Marek P.

Marek P. Albergolog,
Współpracownik Domu
Gospodarki Niemiecko
- Po...

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

Witajcie!
Hotelarstwo i gastronomia to druga branża po administracji i transporcie w Polsce, w której odnotowuje się aż 12 procent przypadków mobbingu wobec pracowników. To są zatrważające dane, które niedawno opublikowano.
Moim zdaniem należy każdy taki przypadek zgłaszać natychmiast odpowiednim władzom. Tego typu przypadki są karalne zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem. Ja na swojej drodze zawodowej również doświadczyłem tego rodzaju praktyk. Dzisiaj natomiast przybiera to zjawisko rozmiar epidemii. I to zaczyna być niepokojące!
Jestem gorącym zwolennikiem aby w jakiejkolwiek formule ujawniać takie przypadki / np. w internecie /wraz z podaniem nazwy hotelu oraz funkcji osoby,która wywołuje i prowokuje takie działania wobec podległego personelu.
Z tym zjawiskiem należy bezwzględnie walczyć a takich "przełożonych" tępić!!
Ciekawy jestem co na ten temat sądzicie?
Pozdrawiam hotelarzy.
Maciej Łobejko

Maciej Łobejko Człowiek z nowymi
pomysłami jest
wariatem dopóki nie
odni...

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

Panie Marku, nie znam tej statystyki ale rzeczywiście nie jest to duma dla naszej branży. Sam osobiście miałem kiedyś takiego jednego a nawet dwóch, co zrobił z gastronomii aptekę!! Szkoda słów.
Marta  Trzcińska-Pyrzow icz

Marta
Trzcińska-Pyrzow
icz
Komunikacja
wewnętrzna, EB

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

no niestety i ja doświadczyłam pracy z takimi osobami....z doswiadczeń widzę że jest to niezwykle "nerwowa" branża
Tomasz Serwański

Tomasz Serwański Microsoft Dynamics
CRM - konsultant
biznesowy

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

idea piekna, hm.. pytanie czy ktos ma poglad na ile patologie siegaja gleboko, moze sie okazac ze nie ma z czym walczyc, ale trzeba pozatrudniac ludzi niezepsutych po studiach..

moze ktos sie spotkal z przypadkiem ze czesc napiwkow kelnerow zabiera zastepca dyrektora hotelu; jak sie zrobi ferment to moze wprowadzic regule zabraniajaca brania napiwkow od gosci - to mobbing? jezeli tak, to komu zglosic i kogo pogonic? czy tez moze ktos kiedys zauwazyl ze z hotelu znikaja pieniadze, zaczal sie rozgladac kto i co, wprowdzil zasady w wyniku ktorych pieniadze przestaly znikac i stracil prace; to tez mobbing? i jezeli tak, to znow, komu to zglosic? podobnych - oczywiscie hipotetycznych calkowicie - przypadkow kazdy mysle zna sporo, takze mniej lub bardziej z autopsji

patrzac na mobbing z drugiej strony - plotka glosi ze nie wystepuje on w firmach w ktorych mamy swiatlego szefa, dbajacego o atmosfere i bycie w pracy fair, takze - nie ukrywajmy - szefa ktory widzi przelozenie zadowolenia pracownikow na swoje zarobki czy wyniki finansowe; jezeli sie zgodzimy w powyzszym zdaniem, mozemy wyciagac wnioski w jakim swietle to stawia hotelarstwo..
Marta  Trzcińska-Pyrzow icz

Marta
Trzcińska-Pyrzow
icz
Komunikacja
wewnętrzna, EB

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

W myśl art. 943 K.p., mobbingiem są wszelkie działania lub zachowania dotyczące bądź skierowane przeciwko pracownikowi, które polegają na jego uporczywym i długotrwałym nękaniu lub zastraszaniu oraz:

wywołują u niego zaniżoną ocenę przydatności zawodowej,
powodują lub mają powodować poniżenie lub ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołu współpracowników.

Uważam, że mobbing to raczej "niszczenie" pracownika, zastraszanie, lekceważenie, wyśmiewanie itp to psychiczne i fizyczne znęcanie sie a nie wprowadzenie zasad które komuś nieodpowiadają. Idąc za Twoją myślą Tomku, oczywiście Szef który mało zarabia może być sfrustrowany ale myślę że raczej zalezy to od predyspozycji psychologicznych, charakteru, braku odpowiednich standardów w Firmie i szkoleń z tym związanych.
Tomasz Serwański

Tomasz Serwański Microsoft Dynamics
CRM - konsultant
biznesowy

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

Marta Trzcińska-Pyrzowicz:
[..] Idąc za Twoją myślą Tomku, oczywiście Szef który mało zarabia może być sfrustrowany ale myślę że raczej zalezy to od predyspozycji psychologicznych, charakteru, braku odpowiednich standardów w Firmie i szkoleń z tym związanych.
co do standardow - oczywiscie sie zgodze, to kwestia sposobu rekrutacji i premiowania; ale jezeli premiuje sie zachowania niewlasciwe, to pracownicy przejawiajacy wlasnie takie sa faworyzowani, i rodzi sie pytanie jak ksztaltowac kulture firmy jezeli na jej szczycie stoi czlowiek kierujacy sie wlasnie takimi wartosciami.. jezeli okaze sie ze na mobbing nie ma sie komu wyzalic bo szef szefow sam mobbuje, znow dojdziemy do wniosku ze moze warto wyciac rowno z ziemia i zatrudnic ludzi po studiach..

a co do szkolen - powiedzialbym ze sa blednie postrzegane jako remedium na problemy personalne w firmie; bylem trenerem, co prawda nie szkolen soft ale technicznych, ale jestem pewien ze regula jest ta sama - z klocka drewna nie da sie zrobic artysty, szczegolnie jezeli klocek jest oporny i nie wyraza checi.. majac na uwadze ze nielatwo wyszkolic szeregowego pracownika obslugi klienta, na ogol swiezo zatrudnionego i starajacego sie dobrze zaprezentowac, mozna sobie wyobrazic na ile trudniejsze jest szkolenie kadry zarzadzajacej, z reguly pelnej przekonania ze '..ja wszak wiem jak to powinno byc, i to wiem najlepiej..'; jezeli okazaloby sie ze owa szkolona kadra to wlasnie mobbujacy szef szefow - nie mam jakos przekonania ze szkolenia tu pomoga..

a co do realiow - nie znam zadnego hotelu 3+ gdzie wlasciciel jest jednoczesnie dyrektorem hotelu; z drugiej strony biorac pod uwage ze zaden wlasciciel hotelu nie pogoni dyrektora ktory ma wyniki, a w sytuacji niedoboru miejsc noclegowych kazdy szef ma wyniki - sytuacja w hotelach (oczywiscie tylko moim zdaniem) zalezy od tego kto zostal jego dyrektorem, i dopoki dyrektor sie nie zmieni, sytacja w hotelu tez nie.. i dlatego chcialbym doczekac sytuacji kiedy hotele naprawde beda musialy ze soba konkurowac - wtedy dopiero wlwasciciele zauwaza ze inni dyrektorzy sa lepsi, a dyrektorzy zauwaza ze od relacji z pracownikami zalezy m.in. ich sytacja zawodowa; dopoki tej konkurencji nie ma - zadne szkolenia nie pomoga, i sytuacja, atmosfera, w konsekwencji skala zjawisk negatywnych - w tym mobbingu - bedzie w kazdym hotelu/dziale hotelu zalezala tego jacy ludzie zajmuja tam stanowiska, nie jakie szkolenia przeszli..

edit:literowkiTomasz Serwański edytował(a) ten post dnia 14.06.10 o godzinie 01:35
Patrycja S.

Patrycja S. hotelsadvisory.com

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

Laris Hotels Group szuka do wynajmu lub kupna hoteli/pensjonatów, by powiększyć swoją sieć.

kontakt: ps@lhg.com.pl
Agnieszka K.

Agnieszka K. Dyrektor Projektów
Szkoleniowych ARK
Consulting

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

O tym czy jest mobbing: http://www.arkconsulting.com.pl/content/artykul-mobbin...
Warto dokładnie sprawdzić co może być zakwalifikowane jako mobbing, bo często to co myślimy, że mobbingiem jest - w rzeczywistości nim nie jest /a jest np. nadużyciem władzy/.

Szkolenia pomagają ale tylko w okrojonym zakresie, ważniejsze są rozwiązania systemowe dot. budowania właściwej kultury organizacyjnej opartej na wartościach.Agnieszka K. edytował(a) ten post dnia 30.09.10 o godzinie 16:16

konto usunięte

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

Agnieszka K.:
O tym czy jest mobbing: http://www.arkconsulting.pl/content/artyku%C5%82-mobbi....
Warto dokładnie sprawdzić co może być zakwalifikowane jako mobbing, bo często to co myślimy, że mobbingiem jest - w rzeczywistości nim nie jest /a jest np. nadużyciem władzy/.

Szkolenia pomagają ale tylko w okrojonym zakresie, ważniejsze są rozwiązania systemowe dot. budowania właściwej kultury organizacyjnej opartej na wartościach.Agnieszka K. edytował(a) ten post dnia 15.06.10 o godzinie 09:59
Kodeks pracy dość jasno określa zachowania i działania kwalifikowane jako mobbing. Problem jednak leży w tym, że pojęcie to jest stosunkowo nowe w KP, a więc brakuje przykładów z praktyki, które rozdzielałyby prawdziwy mobbing od np. należytego egzekwowania obowiązków czy kształtowania pewnych postaw w miejscu pracy.
Agnieszka K.

Agnieszka K. Dyrektor Projektów
Szkoleniowych ARK
Consulting

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

Jeszcze jeden artykuł: http://www.arkconsulting.com.pl/content/mobbing-robi-k...
Mateusz Z.

Mateusz Z. Profitroom - Simply
More Bookings

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

Zdecydowanie to zjawisko występuje. Osobiście znam 2 dyrektorów którzy mają z tym problem. Jednak czy występuje to częściej niż w innych branżach. ?

Ostatnie przygody z branżą budowlaną pokazują że tam dopiero sie dzieje ....
Maciej Łobejko

Maciej Łobejko Człowiek z nowymi
pomysłami jest
wariatem dopóki nie
odni...

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

>> a co do realiow - nie znam zadnego hotelu 3+ gdzie wlasciciel jest
jednoczesnie dyrektorem hotelu; z drugiej strony biorac pod uwage ze zaden wlasciciel hotelu nie pogoni dyrektora ktory ma wyniki, a w sytuacji niedoboru miejsc noclegowych kazdy szef ma wyniki - sytuacja w hotelach (oczywiscie tylko moim zdaniem) zalezy od tego kto zostal jego dyrektorem, i dopoki dyrektor sie nie zmieni, sytacja w hotelu tez nie.. i dlatego chcialbym doczekac sytuacji kiedy hotele naprawde beda musialy ze soba konkurowac - wtedy dopiero wlwasciciele zauwaza ze inni dyrektorzy sa lepsi, a dyrektorzy zauwaza ze od relacji z pracownikami zalezy m.in. ich sytacja zawodowa; dopoki tej konkurencji nie ma - zadne szkolenia nie pomoga, i sytuacja, atmosfera, w konsekwencji skala zjawisk negatywnych - w tym mobbingu - bedzie w kazdym hotelu/dziale hotelu zalezala tego jacy ludzie zajmuja tam stanowiska, nie jakie szkolenia przeszli..


Tomasz, nie do końca się z Tobą zgodzę w tej kwestii. Często zdarza się, a koledzy z branży to potwierdzą, że dyrektor hotelu to tylko figurant, człowiek bez żadnej władzy i decyzyjności, a hotelem naprawde zarządza właściciel. I tu niestety jeśli nie zmieni się właściciel to mamy status quo. Chyba że załoga jest na tyle zmobilizowana i zgrana że składa wypowiedzenia i niech Pan Właściciel sam obsługuje grupę np. z Allianz na 150 osób! Może wtedy zrozumie że to nie jego prywatny folwark i ludzie to nie niewolnicy tylko osoby, które chcą coś osiągnąć, maja rodziny na utrzymaniu i potrafią dla niego zarobić grube pieniądze.
Marta  Trzcińska-Pyrzow icz

Marta
Trzcińska-Pyrzow
icz
Komunikacja
wewnętrzna, EB

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

Mateusz Z.:
Zdecydowanie to zjawisko występuje. Osobiście znam 2 dyrektorów którzy mają z tym problem. Jednak czy występuje to częściej niż w innych branżach. ?

Ostatnie przygody z branżą budowlaną pokazują że tam dopiero sie dzieje ....

uuuu a co dopiero branża budowlana w hotelarstwie! widziałam, doswiadczyłam..nie polecam:)

konto usunięte

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

Miałem różnych szefów - w większości rewelacyjni i kompetentni, niemiej jednak dwa razy w swojej karierze spotkałem się z mobbingiem. W obydwu przypadkach - mogę teraz z całą pewnością stwierdzić - miałem do czynienia z osobami trochę niezrównoważonymi psychicznie. Wydaje mi się że z jakichś przyczyn widziały one we mnie zagrożenie dla swojej pozycji i myślę że to właśnie był powód takiego zachowania. Jednak piętnowanie ich publiczne może być potraktowane jako naruszenie dóbr osobistych. Nawet gdyby udało się uzyskać wyrok skazujący w sądzie, to takie działanie będzie nielegalne. Jedynym wyjściem byłoby - jak to poprzednik proponował - zebrać się w grupę i zwolnić w spektakularny sposób. Ale kto z nas miałby sumienie robić taki numer - było nie było - NASZYM GOŚCIOM?
Marta  Trzcińska-Pyrzow icz

Marta
Trzcińska-Pyrzow
icz
Komunikacja
wewnętrzna, EB

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

jak to zebrać się i zwolnić?istnieje jakiś mit - albo tworzy ją osoba mobbingująca, że jest ona nie do zwolnienia...bzdury!dlaczego cierpiąca z powodu mobbingu osoba ma ponieść konsekwencje tyrana a mobbingującemu ma ujść na sucho? ponadto choćby zwolnił się i cały personel taka osoba, nie będzie płakać po kątach wręcz przeciwnie zatrudni sobie takich którymi znowu będzie mogła jescze łatwiej manipulować.

konto usunięte

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

Zenon ma racje. fakt jest taki że publiczne oskarżenie bez wyroku sądu moze przynieść wiecej złego niż dobrego.

A co do zwolnienia się całego personelu... mysle ze w takiej sytuacji wlaciciel pogoniłby tyrana i zatrudnil nowego dyrektora bo zbudowanie zespołu pracowników nie trwa tydzien

konto usunięte

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

.Ten post został edytowany przez Autora dnia 30.06.16 o godzinie 01:32
Ania T.

Ania T. Hotelove revolucje

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

Tomasz Kwiatkowski:
Smutne ale prawdziwe - mobbing w hotelarstwie jest powszechny i to w wielu postaciach. Nie tylko na linii dyrektor - pracownik , kierownik - pracownik, ale też na linii pracownik - pracownik. Chyba niejedną książkę można by o tym napisać. Niejedna szybka kariera w hotelarstwie jest oparta na nerwach i łzach innej osoby. Jak zaczynałem pracę w tej branży (było to jeszcze w poprzednim tysiącleciu, a słowo mobbing nie było w Polsce znane) pewna osoba, z dużym doświadczeniem powiedziała mi takie słowa: "Tomasz, jak chcesz dojść do czegoś w hotelarstwie musisz być draniem". Sporo racji jest w tym stwierdzeniuTomasz Kwiatkowski edytował(a) ten post dnia 03.02.11 o godzinie 08:00

kto ma miękkie serce musi mieć twardą dupe ...

konto usunięte

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

Ania Tomalik:

kto ma miękkie serce musi mieć twardą dupe ...


.Ten post został edytowany przez Autora dnia 30.06.16 o godzinie 01:33
Ania T.

Ania T. Hotelove revolucje

Temat: Mobbing w branży hotelarskiej

Tomasz Kwiatkowski:
Ania Tomalik:

kto ma miękkie serce musi mieć twardą dupe ...


czyli?
odniosę sie do wcześniejszego stwierdzenia :
"Tomasz, jak chcesz dojść do czegoś w hotelarstwie musisz być draniem".

nie zawsze osoby które osiągają wyznaczone sobie cele są pozbawione ludzkich odczuć , ale praca jest pracą i zeby nie dac się wygryźć trzeba być twardym i egzekwować wcześniej ustalone zadania.



Wyślij zaproszenie do