Agnieszka Dwornicka

Agnieszka Dwornicka Doradca Klienta

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

Witam ,

mam pytanie odnośnie utawy z ktorej każdy korzysta na co dzień, czyli konsumenckiej.

Zgodnie z.Art. 10.
1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
jednakże nie poniżej jednego roku.

czyli ustawa wyrażnie mówi ze sprzedawca odpowiada za towar przez 2 lata.

natomiast Art. 4.1 tej samej ustwy mówi, że:
Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności
przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała
ona w chwili wydania.

czyli jeżeli wada wystąpi po 6 miesiacach to znaczy ze w chwili zakupu towar był wolny od wad, a kliient sam jest sobie winny i srzedawca nie oddpowaiada za powstałe niezgodaności.

To w końcu jak jest z tą gwarancją?? Dwa lata czy 6 m-cy??

Źródło: USTAWA
z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego

pozdrawiam i prosze o pomoc
Aga

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

AGNIESZKA D.:
Witam ,

mam pytanie odnośnie utawy z ktorej każdy korzysta na co dzień, czyli konsumenckiej.

Zgodnie z.Art. 10.
1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
jednakże nie poniżej jednego roku.

czyli ustawa wyrażnie mówi ze sprzedawca odpowiada za towar przez 2 lata.

natomiast Art. 4.1 tej samej ustwy mówi, że:
Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności
przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała
ona w chwili wydania.

czyli jeżeli wada wystąpi po 6 miesiacach to znaczy ze w chwili zakupu towar był wolny od wad, a kliient sam jest sobie winny i srzedawca nie oddpowaiada za powstałe niezgodaności.

To w końcu jak jest z tą gwarancją?? Dwa lata czy 6 m-cy??

Źródło: USTAWA
z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego

pozdrawiam i prosze o pomoc
Aga

2 lata, przez pierwsze 6 miesiecy nie musisz udowadniac, ze towar dostalas juz z wada
Mikołaj Skajewski

Mikołaj Skajewski radca prawny -
partner Legalis
Kancelaria Radców
Prawnych...

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

AGNIESZKA D.:
Witam ,

mam pytanie odnośnie utawy z ktorej każdy korzysta na co dzień, czyli konsumenckiej.
>...
czyli jeżeli wada wystąpi po 6 miesiacach to znaczy ze w chwili zakupu towar był wolny od wad, a kliient sam jest sobie winny i srzedawca nie oddpowaiada za powstałe niezgodaności.

To w końcu jak jest z tą gwarancją?? Dwa lata czy 6 m-cy??

pozdrawiam i prosze o pomoc
Aga

Witam,
Od razu zastrzegam, że ma wypowiedź może się nie spodobać części osób ją czytających, bowiem nie stanowi ona porady prawnej, a jest skutkiem pewnej refleksji.

Co prawda jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale...
Z racji tego, że zajmuję się prawem konsumencki, bardzo się cieszę, że pytanie tej treści zadaje osoba pracująca w sklepie obuwniczym Venezia. Mimo to, myślę że zamiast pytać na forum - co pochwalam:), warto byłoby poprosić szefostwo o przeprowadzenie gruntownego szkolenia z zakresu niezgodności towaru z umową i obsługą klienta w tym zakresie. Ze sklepem miałem do czynienia zarówno jako prawnik, ale także jako konsument zgłaszający niezgodność towaru z umową. Niestety, z moich doświadczeń wynika, że znajomość procedur i prawa konsumenckiego pozostawia w sklepach tej sieci wiele do życzenia. Zresztą, nie tylko w tej sieci...

Pozdrawiam i życzę powodzenia w zgłębianiu meandrów ustawy konsumenckiej :)
MikołajMikołaj S. edytował(a) ten post dnia 17.10.10 o godzinie 22:28
Agnieszka Dwornicka

Agnieszka Dwornicka Doradca Klienta

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

Kolego, mocno mi ubliżyłes!! To, że pracuję w Venezii to nie znaczy ze post ma związek z pracą. I jeśli myślisz, że w Venezii pracują niewykszałceni ludzie to sie grubo mylisz.

Sam sobie zrób gruntowne szkolenie i bo takich prawników jak ty odprawiałam z kwitkiem.

Nie wrzucaj wszystkich ludzi do jednego koszyka! Co do obsługi klienta obrażasz mnie i jak i moich pracowników, którzy niejednokrotnie działają na granicy prodedur aby go zadowolić.

To ze jestem na tym forum jako jeden z nielicznych reprezentantow firmy i to że pogłebiam swoja wiedzę z róznych dziedzin to nie znaczy że jestem niedouczona.

I nie przenos swoich prywatnych negatywnych doświadczeń na forum.

Mikołaj S.:
AGNIESZKA D.:
Witam ,

mam pytanie odnośnie utawy z ktorej każdy korzysta na co dzień, czyli konsumenckiej.
>...
czyli jeżeli wada wystąpi po 6 miesiacach to znaczy ze w chwili zakupu towar był wolny od wad, a kliient sam jest sobie winny i srzedawca nie oddpowaiada za powstałe niezgodaności.

To w końcu jak jest z tą gwarancją?? Dwa lata czy 6 m-cy??

pozdrawiam i prosze o pomoc
Aga

Witam,
Od razu zastrzegam, że ma wypowiedź może się nie spodobać części osób ją czytających, bowiem nie stanowi ona porady prawnej, a jest skutkiem pewnej refleksji.

Co prawda jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale...
Z racji tego, że zajmuję się prawem konsumencki, bardzo się cieszę, że pytanie tej treści zadaje osoba pracująca w sklepie obuwniczym Venezia. Mimo to, myślę że zamiast pytać na forum - co pochwalam:), warto byłoby poprosić szefostwo o przeprowadzenie gruntownego szkolenia z zakresu niezgodności towaru z umową i obsługą klienta w tym zakresie. Ze sklepem miałem do czynienia zarówno jako prawnik, ale także jako konsument zgłaszający niezgodność towaru z umową. Niestety, z moich doświadczeń wynika, że znajomość procedur i prawa konsumenckiego pozostawia w sklepach tej sieci wiele do życzenia. Zresztą, nie tylko w tej sieci...

Pozdrawiam i życzę powodzenia w zgłębianiu meandrów ustawy konsumenckiej :)
MikołajMikołaj S. edytował(a) ten post dnia 17.10.10 o godzinie 22:28
Agnieszka Dwornicka

Agnieszka Dwornicka Doradca Klienta

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

A jezeli padaja mi głosniki w latpopie to jak mam to udowodnić? Powołać niezależnego rzeczoanwcę który oceni czy sa odpowiedniej mocy w stosunku do wielkości laptopa itp? Załóżmy że wyda opinię iż membrany sa wykonane z odpowiedniej jakości materiału, z zgodne z technologią i odpowiedniej mocy to co wtedy? Reklamacje mam odrzuconą do tego dochodzą koszty powołania rzeczoznawcy.


2 lata, przez pierwsze 6 miesiecy nie musisz udowadniac, ze towar dostalas juz z wada
Mikołaj Skajewski

Mikołaj Skajewski radca prawny -
partner Legalis
Kancelaria Radców
Prawnych...

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

AGNIESZKA D.:
Kolego, mocno mi ubliżyłes!! To, że pracuję w Venezii to nie znaczy ze post ma związek z pracą. I jeśli myślisz, że w Venezii pracują niewykszałceni ludzie to sie grubo mylisz.

Jeżeli koleżance ubliżyłem, to przepraszam. Nie taki był zamiar mojej wypowiedzi. Jednakże, nie rozumiem także skąd koleżanka wnosi, że w sklepach pracują niewykształceni ludzie
Sam sobie zrób gruntowne szkolenie i bo takich prawników jak ty odprawiałam z kwitkiem.

Wychodzę z założenia, że człowiek uczy się całe życie. Dziękuję za radę:) Szkoda tylko, że w tak ostrym tonie piszesz, ale cóż.

Nie wrzucaj wszystkich ludzi do jednego koszyka! Co do obsługi klienta obrażasz mnie i jak i moich pracowników, którzy niejednokrotnie działają na granicy prodedur aby go zadowolić.

Nikogo do żadnego worka nie wrzucam. Nie obrażam ani Ciebie, ani Twoich pracowników.
Może Twój sklep jest rzeczywiście wyjątkowy:

http://forum.gazeta.pl/forum/w,807,56016114,,reklamacj...

To ze jestem na tym forum jako jeden z nielicznych reprezentantow firmy i to że pogłebiam swoja wiedzę z róznych dziedzin to nie znaczy że jestem niedouczona.

Wniosek zbyt daleko idący. Nie wiem skąd taka konkluzja.
I nie przenos swoich prywatnych negatywnych doświadczeń na forum.


Pozdrawiam
Agnieszka Dwornicka

Agnieszka Dwornicka Doradca Klienta

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

Cała wypowiedź ma zabarwienie negatynwe (nie tylko ja ją tak odebrałam) post nie jest o firmie i kompetencjach personelu.

"... to że pogłebiam swoja wiedzę z
róznych dziedzin to nie znaczy że jestem niedouczona."
Wniosek zbyt daleko idący. Nie wiem skąd taka konkluzja.
Stąd:
"warto byłoby poprosić szefostwo o przeprowadzenie gruntownego szkolenia z zakresu niezgodności towaru z umową i obsługą klienta w tym zakresie".

Reklamacje to trudny temat dla każdej firmy:

http://forum.gazeta.pl/forum/w,807,69784555,69784555,o...

http://forum.gazeta.pl/forum/w,807,60276941,60276941,R...

Nie ma sensu zagłebiać się w temat.

W takim razie co radzisz z reklamacją głosników(trzeszczą), bo w sumie jesteś ekspertem w ustawie konsumenckiej?? Dostałam instukcję obsługi i przestrzegałm jej, wiec laptop nie znajdował sie w poblizu pola eletromagnetycznego, nie spadł i nie został uszkodzony w mechanicznie - w okolicznościach za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
W jak sposob mam udowodnić powyższe fakty (zakładam, że opinia rzeczoznawcy bedzie na korzyść producenta)

edit.lit.AGNIESZKA D. edytował(a) ten post dnia 18.10.10 o godzinie 01:43

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

AGNIESZKA D.:
A jezeli padaja mi głosniki w latpopie to jak mam to udowodnić? Powołać niezależnego rzeczoanwcę który oceni czy sa odpowiedniej mocy w stosunku do wielkości laptopa itp? Załóżmy że wyda opinię iż membrany sa wykonane z odpowiedniej jakości materiału, z zgodne z technologią i odpowiedniej mocy to co wtedy? Reklamacje mam odrzuconą do tego dochodzą koszty powołania rzeczoznawcy.
>

Dokladnie tak.

Chociaz alternatywnie przysluguje nam zwykle roszczenie z gwarancji, ktora jest dobrowolnym zobowiazaniem producenta - i moze sie okazac korzystniejsza.
Mikołaj Skajewski

Mikołaj Skajewski radca prawny -
partner Legalis
Kancelaria Radców
Prawnych...

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

AGNIESZKA D.:
W takim razie co radzisz z reklamacją głosników(trzeszczą), bo w sumie jesteś ekspertem w ustawie konsumenckiej?? Dostałam instukcję obsługi i przestrzegałm jej, wiec laptop nie znajdował sie w poblizu pola eletromagnetycznego, nie spadł i nie został uszkodzony w mechanicznie - w okolicznościach za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
W jak sposob mam udowodnić powyższe fakty (zakładam, że opinia rzeczoznawcy bedzie na korzyść producenta)

edit.lit.AGNIESZKA D. edytował(a) ten post dnia 18.10.10 o godzinie 01:43

Agnieszko,
Moja propozycja jest taka (o ile będziesz chciała słuchać moich rad, w końcu takich jak ja odprawiałaś z kwitkiem ;)

1. składasz zgłoszenie niezgodności towaru z umową z żądaniem wymiany towaru na nowy produkt (nie naprawy);
2. czekasz na reakcję sprzedawcy i jego stanowisko;
3. jeżeli sprzedawca uwzględni reklamację, nie ma się czym martwić - sprawa zakończona;
4. jeżeli nie uwzględni, to są dwie drogi:
a. bądź korzystasz z usług rzeczoznawcy i jeżeli stwierdzi on, że wada istnieje, nadto jest to wada istotna, składasz u sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy i uzgadniasz termin zwrotu wzajemnych świadczeń;
b. możesz też odstąpić od umowy, składając stosowne oświadczenie, wraz z informacją, iż na dzień .... wyznaczasz termin zwrotu świadczeń. Jeżeli sprzedawca nie zwróci ceny, to możesz wezwać go do zapłaty, bądź od razu wnieść pozew do sądu o wydanie nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym wraz z wnioskiem o przeprowadzenie dowodu z opinii biegłego w przypadku, gdy sprzedawca wniesie sprzeciw, bądź sąd skieruje sprawę na rozprawę.
Rozwiązanie b bardziej ryzykowne, bowiem nie da się przewidzieć treści opinii biegłego.

Pozdrawiam
Agnieszka Dwornicka

Agnieszka Dwornicka Doradca Klienta

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

Agnieszko,
Moja propozycja jest taka (o ile będziesz chciała słuchać moich rad, w końcu takich jak ja odprawiałaś z kwitkiem ;)

1. składasz zgłoszenie niezgodności towaru z umową z żądaniem wymiany towaru na nowy produkt (nie naprawy);
2. czekasz na reakcję sprzedawcy i jego stanowisko;
3. jeżeli sprzedawca uwzględni reklamację, nie ma się czym martwić - sprawa zakończona;
4. jeżeli nie uwzględni, to są dwie drogi:
a. bądź korzystasz z usług rzeczoznawcy i jeżeli stwierdzi on, że wada istnieje, nadto jest to wada istotna, składasz u sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy i uzgadniasz termin zwrotu wzajemnych świadczeń;
b. możesz też odstąpić od umowy, składając stosowne oświadczenie, wraz z informacją, iż na dzień .... wyznaczasz termin zwrotu świadczeń. Jeżeli sprzedawca nie zwróci ceny, to możesz wezwać go do zapłaty, bądź od razu wnieść pozew do sądu o wydanie nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym wraz z wnioskiem o przeprowadzenie dowodu z opinii biegłego w przypadku, gdy sprzedawca wniesie sprzeciw, bądź sąd skieruje sprawę na rozprawę.
Rozwiązanie b bardziej ryzykowne, bowiem nie da się przewidzieć treści opinii biegłego.

Pozdrawiam

Zakładam ze sprzedawca odrzuca reklamację na art. 4.1, Powołuję niezależnego rzeczoznawcę który wydaje opinie na korzysć producenta. Nie korzystam z gwaracji ponieważ producent takiej nie udzielił i nie posiadam karty gwarancyjnej.
Wiec pozostaje mi proponowana przez ciebie opcja 4b. W sądzie sprzedawca powoluje biegłwego rzeczoznawcę który wydaje opinię na korzysc producenta i podkreśla ze uszkodzenie ma charakter mechaniczny (bo wie ze mi to bedzie trudno udowodnić iż tak nie jest), choć ja naprawdę korzystałam zgodnie z instrukcją.
Więc sąd uznaje racje spredawcy

Czy mogę zalożyc sprawe z KC jeśli tak to na jaki art mam powołać się?
moje koszty - powołania rzeczoznawy + koszty sądowe,

STĄD BYŁO MOJE PIERWSZE PODSTAWOWE PYTANIE; JAK TO JEST Z ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ ZA TOWAR 2 LATA CZY 6 M-CY!
CZY ART 4.1 TO JEST HACZYK W USTAWIE KTÓRY STNOWI WYJŚCIE AWARYJNE DLA PRODUCENTOW I SPRZEDWCÓW??

konto usunięte

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

AGNIESZKA D.:
A jezeli padaja mi głosniki w latpopie to jak mam to udowodnić?

Co znaczy padają? I ile czasu minęło od zakupu laptopa?
Powołać niezależnego rzeczoanwcę który oceni czy sa odpowiedniej mocy w stosunku do wielkości laptopa itp?

Ale co ma moc głośników do wielkości laptopa?

konto usunięte

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

AGNIESZKA D.:
Zakładam ze sprzedawca odrzuca reklamację na art. 4.1,

Ale co konkretnie jest przedmiotem reklamacji? Sprzedawca odpowiada tylko i wyłącznie za wady, które istniały już w momecnie sprzedaży, nawet te niewidoczne, albo takie, których konsekwencją jest późniejsze zepsucie się sprzętu.

Ustawodawca przyjął, że do pół roku, domniemywa się, że powstała wada istniała już w momencie sprzedaży i to na sprzedawcy spoczywa obowiązek udowodnienia, że tak nie było. Po 6 miesiącach, ten obowiązek spada na barki konsumenta.
Nie korzystam z gwaracji ponieważ producent takiej nie udzielił i nie posiadam karty gwarancyjnej.

Karta gwarancyjna to nie jest żaden warunek skorzystania z przysługującej gwarancji. Wielu producentów, nie daje zadnych kart gwarancyjnych, np producenci dysków twardych, a gwarancja udzielana jest na podstawie nr seryjnego dysku.
Wiec pozostaje mi proponowana przez ciebie opcja 4b. W sądzie sprzedawca powoluje biegłwego rzeczoznawcę który wydaje opinię na korzysc producenta i podkreśla ze uszkodzenie ma charakter mechaniczny (bo wie ze mi to bedzie trudno udowodnić iż tak nie jest), choć ja naprawdę korzystałam zgodnie z instrukcją.
Więc sąd uznaje racje spredawcy

Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do Twoich roszczeń. Jeśli się w tym czasie nie ustosunkuje to przyjmuje się, że na nie przystał.
W jakikolwiek sposób reklamowałaś już swój wadliwy towar?

Uszkodzenie mechaniczne także podlega niezgodności towaru z umowa. Przecież, takie uszkodzenie mechaniczne, mogło już występować w momencie sprzedaży - np lekko pęknięta obudowa itp, która się potem powiększyła.

Ustawodawca nie rozróżńił uszkodzen mechanicznych czy niemechanicznych. Wszelkie wady mamy prawo reklamować, i sprzedawca za każdą z tych wad może ponieść odpowiedzialność.
Agnieszka Dwornicka

Agnieszka Dwornicka Doradca Klienta

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

Głośniki trzeszcza laptop, zakupiony w czerwcu 2009r
Nie znam sie na elektonice, więc nie wiem na jakich zasadach rzeczoznawca ocenia, przyklad podałam dla rozjaśnienia sytuacji.

konto usunięte

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

AGNIESZKA D.:
Głośniki trzeszcza laptop, zakupiony w czerwcu 2009r

Czyli na Tobie już spoczywa obowiązek udowodnienia, że wada w głośnikach tkwiła już w momencie sprzedaży. Wg mnie, w chwili obecnej jest to nie do udowodnienia.
Nie znam sie na elektonice, więc nie wiem na jakich zasadach rzeczoznawca ocenia, przyklad podałam dla rozjaśnienia sytuacji.

Mnie zastanawia jedno. Jak to się stało, że na kupiony sprzęt nie otrzymałaś żadnej gwarancji? To był laptop nowy? Jaki, jak i gdzie kupowany?
Agnieszka Dwornicka

Agnieszka Dwornicka Doradca Klienta

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

Uszkodzenie mechaniczne także podlega niezgodności towaru z umowa. Przecież, takie uszkodzenie mechaniczne, mogło już występować w momencie sprzedaży - np lekko pęknięta obudowa itp, która się potem powiększyła.


Podleega pod niezgodność?? bo myslałam że zgodnie z:
Art. 7.
Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy
kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć.
To samo odnosi się do niezgodności, która wynikła z przyczyny tkwiącej w
materiale dostarczonym przez kupującego.

Skąd wiadomo czy laptop nie wypadł z wysokości i pękną a np. uszkodzone głośniki sa konsekwencją upadku??
Agnieszka Dwornicka

Agnieszka Dwornicka Doradca Klienta

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

Nowy, Asus kupiony w Auchan
mam oprogramowanie, instrukcję obsługi, ale karty gwaracyjnej nie znalazlamAGNIESZKA D. edytował(a) ten post dnia 18.10.10 o godzinie 13:40

konto usunięte

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

AGNIESZKA D.:

Podleega pod niezgodność?? bo myslałam że zgodnie z:

A dlaczego ma nie podlegać? Już dałem przykład, np tkwiący w słabej jakości materiale/uszyciu czegoś co w skutek tej słabej jakości np pęka/rozdziera się.

Jest to uszkodzenie mechaniczne? Ano jest, z tym że tkwiące np w wadzie sprzedanego produktu.
Art. 7.
Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy
kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć.

Ale ten artykuł tyczy się zupełnie czegoś innego. Np jeśli kupujesz towar przeceniony ze względu na jakąś wadę, powiedzmy przebarwienie spodni. To tej wady reklamować nie możesz. Ale jeśli np w tych przebarwionych spodniach pójdzie szew z boku to jak najbardziej jest to wada nadająca się do reklamacji.

Ale nie ma to żadnego związku z wadami "potocznie zwanymi" jako uszkodzenia mechaniczne.
To samo odnosi się do niezgodności, która wynikła z przyczyny tkwiącej w
materiale dostarczonym przez kupującego.

To chyba nie wymaga tłumaczenia. Jeśli np wada istnieje w materiale który dostarczyłaś na spodnie, to tego nie masz prawa reklamować, ale już np masz prawo reklamować złe, czy nierówne uszycie tych spodni.
Skąd wiadomo czy laptop nie wypadł z wysokości i pękną a np. uszkodzone głośniki sa konsekwencją upadku??

Wszsytko możemy sprowadzać zawsze do takiego samego absurdu.
Dlatego też, ustawodawca to przewidział, i obowiązek udowodnienia do 6 miesiąca od zakupu przerzucił na sprzedawcę.

Bo na tej zasadzie, każdy sprzedawca mógłby odrzucać każdą reklamację argumentując, że własnie uszkkodziliśmy to sami, bądź sprzęt nam upadł.Jacek Kustra edytował(a) ten post dnia 18.10.10 o godzinie 13:51

konto usunięte

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

AGNIESZKA D.:
Nowy, Asus kupiony w Auchan
mam oprogramowanie, instrukcję obsługi, ale karty gwaracyjnej nie znalazlam

Jak pisałem. Świadczenie gwarancyjne z pewnością Ci przysługuje, i to że nie masz karty gwarancyjnej nie oznacza, że ASUS nie jest gwarantem i w Twoim przypadku.

Pewnie w Auchan, jest tak jak we wszsytkich hipermarketach, że po kartę gwarancyjną udajesz się z dowodem zakupu do punktu obsługi klienta i oni otwierają magiczną szafkę ze wszystkimi gwarancjami i wyjmują taką dla Asusa i ją podbijają i Ci wręczają.

Idź może do nich z dowodem zakupu i zapytaj się o gwarancję producenta. Albo reklamuj z tytułu gwarancji bezpośrednio przez sklep - także masz taką możliwość.

Wszystkie laptopy Asusa, objęte są dwuletnią gwarancją producenta i z tego co właśnie przeczytałem to wymogiem skorzystania z gwarancji jest karta gwarancyjna lub dowód zakupu:

http://support.asus.com/repair/repair.aspx?no=395&SLan...

"Warunki gwarancji:

4. W celu udokumentowania, że twój notebook jest na gwarancji, powinieneś przedstawić kopię karty gwarancyjnej lub kopię faktury zakupu notebooka. "

Gwarancja jest realizowana w trybie Door2Door, czyli zgłaszasz, a oni przyjeżdząją i odbierają Twojego notebooka.Jacek Kustra edytował(a) ten post dnia 18.10.10 o godzinie 13:57
Agnieszka Dwornicka

Agnieszka Dwornicka Doradca Klienta

Temat: Jak to w końcu z tą odpowiedzialnością za towar -...

Dziękuję wszystkim za pomoc, zobaczymy jak potoczy sie sprawa. Pozdrawiam i życzę miłego dnia
Agnieszka



Wyślij zaproszenie do