Robert Szmyd

Robert Szmyd New Program Logistic
Engineer, Faurecia

Temat: Logistyka opakowań zwrotnych w branży automotive

Witam,

Niedługo będę zajmować się logistyką opakowań zwrotnych w jednej z firm z branży automotive. Podstawymi nośnikami ładunków wykorzystywanymi w przedsiębiorstwieoprócz tekturowych kartonów, są przede wszystkim skrzynie KLT, Gitterboxy oraz palety EURO.

Moje pytanie skierowane jest do osób, którym temat ten nie jest obcy. Chciałbym zaczerpnąć jak najwięcej wiedzy w wyżej wymienionym temacie. Czy znają Państwo specjalistyczne publikacje/katalogi opisujące szczegółowo systemy zarządzania opakowaniami zwrotnymi? Czy ma ktoś z Państwa również doświadczenie z firmami zajmującymi się myciem tych pojemników oraz transportem do dostawców? I w końcu czy zajmowali się Państwo formowaniem ładunków w skrzyniach KLT?

Jest to temat dość ciekawy i obszerny, ponieważ możliwości ułożenia ładunku w jednostce ładunkowej jest mnóstwo( poprzez ładunek umiejscowiony luzem, przez zwykłe tekturowe kratownice, folie bąbelkowe, specjalistyczne wkłady tzw. inlayery/einsaetzery). Staram się stworzyć w miarę niezawodny system, odpowiadający wymaganiom produkcyjnym/jakościowym oraz racjonalny ze względu na koszty. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi oraz aktywność w temacie.

Pozdrawiam
Robert SzmydTen post został edytowany przez Autora dnia 23.03.15 o godzinie 22:16
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Logistyka opakowań zwrotnych w branży automotive

Cześć,

ciekawy temat. W moich czasach u OEMa zajmowałem się tym pośrednio - tzn. u mnie w zespole miałem 1-2 osoby, które tym się zajmowały. Generalnie proponuję podejście Lean i związane z tym line back planning. Czyli pytasz co by chciała produkcja i starasz im się dogodzić cały czas kalkulując koszty. Znajdź sobie też sprawdzonego i elastycznego producenta wkładów do KLT oraz możliwe, że specjalistycznych stelarzy wielkości palety / GiBo. Zastanawiałeś się nad zmianą GiBo na KTP-Boxy?
Co do "menedżerów opakowań" to mój były klient zdecydował się we wspólnym projekcie na CHEP i był z tego zadowolony. Jest oczywiście kilka innych. Ale dziwi mnie to, że macie autonomię w wyborze, a nie rozpisujecie takich usług z poziomu grupy.
Robert Szmyd

Robert Szmyd New Program Logistic
Engineer, Faurecia

Temat: Logistyka opakowań zwrotnych w branży automotive

Dziękuję za bardzo wartościową odpowiedź. Rzeczywiście w temacie instrukcji opakowaniowych należy pogodzić ze sobą działy produkcji, jakości, logistyki przy jednoczesnym zwróceniu uwagi na koszty wszystkich komponentów. Jest to duży orzech do zgryzienia, przy którym narzędzia wskazane przez ciebie mogą ułatwić pracę.

Co do autonomii jest z tym różnie, wszystko trzeba uzgadniać z osobami odpowiedzialnymi w działach i tu musimy być jednomyślni. Z poziomu grupy wybierani są zaś dostawcy KLT oraz inlayerów.

Pomysł z zastąpieniem GiBo przez KTP-Boxy jest naprawdę warty uwagi, z tym że akurat te pojemniki są własnością naszych dostawców. Można będzie podjąć jakieś próby wpłynięcia na ich decyzje, ponieważ widzę te GiBoxy są dość mocno już wyeksploatowane.

Za fachową pomoc należy się Panu plus jak z Polski do Chin.

Pozdrawiam!!Ten post został edytowany przez Autora dnia 25.03.15 o godzinie 17:01



Wyślij zaproszenie do