: Zwrot towaru

Proponuje jeszcze sprawdzic komentarze sprzedającego - jeśli ma duzo pozytywnych i ogólnie sprawia wrażenie uczciwego to bedzie chciał żeby tak zostało. Nie ma sensu straszyc policja i sądami- w razie czego trzeba otworzyc spór na Allegro, albo zagrozic odpowiednim komentarzem.
Negatyw można zawsze unieważnić, a jest to skuteczny straszak na większość sprzedających.
Anna S.

Anna S. RzetelnyRegulamin.pl

Temat: Zwrot towaru

Niestety, na początku muszę Pana zmartwić - w przypadku zakupu towaru od osoby fizycznej prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni nie przysługuje, gdyż z takiego uprawnienia można skorzystać tylko w sytuacji zakupu towaru w relacjach konsument – przedsiębiorca tj. Pan jako konsument (osoba fizyczna nieprowadzająca działalności gospodarczej lub zawodowej) i sprzedawca będący przedsiębiorcą (osoba prowadzająca działalność gospodarczą lub zawodową).
W takiej sytuacji możliwość zwrotu towaru wraz z jego określoną ceną zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy lub od Państwa wcześniejszych ustaleń, na które powinien posiadać Pan dowody np. maile, smsy, printscreen strony z aukcją, na której umieszczone są takie informacje, aby w razie ewentualnego sporu przed sądem móc się na nie powołać. Jednak kupując rzecz od osoby fizycznej, nie oznacza, że jest Pan całkiem pozbawiony ochrony. W takim przypadku może Pan reklamować wadliwy przedmiot na podstawie rękojmi z Kodeksu Cywilnego. Reklamując wadliwy towar może Pan zażądać od sprzedawcy (osoby fizycznej): obniżeniu ceny, odstąpienia od umowy (na podstawie art. 560 § 1), wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady (na podstawie art. 561 § 1).
Zwracam uwagę, że odpowiedzialność z tytułu rękojmi przy zakupie rzeczy używanej może zostać ograniczona, nie mniej niż do roku od dnia wydania rzeczy kupującemu. Proszę sprawdzić jakie były uzgodnienia w tej kwestii między Państwem. Proszę pamiętać, że Pan jako kupujący jest zobowiązany do dostarczenia na koszt sprzedawcy rzeczy wadliwej do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży. Reklamacje najlepiej przesłać do sprzedawcy (osoby fizycznej) na piśmie listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. W razie negatywnego rozpatrzenia reklamacji i braku chęci polubownego załatwienia sprawy, spór pomiędzy Państwem będzie mógł rozstrzygnąć tylko sąd. Mam nadzieję, że do tego nie będzie musiało dojść, życzę powodzenia w polubownym załatwieniu sprawy!

Następna dyskusja:

Zwrot towaru na Allegro opc...




Wyślij zaproszenie do