konto usunięte
Kamil Maroszek Hotelarz
Temat: Start nowego hotelu...
Karol P.:
W styczniu tego roku oddaliśmy do użytku obiekt noclegowy z kategorii Pokoje Gościnne. Jednak jego standard staraliśmy się podnosić do Hotelu ** lub ***. Obiekt położony jest w miejscowości Grobelno k/Malborka a z okien widać zamek malborski. Jednakże promocja tego typu obiektu jest bardzo trudna zważywszy na konkurencję, która nie zamierz osiągać szczególnych efektów jeśli chodzi o jakość bo już mieliśmy gości którzy przychodzili do nas z niewiarygodnymi opowieściami o innych obiektach. Moje pytanie jest następujące. Czy posiadacie Państwo jakieś rady jak organizować pracę tego obiektu i sposób na promocję ? Niestety na pomysły takie jakie dał Pan Marek Polakiewicz Nas po prostu nie stać.
Właściwy człowiek na właściwym miejscu!
Moje rady:
-> promować hotel (ale nie tak drogo, jak proponował Pan Marek, tylko taniej, ech :/ )
-> działać marketingowo
-> działać PRowo
-> dbać o Gości
-> dbać o jakość
-> dbać o dobry personel
-> wykorzystywać google.pl
-> wykorzystywać branżowe portale i media
-> zatrudnić dobrego marketingowca
-> zlecić pomoc marketingową doświadczenemu hotelowemu marketingowcowi
Powinno wystarczyć. Ot, co.
Marek
P.
Albergolog,
Współpracownik Domu
Gospodarki Niemiecko
- Po...
Temat: Start nowego hotelu...
Szanowni Panowie Hotelarze! W swoich postach i zgodnie z wątkiem omówiłem i zaproponowałem alternatywny scenariusz, który dotyczy wyłącznie zorganizowania uroczystości - ceremonii otwarcia hotelu, a nie działań marketingowo-promocyjnych, które realizuje się podczas trwania fazy "pre-opening". To tak dla uściślenia tematyki. Panowie! Coś się Wam pokręciło !!!Ten post został edytowany przez Autora dnia 06.06.13 o godzinie 09:23konto usunięte
Temat: Start nowego hotelu...
Kamil M.:
Karol P.:
W styczniu tego roku oddaliśmy do użytku obiekt noclegowy z kategorii Pokoje Gościnne. Jednak jego standard staraliśmy się podnosić do Hotelu ** lub ***. Obiekt położony jest w miejscowości Grobelno k/Malborka a z okien widać zamek malborski. Jednakże promocja tego typu obiektu jest bardzo trudna zważywszy na konkurencję, która nie zamierz osiągać szczególnych efektów jeśli chodzi o jakość bo już mieliśmy gości którzy przychodzili do nas z niewiarygodnymi opowieściami o innych obiektach. Moje pytanie jest następujące. Czy posiadacie Państwo jakieś rady jak organizować pracę tego obiektu i sposób na promocję ? Niestety na pomysły takie jakie dał Pan Marek Polakiewicz Nas po prostu nie stać.
Właściwy człowiek na właściwym miejscu!
Moje rady:
-> promować hotel (ale nie tak drogo, jak proponował Pan Marek, tylko taniej, ech :/ )
-> działać marketingowo
-> działać PRowo
-> dbać o Gości
-> dbać o jakość
-> dbać o dobry personel
-> wykorzystywać google.pl
-> wykorzystywać branżowe portale i media
-> zatrudnić dobrego marketingowca
-> zlecić pomoc marketingową doświadczenemu hotelowemu marketingowcowi
Powinno wystarczyć. Ot, co.
Panowie,
to są tematy, na które czasu może nie wystarczyć nawet na 2-dniową konferencję. W sektorze MSP, czy także małe hotele, gosp. agroturyst. itp, występuje jeden zasadniczy problem: oczekiwanie bardzo szybkiego zwrotu z inwestycji, spowodowane brakiem środków na długofalowe inwestycje.
Efektem tego jest dokonywanie szeregu działań ad hoc. Bez planowania, bez analizy rynku, grupy docelowej, konkurencji etc. Z mojej strony jedna, zasadnicza rada.
Zanim zaczniecie jakiekolwiek działania, 3 ważne aspekty.
1. Produkt - czy spełnia oczekiwania grupy docelowej? Bardzo często próby sprzedawania i promocji czegoś, co nie spełnia oczekiwań, będą po prostu wyrzuceniem pieniędzy w błoto.
2. Kto stanowi grupę docelową? Gdzie ta grupa jest w internecie, jak z niego korzysta, skąd pozyskuje wiedzę? Tu należy wykonać tzw. profil swojego klienta na podstawie dwóch czynników: behawioralnego oraz demograficznego.
3. I dopiero mając już taką analizę, należy dobrać narzędzia i sposoby promocji. Nigdy odwrotnie, co błędnie robi większość przypadkowych osób, zajmujących się marketingiem.
I jeszcze jedna ważna rzecz. Wiem, że MSP nie ma dużych budżetów, wiedzy i doświadczenia. Ale warto zainwestować np. w prenumeratę miesięczników traktujących o branży i marketingu lub pozycje książkowe. Wybrać 2-3. Tam są czasami podane gotowe propozycje, studia przypadków, analizy etc, z których można od razu korzystać.
Powodzenia!
Mariusz
Leonik
Key Account Manager
P&G Professional
Temat: Start nowego hotelu...
Karol P.:Proszę pozdrowić Panią Elżbietę.
Chciałbym się przyłączyć do tematu rozmowy odnośnie startu nowego obiektu. W styczniu tego roku oddaliśmy do użytku obiekt noclegowy z kategorii Pokoje Gościnne. Jednak jego standard staraliśmy się podnosić do Hotelu ** lub ***. Obiekt położony jest w miejscowości Grobelno k/Malborka a z okien widać zamek malborski. Jednakże promocja tego typu obiektu jest bardzo trudna zważywszy na konkurencję, która nie zamierz osiągać szczególnych efektów jeśli chodzi o jakość bo już mieliśmy gości którzy przychodzili do nas z niewiarygodnymi opowieściami o innych obiektach. Moje pytanie jest następujące. Czy posiadacie Państwo jakieś rady jak organizować pracę tego obiektu i sposób na promocję ? Niestety na pomysły takie jakie dał Pan Marek Polakiewicz Nas po prostu nie stać.
Monika
Żak-Mus
Właściciel,
Hotelissima
Doradztwo Hotelowe
Temat: Start nowego hotelu...
Dyskusja szeroka, wielowątkowa...niestety nikt nie zauważył jednej prawidłowości, nad która boleję i którą obserwuję u prawie 100% inwestorów hotelowych, zwłaszcza tych indywidualnych - brak PRE-OPENINGU !Hotelu nie "otwiera" się w tydzień, w tydzień też przed otwarciem żaden poważny specjalista - z doświadczeniem i odpowiedzialnością za swoje czyny nie wypromuje produktu, nie "ściągnie" Gości do hotelu.
Niestety, o czym najczęsciej się zapomina lub pomija ten aspekt zupełnie go bagatelizując - hotel winien byc uruchamiany już w trakcie realizowania inwestycji, krok po kroku zgodnie z wcześniej rozpisanym harmonogramem działań marketingowo - sprzedażowych ( choćby kampania teaserowa ). O tym czesto Inwestorzy zapominają - bo przecież najważniejsza jest budowa, a marketing leży odłogiem...
Przykładów takich zaniedbań można mnożyć na pęczki a potem - proszę o wybaczenie autora wątku - takie właśnie rozpaczliwe posty...
Marek
P.
Albergolog,
Współpracownik Domu
Gospodarki Niemiecko
- Po...
Temat: Start nowego hotelu...
Pani Moniko! W pełni się zgadzam z Pani opinią. Mam jednak duże wątpliwości, czy nasi hotelarze, a zwłaszcza inwestorzy - amatorzy hotelarscy znają pojęcie "PRE - OPENING" ??? Miałem do czynienia z takimi dziwnymi ludźmi w swojej karierze, że nie jest w stanie mnie już nic zdziwić.
Bogna
Węgorska
Mistrz NLP,
Certyfikowany
ThetaHealer®DNA 3,
chirurg fant...
Temat: Start nowego hotelu...
Monika Ż.:..nie wszyscy... myślę, że jeśli ktokowiek miał doświadczenie z branżą HoReCa to wie, że pre-opening jest niezwykle istotny ;) Określenie targetu (grupy docelowej) i budowanie marki na tym etapie jest rownie ważne jak kolor posadzki ;)
Dyskusja szeroka, wielowątkowa...niestety nikt nie zauważył jednej prawidłowości, nad która boleję i którą obserwuję u prawie 100% inwestorów hotelowych, zwłaszcza tych indywidualnych - brak PRE-OPENINGU !
To nie bazarek, targ ani Alledrogo...
konto usunięte
Temat: Start nowego hotelu...
Jak się nie da, jak się da... wystarczy odpowiednio duży budżet :D
Bogna
Węgorska
Mistrz NLP,
Certyfikowany
ThetaHealer®DNA 3,
chirurg fant...
Temat: Start nowego hotelu...
Przemysław P.:Poczytaj wątek...budżet zasadniczo żaden i nie ma czasu na pre-opening...
Jak się nie da, jak się da... wystarczy odpowiednio duży budżet :D
konto usunięte
Temat: Start nowego hotelu...
Czytałem. Prawdopodobnie mój wpis nie był wystarczająco wyrazisty: jest odpowiedzią na stwierdzenie, iż nie da się w tydzień załatwić promocji... a to, iż zainteresowana strona nie posiada środków na promocję, nie jest niczym nowym. Tendencja: budujemy hotel / pensjonat / restaurację / klub i ma się w ciągu roku zwrócić... jest raczej cały czas zwyżkowa a nie malejąca.
Monika
Żak-Mus
Właściciel,
Hotelissima
Doradztwo Hotelowe
Temat: Start nowego hotelu...
Terminu Pre-opening użyłam z rozmysłem, wszak piszemy w grupie "Hotelarze" gdzie mam nadzieję, świadomość tego etapu prac związanych z planowaniem i realizacją inwestycji hotelowej jest wysoka...zupełnie inaczej, o czym już wspomniałam sytuacja wygląda wśród inwestorów...i proszę wybaczyć, nie pomoże tu uruchomienie "ad hoc" dużego budżetu po otwarciu hotelu by ten wypromować, często zresztą nikt z inwestorów takiego budżetu nie chce wyasygnować gdyż wg. szerokiej opinii właścicieli hoteli sam fakt pojawienia się na rynku nowego hotelu winien być wystarczającym dla jego skutecznej sprzedaży i zainteresowania Gości...Znamiennym jest natomiast fakt rozczarowania inwestorów, że po zainwestowaniu kilkunastu lub kilkudziesięciu mln pln w hotel ( mam na myśli bryłę i wyposażenie ) ten jakimś dziwnym trafem nie dość, że nie działa jak założono ( niekoniecznie opierając się na planach budżetowych ) to generuje straty...
Oczekiwania inwestorów skali zwrotu na inwestycji częstokroć znowu nie są poparte żadnymi wyliczeniami, a Ci tkwiąc w nieświadomości z rozczarowaniem patrzą na liczby, które nijak nie chcą pokazać, że inwestycja zwróci się po roku czy dwóch ( gdy prawidłowością jest, że prawidłowo wybudowany i zarządzany hotel ma szansę na zwrot z inwestycji po minimum plan optymistyczny 5 latach, a zwykle nie mniej niż 10 - gdy wartość inwestycji jest liczona nie tylko grubością murów, wielkością działki, na której jest położony czy ceną mebli, w które został wyposażony ale i know-how, pozycją na rynku i bazą stałych Klientów, które to stanowią duży procent w wycenie spółki posiadającej/zarządzającej hotelem).
Skąd ten niedosyt inwestorów / właścicieli hoteli i rozstrzelenie pomiędzy oczekiwaniami a przychodami i wartością produktu ?
Odpowiedź jest zaskakująco prosta - z braku planowania i pozornych oszczędności
Architekt, który nie ma w swym portfolio żadnej realizacji hotelowej projektuje hotel, bo taniej... jakie ma kwalifikacje ku temu? Ano bywał z rodziną w wielu hotelach ;-)... Projektując hotel nie uwzględnia takich "drobiazgów" jak magazyny spożywcze, magazyny na meble, pomieszczenia dla służby pięter, szatnie dla pracowników, zaplecze recepcji, gabinet dyrektora, biura etc...nie wie, bo i skąd, że drogi serwisowe Pracowników hotelu nie mogą się krzyżować z drogami, po których poruszają się Goście...ot choćby "zapomina" o odrębnym wejściu do hotelu dla Pracowników, które z zasady nie jest wejściem do hotelu dla Gości...
Czasami mam ochotę zaprosić niektórych architektów do hoteli by za karę popracowali w swoich obiektach choćby przez tydzień...Na jakie wynalazki logistyczne są potem narażeni pracownicy by ogarnąć taki hotel bez szwanku na jakości obsługi wiedzą Ci wszyscy, którzy mają okazję pracować w niefunkcjonalnych obiektach naszpikowanych pokojami ( bo z pokoi jest przychód a z części wspólnych nie - prostoliczone myślenie inwestorów ), z nikłym zapleczem serwisowym.
To dopiero wierzchołek góry lodowej, potem jak u Hitchcocka napięcie wzrasta - nieprzemyślane wyposażenie, niefunkcjonalne meble ( ot choćby sztaplowane krzesła - ilu z Inwestorów wie co to i jak mogą zaoszczędzić w ten sposób powierzchnię magazynowania ), materiały bez certyfikatów i atestów. No i oszczędzanie na działaniach marketingowo - zarządczych w fazie budowy, a potem w trakcie już samego funkcjonowania na personelu...
Temat rzeka, stąd i tutaj pojawiają się tego typu wątki...
Przykre jest jedno - ułomne inwestycje hotelowe, źle zaplanowane, niefachowo zarządzane rzucają cień na całą branżę hotelową i jakość usług świadczonych także przez te hotele, które zostały zrealizowane z rozmysłem, zgodnie ze sztuką projektowania i są zarządzane w sposób zgodny ze sztuka biznesową.
Bo hotel jak każde inne przedsiębiorstwo winno nie tylko przynosić zyski, ale w tym przypadku, gdy mówimy o tak delikatnej i niepoliczalnej wartości jaka jest satysfakcja Gości, winien być miejscem, do którego chce się wracać i polecać go innym. Z tych wielu, które pojawiają się na polskim rynku hotelowym, przemyślanych i dedykowanych nie tylko właścicielom ale i Gościom jest zaledwie kilka rocznie.
Bogna
Węgorska
Mistrz NLP,
Certyfikowany
ThetaHealer®DNA 3,
chirurg fant...
Temat: Start nowego hotelu...
Bardzo dobre stwierdzenia o architektach...Mało kto potrafi zaprojektować funkcjonalny hotel. Funkcjonalny tzn.nie tylko efektowny i wygodny dla gości ale i wygodny dla personelu...Zwykle inwestor (nie mowię o znanych i uznanych) bierze pierwszego lepszego najtańszego (znajomego z okolicy?) a nie z portfolio hotelowym..konto usunięte
Temat: Start nowego hotelu...
Ja się tylko zastanawiam , czy pamiętacie jeszcze o tym , ze ten obiekt stoi i prawdopodobnie w ten weekend zostanie otwarty ? Bo wtedy rozważania o architektach raczej chłopakowi ulgi nie przyniosą. Pre opening też raczej to late. Po prostu chłop sobie musiał poradzić ( lub nie) sam. Kto wie , moze wiedział to wszystko ale jako pracownik został postawiony przed faktem i po prostu szukał pomysłów, na szybko ?Kamil Maroszek Hotelarz
Temat: Start nowego hotelu...
Sławek K.:
Ja się tylko zastanawiam , czy pamiętacie jeszcze o tym , ze ten obiekt stoi i prawdopodobnie w ten weekend zostanie otwarty ? Bo wtedy rozważania o architektach raczej chłopakowi ulgi nie przyniosą. Pre opening też raczej to late. Po prostu chłop sobie musiał poradzić ( lub nie) sam. Kto wie , moze wiedział to wszystko ale jako pracownik został postawiony przed faktem i po prostu szukał pomysłów, na szybko ?
Dokładnie, dokładnie :)
Przyglądam się dyskusji i widzę, że wymyślamy opcje na pre-opening w momencie, gdy już dawno minął czas na tworzenie jego koncepcji.
Jakkolwiek cieszy fakt, iż pojawiają się tutaj praktyczne porady - jest szansa, że ktoś otwierający hotel w 2014 z nich skorzysta.
Rozwijajmy nasze hotelarstwo :)
Kamil Maroszek
Recepcjonista Hotelowy na Fejsie
konto usunięte
Temat: Start nowego hotelu...
Dziękuje wszystkim za cenne rady z niektórych na pewno skorzystam jednak temat troszkę odleciał od pytania czy Państwo mieliście do czynienia z obiektem jakim są Pokoje Gościnne u mnie obecnie jest 46 miejsc noclegowych pojedynczych a czasami spotykam klientów którzy pytają mnie czy mam kozy? Standard obecnie utrzymywany jest na poziomie hotelu *** a niektóre nawet przewyższamy jakością obsługi klientów niż niektóre hotele w Malborku.
Krzysztof
Przyłucki
Właściciel, Folwark
Łękuk
Temat: Start nowego hotelu...
Karol P.:Panie Karolu, a w czym konkretnie problem? Pisał Pan że pobliskie obiekty są gorsze od Was - to chyba dobrze? Może problem leży w zbyt wysokich cenach? Czy są one zbliżone do podobnych obiektów w okolicy?
Dziękuje wszystkim za cenne rady z niektórych na pewno skorzystam jednak temat troszkę odleciał od pytania czy Państwo mieliście do czynienia z obiektem jakim są Pokoje Gościnne u mnie obecnie jest 46 miejsc noclegowych pojedynczych a czasami spotykam klientów którzy pytają mnie czy mam kozy? Standard obecnie utrzymywany jest na poziomie hotelu *** a niektóre nawet przewyższamy jakością obsługi klientów niż niektóre hotele w Malborku.
Tak jak pisali przedmówcy, najważniejsze to mieć dobrze zdefiniowany produkt i grupę docelową (przy czym nie musi to być jedna grupa docelowa, ale nie mogą one się wzajemnie wykluczać). Na przykład biznes (w tygodniu, jesienią i wiosną) dobrze współgra z klientem indywidualnym (weekendy i lato), ale rodzice z małymi dziećmi oraz single już niekoniecznie pasują do siebie.
Potem dobrać do tego marketing. Mały obiekt powinien przede wszystkim mieć wg mnie dobrą stronę internetową z systemem rezerwacji i na niej się opierać. Do tego Adwordsy w Google i mamy szybki efekt. Plus dobre pozycjonowanie - ale tu na efekty trzeba poczekać parę miesięcy. Jest też cała masa darmowych lub tanich portali z ofertami miejsc noclegowych (większość o skuteczności bliskiej zeru, ale można wybrać takie, które działają w danej sytuacji). Kluczem jest dobranie ich do grupy docelowej (np. nie Panorama Firm, w której są wszystkie firmy działające gdziekolwiek i w jakiejkolwiek branży, ale portal typu Mali Turyści, jeśli kierujemy oferty do rodzin z dziećmi). Do tego warto rozważyć współpracę z systemami rezerwacyjnymi typu booking.com czy HRS.
Co do grup, firm, biur podróży, to jest już dużo trudniejsze i bardziej długofalowe. Biura i organizatorzy imprez są zawalone ofertami hoteli i trzeba naprawdę się wyróżnić, żeby do nich dotrzeć. Ale jeśli się uda i firma będzie zadowolona, to dobra opinia z czasem się rozejdzie (a zła jeszcze szybciej...)
Temat: Start nowego hotelu...
Panie Lukaszu, jakis czas temu szukal Pan wsparcia i doradctwa w sprawie otwarcia tego samego hotelu. Pisalam wtedy do Pana, ze moge pomoc. Pisal Pan w watku, ze nie zbyt duzego funduszu na ten cel, a ja nawet o pieniadzach nie wspominalam. Mimo to nie otrzymalam od Pana zadnej odpowiedzi. Teraz po raz kolejny otwiera Pan watek szukajac pomocy i z latwoscia mozna zauwazyc, ze jest Pan amatorem w dziedzinie marketingu w hotelarstwie. Ja nie mialam stycznosci z marketingem w sensie, ze nie pracowalam w dziale marketingu, ale mam doswiadczenie w hotelarstwie, rowniez w zakresie otwarcia hotelu i pre-openingu. Mimo to nie byl Pan zainteresowany nawet korespondencja ze mna w ramach konsultacji. Wtedy mozna bylo jeszcze zorganizowac akcje na wieksza skale, zrobic troche szumu, ale na tydzien przed otwarciem to juz bardzo ciezko.
Dariusz Adam
Winnicki
zarządzanie
hotelami, consulting
Temat: Start nowego hotelu...
Panie Karolu, skoro Goście pytają Pana o to czy ma Pan kozy.... to może warto się zastanowić i kozy mieć ? Pyta Pan o to jak swój obiekt promować, jak zdobyć gości - cóż - to pytanie które zadaje niemal każdy inwestor szkoda tylko ze jakoś w 99% po wybudowaniu lub kupieniu sobie hotelu.Brutalnie mówiąc - skoro nie zastanawiał się Pan nad tym wcześniej, to teraz pozostaje Panu przełączyć się w tryb ciężkiej i żmudnej pracy nad zdobyciem sobie Gości. Mówią że ze 100% pieniędzy wydanych na marketing i promocję tylko 30% generuje jakiekolwiek przychody - życzę Panu aby to te pierwsze 30 % wygenerowało 100% przychodów, choć to raczej życzenia z gatunku pobożnych.
Sam fakt, że otworzył Pan obiekt, że ma pan akceptowalny standard nie sprawi że pojawią się setki Gości i dziesiątki chętnych do pracy w tym hotelu. Gdyby tak było osoby takie jak ja, Pani Żak i inni byłby zupełnie niepotrzebne - na szczęście (dla nas) tylko w nieszczęsnych produkcjach filmowych w rodzaju "Hotel 52" - goście spadają z nieba a hotel sam się prowadzi, bilansuje i personel jest zawsze uczciwy i uśmiechnięty.
Parafrazując Churchilla - teraz czeka pana pot, krew i łzy ... ale trzymam kciuki bo w odróżnieniu od Inwestorów którzy wiedzą wszystko najlepiej bo byli w 2 hotelach w Egipcie i raz lecieli nad Dubajem , Pan przynajmniej zapytał.
konto usunięte
Temat: Start nowego hotelu...
Z olbrzymim zaciekawieniem czytam posty , wymiany zdań i poglądów jakie Państwo reprezentujecie.Wielki szacunek dla znawców materii.
Ciekawa jestem Waszego zdania na temat pracy , jaką w obszarze kompetencji i umiejętności , o jakich tu jest mowa - uprawiamy.
Restrukturyzujemy upadnięte- upadające przedsięwzięcia w branży hotelarskiej.
To jest jak jazda bez trzymanki.
Te wszystkie błędy , o jakich tu jest mowa - obracają się prędzej , czy póżniej w....nazwijmy to po imieniu - porażkę.
I nie jest to wielki problem , kiedy nie udaje się krezusowi finansowemu , dla którego Hotel, Restauracja , Spa ....były tylko realizacją mrzonki o łatwych pieniądzach. Albo statusie posiadania. Gorzej , jak ludzie spoza branży wkładają w takie przedsięwzięcia dorobek całego życia i jeszcze zapożyczają się do spodu.
Brak wiedzy o pre-openingu - to tylko jeden z grzechów ,/ ale za to głównych/. Plany marketingowe, sprzedażowe, produkt,definicja klienta docelowego....to praktycznie nie istnieje. Wszędzie tam - gdzie proszą nas o pomoc - nikt nie pochylił się nad prawidłowością , nad zasadą.
Nie istnieje ekonomia , pragmatyzm działań - tylko intuicja i pobożne życzenia sukcesu wyrwanych z kontekstu akcji,pomysłów i działań.
Pracujemy w tej chwili w pięknym , prawie nowym /3 lata od otwarcia / cztero - gwaiazdkowym hotelu , w którym jego główny właściciel pokazał , jak .....nie prowadzić tego biznesu i jak nie zarabiać w nim pieniędzy , a za to jak zadłużyć go do kresu wytrzymałości wierzycieli i kontrahentów.Zero planu, zero wiedzy- a zwrot z inwestycji - natychmiast , a jak nie to najwyżej sie sprzeda...
A to nie jest takie proste.
Dlaczego zabieram głos w tej wymianie zdań.
Bo czymś innym jest wprowadzanie prawideł dotyczących nowej działalności operacyjnej.I to jest proste. Jasne. Opisane w wielu książkach. Ułożone w głowach specjalistów tego rynku - do których jednak , jak mniemam - niewielu z nowo-bogacko-właścicielskiej grupy Hotelarzy i Restauratorów udaje się po poradę.
A przecież, czytam że jesteście Państwo dostępni, chętni do pomocy,kompetentni!!!! Po prostu - wiecie jak odstartować nowy Hotel, Restaurację...
Tylko - na miły Bóg - dlaczego Was nie pytają?
A jeżeli już pytają - to dlaczego tak póżno.....
Koszt takiej usługi - wprowadzenia na rynek - będzie zawsze ułamkowy w stosunku do kosztu porażki.
A niestety, czymś zupełnie innym od tworzenia , jest naprawianie szkód po nieudolnościach i braku kompetencji .
To też proces tworzenia - ale obarczony. Z reguły butą , i arogancją poprzedników.
Przepraszam , za mocne sformułowania - ale podaję je z doświadczenia.
A jeszcze czymś zupełnie innym i to jest już najtrudniejszy moment biznesu - negocjowanie układów z wierzycielami,podnoszenie wypowiedzianych kredytów,przywracanie możliwości operacyjnych obiektów we współpracy z komornikami i cisnącymi o swoje apanaże i zapłaty dostawcami każdej z elementarnych usług ważnych dla powodzenia całego przedsięwzięcia.
Bo do tego doprowadza zły start. Niestety - zawsze.
I piszę tu o tej naszej robocie - której w tej branży jest wbrew pozorom bardzo dużo z dwóch powodów.
Po pierwsze - aby ostrzec nowo otwierające się hotele przed nieuchronnością porażki - jeżeli zbagatelizują podstawowe zasady . To jest branża , w której nic nie dzieje się samo. To jest branża ciężkiej pracy , przy założeniu że jest dobra koncepcja a potknięcia weryfikuje się na bieżąco.
Po drugie - aby powiedzieć , że jeżeli już jest kiepsko , jeżeli widzimy - i papier ekonomicznie poskładanych danych finansowych pokazuje nam to z minusem z przodu, na czerwono, z wykrzyknikiem ....to należy natychmiast sięgać po tych , którzy się na tej robocie znają.
Myślę ,że Państwo sądzicie podobnie.
Życzę samych sukcesów.
Podobne tematy
-
Hotel & Hotelarze » Już wkrótce otwarcie nowego hotelu **** Hotel Haston City... -
-
Hotel & Hotelarze » Wizerunek hotelu -
-
Hotel & Hotelarze » Twarz hotelu -
-
Hotel & Hotelarze » Wiedeń - szukam hotelu -
-
Hotel & Hotelarze » Automatyzacja hotelu - samoobsługowa recepcja -
-
Hotel & Hotelarze » Poszukiwany Kierownik Hotelu -
-
Hotel & Hotelarze » Parametry techniczne hotelu kategori S -
-
Hotel & Hotelarze » Czy rejestrować markę hotelu w Google AdWords? -
-
Hotel & Hotelarze » szukam hotelu do 100 km od Łodzi na 120 osób -
-
Hotel & Hotelarze » Pobicie w hotelu ?? -
Następna dyskusja: