Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

Z racji leżenia z nogą w gipsie mam więcej czasu na przemyślenia;)

Niedawno przeczytałem sobie ciekawy artykuł o tym jak do swojej fortuny dochodzili właściciele marki lodów Koral. Jak część z Was pewnie wie Panowie (bracia konkretnie) zaczynali od garażowej roboty i dystrybucji fiatem 126p po okolicy ... teraz są potentatami w branży - pełen szacunek bo sukces jak z amerykańskiego filmu

ale... może ktoś z Was mnie oświeci jaka strategia stoi za kampaniami reklamowymi tej marki (kto je tworzy?) bo jak patrzę na to to:
w najlepszym wypadku wydaje mi się, że jest to góra wydanych pieniędzy na gwiazdy i celebrytów którzy tworzą szmirowaty spot a sukcesem jest to, że kampania nie wpływa (chyba bo danych nie znam) negatywnie na sprzedaż;) ale pewnie ja nie w targecie jestem.

ps: ostatnio Natasza Urbańska jako Marlin Monroe, wcześniej Doda, Marykla Rodowicz i Daniel Olbrychski ...

konto usunięte

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

Wbrew pozorom te kampanie zwiększyły zdecydowanie znajomość tej marki. Masowe Twarze reklamujące produkt masowy, w naszym kraju to idealne połączenie.
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

Tomasz Jarzębiński:
Wbrew pozorom te kampanie zwiększyły zdecydowanie znajomość tej marki. Masowe Twarze reklamujące produkt masowy, w naszym kraju to idealne połączenie.

No OK, tylko że jedyne co jest wspólnego w tych kampaniach to nazwa produktu i "znana twarz" jednak już nawet w doborze twarzy ciężko o jakąś konsekwencję np; Olbrychski vs Doda

ps: to, że produkt jest dla mas rozumiem i zgadzam się, że łatwiej i skuteczniej zrobić kampanię taką jak ta niż np: robić jakieś wyrafinowane spoty o smaku, emocjach itp.Łukasz Mielnik edytował(a) ten post dnia 19.05.10 o godzinie 12:13

konto usunięte

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

Łukasz Mielnik:
Z racji leżenia z nogą w gipsie mam więcej czasu na przemyślenia;)

Niedawno przeczytałem sobie ciekawy artykuł o tym jak do swojej fortuny dochodzili właściciele marki lodów Koral. Jak część z Was pewnie wie Panowie (bracia konkretnie) zaczynali od garażowej roboty i dystrybucji fiatem 126p po okolicy ... teraz są potentatami w branży - pełen szacunek bo sukces jak z amerykańskiego filmu

ale... może ktoś z Was mnie oświeci jaka strategia stoi za kampaniami reklamowymi tej marki (kto je tworzy?) bo jak patrzę na to to:
w najlepszym wypadku wydaje mi się, że jest to góra wydanych pieniędzy na gwiazdy i celebrytów którzy tworzą szmirowaty spot a sukcesem jest to, że kampania nie wpływa (chyba bo danych nie znam) negatywnie na sprzedaż;) ale pewnie ja nie w targecie jestem.

ps: ostatnio Natasza Urbańska jako Marlin Monroe, wcześniej Doda, Marykla Rodowicz i Daniel Olbrychski ...

Estetyka TVP i Lata z Radiem, koloryt lokalny, lato pod gruszą, moim zdaniem to skojarzeniowy pakiet - dynamit nawet, jeśli nam się nie podoba.
Marcin Zbrzyzny

Marcin Zbrzyzny PR i marketing

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

Olga Drenda:

Estetyka TVP i Lata z Radiem, koloryt lokalny, lato pod gruszą, moim zdaniem to skojarzeniowy pakiet - dynamit nawet, jeśli nam się nie podoba.


dokładnie, jeżeli spróbowaliby kampanię ubrać w wysmakowane wizualizacje oderwane od rzeczywistości otaczającej ich konsumentów to i rozpoznawalnośc marki, a co za tym idzie i sprzedaż zapewne by siadły. Segment premium już ma swoje marki, które zbudowały zupełnie inny wizerunek.

Przaśność, gwiazda z podwórka, a nie z żurnali, prosty obraz i prosty przekaz w tym przypadku porywa tłumy. Idealnie dopasowana komunikacja do targetu. Jak dla mnie pomysł bomba! (choć kłóci się z moim poczuciem estetyki i smaku (lodów) ;)
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

w najlepszym wypadku wydaje mi się, że jest to góra wydanych pieniędzy na gwiazdy i celebrytów którzy tworzą szmirowaty spot
W przypadku promocji takich produktów masowych, lodów, mleka, proszku do prania - niestety ale taka szmirowatość sprawdza się najlepiej.

Proszek E, który Makłowicz wiezie w koszyku skuterem, teraz śpiewająca reklama Helleny i masa innych spotów, które można wymieniać niemal wężykiem, a których wspólnym mianownikiem jest właśnie taka jak to słusznie nazwałeś szmirowatość. Zdaję sobie sprawę, że to uderza w poczucie smaku wielu nas, w sensie forumowiczów GL, ale do "ogółu" to dość skutecznie trafia.

To trochę jak wielka dysputa nt kampanii Rexony na tej grupie. GL-owicze jak jeden mąż twierdzą, że jest niesmaczna ale jak mawiał pewien poseł z trójmiasta "ciemny lud to kupi".

konto usunięte

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

Ogólnie to z Dody była pompa, że tak się sprzedaje tanim markom. Niby królowa, niby tylko jedna, a śmiga w tanich bigstarach i zajada się tanimi lodami braci Koral :)
Maciej P.

Maciej P. Trade Marketing and
Brand Marketing
Manager

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

Nie ma nic zaskakującego czy złego w tym że ktoś zaczynał biznes w garażu. Przeciwnie, analizując początki działalności największych koncernów ( Unilever, P&G, Colgate-Palmolive) okazałoby się że każdy zaczynał od produkcji garażowej.

Jescze kilka lat temu, rynek lodów w polsce należał do Algidy, Shoellera oraz takich firm jak Ekko czy Ice Mastry. Koral był "w garażu" i miał status lokalnej marki we wschodniej polsce. Pierwsze lody miały formę zamrożonego soku z wodą na patyku. Cena coś około 90gr. Cena lodów kilkukrotnie niższa niż liderów rynku, robiła swoje. Pierwszymi konsumentami byli mieszkańcy małych miast i wsi na wschodzie. To jest grupa docelowa, która wyniosła firmę do obecnej pozycji silnego gracza na rynku. Stąd kampanie reklamowe i pozycjonowanie marki takie a nie inne. Dla tej grupy docelowej najistotniejsze jest że to produkt z reklamy, z kimś kto jest znany. Że raz jest to Beata Kozidrak, raz Doda a raz Daniel Olbrychski, jest już mało istotne.

konto usunięte

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

Karolina B.:

Big Star to tania marka?? Co do Koral, to Olbrychski i Rodowicz to raczej celowanie we właścicieli sklepików. Fajna zagrywka.Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 19.05.10 o godzinie 19:07

konto usunięte

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

Łukasz Nowakowski:
Karolina B.:

Big Star to tania marka??

A co, droga? Nawet jeśli dla Ciebie dżiny z BS są drogie, to księżniczce nie przystoi w tym śmigać.

Co do Koral, to Olbrychski i Rodowicz to raczej celowanie we właścicieli sklepików. Fajna zagrywka.Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 19.05.10 o godzinie 19:07

konto usunięte

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

Cena raczej średnia, zbliżona do Levisów, Lee itp ....W czym śmiga księżniczka?Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 19.05.10 o godzinie 19:26

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

Karolina B.:
Łukasz Nowakowski:
Karolina B.:

Big Star to tania marka??

A co, droga? Nawet jeśli dla Ciebie dżiny z BS są drogie, to księżniczce nie przystoi w tym śmigać.

Co do Koral, to Olbrychski i Rodowicz to raczej celowanie we właścicieli sklepików. Fajna zagrywka.Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 19.05.10 o godzinie 19:07
no może i księżniczka, ale jednak targetem jej muzyki są masy. więc trudno żeby reklamowała elitarne dzinsy, nawet jeśli sama je nosi.

konto usunięte

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

Bartosz S.:
Agnieszka Wiącek:

no może i księżniczka, ale jednak targetem jej muzyki są masy. więc trudno żeby reklamowała elitarne dzinsy, nawet jeśli sama je nosi.
...a właściciel elitarnej marki zatrudniający do reklamy (po)twory "dodopodobne" strzeliłby sobie tym krokiem "samobója"Bartosz S. edytował(a) ten post dnia 19.05.10 o godzinie 21:14

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

Bartosz S.:
Bartosz S.:
Agnieszka Wiącek:

no może i księżniczka, ale jednak targetem jej muzyki są masy. więc trudno żeby reklamowała elitarne dzinsy, nawet jeśli sama je nosi.
...a właściciel elitarnej marki zatrudniający do reklamy (po)twory "dodopodobne" strzeliłby sobie tym krokiem "samobója"Bartosz S. edytował(a) ten post dnia 19.05.10 o godzinie 21:14
z drugiej strony, zamożni ludzie też są różni więc może i takie dżinsy by się dobrze sprzedały :)
Mateusz W.

Mateusz W. Możesz sobie być
synem kogo tam
chcesz, ale dopóki
ja tu ...

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

Łukasz Nowakowski:
Cena raczej średnia, zbliżona do Levisów, Lee itp ....W czym śmiga księżniczka?Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 19.05.10 o godzinie 19:26
chyba na stadionie

konto usunięte

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

Mateusz W.:

chyba na stadionie

No dobra do najtańszych modeli LEVIS:p W każdym bądź razie RS jakoś cenowo nie odstaje od podobnych sobie marek z galerii handlowych.
Maciej P.

Maciej P. Trade Marketing and
Brand Marketing
Manager

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

Łukasz Nowakowski:
Karolina B.:

Big Star to tania marka?? Co do Koral, to Olbrychski i Rodowicz to raczej celowanie we właścicieli sklepików. Fajna zagrywka.Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 19.05.10 o godzinie 19:07

Na ogół, w branży FMCG w szczególności, reklama ATL nie jest skierowana do handlu ale do konsumenta. To czy własciciel "sklepiku" lubi markę Koral jest mało istotne. Najważniejsze że marka trafia do konsumentów bo to sprawia że produkt rotuje. Wysoka rotacja, promocja oraz warunki handlowe (w tym warunki wstawienia lodówki) - to trafia do "sklepików".

konto usunięte

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

To jednak jest znacznie prostsze. Koral lubi przepych, styl jarmarczny i szpan. I stąd jego reklamy - przesadzone, w jarmarcznym stylu i szpanerskie. Sukces owszem odniósł, ale tu skąd pochodzi, poza tym że jest podziwiany za to, do czego doszedł, jest też bardzo krytykowany za to co robi. I to niezmiernie.
Jacek Kopyść

Jacek Kopyść Impossible is
nothing

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

Jak dla mnie marketing lodów Koral jest poprowadzony dobrze, a dlaczego tak uważam? Ponieważ każdy z nas, bez względu czy jesteśmy członkami GL czy należymi do "Ogółu" , zna tę markę i prawdopodobnie choć raz kupił loda koral. Miernikiem sukcesu niech będzie rezultat finansowy i fakt , że z małego garażu "Bracia" trafili na rynek całej Polski. Inne oceny "czy nam się to podoba? czy nie?" są tylko ocenami subiektywnymi...

konto usunięte

Temat: Zawsze jest pora na... lody koral - ktoś mi wyjaśni ten...

stare, ale warto przypomnieć

http://www.youtube.com/watch?v=hQTu1r7RxNY&feature=rel...



Wyślij zaproszenie do