Eliasz Mróz

Eliasz Mróz Monter Instalacji i
Urządzeń Sanitarnych

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

Witam mam taki problem jestem osoba fizyczna sprzedałem na Allegro laptopa 31,12,2010 z opcja kup teraz. Osoba kupujaca odemnie ten przedmiot prowadzi firme na allegro. Po dostarczeniu dego przedmiotu (wczoraj) chce zwrotu pieniedzy poniewaz jek twierdzi ma wylamane zatrzaski od baterii, ma plamy na ekranie(błędy pikseli) tylko ze jak wysylalem tego laptopa wszystko bylo ok to znaczy zatrzaski nie polamane ekran 100% sprawny i napisala mi ze zgodnie z umowa allegro ma prawo zadac zwrotu pieniadzy i ale przeciez jest on uszkodzony? Czy naprawde wedlug prawa musze zwracac koszt laptopa tej osobie? Bo nie mam zdjec przed wysylka ze byly cale te mocowania:/ Prosilbym o szybka odpowiedz.
Krzysztof P.

Krzysztof P. PROFESJONALNY SERWIS
ROWEROWY
WWW.BIKESERVICE.COM.
PL

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

Na zdjęciach na aukcji nie widać mocowań??
Eliasz Mróz

Eliasz Mróz Monter Instalacji i
Urządzeń Sanitarnych

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

niestety nie batria byla podpieta do laptopa i w calosci zdjecie bylo robione
Przemysław Schmelter

Przemysław Schmelter STUDIO-PRZEM /
Schmelter Fitness
Club

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

podczepiam się pod temat. Co jeśli klient chce zwrócić towar, który jest produktem wykonanym pod zamówienie ( np. wizytówki, tablica reklamowa...) -ot tak bo go jednak nie chce. Czy w przypadku takich wyrobów również obowiązuje prawo do zwrotu towaru? Sprzedaję oczywiście jako firma.
Marcin Cichoń

Marcin Cichoń Dyrektor
Zarządzający /
Digital Hill (Grupa
Unity)

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

Przemek Schmelter:
podczepiam się pod temat. Co jeśli klient chce zwrócić towar, który jest produktem wykonanym pod zamówienie ( np. wizytówki, tablica reklamowa...) -ot tak bo go jednak nie chce. Czy w przypadku takich wyrobów również obowiązuje prawo do zwrotu towaru? Sprzedaję oczywiście jako firma.

Nie jest możliwe jeżeli towar posiada zindywidualizowane cechy. Intencja ustawodawcy była taka, że towar zwrócony można sprzedawać dalej. Wizytówki z czyimś imieniem i nazwiskiem raczej ciężko komuś innemu podrzucić ;-)

Pamiętaj, że "zwrot" dotyczy zakupów konsumenckich (NIE zakupów "na firmę"). A pewnie owe wizytówki i tablice reklamowe to raczej firmy kupują

konto usunięte

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

Witam,

sprzedałam, jako osoba fizyczna ekspres do kawy, który otrzymałam w prezencie od sklepu w którym robiłam spore zakupy.

w opisie aukcji nie podałam wiadomości o gwarancji ponieważ jej nie miałam. Ekspresu nie używałam, wg mnie był nowy i sprawny.

Pani, która kupiła go ode mnie na allegro z opcji "kup teraz" chce go zwrócić ponieważ twierdzi że ekspres głośno chodzi i że woda przecieka ze zbiornika do podstawy.

Czy w takiej sytuacji muszę uznać reklamację??

Co jeśli produkt został uszkodzony w trakcie przesyłki albo przez nieprawidłowe użytkowanie towaru przez nabywcę?

Proszę o informację jakie skutki może wywodzic nabywca wobec mnie i czy jestem zmuszona do poniesienia w związku z tym oczywistych strat poprzez uznanie reklamacji i zwrot pieniędzy??

Co w takiej sytucjai z rękojmią za wady??
Marcin Cichoń

Marcin Cichoń Dyrektor
Zarządzający /
Digital Hill (Grupa
Unity)

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

Joanna G.:

Czy w takiej sytuacji muszę uznać reklamację??

Nigdy nie ma obowiązku uznawania reklamacji...

Obowiązują Cię przepisy rękojmi opisane w KC. Procedura reklamacji wygląda tak, że osoba która zakupiła przedmiot (oczywiście na swój koszt) wysyła go do sprzedawcy. Sprzedawca po otrzymaniu przedmiotu decyduje czy uznać reklamację czy nie. Twoja deczycja jak to zakończyć.

Ps. Nie wiem dlaczego zakładasz, że kupująca zmyśla i chce Ci "dokopać" oraz narazić na straty. A może na prawdę sprzedałaś uszkodzony przedmiot? Sprzedaż to oprócz korzyści finansowych także ponoszenie ryzyka.

konto usunięte

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

Marcin C.:
Joanna G.:

Czy w takiej sytuacji muszę uznać reklamację??

Nigdy nie ma obowiązku uznawania reklamacji...

Obowiązują Cię przepisy rękojmi opisane w KC. Procedura reklamacji wygląda tak, że osoba która zakupiła przedmiot (oczywiście na swój koszt) wysyła go do sprzedawcy. Sprzedawca po otrzymaniu przedmiotu decyduje czy uznać reklamację czy nie. Twoja deczycja jak to zakończyć.

Ps. Nie wiem dlaczego zakładasz, że kupująca zmyśla i chce Ci "dokopać" oraz narazić na straty. A może na prawdę sprzedałaś uszkodzony przedmiot? Sprzedaż to oprócz korzyści finansowych także ponoszenie ryzyka.


Nie zakładam, że chce mi "dokopać". Nie spekuluję. Fakty są takie:
-wysłalam sprawny przedmiot, bez wad
-Pani twierdzi, że jest uszkodzony, chce zwrotu pieniędzy i odesłania przedmiotu
-reklamacja

I teraz: po 1. co ja zrobię z uszkodzonym przedmiotem? Nie zma przyczyn uszkodzenia.
Po 2.już go nie sprzedam, a jeśli już to po nałożeniu nakładów koniecznych i naprawie produktu.

Z jakiego tytułu, muszę ponosić straty, jeśli nie było mojego udziału w jego uszkodzeniu.

Ja twierdzę, że swoje zobowiązanie wypełniłam prawidłowo, a więc zgodnie z opisem aukcji (w którym de facto nie dawałam gwarancji, przezornie licząc się z taka sytuacją), który zawiera postanowienia i warunki umowy kupna-sprzedaży.

Dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
J.
Marcin Cichoń

Marcin Cichoń Dyrektor
Zarządzający /
Digital Hill (Grupa
Unity)

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

Joanna G.:
Nie zakładam, że chce mi "dokopać". Nie spekuluję. Fakty są takie:
-wysłalam sprawny przedmiot, bez wad
-Pani twierdzi, że jest uszkodzony, chce zwrotu pieniędzy i odesłania przedmiotu
-reklamacja

Procedura jest taka:

1. kupujący wysyła przedmiot na swój koszt

2. oceniasz czy spełnia warunki reklamacji z tytułu rękojmi

3.1. uznajesz reklamację: naprawiasz / zwracasz pieniądze (czy co tam sobie kupujący życzy), zwracasz koszty przesyłek etc.

3.2. nie uznajesz reklamacji: odsyłasz przedmiot kupującemu na jej koszt

Tak to formalnie wygląda i po przeprowadzeniu takiej procedury nikt Ci nic nie zarzuci. Ale prawo sobie, a życie sobie... Decyzja należy do Ciebie ;)
Ja twierdzę, że swoje zobowiązanie wypełniłam prawidłowo, a więc zgodnie z opisem aukcji (w którym de facto nie dawałam gwarancji, przezornie licząc się z taka sytuacją), który zawiera postanowienia i warunki umowy kupna-sprzedaży.

Proszę zapoznać się z KC (dział bodajże II, rękojmia za wady). Gwarancja jest dobrowolna. Rękojmia - w tym przypadku - obowiązkowa.

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

ja też przestrzegam przed nieuczciwymi ludzmi na allegro a dokladnie przed osoba o nicku " krzychu_z_lasu " osoba ta żeruje na sprzedawcach na allegro, wysylajac im maile o tym że maja zakonczyc aukcje bo jak nie to zglosi ich do prokuratury itd zastrasza ludzi probuje wyludzic kase wszystko w swietle prawa teoretycznie, radze uwazac na tego typa bo nie wazne czy masz interes legalny czy nie koles zastrasza wszystkich w dobre imie paru paragrafow, mysli ze jest bezkarny bo wszystko w swietle prawa...jest to jedno wielkie zludzenie tej ososby

konto usunięte

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

.Ten post został edytowany przez Autora dnia 17.03.14 o godzinie 09:23
Marcin Cichoń

Marcin Cichoń Dyrektor
Zarządzający /
Digital Hill (Grupa
Unity)

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

Weronika Justyna K.:

Czy ktos moze poradzic mi co mam z tym fantem zrobic?

Nie musisz przyjmować zwrotu jeżeli sobie tego nie życzysz. Jeśli buty miały dokładnie podany rozmiar to także nie wchodzi w grę uznawanie reklamacji z KC (rękojmia).
Ewa Lechowska

Ewa Lechowska Konsultant Obsługi
Przedsiębiorstw,
Millennium Bank S.A.

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

Cześć,

Mam dosyć zawiły problem ale mam nadzieję, ze otrzymam rzeczową informację w tym temacie. Jestem osoba fizyczną kupujacą i przedającą duzo rzeczy na Allegro - nie jako firma tylko os. fiz. Mama upatrzyła sobie rzecz ekskluzywnej firmy, ktora kupilam jej w licytacji - miala opis ze byla 100%oryginalna - skorzana, firmowa etc, ale kupiona w sklepie typu outlet, stad korzystna cena i nie bylo metek, hologramow etc. Okazalo sie ze jednak mamie nie odpowiada, wiec nie chcac robic problemu i afer wystawilam ja u siebie na aukcji z opisem z jakim ja kupilam, ze oryginalna, ze z outletu etc. Udalo mi sie po pol roku dopiero ja odsprzedac i to sporo taniej ale lepiej odzyskac chociaz czesc pieniedzy niz nic. Nagle dostaje mail od osoby ktora kupila, ze to podroba, ze nie skorzana i ze wysyla ją do mnie za pobraniem i ja mam przyjac zwrot, bo zglosi sprawe na policje do sadu etc. I ze ma prawo do zwrotu w 10dni. Napisalam ze w przypadku aukcji 10dni nie obowiazuje, wyslalam link do aukcji w archiwum Allegro, gdzie ja kupilam i za ile, napisalam ze wg mnie jest oryginalna i skorzana, ale poniewaz jestem uczciwa niech ja do mnie wysle NIE za pobraniem to oddam do kaletnika, rzeczoznawcy i skontaktuje sie z osoba od ktorej kupilam i jezeli cos z jej obaw sie potwierdzi oddam pieniadze (jeszcze napisalam do Allegro czy nie podejmie sie ekspertyzy, ale Allegro umylo rece i odpisalo, ze to nasza sprawa). Na co ona ze nie uwierzy w moich 'fachowcow' i mam przyjac jej zwrot za pobraniem, bo pojdzie do sadu. Ona ma 2 komentarze-ja 2000-napisalam ze nie odbiore paczki za pobraniem,bo jestem uczciwa, ale nie naiwna i to dla mnie podejrzane i nie jest standardem w zwrotach - niech przesle normalną paczką, a ja tak jak napisalam rzetelnie rozpatrzę jej zwrot. Skontaktowalam sie z osoba od ktorej kupilam to cudo, a ona napisala zebym jej odeslala rzecz a ona zwroci mi pieniadze, jak maja byc z tego takie afery, wiec napisalam to osobie ktora kupila ode mnie. A ona znow ze tylko za pobraniem i nagle wysyla skan pisma napisanego z radca prawnym, ze odstepuje od umowy i wysyla paczke z towarem na moj koszt i jesli nie zwroce pieniedzy w podanym terminie, to zglasza do organow scigania rzecz jako nieoryginalna. A potem mailem, ze paczka poszla za pobraniem i jak nie odbiore to zrobi jak napisala. Nie odebralam paczki za pobraniem i napisalam, ze nie przyjme tej formy i ze informowalam zeby w ramach zwrotu odeslala paczke normalna. Czy mam obowiazek przyjac paczke za pobraniem w ramach zwortu? Czy jesli jej nie przyjelam, a ona nie wysle paczki normalnej tylko zwroci sie gdzies do sadu policji etc moge sie powolac na te maile, w ktorych pisalam jej jakie sa warunki zwrotu, a konkretnie jeden-zeby przeslala 'nie za pobraniem'? I co jesli sie okaze ze rzecz rzeczywiscie nie jestt prawdziwa-bedzie to znaczyc ze miala racze a do tego ze ja zostalam oszukana na wieksza kwote i mam jeszcze z tego tytulu klopoty!Okropnie to nie fair, ze przez fakt, ze nie jestem pieniaczem, mam teraz problemy i poszarpane nerwy i ani nie skorzystalam z zakupionej rzeczy, sprzedalam ja ze stratą dla siebie i jeszcze musze przechodzic przez to cale straszenie i obrażanie. Co robić? Pozdrawiam!
Kuba K.

Kuba K. Grupa Allegro,
Ekspert ds.
Bezpieczeństwa

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

Tu mamy jakby dwie sprawy. Po pierwsze ta osoba nie może powołać się na zwrot towaru w ciągu 10 dni, bo nie jesteś firmą. Rozumiem, że chce towar reklamować - w takim wypadku ma obowiązek przesłać tę rzecz na swój koszt opisując problem. Nie masz obowiązku odbierać towaru za pobraniem, bo nie daje Ci to możliwości ewentualnego odrzucenia reklamacji. Radca prawny powinien znać procedury, które należy zastosować w takim wypadku.

Przyjmijmy zatem, że reklamacja została błędnie dokonana (czy też w ogóle nie została dokonana), jedna sprawa z głowy.

Drugą jest sprzedaż przedmiotu potencjalnie nieoryginalnego. Tu już możesz mieć problem, trochę nierozsądna była taka sprzedaż w ciemno. Kupująca faktycznie może zgłosić ten fakt na Policję. Co o dalszych kroków, to już zależy od tej instytucji.

Najlepiej byłoby ponownie postarać się o dojście do porozumienia między stronami.
Ewa Lechowska

Ewa Lechowska Konsultant Obsługi
Przedsiębiorstw,
Millennium Bank S.A.

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

Dostałam kolejna grozbę:
"Propozycja zwrotu za pobraniem jest jedyna i ostateczna z mojej strony.
Jak Pani nie pasuje turdno. Pani wybór ...
Proszę się już nie tłumaczyć i pozostawić swoje argumenty na rozmowę na prokuraturze i w Pih'u tam bardziej sie Pani przydadzą..." Co robić? Chcę przyjąć zwrot, ale chce mieć wgląd w to co odbieram! Pani jak widac nie jest skłonna do ugody - ja pisalam do niej grzecznie i rzeczowo, a ona do mnie same groźby i "albo za pobraniem albo prokuratura"-to nie jest osoba racjonalna tylko zawzieta.
Ewa Lechowska

Ewa Lechowska Konsultant Obsługi
Przedsiębiorstw,
Millennium Bank S.A.

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

A jesli nie odbiore paczki za pobraniem, a ona nie wysle normalnej. Zalozmy ze zglasza te sprawe do prokuratury etc. i jesli przedmiot okazalby sie nieoryginalny czy jestem calkiem bezbronna - przeciez jest aukcja na ktorej ja kupilam przemiot w Archiwum Allegro i sa dane za ile - mam całą korespondencję z osobą od której kupiłam rzecz i która kupiła ode mnie i przecież wynika z tego wszystkiego jasno, że sprzedając rzecz nie miałam żadnych złych intencji i zostałam poinformowana, ze jest to rzecz oryginalna - czy to nic nie znaczy dla Sądu, Policji, Prokuratury??!!
Kuba K.

Kuba K. Grupa Allegro,
Ekspert ds.
Bezpieczeństwa

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

No cóż - przedstawiłaś swoje stanowisko związane z reklamacją i chyba na tym etapie można zakończyć dyskusję z Kontrahentką. W tym wypadku to ona nie dopełniła obowiązku dotyczącego reklamacji, mimo Twoich dobrych intencji.

Co do prokuratury - proponuję zapisać całą historię pierwszego zakupu, późniejszej sprzedaży, wszelką korespondencję. Na pewno działa to na Twoją korzyść.

Nie do końca rozumiem, jaki jest cały czas argument przeciwko odesłaniu tego przedmiotu bez pobrania.

Na koniec, jeśli już zupełnie polubownie do tego podejść i pominąć formalizmy. Może przesyłka pobraniowa z możliwością sprawdzenia przed odbiorem? Czyli opcja: "sprawdzenie zawartości przesyłki pobraniowej przez odbiorcę". Ale to już Twoja decyzja.
Ewa Lechowska

Ewa Lechowska Konsultant Obsługi
Przedsiębiorstw,
Millennium Bank S.A.

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

Chcialam zapytac dzis o te mozliwosc otwarcia paczki pobraniowej przy urzednku poczty, ale okazalo sie, ze tę nieszczesną paczke pobraniową odeslali juz do nadawcy (wczoraj przyszla jak bylam w pracy i moj chlopak odmowil jej przyjecia i okazalo sie ze od razu ją odeslali, a nie standardowo, ze czeka 14 dni na poczcie:/).

Tak, całą historię korespondencji zapisałam i wyraznie widac z niej moja dobra wole, dobra wole osoby u której ja dokonalam zakupu i zarazem kompletny brak dobrej woli mojej kontrahentki, wiec mam nadzieje, ze ma to jakies znaczenie, bo gdyby nie mialo, to nie wiem gdzie podziala sie sprawiedliwosc!

Ja tez nie rozumiem problemu z paczką 'bez pobrania'myslalam, ze to raczej kwestia zawzietego charakteru, ale wychodzi na cos innego...jak sie okazalo paczka pobraniowa byla na kwote 540zł, a pani zaplacila za towar 495zł, nawet z przesylka ubezpiecozna i opakowaniem byla to suma 520zl, a ona postanowila obciazyc mnie wszelkimi kosztami, stad pewnie tak jej zalezalo na pobraniu! Czy mam obowiazek placic tez za wszystkie przesylki, skoro to oplaty pobrane przez poczte, a nie przeze mnie?!! Pozdrawiam i dzieki za pomoc...
Kuba K.

Kuba K. Grupa Allegro,
Ekspert ds.
Bezpieczeństwa

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

Gdybyś uznała reklamację (która odbyłaby się prawidłowo), to tak, powinnaś zwrócić Kupującej wszystkie koszty przez nią poniesione, łącznie z kosztami wysyłki.

Tę opcję sprawdzenia przesyłki musi zaznaczyć nadawca, nie odbiorca, więc moja sugestia dotyczyła raczej przyszłości, czyli ponownej wysyłki po zwrocie tej.

No cóż, powodzenia i wytrwałości :)
Joanna O.

Joanna O. właściciel firmy

Temat: możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro

Jeżeli sprzedawałaś jako osoba fizyczna i ona kupowała jako osoba fizyczna to zgodnie z kodeksem ma prawo złożyć reklamację pisemną w przeciągu miesiąca od wykrycia wady. Bo w tym przypadku kwestionuje ona materiał wykonania i markę . Rozumiem, że posiada ekspertyzę na podstawie której oskarża Ciebie ?
Powinna jej kserkopie dołączyć ( może Ciebie oczywiście jeżeli reklamacja będzie uzasadniona obciążyć jej kosztami ) oczywiście to Ty możesz zlecić takie badanie, lub w inny sposób udowodnić iż jest w błędzie lub potwierdzić jej roszczenia.
Jezeli uznasz jej reklamacje wówczas dopiero ma ona prawo odesłać towar. Tak nie masz obowiązku go przyjmować. Jezeli nie uznasz, a ona w dalszym ciągu będzie miała pretensje ( materiał wykonania ) może skierować sprawę do sądu z powództwa cywilnego.

Następna dyskusja:

Zwrot towaru na Allegro opc...




Wyślij zaproszenie do