Michał Szydłowski

Michał Szydłowski Dyrektor
Departamentu
Zarządzania
Relacjami z
Klientami

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

No cóż, to co kiedyś było obiektem żartów, staje się chyba rzeczywistością, tuBiedronka ma odfrunąć w poniedziałek.

Z jednej strony trudno mi uwierzyć, ale z drugiej strony można się było tego spodziewać. Zastanawiam się tylko na ilu klientów może liczyć ten operator? Czy wygra cena, czy marka? Ile osób, będzie chciało przenieść numer z: Ery, Plusa, Orange czy Play do tuBiedroka, aby mieć niższe ceny za połączenia (o ile ceny się potwierdzą)? Czy w przypadku telefonu komórkowego ważne jest w której jest sieci, czy ważne jest aby tanio dzwonić? Przecież chodząc po ulicy nie pokazujemy wszystkim do jakiej sieci jesteśmy zalogowani, a przy zmianie operatora i przeniesieniu numeru nawet znajomi się tak szybko nie zorientują. Czy mieć telefon w tuBiedronka to będzie obciach?
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

To jest pytanie: czy lepiej chodzić w jeans'ach LEVI'S (za 150zł) czy lives (za 50) ;)
I jedna i druga "marka" ma swoich zwolenników ;)Edyta G. edytował(a) ten post dnia 14.01.09 o godzinie 20:02
Michał Szydłowski

Michał Szydłowski Dyrektor
Departamentu
Zarządzania
Relacjami z
Klientami

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

Edyta G.:
To jest pytanie: czy lepiej chodzić w jeans'ach LEVI'S (za 150zł) czy lives (za 50) ;)
I jedna i druga "marka" ma swoich zwolenników ;)Edyta G. edytował(a) ten post dnia 14.01.09 o godzinie 20:02


oczywiście masz racje, ale w przypadku telefonu widzisz raczej sam aparat, a gdzie jest aktywacja już nie. W związku z tym możesz widzieć SE C702i, a w środku Biedronka :-)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

Michał Szydłowski:
oczywiście masz racje, ale w przypadku telefonu widzisz raczej sam aparat, a gdzie jest aktywacja już nie. W związku z tym możesz widzieć SE C702i, a w środku Biedronka :-)
No i co w związku z tym? będę się musiał wstydzić czy spowiadać?
Michał Szydłowski

Michał Szydłowski Dyrektor
Departamentu
Zarządzania
Relacjami z
Klientami

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Michał Szydłowski:
oczywiście masz racje, ale w przypadku telefonu widzisz raczej sam aparat, a gdzie jest aktywacja już nie. W związku z tym możesz widzieć SE C702i, a w środku Biedronka :-)
No i co w związku z tym? będę się musiał wstydzić czy spowiadać?

no i nic, to twój wybór :-) Podałem przykład, że z aktywacją karty nie do końca jest tak jak ze spodniami.

konto usunięte

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

Powinni sprzedawac najcięższe telefony na rynku, które nosic będą za użytkownikami ciężarne kobiety...:)

Myślę, że chętni się znajda. Ale o sukcesie mowy nie będzie. Skoro jednak utrzymują się sieci avon, lechia czy mbank - oni też znajdą takich do których oferta trafi.

Ja czekam na wejście na rynek sieci "W rodzinie" dla słuchaczy Radia Maryja i to im wróżę prawdziwy sukces.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

Michał Szydłowski:
Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Michał Szydłowski:
oczywiście masz racje, ale w przypadku telefonu widzisz raczej sam aparat, a gdzie jest aktywacja już nie. W związku z tym możesz widzieć SE C702i, a w środku Biedronka :-)
No i co w związku z tym? będę się musiał wstydzić czy spowiadać?

no i nic, to twój wybór :-) Podałem przykład, że z aktywacją karty nie do końca jest tak jak ze spodniami.
Ale jakie to ma znaczenie? możesz to rozwinąć? wymyśliłeś sztuczny temat albo-albo i niewiele z tego wynika. oczekujesz że jedni powiedzą tylko marka, a inni tylko cena? Ok, będą i tacy, a co z tymi co i marka i cena? Ilu klientów przyciągnie też nie wynika z prostego podejścia "bo to Biedronka". Piszesz ceny i sam nie wiesz czy się potwierdzą, a tego typu niuansów decydujących suma sumarum będzie duzo więcej.
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

Michał Szydłowski:
oczywiście masz racje, ale w przypadku telefonu widzisz raczej sam aparat, a gdzie jest aktywacja już nie. W związku z tym możesz widzieć SE C702i, a w środku Biedronka :-)
Ja nikomu nie zaglądam jaką metkę ma w środku ;) I to spodnie i to spodnie :) Dla jednych jakość i marka dla innych cena ;)
Michał Szydłowski

Michał Szydłowski Dyrektor
Departamentu
Zarządzania
Relacjami z
Klientami

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

Temat nie jest sztuczny, ponieważ według informacji jaką możesz przeczytać produkt wchodzi na rynek. Jestem ciekawy opinii osób zajmujących się na co dzień marketingiem jaką ma szansę na powodzenie?
Grupa klientów Biedronki to bardzo różni klienci, zarówno Ci mniej jak i bardziej zamożni. Wiadomo, że wielokrotnie osoby mniej zamożne przy wyborze produktów kierują się ceną i zmusza ich do tego po prostu życie. Ja jestem ciekawy, co według uczestników tego forum wybiorą osoby, które przy robieniu zakupów nie muszą brać pod uwagę wyłącznie ceny. Czy zmienią operatora, czy jednak nie będę chciały korzystać z tuBiedronka. Żeby projekt był rentowny, operator powinien pozyskać klientów z jak najwyższym ARPU, czy mu się to uda? Czy tacy klienci będą chcieli mieć telefon w Biedronce?
Każdy z nas ma jakieś doświadczenia i może się podzielić swoją opinią na temat tego co wybiorą klienci, może nawet podeprzeć swoją wypowiedź konkretnymi przykładami. Andrzeju forum to przeznaczone jest do wymiany opinii, doświadczeń, wniosków i właśnie na to liczę.
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

Edyta G.:
jeans'ach LEVI'S (za 150zł)

jeny!!! gdzie dają?

A serio - oprócz ceny liczy się jeszcze zasięg, zakres usług i takie tam. Pytanie jest z gruntu fałszywe bo zakłada rozłączność ceny i marki, a takowa moim zdaniem nie zachodzi.

Co zaś do prognoz sukcesu... skoro piszesz, że ruszyło to ciekaw jestem ich kanałów promocji bo pierwsze słyszę ;)Grzegorz Wszelaczyński edytował(a) ten post dnia 14.01.09 o godzinie 21:06
Michał Szydłowski

Michał Szydłowski Dyrektor
Departamentu
Zarządzania
Relacjami z
Klientami

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

Grzegorz Wszelaczyński:
Pytanie jest z gruntu fałszywe bo zakłada rozłączność ceny i marki, a takowa moim zdaniem nie zachodzi.
;)Grzegorz Wszelaczyński edytował(a) ten post dnia 14.01.09 o godzinie 21:06

Masz rację. Miałem na myśli to, że marki takie jak Plus, Orange, Era są przez klientów postrzegane jako bardziej prestiżowe niż marka Biedronka. I to pytanie jest w tym kontekście. Czy klienci w przypadku operatora sieci komórkowej poświęcą bardziej wartościową markę dla mniej wartościowej? Powiem nawet więcej najbardziej interesuje mnie co sądzicie o klientach, że tak powiem ze środka skali - czyli odrzucając zdecydowanych zwolenników (liczy się tylko cena) oraz przeciwników (najważniejsza jest marka).
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

Przede wszystkim nie wydaje mi się żeby można było położyć na jednej szali Plusa, Erę i Orange. To rżne marki i różny jest ich prestiż.

Wydaje mi się też, że fałszywe jest założenie o świadomym budowaniu własnego prestiżu poprzez posiadane marki przez konsumentów - to raczej krakanie między wronami (wolę angielską wesję tego powiedzenia o postępowaniu jak rzymianie w Rzymie).

Innymi słowy: skoro Biedronka wprowadza swoją markę to należy przypuszczać, ze odnaleźli niszę, która będzie w stanie ją utrzymać. Jeżeli więc marka się utrzyma to nie tyle "wygra" z innymi co trafnie dotrze do nieobejmowanych komunikacją pozostałych operatorów grup.Grzegorz Wszelaczyński edytował(a) ten post dnia 14.01.09 o godzinie 21:30
Tomasz Graboń

Tomasz Graboń Dyrektor Marketingu,
BOLIX SA

Temat: Ważniejsza marka czy cena?


A serio - oprócz ceny liczy się jeszcze zasięg, zakres usług i takie tam. Pytanie jest z gruntu fałszywe bo zakłada rozłączność ceny i marki, a takowa moim zdaniem nie zachodzi.

Co zaś do prognoz sukcesu... skoro piszesz, że ruszyło to ciekaw jestem ich kanałów promocji bo pierwsze słyszę ;)Grzegorz Wszelaczyński edytował(a) ten post dnia 14.01.09 o godzinie 21:06

Wg mnie pytanie nie jest fałszywe, cały czas spotykamy się z rozłącznością ceny od marki i w takim przypadku firmy mają problemy ze sprzedażą swoich markowych produktów.

Co do pomysłu Biedronki uważam, że odniosą duży sukces:
1. Pracują na istniejącym operatorze więc jakość usług będzie podobna jak markowego operatora,
2. Dystrybucja numeryczna będzie na imponującym poziomie,
3. Trafią doskonale do grupy docelowej,
4. Koszty promocji będą minimalne,
5. Bonusowanie sprzedaży przez doładowywanie telefonów (1 program lojalnościowy w tej grupie docelowej,
6. Sukces Playa pokazuje, że polski konsument nie jest tak przywiązany do marki jak nam marketingowcom się wydaje,
Pamiętajmy, że przy porównywalnej ofercie, klient wybierze produkt tańszy.
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

Tomasz Graboń:
Wg mnie pytanie nie jest fałszywe, cały czas spotykamy się z rozłącznością ceny od marki i w takim przypadku firmy mają problemy ze sprzedażą swoich markowych produktów.

Nie, taka sytuacja to niespójność marki, nie rozłączność ceny i marki. A kłopot ze sprzedażą wynika własnie z łączności marki i ceny.
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

Michał Szydłowski:
Ja jestem ciekawy, co według uczestników tego forum wybiorą osoby, które przy robieniu zakupów nie muszą brać pod uwagę wyłącznie ceny.
Odpowiedziałeś sobie sam na pytanie. Po co ktoś ma zmieniać swojego dotychczasowego operatora jeśli cena mu nie robi różnicy....
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

Grzegorz Wszelaczyński:
Edyta G.:
jeans'ach LEVI'S (za 150zł)

jeny!!! gdzie dają?

:D
Pewnie na wyprzedażach :) No i się wydało, że w jeans'ach nie chodzę ;)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

Michał Szydłowski:
Temat nie jest sztuczny, ponieważ według informacji jaką możesz przeczytać produkt wchodzi na rynek. Jestem ciekawy opinii osób zajmujących się na co dzień marketingiem jaką ma szansę na powodzenie?
Grupa klientów Biedronki to bardzo różni klienci, zarówno Ci mniej jak i bardziej zamożni. Wiadomo, że wielokrotnie osoby mniej zamożne przy wyborze produktów kierują się ceną i zmusza ich do tego po prostu życie. Ja jestem ciekawy, co według uczestników tego forum wybiorą osoby, które przy robieniu zakupów nie muszą brać pod uwagę wyłącznie ceny. Czy zmienią operatora, czy jednak nie będę chciały korzystać z tuBiedronka. Żeby projekt był rentowny, operator powinien pozyskać klientów z jak najwyższym ARPU, czy mu się to uda? Czy tacy klienci będą chcieli mieć telefon w Biedronce?
Każdy z nas ma jakieś doświadczenia i może się podzielić swoją opinią na temat tego co wybiorą klienci, może nawet podeprzeć swoją wypowiedź konkretnymi przykładami. Andrzeju forum to przeznaczone jest do wymiany opinii, doświadczeń, wniosków i właśnie na to liczę.
Wybacz to nie ja postawiłem tak problem w pierwszym poście - Czy wygra cena, czy marka?. A jeżeli nie o to idzie to trzeba było wyakcentować co innego, wtedy i odpowiedzi byłyby inne.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

Michał Szydłowski:
Masz rację. Miałem na myśli to, że marki takie jak Plus, Orange, Era są przez klientów postrzegane jako bardziej prestiżowe niż marka Biedronka. I to pytanie jest w tym kontekście. Czy klienci w przypadku operatora sieci komórkowej poświęcą bardziej wartościową markę dla mniej wartościowej? Powiem nawet więcej najbardziej interesuje mnie co sądzicie o klientach, że tak powiem ze środka skali - czyli odrzucając zdecydowanych zwolenników (liczy się tylko cena) oraz przeciwników (najważniejsza jest marka).
I znów umyka ci spora grupa ludzi którzy cenia wygodę niezmieniania raz wybranej marki i wcale nie ze wzgledu na cenę czy prestiż a właśnie wygodę. Dokladnie ta sama wygoda, nie cena, może napedzić klientów Biedronce - wygoda doladowania, płacenia itp. Tyle że to różne wygody.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

Michał Szydłowski:
Temat nie jest sztuczny, ponieważ według informacji jaką możesz przeczytać produkt wchodzi na rynek. Jestem ciekawy opinii osób zajmujących się na co dzień marketingiem jaką ma szansę na powodzenie?
Grupa klientów Biedronki to bardzo różni klienci, zarówno Ci mniej jak i bardziej zamożni. Wiadomo, że wielokrotnie osoby mniej zamożne przy wyborze produktów kierują się ceną i zmusza ich do tego po prostu życie. Ja jestem ciekawy, co według uczestników tego forum wybiorą osoby, które przy robieniu zakupów nie muszą brać pod uwagę wyłącznie ceny. Czy zmienią operatora, czy jednak nie będę chciały korzystać z tuBiedronka. Żeby projekt był rentowny, operator powinien pozyskać klientów z jak najwyższym ARPU, czy mu się to uda? Czy tacy klienci będą chcieli mieć telefon w Biedronce?
Każdy z nas ma jakieś doświadczenia i może się podzielić swoją opinią na temat tego co wybiorą klienci, może nawet podeprzeć swoją wypowiedź konkretnymi przykładami. Andrzeju forum to przeznaczone jest do wymiany opinii, doświadczeń, wniosków i właśnie na to liczę.
Drzewo decyzyjne jest nieco bardziej skomplikowane niż "marka czy cena". O wiele bardziej.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 15.01.09 o godzinie 00:28
Joanna Karolina M.

Joanna Karolina M. Growth Marketing

Temat: Ważniejsza marka czy cena?

Uważam, że przyjmie się jak najbardziej. Segment "low" w Polsce jest dość spory. A także taki, który nie patrzy czy obciach czy nie tylko idzie po klubowe do kiosku, szary papier toaletowy i reeoboki na pobliski bazar.

Następna dyskusja:

[podyskutujmy] Marka korpor...




Wyślij zaproszenie do