Teresa Pusiak

Teresa Pusiak W oczekiwaniu ...

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

Marek P.:
Witam Przepraszam że przeszkadzam ale mam problem niżej opisany
(Sprzedałem na allegro jako junior osoba prywatna)
czy muszę zwrócić pieniądze za konsolę jeśli towar nie był do końca zgodny z opisem głównie chodzi o to że sprzedałem tableta, który miał być w 100% sprawny ale okazało że że nie da się nic zapisać na tym tablecie myślałem że tak ma być, ponieważ było już tak od nowości jak go kupiłem
osoba która ode mnie kupiła zrobiła mi zdjęcie konsoli i okazało się że zostało zmienione w systemie tapeta aplikacje zostały zainstalowane, których przedtem nie było.
Bardzo proszę o odpowiedź z góry dziękuję.

A mnie zastanawia to jak ktoś zainstalował nowe aplikacje skoro urządzenie nie da się nic zapisać

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

Dzień dobry,

sprzedałam na allegro używanego laptopa jako osoba prywatna. Kupujący również był osobą prywatną. Po wysyłce towaru, a jeszcze przed odbiorem przez Kupującego, Kupujący chciał odstąpić od umowy, tłumacząc, że znalazł tańszy sprzęt.

Odmówiłam, tłumacząc, że Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia.

Po odebraniu przesyłki Kupujący stwierdził, że laptop ma wady i poprosił o wyjaśnienia.
Po wyjaśnieniach i trwającej dyskusji z Kupującym, stwierdzono, że laptop posiada zabrudzenie na matrycy (kiedyś mały robaczek wszedł jakoś za warstwę ochronną, chcąc go zabić, pod warstwą ochronną pozostało niewielkie zabrudzenie, ok. 1-2 mm), o którym nie było informacji w aukcji ORAZ, że laptop ma niesprawne zawiasy, a przy otwarciu laptopa, dolna część obudowy laptopa "rozwiera się".

Laptop w momencie przekazania firmie kurierskiej nie posiadał drugiej wady związanej z zawiasami, o czym wielokrotnie informowałam Kupującego, sugerując, aby złożył reklamację do firmy kurierskiej. Kupujący nagrał film z otwarcia paczki, na którym widać wadę zawiasów. Z zewnątrz paczka wyglądała na nieuszkodzoną. Kupujący wielokrotnie deklarował, że uważa, że uszkodzenie nie powstało w transporcie i nie będzie zgłaszał reklamacji.

Kupujący wystąpił do mnie z żądaniem o całkowity zwrot kosztów, obniżenie ceny lub usunięcie wady.

W mojej decyzji przedstawiłam stanowisko, iż uznaję za zasadny wniosek w zakresie zabrudzenia i przyznaję obniżenie ceny w wysokości 4% ceny (nie wpływa to na wydajność sprzętu, na parametry techniczne itp., jedynie kwestie estetyczne, a laptop i tak był używany, więc kwestie estetyczny już na samym wstępnie były nieco obniżone). Zaznaczyłam, że wadę uważam za nieistotną oraz, że w momencie przekazania przesyłki kurierowi laptop był wolny od innych wad.

Kwestią sporną w tym momencie są zawiasy. Kupujący uważa, że obniżka ceny jest za mała i po mojej decyzji żąda usunięcia wad, w tym wady związanej z zawiasami.

Jakie mam obowiązki w tej sytuacji a jakie uprawnienia? Nie mam filmiku w pakowania paczki, który pokazywałby, że zawiasy działały. Jednak jestem pewna, że takiej usterki laptop nie miał w związku z czym nie uwzględniłam jej w swojej decyzji o obniżeniu ceny.

Do porozumienia w tej kwestii na pewno nie dojdziemy. Jeśli Kupujący nie przyjmuje mojego rozpatrzenia rękojmi, to pozostaje czekać, aż Kupujący skieruje sprawę na drogę sądową? Nie wiem co jeszcze mogę w tej sytuacji zrobić . Uprzejmie proszę o pomoc.

Następna dyskusja:

Zwrot towaru na Allegro opc...




Wyślij zaproszenie do