Rafał Maurin

COACH , Trener Rozwoju

Wypowiedzi

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie Lopon Tseczu Rinpocze
    6.05.2014, 13:33

    Wielu z nas otrzymalo nauki od Tseczu Rinpocze. Proponuje, abysmy ten watek poswiecili pamieci Rinpocze, wrzucali tu wspomnienia, opowiesci, fotki i ciekawe linki. Ja ostatnio natknalem sie na ciekawa opowiesc(niestety po angielsku) o spotkaniu Rinpocze z szamanami (Laika) Inkow w Peru. Wiecej na ten temat slyszalem od Maggie Lenhert, wyglada na to ze w dawnym Peru manifestowalisie mahasiddhowie. .http://kagyustories.blogspot.co.uk/2012/08/thetrasluce...Ten post został edytowany przez Autora dnia 06.05.14 o godzinie 13:34

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie Medycyna Tybetańska
    21.11.2013, 12:10

    Ktoś próbował Bimali ?
    http://www.himalayanremedies.com/bimala/
    Działa ?Ten post został edytowany przez Autora dnia 21.11.13 o godzinie 12:10

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie Przepowiednie o Karmapach
    16.11.2013, 14:24

    Według niektórych interpretacji to jednak bierze się pod uwagę fakt tej nieintronizowanej inkarnacji. Mozna o tym poczytać w książce "Karmapa Prophecies" http://www.amazon.co.uk/The-Karmapa-Prophecies-Sylvia-... Zainteresowanym mogę przesłać tę pozycję w formie PDF.
    Ciekawe że komentatorem jest lama Gelugpy. Twierdzi on że przepowiednia dotycząca 17 Karmapy w rzeczywistosci dotyczy Rangjung Rigpi Dordze i ilustruje niezwykle bliski związek jaki łączył Go z poprzednm Situ
    Rinpocze.Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.11.13 o godzinie 14:34

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie ESENCJA MAHAMUDRY I DZOGCIEN
    2.11.2013, 16:37

    Super. dzieki :) Jak coś znajdę to Ci wyslę :)

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie ESENCJA MAHAMUDRY I DZOGCIEN
    2.11.2013, 13:25

    Pawle, temat nasuwa mi pytanie nad którym się ostatnio zastanawiałem...Wiesz moze, czy w naukach Karma Czagme na temat medytacji Czenrezig - Połączenie Mahamudry i Dzogczen, jest stosowana jakaś osobna sadhana, skomponowana przez Karma Czagme, czy też są to wskazówki bazujące na sadhanie napisanej przez Thangtong Gyalpo, albo na Królewskiej Tradycji, tej od Songtsen Gampo ? Będę wdzięczny za info :)

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie Jidamy i Strażnicy
    23.10.2013, 21:08

    ale dlaczego tutaj trzyma laskę z

    płonącą swastyką, nie wiem.

    o ile wiem to w Bon też mają Ekadżati. To moze być forma z Bon, albo moze z którejś z term Namkhai Norbu.

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie coaching w temacie coaching a NLP
    20.09.2013, 21:34


    Proszę. Model Miltona bywa przydatny, ale sprowadzanie tego co robił Erickson (przy całym rozdmuchaniu legendy wokół niego) tylko do MM jest nieporozumieniem. Robił duuużo więcej. Zresztą B, G i P spotkali się z Ericksonem na całe półtora dnia, więc za wiele realnego modelu z tego nie mieli.

    Jasne że Milton Model to nie wszystko jesli idzie o Ericksona.
    Podkreślam jedynie że Milton M jest czymś czego mozna się nauczyć, powielić i osiągnąć rezultaty. A
    fakt że możemy to zrobić wynika z tego, iż dwoch panów zadało sobie trud wyciągnięcia esencji tego, co praktykował inny pan...

    Meta Model jest modelem komunikacji/pytań Pearlsa, z Satir był podział na 4 modele reakcji (obwiniacz, komputer, itp.), dziś już rzadko kiedy stosowany oraz elementy raportu.

    Chyba jednak Meta M zawdziecza Satir wiecej niż tylko 4 modele reakcji, eye accessing cues i raport...
    . Bandler mówił na warsztatach na ktorych byłem zeszłej jesieni, że Meta Model to w większosci zasługa Virginii...
    Moze zapomniał wspomnieć o Pearlsie ;)
    tak dalej i tak dalej, przykłady można by mnożyć...Dlatego myślę że niezależnie od tego, czy ktoś chce czy nie chce używać NLP, przynajmniej warto mieć świadomość olbrzymiego wkładu NLP w rozwój wielu innych systemów i terapii...

    Tu mam wątpliwości. NLP faktycznie stworzyło sporo wartości, głównie poprzez podkreślanie pracy z procesem, a nie treścią, ale niespecjalnie przeniknęło to do innych systemów.

    Ok. W sumie faktycznie, to raczej korzystają z Ericksona ( np. Solution Focused Therapy) a nie z NLP jako takiego.
    Z drugiej strony, przegladałem ostatnio książkę o CBT (Cognitive Behaviour Therapy) która tu w Anglii jest absolutnie na topie i odniosłem wrazenie, ze jedna czwarta materiału to NLP tylko z nieco inną terminologią...
    Ale ogólnie się z Tobą zgadzam.Ten post został edytowany przez Autora dnia 20.09.13 o godzinie 21:36

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie coaching w temacie coaching a NLP
    24.08.2013, 13:49

    Jeśli spojrzy się na wiele obecnie istniejących systemów które powstały juz po NLP, to wiele z nich zawiera jakieś elementy NLP, które z kolei NLP zaadoptowało często z wcześniejszych systemów...Pytanie brzmi, gdzie dziś byśmy byli, gdzie byłby tzw. Rozwój Osobisty, gdyby nie popularyzacja NLP? Osobiście uważam, że jeśli coś działa i pomaga ludziom, to nie ma większego znaczenia czy jest czymś kompletnie nowym i oryginalnym systemem , czy tylko kolażem wcześniejszych technik, które w innym wypadku pozostałyby nie znane szerokiemu gronu, pozostając jedynie wąską domeną specjalistów...Zresztą, Milton Ericson stosował genialnie hipnozę ale to Bandler z Grinderem zaobserwowali JAK on to robi i sprawili że dziś każdy zajmujący się hipnozą może używać Modelu Miltona. To samo z Virginia Satir, stosowała ona pewne rzeczy "intuicyjnie" i dopiero Bandler z Grinderem usystematyzowali to w Meta Model. I tak dalej i tak dalej, przykłady można by mnożyć...Dlatego myślę że niezależnie od tego, czy ktoś chce czy nie chce używać NLP, przynajmniej warto mieć świadomość olbrzymiego wkładu NLP w rozwój wielu innych systemów i terapii...Ten post został edytowany przez Autora dnia 24.08.13 o godzinie 14:23

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie USUI REIKI RYOHO w temacie Huna - ścieżka wewnętrznej wolności
    29.07.2013, 13:02

    Dziekuję

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie USUI REIKI RYOHO w temacie Huna - ścieżka wewnętrznej wolności
    19.07.2013, 14:36

    Szaman Miejski?

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie USUI REIKI RYOHO w temacie Huna - ścieżka wewnętrznej wolności
    7.07.2013, 15:30

    Drogi Pawle, czy mógłbyś polecić jakąś dobrą książkę na temat Huny? Ostatnio słuchałem nagrań z kursu Huny Tada Jamesa - twórcy Time Line Therapy , ale ciekaw jestem Twojej opini, książek które mógłbys polecić na ten temat...Przy okazji mam jeszcze takie pytanie, czy słyszałeś o jakichkolwiek dowodach na to, iż Huna, tak jak jest nauczana obecnie, jest faktycznie prastarym Hawajkim systemem a nie jedynie wytworem Maxa.F.Longa? Pozdrawiam serdecznie

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie Szamanizm w temacie Nevill Drury - Szamanizm
    22.11.2012, 21:08

    Polecam "Szamanizm" jako wprowadzenie, ja zaczynałem swoje zainteresowanie tematyką właśnie od tej książki i od "cegły" czyli "Szamanizm i archaiczne techniki ekstazy" Eliadego, która to cegła jakkolwiek pełna informacji, nieszczególnie nadaje się na wprowadzenie ...Rafał Maurin edytował(a) ten post dnia 22.11.12 o godzinie 21:09

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie mahamudra CIE
    3.11.2012, 16:12

    Jeśli ktoś ma ochotę wybrać się do Londynu by otrzymać przekaz Chod to dzielę się linkiem http://www.tibetanchod.com/events/europe/

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie Wadżrajogini / Wadżrawarahi
    12.09.2012, 21:48

    Kamil Xd:
    Jeżeli wyobrażę sobie, że
    każda kobieta jest nią, to szybko serce mi stanie,

    Mnie na widok pięknych kobiet co innego staje ;)))
    Bo jak zauważył Paweł, żyjemy w sferze pożądania ;)Rafał Maurin edytował(a) ten post dnia 12.09.12 o godzinie 21:51

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie wadżrakilaja/ dordże phurba
    23.07.2012, 12:16

    Paweł Włodarczyk:
    Rafał Maurin:
    W Sakyapie praktykuja glownie wlasny przekaz bezposrednio od Padmasambhavy,
    przekazywany z pokolenia na pokolenie w rodzinie Khon.
    Super, dzięki za info:)
    Pewien lama(nie pamiętam jak się nazywał)powiedział, że posiada przekazy Phurby nie tylko z term ale i z kama. Jest to interesujące, ponieważ uważa się, że przekaz Phurby pochodzi wyłącznie z term, czyli od Guru Padmasambhawy.

    Podczas inicjacji Phurby ktora dostalem od przyszlego syna Sakya Trizina - Ratna Vadzra Rinpoche - powiedzial ze ta inicjacja i nauki zostaly przekazane bezposrednio przez Padmasambhave jednemu z jego uczniow ktory byl czlonkiem rodziny Khon ( Sakya Trizinow) i jest przekazywana w rodzinie od tamtego czasu. o ile wiem jest to jedyny przekaz Phurby ktory nie pochodzi z Term. Tu troche na ten temat http://www.hhthesakyatrizin.org/teach_vajrakilaya.html

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie Mantry
    23.07.2012, 12:07

    Super! Dzieki chlopaki. Pawle bede bardzo szczesliwy jesli podeslesz mi te krotka inwokacje Gyalwa Gyamtso.No i czekam na mantre ktora zapisal Frederick :)

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie wadżrakilaja/ dordże phurba
    19.07.2012, 15:11

    Paweł Włodarczyk:
    Marcin Browczyk:
    Pawle. Tekst Phurby odkryty przez Czogjura Lingpę jest praktykowany tylko w kagyu czy w ningmapie tez?
    Też:) Nie wiem jak jest w Sakja i Gelug. Niektórzy Gelugpowie również praktykują termy ukryte przez Padmasambhawę.

    W Sakyapie praktykuja glownie wlasny przekaz bezposrednio od Padmasambhavy,
    przekazywany z pokolenia na pokolenie w rodzinie Khon.

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie Medytacja
    19.07.2012, 14:56

    Mysle ze generalnie wszystko zalezy od celu jaki sobie postawimy, co chcemy osiagnac...Czy nagromadzic duzo potencjalu i stopniowo przez kilka zyc dazyc do celu, czy poprostu "ustawic" sie dobrze w samsarze, czy moze osiagnac stan Buddy by pomc wszystkim istotom...Kazdy orze nie jak moze, ale jak chce...

    Sam niestety nie byłem nigdy "pouczony" :)

    Jesli idzie o praktyki takie jak trzy swiatla to nie sa potrzebne jakies specjalne wyjasnienia. Z pewnoscia otrzymales ogolne wyjasnienia od lamy i to powinno wystarczyc.
    Co innego gdybys praktykowal np. 6 Jog Naropy...


    Medytuję codziennie a przynajmniej bardzo się staram.

    no i super, codzienna medytacja podstawa rozwoju :)))
    Z drugiej strony mozna medytowac codziennie przez pol godziny albo przez osiem godzin i rezultaty beda odpowiednio rozne...>
    No i co dalej? Robię to dwadzieścia lat i według mojej oceny nie posunąłem się dalej
    Może coś robię źle?

    Wszyscy slyszelismy ze uzywajac metod Wadzrajany mozna osiagnac Oswiecenie w ciagu jednego zycia. O czym jednak czesto sie zapomina to to z jest to mozliwe jesli praktykuje sie tak jak Milarepa...
    Mozna poczytac Jego biografie i porownac jego zaangazowanie i wlasne a wtedy wiele spraw staje sie jasnych...Nawet tak wspaniale istoty jak Gampopa musialy spedzic sporo czasu na odosobnieniu medytujac non stop mimo iz osiagnely b.glebokie rezultaty w poprzednich zyciach...A gdzie nam do Gampopy? Duzo pracy nas czeka :)))
    Mam tu na mysli to, ze jesli medytuje sie codziennie przez godzine to jakkolwiek jest to niezmiernie pozyteczne i chwalebne, to jednak oczekiwanie ze osiagnie sie Oswiecenie w tym zyciu jest mysleniem zyczeniowym...
    W biografii Buddy wyczytałem, że osiągał w medytacji jakiś stopień (pierwszy, drugi, trzeci, czwarty) i opuszczał nauczyciela. W końcu trafił na takiego, który pokazał mu jeszcze jeden głębszy. Do reszty doszedł sam.
    Osiągał kolejno stany różnego wchłonięcia... dla mnie jest to abstrakcja.

    Budda pracowal na to przez baaaaaaaardzo dlugi czas.
    Dla wiekszosci z nas Jego doswiadczenia beda dla nas jeszcze dlugo abstrakcja.
    Ale nie ma sie co zrazac.

    trzeba wylac brudna wode z dzbana - OCZYSZCZENIE
    i nalac czystej - NAGROMADZENIE ZASLUGI I MADROSCI
    Mozna tego dokonac relatywnie latwo kompletujac MINIMUM jedno Nyndro
    Wszystko juz mamy - Nature Buddy czyli PRZYCZYNE Oswiecenia, Podstawe - Cenne Ludzkie Cialo,
    WARUNEK KONIECZNY - spotkanie nauczyciela i otrzymanuie nauk...
    Natomiast OWOC - doskonaly Stan Buddy i AKTYWNOSC dla dobra innych zalezy juz od nas.
    czeka nas tylko troche pracy :)))
    Hej! Ho! Ha Ha!

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie Mantry
    18.07.2012, 13:38

    Ja też odniosłem wrażenie że mantra którą mówił Karmapa kończyła się na om...
    Ale jeżeli idzie o mantrę która potem była śpiewana przez mnichów podczas blessingu to była ta druga podana przez Pawła ( z hridaya).

    To ja tu też mam prośbę...W Manchesterze Karmapa udzielił inicjacji Gyalwa Gyamtso, niestety nie zanotowałem mantry...Ktoś zna lub wie, to bardzo proszę, nie powstrzymujcie się przed podzieleniem się tą wiedzą :)))
    Oczywiście na priva - bo mantra tajemną jest :)Rafał Maurin edytował(a) ten post dnia 18.07.12 o godzinie 13:40

  • Rafał Maurin
    Wpis na grupie Karma Kagyu w temacie Kagyupowa scieżka życzeń i modlitw.
    13.06.2012, 15:12

    Zdaje się że niepotrzebnie założyłem nowy temat - zwyczajnie zapomniałem o tym ;)

    MODLITWA ŻYCZEŃ SAMANTABHADRY

    MODLITWA KRÓLEWSKA
    O najwyższą szlachetność postępowania
    (Samantabhadracarya pranidhana)

    1.
    Przed tymi spośród ludzi, którzy są jak lwy -
    Przed buddami czasów minionych, obecnych i przyszłych,
    Którzy ukazują się we wszystkich krainach dziesięciu kierunków,
    Chylę w pokłonie swoje ciało, mowę i najszczerszy umysł.

    2.
    Na falach mocy tej Królewskiej modlitwy
    O najwyższą szlachetność postępowania,
    Buddowie jawią się w moim umyśle jak żywi,
    A moje ciało, w postaciach tak licznych jak atomy w przestrzeni,
    Chyli się przed nimi w pokłonie.

    3.
    Każdy atom jest siedzibą niezliczonych buddów,
    Przebywających w orszaku swych synów i córek;
    Tak właśnie, oczyma wiary, widzę całe dharmadatu -
    Wypełniane całkowicie przez Zwycięzców.

    4.
    Tym, których godne chwały zalety są niewyczerpane jak oceany,
    Szmer oceanu dźwięków mojej mowy śpiewa na chwałę -
    Chwałę wspaniałości wszystkich buddów,
    Śpiewa na chwałę wszystkich sugatów.

    5.
    Najpiękniejsze kwiaty, królewskie girlandy,
    Słodką muzykę, wonne olejki, przepyszne baldachimy,
    Migotliwe, skrzące światła lamp i święty aromat kadzideł-
    Ofiarowuję wszystkim Zwycięzcom.

    6.
    Przepiękne szaty, wonności perfum,
    Najkosztowniejsze pudry z drzewa sandałowego
    Usypane na kształt góry ogromnej jak Meru,
    Wszystko to, ułożone w pełen wspaniałości sposób,
    Ofiarowuję tym, którzy odnieśli zwycięstwo nad samym sobą.

    7.
    Te niedoścignione, nieskalane dary,
    Mą głęboką cześć dla wszystkich buddów,
    I niezachwianą moc wiary w szlachetność postępowania,
    Chyląc się w pokłonie, składam w ofierze Zwycięzcom.

    8.
    Wszelkie krzywdzące czyny, które popełniłem
    Swoim ciałem, mową lub umysłem,
    Ulegając potędze pożądania, gniewu i głupoty,
    Wyjawiam tutaj, nie czyniąc żadnego wyjątku.

    9.
    Całym sercem raduję się zasługą każdego:
    Buddów i bodhisattwów, pratjekabuddów,
    Arhatów wciąż praktykujących i tych już poza praktyką,
    Oraz wszystkich żyjących istot.

    10.
    Proszę Was, o moi obrońcy,
    Których blask rozświetla krainy dziesięciu kierunków,
    Którzy, pokonując etapy przebudzenia,
    Osiągnęliście stan wszechwiedzy buddy -
    Obróćcie najdoskonalszym kołem Dharmy!

    11.
    Złożywszy dłonie, zanoszę szczerą prośbę,
    Do mistrzów, którzy chcą urzeczywistnić parinirwanę:
    Zostańcie z nami przez tyle eonów, ile jest atomów we wszechświecie,
    By nieść dobro i radość wszystkim tułającym się w samsarze.

    12.
    Każdą, choćby najdrobniejszą zasługę, którą nagromadziłem,
    Składając pokłony, ofiary, wyznając błędy, radując się,
    I prosząc buddów by nie odchodzili, lecz nauczali nas Dharmy,
    Dedykuję najwyższemu i doskonałemu Oświeceniu.

    13.
    Składam ofiary wszystkim buddom przeszłości,
    I wszystkim obecnym buddom światów dziesięciu kierunków;
    A wszyscy ci, którzy jeszcze nie ukazali się jako buddowie,
    Oby jak najszybciej, doskonaląc umysł, osiągnęli najwyższe Oświecenie.

    14.
    Oby wszystkie światy dziesięciu kierunków
    Stały się nieskalane i rozległe,
    Oby wypełniły się one bodhisattwami,
    Zasiadającymi u stóp buddów pod drzewami bodhi.

    15.
    Niechaj wszyscy mieszkańcy dziesięciu kierunków
    Będą zawsze zdrowi i pełni radości,
    Niech prowadzą życie w pełni zgodne z Dharmą,
    I niechaj nigdy nie zawiedzie ich to, na co żywią nadzieję.

    16.
    Krocząc zawsze ścieżkami Oświecenia,
    Obym pamiętał wszystkie minione żywoty,
    A w cyklu śmierci, migracji i odrodzenia,
    Niech trwa we mnie moc wrażliwości na prawdę.

    17.
    Podążając trop w trop za buddami,
    Obym osiągnął doskonałą szlachetność postępowania bodhisattwów,
    I podejmował tylko czyste i nieskalane moralnie działanie,

    18.
    Języki, którymi mówią bogowie, nagi, jaksze, duchy i ludzie,
    I wszelkie sposoby porozumiewania się istot -
    Obym opanował je wszystkie tak,
    Bym mógł nauczać w nich Dharmy.

    19.
    Oby mój umysł był pełen łagodności,
    A kultywując sześć paramit nigdy nie poniechał bodhicitty.
    Obym całkowicie oczyścił strumień mojego umysłu
    Z wszelkich negatywności i zaciemnień.

    20.
    Obym uwolnił się od karmy, złudzeń i szkodliwych mocy,
    Tak, bym mógł żyć w świecie nietknięty przez jego skalania,
    Tak jak lotos, którego rozkwitu nie zaburzają wodne fale,
    Tak jak Słońce i Księżyc nie napotykają przeciwności na niebie.

    21.
    Dopóki istnieją pola buddów i kierunki,
    Obym nie ustawał w wysiłkach, by ukoić cierpienia niższych światów,
    I nie spoczął, dopóki istoty nie osiągną pełni szczęścia,
    Stanowiąc dla nich źródło pożytku i radości.

    22.
    Obym osiągnął pełną doskonałość na ścieżkach Oświecenia,
    Zawsze pozostając w harmonii ze światem,
    A ukazując innym najszlachetniejsze drogi postępowania,
    Obym sam wytrwał na nich przez wszystkie eony przyszłości.

    23.
    Którzy pragną jedynie mojej pomyślności,
    Nauczających najwyższej szlachetności postępowania;
    I obym nigdy, nawet na moment, nie przyniósł im rozczarowania.

    24.
    Obym zawsze bezpośrednio widział buddów -
    Obrońców otoczonych przez bodhisattwów,
    A w przyszłości, bez cienia znużenia,
    Obym składał im rozległe ofiary, nie szczędząc sił.

    25.
    Obym zawsze podtrzymywał świętą Dharmę buddów,
    I rozjaśniał najwyższe ścieżki Oświecenia,
    Obym na przestrzeni wszystkich eonów przyszłości
    Praktykował ścieżkę najwyższej szlachetności postępowania.

    26.
    Krążąc w różnorodnych światach egzystencji,
    Obym nagromadził bezgraniczne dobro i mądrość,
    I obym stał się niewyczerpaną skarbnicą zalet,
    Takich jak zręczne środki, mądrość, samadhi i doświadczenia bodhisattwy.

    27.
    Na każdym atomie są krainy buddów tak liczne jak atomy przestrzeni,
    A każdy budda otoczony jest przez miliardy bodhisattwów, Praktykujących najwyższą szlachetność postępowania.

    28.
    Tak więc, w którymkolwiek kierunku zwrócę swoją uwagę,
    W każdej cząsteczce przestrzeni, nie większej niż czubek włosa,
    Są oceany buddów trzech czasów -
    Oby mój związek z ich oświeconą aktywnością przetrwał oceany eonów.

    29.
    Doskonale czysta mowa buddów to ekspresja,
    W której każde pojedyncze słowo przepełnia ocean zalet,
    Melodyjny ocean dźwięków, w absolutnej harmonii
    Z potrzebami czujących istot.

    30.
    Wszyscy Zwycięzcy czasów minionych, obecnych i przyszłych, Nieustannie wprawiają w ruch koła zręcznych metod Dharmy;
    Z całą mocą mojego umysłu wsłuchuję się
    W niewyczerpane dźwięki ich mowy.

    31.
    Wszystkie eony przyszłości, które kiedykolwiek zaistnieją,
    Manifestują się we mnie w mgnieniu każdej chwili,
    Ja sam również, w każdym pojedynczym momencie,
    Przenikam wszystkie eony trzech czasów.

    32.
    W ułamku chwili, dzięki mądrości, postrzegam tych pośród ludzi,
    Którzy są jak lwy - wszystkie oświecone istoty trzech czasów;
    I dzięki mocy czerpanej ze wzorca bodhisattwów,
    Całkowicie koncentruję się na sferze ich nieogarniętych doświadczeń.

    33.
    Na każdym pojedynczym atomie istnienia
    Manifestuję pola buddów trzech czasów;
    A każdy pojedynczy atom istnienia
    Przekształcam w pole buddy.

    34.
    Dzięki temu, obym odrodził się w obecności tych wszystkich,
    Którzy ukażą się jak światło w świecie,
    Zasiądą pod drzewem bodhi,
    Po czym obrócą kołem Dharmy pełnego oświecenia,
    I zamanifestują odejście w ostateczny spokój nirwany.

    35.
    Obym osiągnął dziesięć mocy:
    Moc błyskawicznych cudownych emanacji,
    Moc, dzięki której każda brama wiedzie ku wielkiemu pojazdowi,
    Moc doskonałej aktywności,
    Moc wszechprzenikającej miłości,
    Moc nieustającej pozytywnej energii,
    Moc mądrości wolnej od przywiązania,
    Moce metod, samadhi i moc samego oświecenia.

    36.
    Obym oczyścił moc karmy,
    Obym rozbił w pył potęgę złudzeń,
    Obym doprowadził do bezsiły potężne mary,
    I obym doprowadził do doskonałości szlachetność postępowania.

    37.
    Obym oczyścił ocean światów,
    Obym wyzwolił ocean czujących istot,
    Obym ujrzał ocean prawdy,
    I obym urzeczywistnił ocean mądrości.

    38.
    Obym dokonał oceanu doskonałych czynów,
    Obym osiągnął doskonałość oceanu modlitw,
    Obym złożył ofiary oceanowi buddów,
    I praktykował bez znużenia w ciągu oceanu eonów.

    39.
    Dzięki praktyce najwyższych ścieżek bodhisattwów,
    Obym osiągnął oświecenie stanu buddy,
    Spełniając w ten sposób oświecone, najwyższe życzenie
    Buddów przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.

    40.
    Najstarszy syn wszystkich Zwycięskich,
    Zwany jest Samantabhadrą - "Wszechobejmującą dobrocią" -
    Dedykuję wszystkie posiadane zasługi,
    Abym mógł praktykować tak samo jak on.

    41.
    Tak jak najszlachetniejszy mędrzec Samantabhadra
    Dedykował całą praktykę osiągnięciu stanu czystego ciała,
    Czystej mowy i umysłu, oraz czystych światów,
    Tak samo ja, teraz, dedykuję owoc wszystkich moich wysiłków.

    42.
    By móc stwarzać wszelkie szlachetne zasługi,
    Wzbudzę w sobie aspirację Mandżuśriego;
    Obym w przyszłości nigdy nie zaznał znużenia,
    Dążąc do doskonałości w najwyższych praktykach bodhisattwy.

    41.
    Oby moje czyste uczynki nigdy nie dobiegły kresu,
    A moje doskonałe zalety stały się bezgraniczne;
    Pozostając w stanie niezmierzonej aktywności
    Obym osiągnął stan buddy - stan nieskończonych emanacji.

    42.
    Bezgraniczny jest wymiar przestworzy,
    Bezgraniczna jest liczba czujących istot,
    Bezgraniczna jest też karma i złudzenia,
    Niech więc moje aspiracje będą takie same - bezgraniczne.

    43.
    Można wszelkie bogactwa i klejnoty
    Nieskalanych światów dziesięciu kierunków,
    Cały bezmiar radości bogów i ludzi,
    Ofiarowywać buddom przez eony tak liczne jak cząsteczki przestrzeni,

    49.
    Lecz ktoś, kto przeczyta lub usłyszy tę Królewską Modlitwę,
    I tęskniąc za najwyższym przebudzeniem
    Wzbudzi w swym sercu wiarę choć przez chwilę -
    Stworzy nieporównanie bardziej drogocenną zasługę.

    50.
    Ci, którzy ze szczerym sercem
    Zmówią tę modlitwę najszlachetniejszych aspiracji,
    Będą wolni od pełnych żalu odrodzeń w niższych światach,
    Niedostępni dla wszystkich krzywdzących istot,
    I rychło ujrzą Amitabhę, Buddę Niezmierzonego Światła.

    51.
    I nawet jeszcze w tym ludzkim życiu
    Ich udziałem stanie się szczęście
    I wszelkie sprzyjające okoliczności,
    I staną się oni, niezadługo, jak sam Samantabhadra.

    52.
    Ci, których głos zabrzmi słowami tej Modlitwy życzeń
    O doskonałą szlachetność postępowania,
    Oczyszczą całkowicie wszelkie negatywności
    Popełnione pod wpływem ignorancji -
    Nawet pięć złych czynów o skutku natychmiastowym.

    53.
    Posiądą oni formę o cechach i oznakach najwyższej Nirmanakai,
    Doskonałe ciało, mądrość i rodzinę,
    Staną się godni ofiar składanych przez trzy światy,
    I niedostępni dla żądnych krzywd mocy i bałamutnych nauczycieli.

    54.
    Rychło udadzą się pod wielkie drzewo oświecenia,
    I zasiądą pod nim dla dobra wszystkich istot,
    Po czym obrócą wspaniałym kołem Dharmy,
    Ujarzmiając Marę i jego hordy.

    55.
    Czym jest w pełni dojrzały skutek czytania, recytowania i nauczania
    Tej Modlitwy o szlachetność postępowania,
    Dostrzec może dopiero wszechwiedzący budda;
    Nie miej więc wątpliwości, że skutek ten to całkowite oświecenie.

    56.
    By móc podążać za przykładem ustanowionym
    Przez mądrość Mandżuśriego,
    I przez dobroć Samantabhadry,
    Wszelkie swoje zasługi dedykuję ich nieskalanym ideom.

    57.
    Wszyscy Zwycięzcy trzech czasów
    Wychwalali tę nieskalaną dedykację jako najdoskonalszą,
    Więc ja również poświęcam wszystkie korzenie moich zasług Najwyższym celom bodhisattwów.

    58.
    Gdy nadejdzie moment mojej śmierci,
    Obym pozostał wolny od zaciemnień,
    I bezpośrednio postrzegając Amitabhę,
    Obym znalazł się natychmiast w Suhawati - czystej krainie radości.

    59.
    Przybywszy do Suhawati, obym urzeczywistnił
    Pełnię znaczenia życzeń wyrażonych w tej Modlitwie,
    I spełnił je wszystkie bez wyjątku,
    Dla dobra istot wszystkich czasów i kierunków.

    60.
    W radosnej mandali Buddy Amitabhy,
    Obym narodził się z pięknego lotosu,
    I uzyskał przepowiednię oświecenia
    Od samego Amitabhy.

    61.
    Gdy otrzymam słowa Jego przepowiedni,
    Oby, dzięki mocy mojego umysłu, miliony cudownych emanacji
    Wypełniły wszystkie kierunki,
    Przynosząc światu nieskończoną korzyść.

    62.
    Wszelką, nawet najdrobniejszą zasługę,
    Nagromadzoną dzięki recytacji tej modlitwy,
    Dedykuję natychmiastowemu spełnieniu
    Dobrych życzeń wszystkich istot.

    63.
    Dzięki bezmiernemu potencjałowi dobroci,
    Stworzonemu dzięki tej dedykacji,
    Oby wszystkie istoty pogrążone w oceanie cierpienia,
    Doświadczyły obecności Amitabhy.

    64.
    Dzięki wyrażeniu tego królewskiego życzenia,
    Najszlachetniejszego ze szlachetnych-
    By pomóc niezliczonym istotom w samsarze,
    Dzięki urzeczywistnieniu tego tekstu,
    Oby światy pełne cierpienia,
    Opromienione oślepiającym blaskiem praktyki Samantabhadry,
    Doszczętnie opustoszały!

    Tak kończy się Modlitwa życzeń praktyki Samantabhadry, zwana także Modlitwą Królewską, pochodząca z Sutry Avatamsaka (rozdział Gandawjuha).

    tłum. Barbara Kropiwnicka

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do