Robert Szmyd

New Program Logistic Engineer, Faurecia

Wypowiedzi

  • Robert Szmyd
    Wpis na grupie Transport & Logistyka w temacie Logistyka opakowań zwrotnych w branży automotive
    25.03.2015, 16:55

    Dziękuję za bardzo wartościową odpowiedź. Rzeczywiście w temacie instrukcji opakowaniowych należy pogodzić ze sobą działy produkcji, jakości, logistyki przy jednoczesnym zwróceniu uwagi na koszty wszystkich komponentów. Jest to duży orzech do zgryzienia, przy którym narzędzia wskazane przez ciebie mogą ułatwić pracę.

    Co do autonomii jest z tym różnie, wszystko trzeba uzgadniać z osobami odpowiedzialnymi w działach i tu musimy być jednomyślni. Z poziomu grupy wybierani są zaś dostawcy KLT oraz inlayerów.

    Pomysł z zastąpieniem GiBo przez KTP-Boxy jest naprawdę warty uwagi, z tym że akurat te pojemniki są własnością naszych dostawców. Można będzie podjąć jakieś próby wpłynięcia na ich decyzje, ponieważ widzę te GiBoxy są dość mocno już wyeksploatowane.

    Za fachową pomoc należy się Panu plus jak z Polski do Chin.

    Pozdrawiam!!Ten post został edytowany przez Autora dnia 25.03.15 o godzinie 17:01

  • Robert Szmyd
    Wpis na grupie Transport & Logistyka w temacie Logistyka opakowań zwrotnych w branży automotive
    23.03.2015, 22:13

    Witam,

    Niedługo będę zajmować się logistyką opakowań zwrotnych w jednej z firm z branży automotive. Podstawymi nośnikami ładunków wykorzystywanymi w przedsiębiorstwieoprócz tekturowych kartonów, są przede wszystkim skrzynie KLT, Gitterboxy oraz palety EURO.

    Moje pytanie skierowane jest do osób, którym temat ten nie jest obcy. Chciałbym zaczerpnąć jak najwięcej wiedzy w wyżej wymienionym temacie. Czy znają Państwo specjalistyczne publikacje/katalogi opisujące szczegółowo systemy zarządzania opakowaniami zwrotnymi? Czy ma ktoś z Państwa również doświadczenie z firmami zajmującymi się myciem tych pojemników oraz transportem do dostawców? I w końcu czy zajmowali się Państwo formowaniem ładunków w skrzyniach KLT?

    Jest to temat dość ciekawy i obszerny, ponieważ możliwości ułożenia ładunku w jednostce ładunkowej jest mnóstwo( poprzez ładunek umiejscowiony luzem, przez zwykłe tekturowe kratownice, folie bąbelkowe, specjalistyczne wkłady tzw. inlayery/einsaetzery). Staram się stworzyć w miarę niezawodny system, odpowiadający wymaganiom produkcyjnym/jakościowym oraz racjonalny ze względu na koszty. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi oraz aktywność w temacie.

    Pozdrawiam
    Robert SzmydTen post został edytowany przez Autora dnia 23.03.15 o godzinie 22:16

  • Robert Szmyd
    Wpis na grupie Transport & Logistyka w temacie Spedycja np. w domu
    7.02.2015, 14:53

    Obie Panie mają bardzo dużo racji. Oczywiście wiadomo, że studia można ukończyć w różnoraki sposób. Można się ślizgać z semestru na semestr, ale i można być przykładnym studentem poszerzając swoją wiedzę o różnego rodzaju ponadprogramowe nowinki.

    Na mojej specjalności rzeczywiście mało było na temat spedycji, ponieważ można uznać ją za troszkę odrębny obszar (stąd podział na TSL- Transport, Spedycja, Logistyka ażeby odróżnić 3 typy działalności). Są one jednak znacząco ze sobą powiązane, więc przydałoby się każdemu logistykowi posiąść przynajmniej podstawową wiedzę na temat transportu i spedycji. Faktem również jest, że wątków wyjaśniających formalności dot. założenia firmy spedycyjnej w sieci jest mnóstwo. I tu przydałaby się zdolność do wyszukiwania takich informacji, a nie zakładania po raz Nty forum w tym temacie.

  • Robert Szmyd
    Wpis na grupie Transport & Logistyka w temacie Spedycja np. w domu
    5.02.2015, 16:31

    Witam,

    oprócz wszystkich formalności wymaganych do założenia przedsiębiorstwa musisz posiadać zezwolenie na spedycję. A żeby uzyskać takie zezwolenie musisz posiadać Certyfikat Kompetencji Zawodowych(bądź zatrudniać osobę posiadającą ten certyfikat), musisz posiadać również odpowiednie zabezpieczenie majątkowe(może być specjalne ubezpieczenie)

  • Robert Szmyd
    Wpis na grupie Transport & Logistyka w temacie Jaki rodzaj kodu kreskowego wybrać?
    2.02.2015, 23:27

    Witam,

    Potwierdzam wypowiedź Pana Lecha. Jeśli chcesz stworzyć własny kod, składający się tylko i wyłącznie z 5ciu cyfr masz do wyboru symboliki kodów kreskowych o zmiennej długości. Może być to jak najbardziej symbolika GS1-128. Jest ona często stosowana w przypadku znakowania opakowań zbiorczych, etykiet logistycznych, ponieważ na dość małej powierzchnie można zawrzeć szereg informacji w postaci alfanumerycznej(cyfry+litery). Prawdopodobnie twoje oprogramowanie, a przede wszystkim skaner jest przystosowany do tego typu symboliki. Często zdarza się, że trzeba tylko przestawić skaner na inną symbolikę(doczytasz w instrukcji obsługi).

    Inne rodzaje kodów, jakie możesz użyć to m.in. Kod 39, Kod 93, Kod 128. Wszystkie prawdopodobnie spełnią swoje wymagania. Do wygenerowania kodów możesz skorzystać np. z oprogramowania firmy HDF. Można za jego pomocą wygenerować kody nie tylko kreskowe jednowymiarowe, ale i dwuwymiarowe(np. QR, data matrix itp.)

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do